Стаття 172. Об’єднання і роз’єднання позовів

Кодекс адміністративного судочинства України (ЗМІСТ) Інши кодекси
  • 5860

    Переглядів

  • 5860

    Переглядів

  • Додати в обране

    1. В одній позовній заяві може бути об’єднано декілька вимог, пов’язаних між собою підставою виникнення або поданими доказами, основні та похідні позовні вимоги.

    2. Суд з урахуванням положень частини першої цієї статті може за клопотанням учасника справи або з власної ініціативи об’єднати в одне провадження декілька справ за позовами:

    1) одного й того самого позивача до одного й того самого відповідача;

    2) одного й того самого позивача до різних відповідачів;

    3) різних позивачів до одного й того самого відповідача.

    3. Об’єднання справ в одне провадження допускається до початку підготовчого засідання, а у спрощеному позовному провадженні - до початку розгляду справи по суті у кожній із справ.

    4. Не допускається об’єднання в одне провадження кількох вимог, які належить розглядати в порядку різного судочинства, якщо інше не встановлено законом.

    5. Не допускається об’єднання в одне провадження кількох вимог, щодо яких законом визначена виключна підсудність різним судам.

    6. Суд за клопотанням учасника справи або з власної ініціативи вправі до початку розгляду справи по суті роз’єднати позовні вимоги, виділивши одну або декілька об’єднаних вимог в самостійне провадження, якщо це сприятиме виконанню завдання адміністративного судочинства.

    Розгляд позовних вимог, виділених у самостійне провадження, здійснює суддя, який прийняв рішення про роз’єднання позовних вимог.

    7. Про об’єднання справ в одне провадження або роз’єднання позовних вимог, про відмову в об’єднанні справ в одне провадження, роз’єднанні позовних вимог суд постановляє ухвалу.

    8. Справи, що перебувають у провадженні адміністративного суду, в разі об’єднання їх в одне провадження, передаються на розгляд судді, який раніше за інших суддів відкрив провадження у справі.

    9. Якщо провадження у справах було відкрито в один день, справи в разі об’єднання їх в одне провадження передаються на розгляд судді, який першим прийняв рішення про їх об’єднання.

    10. Справи, об’єднані в одне провадження, роз’єднанню не підлягають.

    Глава 3. Підготовче провадження

    Попередня

    172/405

    Наступна
    Додати в обране
    1. Право оскаржувати рішення, дії чи бездіяльність вибор чих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій мають суб'єкти відповідного виборчого процесу (крім виборчої комі сії), а також ініціативна група референдуму, інші суб'єкти іні ціювання референдуму.
    2. Виборець (громадянин, який має право голосу у відповід них виборах або референдумі) може оскаржити рішення, дію чи бездіяльність виборчої комісії, комісії з референдуму, чле нів цих комісій, якщо таке рішення, дія чи бездіяльність пору шує виборчі права або інтереси щодо участі у виборчому про цесі чи процесі референдуму його особисто.
    3. Рішення, дії або бездіяльність Центральної виборчої комі сії щодо встановлення нею результатів виборів чи всеукраїн ського референдуму оскаржуються до Вищого адміністратив ного суду України. Усі інші рішення, дії або бездіяльність Цен тральної виборчої комісії, члена цієї комісії оскаржуються до окружного адміністративного суду, територіальна юрисдикція якого поширюється на місто Київ.
    4. Рішення, дії чи бездіяльність виборчої комісії Автономної Республіки Крим, обласної виборчої комісії, Київської чи Се вастопольської виборчих комісій щодо підготовки та проведен ня місцевих виборів; територіальної (окружної) виборчої комі сії щодо підготовки та проведення виборів Київського чи Се вастопольського міського голови; територіальних (окружних) виборчих комісій щодо підготовки та проведення виборів Пре зидента України, народних депутатів України; обласних комі сій з референдуму і комісії Автономної Республіки Крим з все українського референдуму, а також членів зазначених комісій оскаржуються до окружного адміністративного суду за місце знаходженням відповідної комісії.
    5. Рішення, дії чи бездіяльність виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій, за винятком рішень, дій чи бездіяльності, що визначені частинами третьою-четвертою цієї статті, оскаржуються до місцевого загального суду за місце знаходженням відповідної комісії.
    6. Позовні заяви щодо рішень, дій чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму, членів цих комісій, може бути по-

    346

    дано до адміністративного суду у п'ятиденний строк з дня прийняття рішення, вчинення дії або допущення бездіяльності.

    1. Позовні заяви щодо рішень, дій чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму, членів цих комісій, що мали місце до дня голосування, може бути подано до адміністратив ного суду у строк, встановлений частиною шостою цієї статті, але не пізніше двадцять четвертої години дня, що передує дню голосування.
    2. Позовні заяви щодо рішень, дій чи бездіяльності дільнич ної виборчої комісії, дільничної комісії з референдуму, членів цих комісій, що мали місце у день голосування, під час підра хунку голосів та встановлення результатів голосування на дільниці, може бути подано до адміністративного суду у дво денний строк з дня прийняття рішення, вчинення дії або допу щення бездіяльності.
    3. Суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяль ності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відпо відної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.
    1. Суд невідкладно повідомляє відповідну виборчу комісію або комісію з референдуму та комісію вищого рівня про надхо дження позовної заяви та про ухвалене судом рішення.
    2. Суд вирішує адміністративні справи, визначені цією стат тею, у п'ятиденний строк після надходження позовної заяви. Адміністративні справи за позовними заявами, що надійшли до дня голосування, вирішуються судом у п'ятиденний строк, але не пізніше ніж за дві години до початку голосування.
    3. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені, не перешкоджає судовому розгляду.

    1. Частинами 1 та 2 коментованої статті встановлюється коло осіб, які можуть звертатися з адміністративним позовом щодо оскарження рішень, дій або бездіяльності виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій. Ними є суб'єкти відповідного виборчого процесу (кандидати на пост Президента України; кандидати у депутати та кандидати на посаду сільського, селищного, міського голови; партії (блоки), які висуну-

    347

    ли кандидатів на пост Президента України; партії (блоки), які висунули кандидатів у депутати; місцеві організації партій (блоки), які висунули кандидатів у депутати та кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови; уповноважені представники, довірені особи, офіційні спостерігачі від партій (блоків) - суб'єктів виборчого процесу та від кандидатів на пост Президента України, від місцевих організацій партій (блоків) - суб'єктів виборчого процесу, від кандидатів у депутати, від кандидатів на посади сільських, селищних, міських голів; органи державної влади та органи місцевого самоврядування у випадках, передбачених законом; виборець, але тільки у разі, якщо таке рішення, дія чи бездіяльність порушує виборчі права або інтереси щодо участі у виборчому процесі чи процесі референдуму його особисто), а також ініціативна група референдуму, інші суб'єкти ініціювання референдуму.

    2. Частинами 3-5 статті встановлено предметну та територіальну підсудність справ щодо оскарження рішень, дій або бездіяльності виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій. Рішення, дії або бездіяльність Центральної виборчої комісії щодо встановлення нею результатів виборів чи всеукраїнського референдуму оскаржуються до Вищого адміністративного суду України. Усі інші рішення, дії або бездіяльність Центральної виборчої комісії, члена цієї комісії оскаржуються до Окружного адміністративного суду міста Києва. Рішення, дії чи бездіяльність виборчої комісії Автономної Республіки Крим, обласної виборчої комісії, Київської чи Севастопольської виборчих комісій щодо підготовки та проведення місцевих виборів; територіальної (окружної) виборчої комісії щодо підготовки та проведення виборів Київського чи Севастопольського міського голови; територіальних (окружних) виборчих комісій щодо підготовки та проведення виборів Президента України, народних депутатів України; обласних комісій з референдуму і комісії Автономної Республіки Крим з всеукраїнського референдуму, а також членів зазначених комісій оскаржуються до окружного адміністративного суду за місцезнаходженням відповідної комісії. Усі інші справи щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій оскаржуються до місцевого загального суду як адміністративного суду за місцезнаходженням відповідної комісії.

    348

    1. Частинами 6-8 коментованої статті встановлено строки звернення до адміністративного суду у випадку оскарження рі шень, дій або бездіяльності виборчих комісій, комісій з рефе рендуму, членів цих комісій. У зв'язку з необхідністю опера тивного реагування на порушення законодавства про вибори та референдум і захисту порушених прав, свобод чи інтересів по зовні заяви може бути подано до адміністративного суду у п'я тиденний строк з дня прийняття рішення, вчинення дії або до пущення бездіяльності виборчою комісією, комісією з референ думу, членами цих комісій. При цьому, якщо такі рішення, дії чи бездіяльність мали місце до дня голосування, то позовна за ява подається до суду у п'ятиденний строк, але не пізніше двад цять четвертої години дня, що передує дню голосування. Якщо рішення, дії чи бездіяльність дільничної виборчої комісії, діль ничної комісії з референдуму, членів цих комісій, що оскаржу ються, мали місце у день голосування, під час підрахунку голо сів та встановлення результатів голосування на дільниці - по зов до адміністративного суду може бути подано у дводенний строк з дня прийняття рішення, вчинення дії або допущення бездіяльності.
    2. Позовна заява щодо рішення, дії чи бездіяльності вибор чої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії приймається до розгляду незалежно від сплати судового збору. Якщо особу, яка звертається до адміністративного суду із позов ною заявою не звільнено від сплати судового збору, вона його може сплатити і після відкриття провадження у справі. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одно часно вирішує питання про стягнення судового збору відповід но до правил розподілу судових витрат (див. ст.ст. 94-96 КАС України та коментар до них).
    3. Суд невідкладно повідомляє відповідну виборчу комісію або комісію з референдуму та комісію вищого рівня про надхо дження позовної заяви та про ухвалене судом рішення. Адміні стративні справи щодо оскарження рішень, дій або бездіяль ності виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих ко місій вирішуються судом у п'ятиденний строк після надхо дження позовної заяви, а якщо позовна заява надійшли до дня голосування - у п'ятиденний строк, але не пізніше ніж за дві години до початку голосування.
    4. З огляду на необхідність оперативного вирішення адміні стративних справ щодо оскарження рішень, дій або бездіяль-

    349

    ності виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій, неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені, не перешкоджає їх судовому розгляду.

    logo

    Юридичні застереження

    Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

    Повний текст

    Приймаємо до оплати