1. Покупець, якому переданий товар неналежної якості, має право, незалежно від можливості використання товару за призначенням, вимагати від продавця за своїм вибором:
1) пропорційного зменшення ціни;
2) безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;
3) відшкодування витрат на усунення недоліків товару.
2. У разі істотного порушення вимог щодо якості товару (виявлення недоліків, які не можна усунути, недоліків, усунення яких пов'язане з непропорційними витратами або затратами часу, недоліків, які виявилися неодноразово чи з'явилися знову після їх усунення) покупець має право за своїм вибором:
1) відмовитися від договору і вимагати повернення сплаченої за товар грошової суми;
2) вимагати заміни товару.
3. Якщо продавець товару неналежної якості не є його виготовлювачем, вимоги щодо заміни, безоплатного усунення недоліків товару і відшкодування збитків можуть бути пред'явлені до продавця або виготовлювача товару.
4. Положення цієї статті застосовуються, якщо інше не встановлено цим Кодексом або іншим законом.
Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.
Повний текстПриймаємо до оплати
Copyright © 2014-2024 «Протокол». Всі права захищені.
Аналізуйте судовий акт: Стягнути майнову та моральну шкоду за надання неякісної косметичної процедури - можливо (Центрально-Міський районний суд міста Кривого Рогу, справа № 216/5484/16-ц від 19.02.2020)
В погоні за красою та молодістю жінки готові вдаватися до різних хитрощів. У цій же справі твердження «краса потребує жертв» набуло буквального значення.
Після відвідання косметичного салону позивачка не лише не отримала позитивного результату, а й нашкодила своєму здоров’ю.
Фабула судового акту: Позивачці зателефонував відповідач і запропонував прийняти участь у безкоштовних процедурах косметичної продукції. Згодом він також запропонував вже не безкоштовно, а за немалі гроші придбати косметологічний апарат.
Пізніше позивачка звернулася до відповідача з проханням розірвати договір та повернути назад апарат, оскільки після проведеної косметичної процедури у неї пішла алергічна реакція на даний вид косметики.
На консультації алерголога їй було встановлено діагноз дерматит обличчя.
На її думку з боку відповідача мала місце недобросовісна підприємницька діяльність, оскільки їй був проданий неякісний, ненатуральний товар, який викликав алергічну реакцію.
Не досягши взаєморозуміння з недобросовісним продавцем позивачка звернулася до суду з позовом, в якому просила визнати недійсним договір купівлі-продажу апарату, а також стягнути з відповідача завдану майнову шкоду та завдану моральну шкоду.
Суд став на сторону позивачки, дійшовши висновку про наявність підстав для задоволення позову.
Відповідно до ст. 678 ЦК України покупець, якому переданий товар неналежної якості, має право, незалежно від можливості використання товару за призначенням, вимагати від продавця за своїм вибором: пропорційного зменшення ціни, безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк, відшкодування витрат на усунення недоліків товару. У разі істотного порушення вимог щодо якості товару (виявлення недоліків, які не можна усунути, недоліків, усунення яких пов`язане з непропорційними витратами або затратами часу, недоліків, які виявилися неодноразово чи з`явилися знову після їх усунення) покупець має право за своїм вибором: відмовитися від договору і вимагати повернення сплаченої за товар грошової суми, вимагати заміни товару.
Крім того, відповідно до ст. 6 Закону України «Про захист прав споживачів» гарантується право споживача на належну якість продукції шляхом зобов`язання виконавця передати споживачеві продукцію належної якості, а також надати інформацію про цю продукцію.
Таким чином, на користь позивачки відповідно до рішення суду було стягнуто завдану майнову шкоду та моральну шкоду у розмірі 5000,00 гривень.