Стаття 99. Електронні докази

Кодекс адміністративного судочинства України (ЗМІСТ) Інши кодекси
  • 5112

    Переглядів

  • 5112

    Переглядів

  • Додати в обране

    1. Електронними доказами є інформація в електронній (цифровій) формі, що містить дані про обставини, що мають значення для справи, зокрема, електронні документи (текстові документи, графічні зображення, плани, фотографії, відео- та звукозаписи тощо), веб-сайти (сторінки), текстові, мультимедійні та голосові повідомлення, метадані, бази даних та інші дані в електронній формі. Такі дані можуть зберігатися, зокрема на портативних пристроях (картах пам’яті, мобільних телефонах тощо), серверах, системах резервного копіювання, інших місцях збереження даних в електронній формі (в тому числі в мережі Інтернет).

    2. Електронні докази подаються в оригіналі або в електронній копії, на яку накладено кваліфікований електронний підпис відповідно до вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги". Законом може бути визначено інший порядок засвідчення електронної копії електронного доказу.

    {Частина друга статті 99 із змінами, внесеними згідно із Законами № 1416-IX від 27.04.2021 , № 2801-IX від 01.12.2022 }

    3. Учасники справи мають право подавати електронні докази в паперових копіях, посвідчених в порядку, визначеному законом. Паперова копія електронного доказу не вважається письмовим доказом.

    4. Учасник справи, який подає копію електронного доказу, повинен зазначити про наявність у нього або іншої особи оригіналу електронного доказу.

    5. Якщо подано копію (паперову копію) електронного доказу, суд за клопотанням учасника справи або з власної ініціативи може витребувати у відповідної особи оригінал електронного доказу. Якщо оригінал електронного доказу не поданий, а учасник справи або суд ставить під сумнів відповідність копії (паперової копії) оригіналу, такий доказ не береться судом до уваги.

    Попередня

    99/405

    Наступна
    Додати в обране
    КОМЕНТАР від ресурсу "ПРОТОКОЛ":

    Аналізуйте судовий акт: Цифрові фото та відео зафіксовані TruCam`oм не завірені електронним цифровим підписом є недопустимими доказами (2-й апеляційний адміністративний суд у справі № 591/6739/20 від 05.04.2021)
    І знову я вирішив звернутись до актуальної теми, яка турбує майже усіх водіїв, а саме теми законності дій працівників поліції при фіксуванні адмінправопорушень у сфері дорожнього руху за допомогою приладів TruCam.

    Так, документи, які створюються за допомогою даного приладу (фото та відеозаписи) є електронними документами, але чи можуть вказані документи бути допустимими при розгляді справ про «оскарження» постанов поліцейських?

    У даній справі водія було оштрафовано за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 122 КУпАП за перевищення швидкості.

    Водій не погодився із законністю накладення на нього адмінстягення та подав до суду позов в порядку адміністративного судочинства у якому просив визнати постанову працівника поліції протиправною та скасувати її. Читати повністю

    1. Адміністративний позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого законом.

    235

    1. Можливість захисту драв і інтересів у багатьох випадках залежить від дотримання строків, встановлених на цей випадок законом. Частина 2 коментованої статті встановлює річний строк для звернення до адміністративного суду, що пов'язане зі специфікою правовідносин, а також повинно сприяти наданню доказів, підвищує їх достовірність і тим сприяє встановленню судами істини.
    2. За загальним правилом перебіг строку на звернення до ад міністративного суду починається від дня виникнення права на адміністративний позов, тобто коли особа дізналася або могла дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів. Про те, для окремих випадків законом може бути встановлений ін ший строк на звернення до суду. Правила обчислення процесу альних строків встановлені 103 КАС України.
    3. Згідно з рішенням Конституційного Суду України у справі за конституційним зверненням Товариства з обмеженою відпо відальністю "Торговий Дім "Кампус Коттон клаб" щодо офіцій ного тлумачення положення частини другої статті 124 Конститу ції України (справа про досудове врегулювання спорів) від 9 лип ня 2002 року (Справа № 1-2/2002). юрисдикція судів розповсю джуються на всі правовідносини, що виникають у державі, що в аспекті конституційного звернення необхідно розуміти так, що право особи (громадянина України, іноземця, особи без грома дянства, юридичної особи) на звернення до суду за вирішенням спору не може бути обмежене законом, іншими нормативне-пра вовими актами. Встановлення законом або договором досудового врегулювання спору за волевиявленням суб'єктів правовідносин

    не є обмеженням юрисдикції судів і права на судовий захист. Тому якщо законом передбачена можливість досудового порядку вирішення спору (як правило, це звернення до вищестоящого органу, який наділений функцією контролю і має право скасовувати прийняті рішення) і позивач скористався цим порядком, то обчислення строку звернення до адміністративного суду починається з дня, коли позивач дізнався про рішення суб'єкта владних повноважень за результатами розгляду його скарги на рішення, дії або бездіяльність суб'єкта владних повноважень.

    logo

    Юридичні застереження

    Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

    Повний текст

    Приймаємо до оплати