Головна Сервіси для юристів ... Закони Кодекс адміністративного судочинства України Стаття 50. Наслідки незалучення у справу третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору Стаття 50. Наслідки незалучення у справу третьої о...

Стаття 50. Наслідки незалучення у справу третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору

Кодекс адміністративного судочинства України (ЗМІСТ) Інши кодекси
  • 2816

    Переглядів

  • 2816

    Переглядів

  • Додати в обране

    1. Якщо в результаті ухвалення судового рішення сторона може набути право стосовно третьої особи або третя особа може пред’явити вимоги до сторони, така сторона зобов’язана сповістити цю особу про відкриття провадження у справі і подати до суду заяву про залучення її до участі у справі як третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору. До такої заяви повинні бути додані докази про направлення її копії особі, про залучення якої як третьої особи подана заява.

    2. У разі розгляду справи без повідомлення третьої особи про розгляд справи обставини справи, встановлені судовим рішенням, не мають юридичних наслідків при розгляді позову, пред’явленого стороною, яка брала участь у цій справі, до цієї третьої особи або позову, пред’явленого цією третьою особою до такої сторони.

    Попередня

    50/405

    Наступна
    Додати в обране
    1. Сторонами в адміністративному процесі є позивач та від повідач.
    2. Позивачем в адміністративній справі можуть бути грома дяни України, іноземці чи особи без громадянства, підприєм ства, установи, організації (юридичні особи), суб'єкти владних повноважень.
    3. Відповідачем в адміністративній справі є суб'єкт владних повноважень, якщо інше не встановлено цим Кодексом.
    4. Громадяни України, іноземці чи особи без громадянства, їх об'єднання, юридичні особи, які не є суб'єктами владних пов новажень, можуть бути відповідачами лише за адміністратив ним позовом суб'єкта владних повноважень:
    1. про тимчасову заборону (зупинення) окремих видів або всієї діяльності об'єднання громадян;
    2. про примусовий розпуск (ліквідацію) об'єднання грома дян;
    3. про примусове видворення іноземця чи особи без грома дянства з України;
    4. про обмеження щодо реалізації права на мирні зібрання (збори, мітинги, походи, демонстрації тощо);
    5. в інших випадках, встановлених законом.

    1. Сторонами в адміністративному процесі є особи, публічно-правовий спір між якими становить предмет розгляду та розв'язання в адміністративному судочинстві. Сторони виступають головними учасниками в адміністративному провадженні, без яких не можливий сам процес. Сторони шукають у суді захисту, коли вважають, що порушено їхні права, свободи та інтереси у сфері публічно-правових відносин. Тобто публічно-правовий спір може мати місце й тоді, коли порушення прав, свобод та інтересів у сфері публічно-правових відносин не мало місця в дійсності. Суд повинен розглянути такий спір, тому що право-суб'єктність сторін можуть мати особи, які лише вважають, що їхні права, свободи та інтереси порушені. Сторони в адміністра-

    132

    тивному процесі, як і всі особи, які беруть участь у справі, мають юридичний інтерес у результаті вирішення справи. Цей інтерес має особистий, як матеріальний, так і процесуальний характер. Характерною рисою сторін є також те, що процес в адміністративній справі ведеться від імені та в інтересах сторін навіть у тому випадку, коли справу порушує не особисто позивач, а інші особи в його інтересах або сторони особисто не беруть участі в процесі. Крім зазначених, ознаками сторін є наступні: постановлення судом рішення саме з приводу справи сторін; поширення на сторони всіх правових наслідків судового рішення; несення сторонами судових витрат.

    2. Сторонами в адміністративному процесі є позивач та відпо відач. Позивач - особа, на захист прав, свобод та інтересів якої подано адміністративний позов до адміністративного суду, а та кож суб'єкт владних повноважень, на виконання повноважень якого подана позовна заява до адміністративного суду (див. ко ментар до ст. З КАС України). Позивач може заявити вимогу про захист в суд особисто або в її інтересах, у передбачених за коном випадках, в суд можуть звернутися інші особи (ст. 60 КАС України). Позивачем в адміністративній справі можуть бути громадяни України, іноземці чи особи без громадянства, під приємства, установи, організації (юридичні особи), суб'єкти владних повноважень. Позивач є ініціатором порушення адмі ністративного процесу.

    Відповідачем в адміністративній справі є суб'єкт владних повноважень, а у випадках, передбачених законом, й інші особи, до яких звернена вимога позивача (див. коментар до ст. З КАС України). Згідно зі ст. З КАС України під суб'єктом владних повноважень в КАС України мається на увазі орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхні посадові чи службові особи, інші суб'єкти при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень. Відповідач не звертається до суду, останній притягує його до участі у справі.

    3. Слід зазначити, що відповідачем в адміністративній справі може бути не тільки суб'єкт владних повноважень. Частиною 4 коментованої статті передбачено, що відповідачами в адміні стративному процесі можуть бути: громадяни України, інозем ці чи особи без громадянства, їх об'єднання, юридичні особи, які не є суб'єктами владних повноважень. Проте законодавцем

    133

    чітко визначено, що це можливо за адміністративним позовом суб'єкта владних повноважень: 1) про тимчасову заборону (зупинення) окремих видів або всієї діяльності об'єднання громадян; 2) про примусовий розпуск (ліквідацію) об'єднання громадян; 3) про примусове видворення іноземця чи особи без громадянства з України; 4) про обмеження щодо реалізації права на мирні зібрання (збори, мітинги, походи, демонстрації тощо). Наведений перелік не є вичерпним - в законодавстві можуть бути встановлені інші аналогічні випадки.

    logo

    Юридичні застереження

    Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

    Повний текст

    Приймаємо до оплати