Головна Сервіси для юристів ... Закони Про захист прав споживачів Стаття 6. Право споживача на належну якість продукції Стаття 6. Право споживача на належну якість продук...
Приєднуйтесь до нас в соціальних мережах: telegram viber youtube

Стаття 6. Право споживача на належну якість продукції

1. Продавець (виробник, виконавець) зобов'язаний передати споживачеві продукцію належної якості, а також надати інформацію про цю продукцію.

2. Продавець (виробник, виконавець) на вимогу споживача зобов'язаний надати йому документи, які підтверджують належну якість продукції.

3. Вимоги до продукції щодо її безпеки для життя, здоров'я і майна споживачів, а також навколишнього природного середовища встановлюються нормативно-правовими актами, в тому числі технічними регламентами.

{Абзац перший частини третьої статті 6 із змінами, внесеними згідно із Законом № 124-VIII від 15.01.2015}

{Абзац другий частини третьої статті 6 виключено на підставі Закону № 124-VIII від 15.01.2015}

{Абзац третій частини третьої статті 6 виключено на підставі Закону № 124-VIII від 15.01.2015}

4. Забороняється введення в обіг фальсифікованої продукції.

5. Виробник (виконавець) зобов'язаний забезпечити використання продукції за призначенням протягом строку її служби, передбаченого нормативним документом або встановленого ним за домовленістю із споживачем, а в разі відсутності такого строку - протягом десяти років.

Виробник (виконавець) зобов'язаний забезпечити технічне обслуговування та гарантійний ремонт продукції, а також її випуск і поставку для підприємств, що здійснюють технічне обслуговування та ремонт, у необхідному обсязі та асортименті запасних частин протягом усього строку її виробництва, а після зняття з виробництва - протягом строку служби, в разі відсутності такого строку - протягом десяти років.

Перелік груп технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, встановлюється Кабінетом Міністрів України.

{Частину п'яту статті 6 доповнено абзацом третім згідно із Законом № 1791-VIII від 20.12.2016}

6. Реалізація інтересів споживачів у встановленні вимог до належної якості продукції забезпечується правом участі споживачів та їх об'єднань у розробленні нормативних документів згідно із законодавством.

КОМЕНТАР від ресурсу "ПРОТОКОЛ":

Аналізуйте судовий акт: Стягнути майнову та моральну шкоду за надання неякісної косметичної процедури - можливо (Центрально-Міський районний суд міста Кривого Рогу, справа № 216/5484/16-ц від 19.02.2020)

 В погоні за красою та молодістю жінки готові вдаватися до різних хитрощів. У цій же справі твердження «краса потребує жертв» набуло буквального значення.

Після відвідання косметичного салону позивачка не лише не отримала позитивного результату, а й нашкодила своєму здоров’ю.

Фабула судового акту: Позивачці зателефонував відповідач і запропонував прийняти участь у безкоштовних процедурах косметичної продукції. Згодом він також запропонував вже не безкоштовно, а за немалі гроші придбати косметологічний апарат.

Пізніше позивачка звернулася до відповідача з проханням розірвати договір та повернути назад апарат, оскільки після проведеної косметичної процедури у неї пішла алергічна реакція на даний вид косметики.

На консультації алерголога їй було встановлено діагноз дерматит обличчя.

На її думку з боку відповідача мала місце недобросовісна підприємницька діяльність, оскільки їй був проданий неякісний, ненатуральний товар, який викликав алергічну реакцію.

Не досягши взаєморозуміння з недобросовісним продавцем позивачка звернулася до суду з позовом, в якому просила визнати недійсним договір купівлі-продажу апарату, а також стягнути з відповідача завдану майнову шкоду та завдану моральну шкоду.

Суд став на сторону позивачки, дійшовши висновку про наявність підстав для задоволення позову.

Відповідно до ст. 678 ЦК України покупець, якому переданий товар неналежної якості, має право, незалежно від можливості використання товару за призначенням, вимагати від продавця за своїм вибором: пропорційного зменшення ціни, безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк, відшкодування витрат на усунення недоліків товару. У разі істотного порушення вимог щодо якості товару (виявлення недоліків, які не можна усунути, недоліків, усунення яких пов`язане з непропорційними витратами або затратами часу, недоліків, які виявилися неодноразово чи з`явилися знову після їх усунення) покупець має право за своїм вибором: відмовитися від договору і вимагати повернення сплаченої за товар грошової суми, вимагати заміни товару.

Крім того, відповідно до ст. 6 Закону України «Про захист прав споживачів» гарантується право споживача на належну якість продукції шляхом зобов`язання виконавця передати споживачеві продукцію належної якості, а також надати інформацію про цю продукцію.

Таким чином, на користь позивачки відповідно до рішення суду було стягнуто завдану майнову шкоду та моральну шкоду у розмірі 5000,00 гривень.

 

logo

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст