1. Якщо зберігання автотранспортних засобів здійснюється суб'єктом підприємницької діяльності, такий договір є публічним.
2. За договором зберігання транспортного засобу в боксах та гаражах, на спеціальних стоянках зберігач зобов'язується не допускати проникнення в них сторонніх осіб і видати транспортний засіб за першою вимогою поклажодавця.
Договір зберігання транспортного засобу поширюється також на відносини між гаражно-будівельним чи гаражним кооперативом та їх членами, якщо інше не встановлено законом або статутом кооперативу.
Прийняття автотранспортного засобу на зберігання посвідчується квитанцією (номером, жетоном).
Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.
Полный текстПриймаємо до оплати
Copyright © 2014-2024 «Протокол». Все права защищены.
Аналізуйте судовий акт: За шкоду автомобілю завдану пожежею від сусіднього автомобілю, несе відповідальність власник того авто, що загорілося, а не автостоянка (ВС КЦС, справа №444/3133/19 від 15.02.2023 р.)
До суду звернулась страхова компанія, яка повністю відшкодувала власнику авто (Мерседесу) шкоду завдану пожежею. Справа в тім, що вночі, перебуваючи на автостоянці, загорілося авто - Рено. Виявилося, причиною загоряння рено стала внутрішня електропроводка. Від пожежі дане авто було знищено, а ось Мерседес, що стояв поруч - був пошкоджений. За відновлення цього авто, страхова заплатила біля 652 тис. грн. Цю суму вона намагалась стягнути із власника Рено та автостоянки, де в той час авто зберігались.
Суд першої інстанції у задоволенні позову відмовив, пояснюючи тим, що власник авто Рено не може відповідати за пожежу, бо в даний час авто не рухалось, отже не було джерелом підвищеної небезпеки. Щодо стягнення коштів з автостоянки - то на думку суду позивач не довів факту укладення договору зберігання Мерседесу. Апеляційний суд, навпаки, стягнув кошти з автостоянки, вказавши на усну форму укладення договору. ВС КЦС не зовсім погодився із доводами попередніх судів. Цю справу ВС КЦС вирішив наступним чином:
Зобов`язання про відшкодування шкоди - це правовідношення, в силу якого одна сторона (потерпілий) має право вимагати відшкодування завданої шкоди, а інша сторона (боржник) зобов`язана відшкодувати завдану шкоду в повному розмірі.
Джерелом підвищеної небезпеки є діяльність, пов`язана з використанням, зберіганням або утриманням транспортних засобів, механізмів та обладнання, використанням, зберіганням хімічних, радіоактивних, вибухо- і вогненебезпечних та інших речовин, утриманням диких звірів, службових собак та собак бійцівських порід тощо, що створює підвищену небезпеку для особи, яка цю діяльність здійснює, та інших осіб (ч.1 ст.1187 ЦК України). Шкода, завдана джерелом підвищеної небезпеки, відшкодовується особою, яка на відповідній правовій підставі (право власності, інше речове право, договір підряду, оренди тощо) володіє транспортним засобом, механізмом, іншим об`єктом, використання, зберігання або утримання якого створює підвищену небезпеку (ч.2 ст. 1187 ЦК України). Особа, яка здійснює діяльність, що є джерелом підвищеної небезпеки, відповідає за завдану шкоду, якщо вона не доведе, що шкоди було завдано внаслідок непереборної сили або умислу потерпілого (ч.5 ст. 1187 ЦК України). Читати повністю