Главная Сервисы для юристов ... Законы Кодекс адміністративного судочинства України Стаття 170. Відмова у відкритті провадження в адміністративній справі Стаття 170. Відмова у відкритті провадження в адмі...

Стаття 170. Відмова у відкритті провадження в адміністративній справі

Кодекс адміністративного судочинства України (СОДЕРЖАНИЕ) Прочие кодексы
  • 17180

    Просмотров

  • 17180

    Просмотров

  • Добавить в избраное

    1. Суддя відмовляє у відкритті провадження в адміністративній справі, якщо:

    1) позов не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства;

    2) у спорі між тими самими сторонами, про той самий предмет і з тих самих підстав є такі, що набрали законної сили, рішення або постанова суду, ухвала про закриття провадження в адміністративній справі;

    3) настала смерть фізичної особи чи припинено юридичну особу, яка не є суб’єктом владних повноважень, які звернулися із позовною заявою або до яких пред’явлено позовну заяву, якщо спірні правовідносини не допускають правонаступництва;

    4) у провадженні цього або іншого суду є справа про спір між тими самими сторонами, про той самий предмет і з тих самих підстав.

    2. Про відмову у відкритті провадження у справі суддя постановляє ухвалу не пізніше п’яти днів з дня надходження позовної заяви.

    3. Копія ухвали про відмову у відкритті провадження в адміністративній справі надсилається особі, яка подала позовну заяву, разом із позовною заявою та усіма доданими до неї матеріалами не пізніше наступного дня після її постановлення. Копія позовної заяви залишається в суді.

    4. Ухвалу про відмову у відкритті провадження в адміністративній справі може бути оскаржено. У разі скасування ухвали про відмову у відкритті провадження в адміністративній справі позовна заява вважається поданою в день первісного звернення до суду.

    5. Повторне звернення тієї самої особи до адміністративного суду з адміністративним позовом з тих самих предмета і підстав та до того самого відповідача, як той, щодо якого постановлено ухвалу про відмову у відкритті провадження, не допускається.

    6. У разі відмови у відкритті провадження в адміністративній справі з підстави, встановленої пунктом 1 частини першої цієї статті, суд повинен роз’яснити заявнику, до юрисдикції якого суду віднесено розгляд такої справи.

    Предыдущая

    170/405

    Следующая
    Добавить в избраное
    КОММЕНТАРИЙ от ресурса "ПРОТОКОЛ":

    Аналізуйте судовий акт: Висновок медичного огляду на стан сп’яніння не може бути самостійним предметом судового розгляду за правилами будь-якого судочинства, та взагалі не може бути скасований судом (ВС/КАС у справі 120/4189/19-а від 11 серпня 2020 р.)

    Позивач був притягнутий до адмінвідповідальності за ст. 130 КУпАП.

    Плануючи уникнути відповідальності і вибити доказ позивач у цій справі звернувся до суду із окремим позовом про визнання недійсним та скасування висновку медичного огляду з метою виявлення стану алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції. Відповідачем у справі є КП обласний наркологічний диспансер.

    Суд першої інстанції, з яким погодилися суди апеляційної та касаційної інстанцій, відмовив у відкритті провадження у адмінсправі на підставі пункту першого, частини першої ст. 170 КАС України.

    Суди наголошують, що висновок медичного огляду був складений лікарем, його метою є лише встановлення певних фактів, а не прийняття рішення, при цьому ні обласний наркологічний диспансер, ні сам лікар не є суб’єктами владних повноважень.

    Ймовірно порушення законодавства, зокрема Інструкції про порядок виявлення у водіїв транспортних засобів ознак алкогольного, наркотичного чи іншого сп`яніння…, затвердженої наказом Міністерства внутрішніх справ України, Міністерства охорони здоров`я України від 09.11.2015 №1452/ були.

    Проте логіка судів проста. Висновок медичного огляду не породжує прав та не створює обов’язків для водія. Тому не підлягає оскарженню. І не лише в адміністративному суді, а і в будь-якому іншому.

    Начебто все логічно. Але як бути із ст. 124 Конституції України та ст. 55 Конституції України….

     

    1. Якщо судове рішення є незрозумілим, суд, який його ухва лив, за заявою осіб, які беруть участь у справі, а також держав ного виконавця, ухвалою роз'яснює своє рішення, не змінюю чи при цьому його змісту,
    2. Подання заяви про роз'яснення судового рішення допус кається, якщо воно ще не виконано або не закінчився строк, протягом якого судове рішення може бути подане для примусо вого виконання.
    1. Заява про роз'яснення судового рішення розглядається судом протягом десяти днів із повідомленням заявника {особи, яка бере участь у справі, державного виконавця) та осіб, які бе руть участь у справі. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені, не перешкоджає розглядо ві заяви про роз'яснення рішення.
    2. Подання заяви про роз'яснення судового рішення зупи няє перебіг строку, протягом якого судове рішення може бути подане для примусового виконання.
    3. Копія ухвали про роз'яснення судового рішення не пізні ше наступного дня після її постановлений, надсилається осо бам, які беруть участь у справі, а також заявнику, які не були присутні у судовому засіданні.

    339

    6. Ухвала про роз'яснення судового рішення або відмову у його роз'ясненні може бути оскаржена.

    1. Роз'яснення судового рішення є по суті одним із способів усунення його недоліків. Зокрема, це стосується недотримання вимоги ясності, визначеності судового рішення, яка означає, що судове рішення не може містити положень, що викликають суперечки під час виконання рішення.

    Підставою для подання заяви про роз'яснення рішення, є його незрозумілість. Частіше за все звернення щодо роз'яснення судового рішення викликані ускладненнями або взагалі неможливістю його виконання, тому судом роз'яснюється резолютивна частина рішення. Але у деяких випадках (наприклад, потреба у підтвердженні встановленого факту чи правовідносин, визнаних судом такими, що вступили у законну силу) виникає необхідність роз'яснення і мотивувальної частини рішення.

    Ініціювати роз'яснення судом винесеного рішення можуть особи, які беруть участь у справі, та державні виконавці шляхом подання відповідної заяви.

    Розгляд питання про роз'яснення рішення є прерогативою лише того суду, який це рішення виніс. При цьому суд не вправі вносити будь-які зміни в існуюче рішення так само, як і вирішувати питання, що не були предметом судового розгляду. Суд може лише, змінивши форму викладення, більш повно і ясно навести ті частини рішення, що викликають певні труднощі для розуміння.

    2. Заява про роз'яснення рішення суду розглядається лише у тому випадку, якщо воно ще не виконано і не закінчився термін його примусового виконання. Часткове виконання рішення не перешкоджає його роз'ясненню у невиконаній частині за умо ви, що строк для подання рішення до виконання ще не закін чився.

    Заява про роз'яснення судового рішення, яка подана після закінчення строку для його примусового виконання має бути залишеною без розгляду.

    3. Судове засідання щодо розгляду питання про роз'яснення судового рішення відбувається за участі осіб, які звернулися із заявою, й інших осіб, які беруть участь у справі. Суд має забез печити інформування вказаних осіб про день, час і місце про-

    340

    ведення засідання, але їхня неявка не перешкоджає розглядові справи про роз'яснення судового рішення, якщо їм були належним чином повідомлені вказані відомості.

    Законом встановлений десятиденний строк розгляду судом справ про роз'яснення судового рішення.

    1. Якщо заявником були дотримані усі вимоги подання зая ви про роз'яснення судового рішення, сплив строку примусово го виконання судового рішення зупиняється до надання судом відповідних роз'яснень.
    2. Після розгляду питання про роз'яснення судового рішен ня заявнику й іншим особам, зацікавленим у справі, які не були присутні на засіданні, надсилаються копії винесеної ухвали. Суд може задовольнити заяву і прийняти рішення про роз'яс нення судового рішення, або відмовити у його роз'ясненні.

    Копії ухвал надсилаються зацікавленим особам не пізніше наступного дня з моменту її постановленая. Це значною мірою запобігає затягуванню процесу і сприяє своєчасному і повному виконанню судових рішень.

    6. Незалежно від того, яке рішення прийнято, воно може бути оскаржено у встановленому законом порядку.

    logo

    Юридические оговорки

    Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.

    Полный текст

    Приймаємо до оплати