1113
1. Стаття регулює порядок виявлення, арешту, конфіскації майна, яке: а) отримане злочинним шляхом та/або б) належить підозрюваним, обвинуваченим або засудженим особам.
2. До ключових положень коментованої статті слід віднести наступне. Накладення арешту на майно повинно супроводжуватися заходами з метою його збереження до прийняття судом рішення щодо такого майна. Виявлене майно або передається як доказ у кримінальній справі, необхідний для її розслідування, або передається власнику майна на території іноземної держави. В інших випадках виявлене майно конфіскується за наявності правової підстави - вироку чи іншого рішенням суду запитуючої сторони, які набрали законної сили.
3. Стаття встановлює пріоритетність проведення кримінального провадження в Україні, а тому регламентує, що майно не може бути передано запитуючій стороні, якщо це майно потрібне для цілей розгляду цивільної або кримінальної справи в Україні чи не може бути вивезено за кордон з інших
1114 .
підстав, передбачених законом. Крім того, передання майн^ м ,, дено, якщо необхідно для досудового розслідування та Іуд токе бут, б Ь ору про права інших осіб здо
.кла-
Jill
Україні або рЬзгляду спору про права інших осіб.
4. Майнб, конфісковане за вироком чи рішенням суду передається вЛохід Державного бюджету України. Однак ц к^зем,юї трального органу України перед судом України конфіско^ VnoTaHJ передачі, якщо це потрібно для відшкодування шкоди поте^. мацНо на території іноземної держави. \му віл
і
' (
1 кави
>їор-( оаїни
/ггних
1. Введення коментованої статті обумовлене розвить kt
плених у Конвенції Організації Об'єднаних Націй проти тР<Чсі^ложеНь ганізованоїзлочинності від 15 листопада 2000 р. (набрала v ^иі°Налья' /і' ./ежах 4 лютого 2004 p.). Фактично стаття уможливлює бездіялц^ tTj д;ія Vp |!(<еНня, органів при виявленні ними злочину. Підставою для такц . Л компете уПліж ор-пит про міжнародну правову допомогу, а також інша до, мо*Р r, ''н/,/' ', я ка-міжнародного співробітництва. Метою контрольованої по(| ^чість v ' Щ.\ ення викриття та документування злочинної діяльності міжнарі, \ ВцЯп, 'і18/Л''лють ганізацій. Завданням контрольованої поставки може бути: і 'лочкННЙ \W ^) налів надходження заборонених до обігу речовин і предмь л*аноцлен. і'я/'і' "нзит ,•,- ' ~-.....-- ^......™,-,:к ,-: ,- ' 'вст,н ',И' Uєн-
їбо
8чи
відправників і одержувачів; 3) встановлення осіб, які злочин; 4) забезпечення доказів злочинної діяльності.
2. Контрольована поставка може включати ввезення, ,.. територією держави під негласним контролем заборонених^4^ 7а тр ь ня яких є предметом діяльності міжнародних злочинних op,, .,і^ перем- і
3. Водночас, незважаючи на відсутність обов'язку ц(|, \ій. !/ які проводяться в разі виявлення злочинів, ч. 2 коментов,^. ^ведення ''• но обов'язок компетентного органу України скласти проі^ '"тті іакрі \ контрабандної поставки із подальшим його направлення^ '(|>0 вцявл гану іноземної держави. '^нічому*'1'
.дій, ііпле-
уор-
1115