Главная Сервисы для юристов ... Законы Кодекс України про адміністративні правопорушення Стаття 124. Порушення правил дорожнього руху, що спричинило пошкодження транспортних засобів, вантажу, автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, дорожніх споруд чи іншого майна Стаття 124. Порушення правил дорожнього руху, що с...

Стаття 124. Порушення правил дорожнього руху, що спричинило пошкодження транспортних засобів, вантажу, автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, дорожніх споруд чи іншого майна

Кодекс України про адміністративні правопорушення (СОДЕРЖАНИЕ) Прочие кодексы
  • 18791

    Просмотров

  • 18791

    Просмотров

  • Добавить в избраное

    Порушення учасниками дорожнього руху правил дорожнього руху, що спричинило пошкодження транспортних засобів, вантажу, автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, дорожніх споруд чи іншого майна, -

    тягне за собою накладення штрафу в розмірі п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або позбавлення права керування транспортними засобами на строк від шести місяців до одного року.

    Примітка. Особа, цивільно-правова відповідальність якої застрахована, звільняється від адміністративної відповідальності за порушення правил дорожнього руху, що спричинило пошкодження транспортних засобів, за умови, що учасники дорожньо-транспортної пригоди скористалися правом спільно скласти повідомлення про цю пригоду відповідно до Закону України "Про обов'язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів".

    { Стаття 124 із змінами, внесеними згідно з Указами ПВР № 316-11 від 29.05.85 , № 7542-11 від 19.05.89 , № 1369-12 від 29.07.91 , № 1818-12 від 15.11.91 ; Законами № 3785-12 від 23.12.93 , № 55/97-ВР від 07.02.97 , № 2350-III від 05.04.2001 ; в редакції Закону № 586-VI від 24.09.2008 ; із змінами, внесеними згідно із Законами № 3045-VI від 17.02.2011 , № 596-VIII від 14.07.2015 , № 1231-IX від 16.02.2021 }

    Предыдущая

    209/1173

    Следующая
    Добавить в избраное
    КОММЕНТАРИЙ от ресурса "ПРОТОКОЛ":

    Аналізуйте судовий акт: Постанова суду про відсутність в діях водія складу адміністративного правопорушення за ст.124 КУПАП, звільняє водія від відшкодування майнової шкоди, завданої внаслідок ДТП (ВС КЦС №717/1699/22 від 11.10.2024 р.)
     Між сторонами сталась ДТП, а саме - водій «MitsubishiPajero», в темну пору доби, рухаючись зі швидкістю приблизно 90 км/год, помітив на дорозі гілки у зв`язку з чим почав гальмувати та відчув зіткнення, як з`ясувалося з автомобілем «Daf». Зазначений автомобіль стояв припаркований лівими колесами біля центральної лінії дорожньої розмітки, без ввімкненої світлової аварійної сигналізації, у зв`язку з чим водій «MitsubishiPajero» його завчасно не зміг його побачити. Гілка яка знаходилася на дорозі була невелика і автомобіль «Daf» - не закривала. Звичайно, що внаслідок зазначених подій автомобіль «MitsubishiPajero» зазнав механічних пошкоджень, у зв’язку із цим, водій позивався про відшкодування шкоди з водія «Daf».

    В свою чергу, водій «Daf» звернувся до суду із зустрічним позовом до водія «MitsubishiPajero» про відшкодування майнової шкоди, завданої внаслідок ДТП. Він зазначав, що його фура зламалась, він був вимушений зупинитися якомога правіше. На зазначеному автомобілі були наклеєні світловідбиваючі смуги, також він на відстані біля 30 м позаду автомобіля встановив гілки та додатково наклеїв світловідбиваючі смуги на автомобіль та гілки. Він намагався забрати автомобіль з дороги, але не міг, оскільки в автомобілі була відсутня електрика. Швидкість автомобіля, який вдарився, була дуже висока. Спідометр автомобіля «MitsubishiPajero» зафіксував 90 км/год.

    У справі був висновок експерта за яким установлено, що з технічної точки зору дії водія автомобіля «Daf» - не відповідали вимогам пунктів 15.11, 15.14, 9.9 (а), 9.10, 9.11 ПДР. Але і щодо дій водія автомобіля «Mitsubishi Pajero» встановити відповідність (невідповідність) дій водія «MitsubishiPajero» вимогам пункту 12.3 ПДР експертним шляхом немає можливості.

    Водій «Daf» в основному посилався на те що даній дорожньо-транспортній обстановці водій «MitsubishiPajero» мав технічну можливість, своєчасним зменшенням швидкості керованого ним автомобіля запобігти зіткнення із автомобілем «Daf». Читати повністю

    Аналізуйте судовий акт: Суд визнав винуватим пішохода, який переходив дорогу в невстановленому місті і попав під колеса автомобіля. (Жовтневий районний суд м. Запоріжжя, справа № 331/1193/23 від 22.03.2023 р.)
     З одного боку, управляючи автомобілем, як джерелом підвищеної небезпеки, водії мають “підвищену” відповідальність за завдання комусь шкоди своїм автомобілем. З іншого боку, часто трапляються випадки, коли пішоходам лінь пройти до найближчого пішохідного переходу - і вони перебігають декілька полос активного дорожнього руху. При цьому не задумуючись, якого ризику піддають себе, і як - не дай Боже - зміниться доля водія, який може об’єктивно не встигнути затормозити, або не побачить “перебіжчика”. Навіщо вони це роблять - пояснити складно. 

    У цій справі, на щастя, обійшлося без летальних випадків. Так, у січні місяці, у темну пору доби (о 17:00 годин), пішохід, фігурант цієї справи, посеред дороги з декількома полосами насиченого автомобільного руху (вул. Соборна в місті Запоріжжі) - здійснив перетин проїзної частини, поза межами пішохідного переходу та допустив на себе наїзд маршрутного таксі, що везло пасажирів. Водій не встиг повністю затормозити (їхав біля 50 км.год) і сталося зіткнення, внаслідок якого транспортний засіб отримав механічні пошкодження з матеріальними збитками, а пішохід отримав легкі тілесні ушкодження. 

    В суд пішохід не з’явився, не дивлячись що йому достовірно було відомо про наявність в суді справи про адміністративне правопорушення стосовно нього. Диспозиція ст. 124 КУпАП України передбачає певні наслідки як обов'язковий елемент об'єктивної сторони цього правопорушення: пошкодження транспортних засобів, вантажу, автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, дорожніх споруд чи іншого майна, що знаходиться у причинному зв'язку з порушенням правил дорожнього руху.

    Правилами дорожнього руху, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2001 р. № 1306, визначено, серед іншого: 4.4. У темну пору доби та в умовах недостатньої видимості пішоходи, які рухаються проїзною частиною чи узбіччям, повинні використовувати світлоповертальні елементи (стрічку, наклейку, жилет тощо) або бути в одязі, який має світлоповертальні елементи, для своєчасного їх виявлення іншими учасниками дорожнього руху. 4.7. Пішоходи повинні переходити проїзну частину по пішохідних переходах, у тому числі підземних і надземних, а у разі їх відсутності - на перехрестях по лініях тротуарів або узбіч. 4.14. Пішоходам забороняється: а) виходити на проїзну частину, не впевнившись у відсутності небезпеки для себе та інших учасників руху. Читати повністю

    logo

    Юридические оговорки

    Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.

    Полный текст

    Приймаємо до оплати