1. Збитки, завдані замовнику невиконанням або неналежним виконанням договору про надання послуг за плату, підлягають відшкодуванню виконавцем, у разі наявності його вини, у повному обсязі, якщо інше не встановлено договором. Виконавець, який порушив договір про надання послуг за плату при здійсненні ним підприємницької діяльності, відповідає за це порушення, якщо не доведе, що належне виконання виявилося неможливим внаслідок непереборної сили, якщо інше не встановлено договором або законом.
2. Збитки, завдані невиконанням або неналежним виконанням договору про безоплатне надання послуг, підлягають відшкодуванню виконавцем у розмірі, що не перевищує двох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, якщо інший розмір відповідальності виконавця не встановлений договором.
Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.
Полный текстПриймаємо до оплати
Copyright © 2014-2024 «Протокол». Все права защищены.
Аналізуйте судовий акт: Саме медична установа має спростувати факт надання нею неякісних послуг, а не пацієнт доказувати надання йому таких. (ВС КЦС, справа № 344/3764/21 від 30.11.2022 р.)
Пацієнтка стоматологічної клініки звернулась до суду з позовом до ФОП-лікаря (далі - медичної установи) про відшкодування майнової та моральної шкоди за неналежне надання медичних послуг. Вона зверталась до них за лікуванням та протезування зубів, але протезування було виконано неякісно, внаслідок чого у неї з`явився біль та дефекти зовнішнього вигляду обличчя. Висновком клініко-експертної оцінки було підтверджено факт надання неналежних медичних послуг, а один із членів комісії свідчив що лікар і справді надавав такі, проте письмових договорів і згод у пацієнта не було. Медична карта не велась. Також малися переписка у Viber і показання друзів та рідних, які відвозили її до цієї медичної установи.
Суд першої інстанції, розглядаючи питання відшкодування пацієнту вартості самих неякісних послуг, як і послуг інших лікарів, направлених на виправлення ситуації, плюс моральна шкода - у задоволенні позову відмовив, оскільки встановив недоведеність того що саме цей лікар та медустанова надавали послуги. Апеляційний суд не погодився і таким рішенням, як і не погодилась колегія суддів ВС КЦС, яка вказала наступне:
Медична послуга - це сукупність необхідних, достатніх, добросовісних, доцільних професійних дій медичного працівника (виконавця), спрямованих на задоволення потреб пацієнта (замовника, споживача послуг). Ненадання або неналежне надання медичної допомоги може мати своїм наслідком каліцтво, інше ушкодження здоров`я, заподіяння майнової чи моральної шкоди, у результаті чого у дію вступатиме механізм делікту.
Виконавець, який порушив договір про надання послуг за плату при здійсненні ним підприємницької діяльності, відповідає за це порушення, якщо не доведе, що належне виконання виявилося неможливим внаслідок непереборної сили, якщо інше не встановлено договором або законом (ч.1 ст. 906 ЦК України). Читати повністю