1. Адміністративний позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого законом.
235
- Можливість захисту драв і інтересів у багатьох випадках залежить від дотримання строків, встановлених на цей випадок законом. Частина 2 коментованої статті встановлює річний строк для звернення до адміністративного суду, що пов'язане зі специфікою правовідносин, а також повинно сприяти наданню доказів, підвищує їх достовірність і тим сприяє встановленню судами істини.
- За загальним правилом перебіг строку на звернення до ад міністративного суду починається від дня виникнення права на адміністративний позов, тобто коли особа дізналася або могла дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів. Про те, для окремих випадків законом може бути встановлений ін ший строк на звернення до суду. Правила обчислення процесу альних строків встановлені 103 КАС України.
- Згідно з рішенням Конституційного Суду України у справі за конституційним зверненням Товариства з обмеженою відпо відальністю "Торговий Дім "Кампус Коттон клаб" щодо офіцій ного тлумачення положення частини другої статті 124 Конститу ції України (справа про досудове врегулювання спорів) від 9 лип ня 2002 року (Справа № 1-2/2002). юрисдикція судів розповсю джуються на всі правовідносини, що виникають у державі, що в аспекті конституційного звернення необхідно розуміти так, що право особи (громадянина України, іноземця, особи без грома дянства, юридичної особи) на звернення до суду за вирішенням спору не може бути обмежене законом, іншими нормативне-пра вовими актами. Встановлення законом або договором досудового врегулювання спору за волевиявленням суб'єктів правовідносин
не є обмеженням юрисдикції судів і права на судовий захист. Тому якщо законом передбачена можливість досудового порядку вирішення спору (як правило, це звернення до вищестоящого органу, який наділений функцією контролю і має право скасовувати прийняті рішення) і позивач скористався цим порядком, то обчислення строку звернення до адміністративного суду починається з дня, коли позивач дізнався про рішення суб'єкта владних повноважень за результатами розгляду його скарги на рішення, дії або бездіяльність суб'єкта владних повноважень.
Аналізуйте судовий акт: Цифрові фото та відео зафіксовані TruCam`oм не завірені електронним цифровим підписом є недопустимими доказами (2-й апеляційний адміністративний суд у справі № 591/6739/20 від 05.04.2021)
Так, документи, які створюються за допомогою даного приладу (фото та відеозаписи) є електронними документами, але чи можуть вказані документи бути допустимими при розгляді справ про «оскарження» постанов поліцейських? У даній справі водія було оштрафовано за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 122 КУпАП за перевищення швидкості. Водій не погодився із законністю накладення на нього адмінстягення та подав до суду позов в порядку адміністративного судочинства у якому просив визнати постанову працівника поліції протиправною та скасувати її. Читати повністюІ знову я вирішив звернутись до актуальної теми, яка турбує майже усіх водіїв, а саме теми законності дій працівників поліції при фіксуванні адмінправопорушень у сфері дорожнього руху за допомогою приладів TruCam.