Приєднуйтесь до нас в соціальних мережах: telegram viber youtube

Стаття 156. Порушення правил торгівлі пивом, алкогольними, слабоалкогольними напоями і тютюновими виробами

Роздрібна або оптова торгівля алкогольними напоями чи тютюновими виробами без марок акцизного податку чи з підробленими марками цього податку -

тягне за собою накладення штрафу від двохсот до шестисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією предметів торгівлі та виручки, одержаної від продажу предметів торгівлі.

Порушення працівником підприємства (організації) торгівлі або громадського харчування правил торгівлі пивом (крім безалкогольного), алкогольними, слабоалкогольними напоями і тютюновими виробами, а саме: торгівля пивом (крім безалкогольного), алкогольними, слабоалкогольними напоями або тютюновими виробами в приміщеннях або на територіях, заборонених законом, або в інших місцях, визначених рішенням відповідного органу місцевого самоврядування, як таких, де роздрібна торгівля пивом (крім безалкогольного), алкогольними, слабоалкогольними напоями або тютюновими виробами заборонена, а так само торгівля пивом (крім безалкогольного), алкогольними, слабоалкогольними напоями або тютюновими виробами через торгові автомати чи неповнолітніми особами, а також продаж пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв або тютюнових виробів особі, яка не досягла 18 років, або продаж тютюнових виробів в упаковках, що містять менш як 20 сигарет або цигарок, чи поштучно (крім сигар), або торгівля пивом (крім безалкогольного), алкогольними, слабоалкогольними напоями, винами столовими у заборонений рішенням відповідного органу місцевого самоврядування час доби, -

тягне за собою накладення штрафу від ста до чотирьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Торгівля пивом (крім безалкогольного), алкогольними, слабоалкогольними напоями або тютюновими виробами з рук, -

тягне за собою накладення штрафу від двохсот до шестисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією предметів торгівлі та виручки, одержаної від продажу предметів торгівлі.

Дії, передбачені частиною першою чи третьою цієї статті, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за такі ж порушення, -

тягнуть за собою накладення штрафу від шестисот до однієї тисячі двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією предметів торгівлі.

{Стаття 156 із змінами, внесеними згідно з Указом ПВР № 316-11 від 29.05.85, № 8918-11 від 07.03.90; Законами № 3683-12 від 15.12.93, № 55/97-ВР від 07.02.97; в редакції Законів № 1685-III від 20.04.2000, № 2899-IV від 22.09.2005; із змінами, внесеними згідно із Законами № 1512-VI від 11.06.2009, № 1824-VI від 21.01.2010, № 2376-VIII від 22.03.2018, № 2628-VIII від 23.11.2018, № 139-IX від 02.10.2019}

КОМЕНТАР від ресурсу "ПРОТОКОЛ": 

Аналізуйте судовий акт: Продаж алкоголю без ліцензії, особі, що недосягла 18 років: незалежно від того хто здійснив продаж (офіціант, бармен), відповідальність несе суб’єкт господарювання від імені якого здійснено реалізацію (ВС/КАС у справі № 804/8054/17 від 09.03.2021)

Продаж алкоголю неповнолітнім особам, тобто особам до 18 років, суворо заборонено законодавством України. Однак, деякі суб’єкти господарювання все ж таки намагаються уникнути відповідальності будь-якими способами.

Як вбачається із матеріалів справи, національною поліцією було складено протокол відносно касира супермаркета, яка здійснила продаж особі, що не досягла 18 років, алкогольного напою без наявності ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, за ч.2 ст. 156 КУпАП. Однак, справа була закрита, через закінчення строків притягнення до адміністративної відповідальності.

На підставі даних матеріалів, ДФС було прийнято рішення про застосування до ФОП, що фактично здійснив незаконну реалізацію, фінансових санкцій у вигляді штрафу за продаж алкогольних напоїв особі, яка не досягла 18 років і за роздрібну торгівлю алкогольними напоями без ліцензії.

Не погоджуючись із прийнятим рішенням, ФОП звернувся до суду із позовом до ДПС про визнання протиправним ППР. Зокрема, ФОП стверджував, що самостійно не здійснював продажу неповнолітній особі алкоголю (пива), а тому у нього не могло бути ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями. Також позивач наголошував про не перебування у трудових відносинах із продавцем, якою здійснено реалізацію алкогольних напоїв неповнолітній особі та відсутність відповідного чеку.

З урахуванням зазначеного, вважав, що контролюючий орган незаконно застосував фінансові санкції до нього, через відсутність самого адміністративного правопорушення.

Суд першої інстанції у задоволенні позовних вимог відмовив, натомість апеляційний суд дане рішення скасував, а вимоги задовольнив.

Розглянувши касаційну скаргу ДФС, ВС підтвердив порушення законодавства ФОП і залишив в силі рішення суду першої інстанції.

ВС зазначив, що Закон №481/95-ВР не пов’язує відповідальність суб’єкта господарювання з тим, хто саме здійснив правопорушення, зокрема продаж алкогольних напоїв неповнолітній особі (офіціант, бармен, продавець чи інший працівник господарської одиниці). Необхідною умовою для відповідальності суб’єктів господарювання, передбаченої ч. 2 ст. 17 цього Закону, є факт реалізації алкогольного напою особі, яка не досягла 18 років, без наявності відповідної ліцензії.

Факт неперебування в трудових відносинах із ФОП особи, яка здійснила реалізацію алкогольних напоїв неповнолітній особі без наявності відповідної ліцензії, не може бути підставою для звільнення позивача від відповідальності за вказані правопорушення та застосування штрафної санкції.

ВС також критично оцінив посилання позивача на недоведеність продажу алкогольних напоїв неповнолітньому у зв’язку з відсутністю розрахункового документа, що підтверджує реалізацію. Адже обов’язком продавця є видача споживачеві розрахункового документа встановленої форми, який засвідчує факт купівлі товару з відповідною позначкою про дату здійснення такої операції. Недотримання цієї вимоги та відсутність розрахункового документа не є однозначним підтвердженням непроведення відповідної касової операції з продажу товару, а може свідчити про інші обставини: недотримання суб’єктом господарювання положень ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», намір уникнути відповідальності за реалізацію алкогольних / слабоалкогольних напоїв тощо.

З огляду на зазначене, ВС підтвердив правомірність винесеного контролюючим органом рішення.

Аналізуйте судовий акт: За продаж алкогольних напоїв та тютюну неповнолітнім особам до адміністративної відповідальності притягається продавець, а до власника підприємства торгівлі можуть бути застосовані фінансові санкції (справа № К/800/64/17, 30.08.17)

Як відомо, законодавством забороняється продаж алкогольних виробів особам, які не досягли 18 років. Проте, у погоні за додатковим прибутком досить часто ця заборона ігнорується.

ВАСУ залишив без задоволення касаційну скаргу Приватного підприємця, а рішення попередніх судових інстанцій без змін.

Підприємець звернулась до суду з позовом до ДФС області (відповідач) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення, яким до позивача застосовано штрафні (фінансові) санкції у розмірі 13 600,00 грн. за порушення вимог Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», а саме за продаж алкогольних напоїв та тютюнових виробів особам, яким не виповнилось 18 років.

Матеріалами адміністративної справи було встановлено, що працівниками міліції виявлено факт адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 156 КУпАП, а саме громадянка, працюючи продавцем в магазині, що належить позивачеві, реалізувала двом неповнолітнім пляшку вина та пачку сигарет.

При цьому позивач посилалась на те, що продавчиня не перебувала з нею у трудових відносинах та відповідати за її дії вона не повинна.

Але за висновком ВАСУ, відмовляючи у задоволенні позовних вимог, суди попередніх інстанцій цілком правомірно не взяли до уваги вказані аргументи, оскільки продаж алкогольних напоїв та тютюнових виробів особам, які не досягли 18 років, відбулось в магазині, який належить Підприємцю, а продавчиня фактично була допущена до здійснення торгівлі у місці здійснення підприємницької діяльності позивачем.

Суд касаційної інстанції зазначив, що ч. 1 ст. 15-3 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» забороняється продаж пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових та тютюнових виробів особам, які не досягли 18 років.

Відповідно до ч. 4 ст. 15-3 вказаного Закону продавець пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових або тютюнових виробів зобов'язаний отримати у покупця, який купує пиво (крім безалкогольного), алкогольні напої, слабоалкогольні напої, вина столові або тютюнові вироби, паспорт або інші документи, які підтверджують вік такого покупця, якщо у продавця виникли сумніви щодо досягнення покупцем 18-річного віку.

Згідно п. 5 Порядку застосування фінансових санкцій, передбачених ст. 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.06.2003 року № 790, підставою для прийняття рішення про застосування фінансових санкцій є, зокрема, матеріали правоохоронних, податкових та інших органів виконавчої влади щодо недотримання суб'єктами господарювання вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів про виробництво та обіг спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів.

0
Коментарів
Оставьте Ваш комментарий:

Пожалуйста, авторизуйтесь или зарегистрируйтесь для добавления комментария.

Популярні судові рішення
Популярні події
ЕСПЧ
Назва події
Завантаження основного зображення
Вибрати зображення
Текст опис події:
0