Головна Сервіси для юристів ... Закони Цивільний кодекс України Стаття 678. Правові наслідки передання товару неналежної якості Стаття 678. Правові наслідки передання товару нена...

Стаття 678. Правові наслідки передання товару неналежної якості

Цивільний кодекс України (ЗМІСТ) Інши кодекси
  • 13776

    Переглядів

  • 13776

    Переглядів

  • Додати в обране

    1. Покупець, якому переданий товар неналежної якості, має право, незалежно від можливості використання товару за призначенням, вимагати від продавця за своїм вибором:

    1) пропорційного зменшення ціни;

    2) безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;

    3) відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

    2. У разі істотного порушення вимог щодо якості товару (виявлення недоліків, які не можна усунути, недоліків, усунення яких пов'язане з непропорційними витратами або затратами часу, недоліків, які виявилися неодноразово чи з'явилися знову після їх усунення) покупець має право за своїм вибором:

    1) відмовитися від договору і вимагати повернення сплаченої за товар грошової суми;

    2) вимагати заміни товару.

    3. Якщо продавець товару неналежної якості не є його виготовлювачем, вимоги щодо заміни, безоплатного усунення недоліків товару і відшкодування збитків можуть бути пред'явлені до продавця або виготовлювача товару.

    4. Положення цієї статті застосовуються, якщо інше не встановлено цим Кодексом або іншим законом.

    Попередня

    702/1343

    Наступна
    Додати в обране
    КОМЕНТАР від ресурсу "ПРОТОКОЛ":

    Аналізуйте судовий акт: Стягнути майнову та моральну шкоду за надання неякісної косметичної процедури - можливо (Центрально-Міський районний суд міста Кривого Рогу, справа № 216/5484/16-ц від 19.02.2020)

     В погоні за красою та молодістю жінки готові вдаватися до різних хитрощів. У цій же справі твердження «краса потребує жертв» набуло буквального значення.

    Після відвідання косметичного салону позивачка не лише не отримала позитивного результату, а й нашкодила своєму здоров’ю.

    Фабула судового акту: Позивачці зателефонував відповідач і запропонував прийняти участь у безкоштовних процедурах косметичної продукції. Згодом він також запропонував вже не безкоштовно, а за немалі гроші придбати косметологічний апарат.

    Пізніше позивачка звернулася до відповідача з проханням розірвати договір та повернути назад апарат, оскільки після проведеної косметичної процедури у неї пішла алергічна реакція на даний вид косметики.

    На консультації алерголога їй було встановлено діагноз дерматит обличчя.

    На її думку з боку відповідача мала місце недобросовісна підприємницька діяльність, оскільки їй був проданий неякісний, ненатуральний товар, який викликав алергічну реакцію.

    Не досягши взаєморозуміння з недобросовісним продавцем позивачка звернулася до суду з позовом, в якому просила визнати недійсним договір купівлі-продажу апарату, а також стягнути з відповідача завдану майнову шкоду та завдану моральну шкоду.

    Суд став на сторону позивачки, дійшовши висновку про наявність підстав для задоволення позову.

    Відповідно до ст. 678 ЦК України покупець, якому переданий товар неналежної якості, має право, незалежно від можливості використання товару за призначенням, вимагати від продавця за своїм вибором: пропорційного зменшення ціни, безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк, відшкодування витрат на усунення недоліків товару. У разі істотного порушення вимог щодо якості товару (виявлення недоліків, які не можна усунути, недоліків, усунення яких пов`язане з непропорційними витратами або затратами часу, недоліків, які виявилися неодноразово чи з`явилися знову після їх усунення) покупець має право за своїм вибором: відмовитися від договору і вимагати повернення сплаченої за товар грошової суми, вимагати заміни товару.

    Крім того, відповідно до ст. 6 Закону України «Про захист прав споживачів» гарантується право споживача на належну якість продукції шляхом зобов`язання виконавця передати споживачеві продукцію належної якості, а також надати інформацію про цю продукцію.

    Таким чином, на користь позивачки відповідно до рішення суду було стягнуто завдану майнову шкоду та моральну шкоду у розмірі 5000,00 гривень.

     

    2. У разі істотного порушення вимог щодо якості товару (виявлення недоліків, які не можна усунути, недоліків, усунення яких пов´язане з непропорційними витратами або затратами часу, недоліків, які виявилися неодноразово чи з´явилися знову після їх усунення) покупець має право за своїм вибором:

    Відповідно до договору купівлі-продажу продавець повинен передати покупцеві товар, якість якого відповідає умовам договору, тобто умовам, які погоджені сторонами. Але може статися так, що продавець порушить свій обов´язок щодо передачі товару, якість якого відповідає умовам договору купівлі-продажу. У зв´язку з цим та з метою захисту прав покупця, законодавець передбачив у Цивільному кодексі України положення, у яких визначаються наслідки порушення умови договору купівлі-продажу щодо якості товару. Тобто дана стаття передбачає можливості пред´явлення покупцем вимог до продавця відносно недоліків товару, не обумовлених продавцем, незалежно від провини продавця у виникненні недоліків.

    Законодавцем зазначені широкі можливості покупців-споживачів.

    1) Так, стаття, що коментується, передбачає, що у випадку, якщо покупцю був переданий товар неналежної якості, він має право незалежно від можливості використання його за призначенням, вимагати від продавця пропорційного зменшення ціни. Тобто, якщо покупець отримав товар неналежної якості, але який все ж таки можна використовувати, він має право вимагати від продавця зменшення ціни товару пропорційно недолікам, які були виявлені.

    2) Покупець, якому переданий товар неналежної якості, має право також вимагати від продавця безоплатного усунення недоліків товару у розумний строк, тобто у строк, реально необхідний для усунення недоліків товару. Іншими словами, покупець має право вимагати, щоб недоліки щодо якості товару були усунені самим продавцем. При виконанні продавцем цих вимог, покупець повинен сплатити (якщо оплата за товар не була здійснена раніше) вартість тільки самої речі, а витрати стосовно виправлення недоліків лягають на продавця.

    3) Недоліки товару можуть бути усунені не тільки продавцем, але й і покупцем. Покупець має право прийняти товар неналежної якості, але при цьому вимагати від продавця відшкодувати витрати на усунення недоліків товару.

    Як зазначається у даній статті, покупець має право сам обирати одну з кількох альтернативних вимог, у випадку передачі продавцем товару неналежної якості, і ніхто не має права змушувати його до іншого рішення. Отже, продавець може лише запропонувати пропорційно зменшити ціну, безплатно усунути недоліки товару або відшкодувати витрати на усунення недоліків товару, але погодитися з цією пропозицією чи ні — це право покупця.

    У статті, що коментується, міститься положення, згідно з яким у разі істотного порушення вимог щодо якості товару (виявлення недоліків, які не можна усунути, недоліків, усунення яких пов´язане з непропорційними витратами або затратами часу, недоліками, які виявлялися неодноразово, чи з´являлися знову після їх усунення), покупець має право обрати за своїм вибором будь-який варіант поведінки, що приведений нижче.

    1) Покупець має право у такому випадку відмовитися від договору і вимагати повернення сплаченої за товар грошової суми.

    2) У разі істотного порушення вимог щодо якості товару, покупець може також вимагати замінити товар на якісні, а якщо це не можливо — повернути покупцю сплачені ним гроші.

    Якщо продавець товару неналежної якості не є його виготовлювачем, вимоги щодо заміни, безоплатного усунення недоліків товару і відшкодування збитків можуть бути пред´явлені до продавця або виготовлювача товару.

    Іншими словами, не тільки продавець (якщо він не є виробником товару) відповідає за якість товару, але й і виробник, адже він, як сторона в договорі купівлі-продажу, повною мірою відповідає за якість товару, що продається. При цьому право вибору, до кого звернути свої вимоги, належить покупцеві. Вони можуть бути адресовані або до продавця за місцем купівлі товару, або виробникові, або підприємству, що виконує їх функції за місцезнаходженням покупця. Функції представників підприємств-виробників виконують їх представництва та філії, створені виробниками для цієї мети, або підприємства, що виконують указані вимоги на підставі договору з виробником.

    Продавець, виробник (підприємство, що виконує їх функції) зобов´язані прийняти товар неналежної якості у споживача і задовольнити його вимоги.

    logo

    Юридичні застереження

    Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

    Повний текст

    Приймаємо до оплати