- Комплексна експертиза проводиться не менш як двома експертами різних галузей знань або різних напрямів у межах однієї галузі знань.
- У висновку експертів зазначається, які дослідження і в якому обсязі провів кожний експерт, які факти він постановив і яких висновків дійшов. Кожен експерт підписує ту частину висновку, яка містить опис здійснених ним досліджень, і несе за неї відповідальність.
- Загальний висновок роблять експерти, компетентні в оцінці отриманих результатів і формулюванні єдиного виснов ку. У разі виникнення розбіжностей між експертами висновки оформляються відповідно до частини другої статті 83 цього Ко дексу.
1. Ухвала адміністративного суду про призначення комплексної експертизи має деякі особливості. По-перше, в ухвалі про призначення комплексної експертизи зазначається її назва та установа (установи), експертам якої (яких) доручено її проведення, а у разі участі в її проведенні особи, яка не є співробітником експертної установи - також її прізвище, ім'я та по батькові.
По-друге, у випадках, коли проведення комплексної експертизи доручено експертам декількох установ, у постанові (ухвалі) про її призначення зазначається, яка з них є провідною, тобто яка з них здійснює організацію проведення експертизи, зокрема координацію роботи експертів і зв'язок з особою або органом, які призначили експертизу.
Якщо проведення комплексної експертизи доручено співробітникам експертної установі та особі, яка не є працівником Цієї установи, провідною призначається експертна установа.
По-третє, постанова (ухвала) про призначення комплексної експертизи направляється в кожну з установ-співвиконавців, а також особі, яка не є працівником експертної установи. Об'єк-
219
ти дослідження і матеріали справи направляються провідній установі.
Але, якщо у постанові (ухвалі) провідну установу не визначено, вона визначається за згодою між керівниками установ, а якщо між ними виникне суперечка - то особою чи органом, які призначили комплексну експертизу.
Організовуючи виконання комплексної експертизи, керівник установи доручає проведення досліджень відповідним підрозділам установи і визначає, який із них має бути провідним.
Керівник провідного підрозділу за погодженням з керівниками інших підрозділів формує комісію експертів і призначає голову експертної комісії.
Якщо комплексна експертиза виконується експертами кількох установ, комісія експертів формується керівником провідної установи разом з керівниками інших установ-співвиконав-дів. Голову комісії призначає керівник провідної установи.
Експерт, призначений головою комісії, не має переваг перед іншими співвиконавцями при вирішенні поставлених питань. Як голова комісії він виконує лише організаційні функції, а саме:
- скликає нараду експертів, на якій знайомить їх з постано вою (ухвалою) про призначення експертизи, матеріалами, які надійшли на дослідження, а також організовує розробку спіль ної програми досліджень;
- здійснює зв'язок з керівниками установ (підрозділів), співробітники яких є членами комісії, контролює строки про ведення окремих досліджень і координує виконання всієї про грами досліджень;
- керує проміжними та підсумковими нарадами експертів;
- повідомляє керівника експертної установи про дії членів комісії, які не погоджуються із загальною програмою дослі джень або порушують їх послідовність;
- складає проект висновків (повідомлення про неможли вість провести експертизу) або доручає це зробити будь-кому з членів комісії.
Висновок комплексної експертизи складається з урахуванням таких особливостей:
- у вступній частині додатково зазначаються прізвище го лови експертної комісії і дані про попередні експертизи, якщо їх результати мали значення для вирішення питань, поставле них перед комплексною експертизою;
220
- дослідження, які проводились окремими експертами, описуються у відповідних розділах досліджувальної частини із зазначенням прізвищ експертів;
- узагальнення та оцінка результатів досліджень фіксують ся в синтезувальному розділі досліджувальної частини виснов ку експертизи.