Порушення правил застосування засобів вимірювальної техніки, на які поширюється державний метрологічний нагляд, - тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності, громадян - суб'єктів підприємницької діяльності від трьох до тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
1. Об'єктом даного адміністративного проступку с суспільні відносини у сфері забезпечення єдності вимірювань в Україні (див. Закон України "Про метрологію та метрологічну діяльність").
2. Об'єктивна сторона правопорушення виражається у порушенні правил застосування засобів вимірювальної техніки, на які поширюється державний метрологічний нагляд (формальний склад).
Відповідно до Закону України "Про метрологію та метрологічну діяльність", об'єктами державного метрологічного контролю і нагляду є: засоби вимірювальної техніки; методики виконання вимірювань; кількість фасованого товару в упаковках. Державний метрологічний контроль і нагляд стосовно засобів вимірювальної техніки та методик виконання вимірювань поширюється на вимірювання, результати яких використовуються під час: робіт із забезпечення охорони здоров'я; робіт із забезпечення захисту життя та здоров'я громадян; контролю якості та безпеки продуктів харчування і лікарських засобів; контролю стану навколишнього природного середовища; контролю безпеки умов праці; геодезичних і гідрометеорологічних робіт; торговельно-комерційних операцій і розрахунків між покупцем (споживачем) і продавцем (постачальником, виробником, виконавцем), у тому числі у сферах побутових і комунальних послуг, телекомунікаційних послуг і послуг поштового зв'язку; податкових, банківських і митних операцій; обліку енергетичних і матеріальних ресурсів (електричної і теплової енергії, газу, води, нафтопродуктів тощо), за винятком внутрішнього обліку, який ведеться підприємствами, організаціями та фізичними особами - суб'єктами підприємницької діяльності; робіт, пов'язаних з державною реєстрацією земельних ділянок і нерухомого майна; робіт із забезпечення технічного захисту інформації, необхідність якого визначена законодавством; робіт, що виконуються за дорученням органів прокуратури та правосуддя; робіт з оцінки відповідності продукції, процесів, послуг; реєстрації національних і міжнародних спортивних рекордів.
3. Суб'єкт адміністративного проступку - посадові особи підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, громадяни - суб'єкти підприємницької діяльності.
4. Суб'єктивна сторона правопорушення визначається ставленням до наслідків і характеризується наявністю вини як у формі умислу, так й у формі необережності.
page
youtube
Аналізуйте судовий акт: Працівник ТЦК був оштрафований на 17000 гривень за неувімкнену бодікамру (як за недбале ставлення військової службової особи до військової служби, вчинене в умовах особливого періоду). (Суд у справі №671/1999/25 від 30.10.2025 р.)
За це його було визнано таким, що порушив вимоги пунктів 4, 5 Розділу ІІ, пункту 2 розділу ІІІ Інструкції із застосування територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки технічних приладів і технічних засобів, що мають функцію фото- та відео фіксації, затвердженої наказом Міністерства оборони України від 06 серпня 2024 року № 532. В судовому засіданні працівник ТЦК свою вину у вчиненні правопорушення визнав та щиро розкаявся. Отже у цій справі: Суд прийшов до висновку, що він вчинив адміністративне правопорушення, передбачене ч. 2 ст. 172-15 КУпАП. Диспозицією ч. 2 ст. 172-15 КУпАП передбачено адміністративну відповідальність за недбале ставлення військової службової особи до військової служби, вчинене в умовах особливого періоду. Читати повністюВсі, напевно, чули новину, що з 1 вересня цього року, всі представники ТЦК були зобов’язані носити та вмикати свої бодікамери під час перевікри документів та вручення повісток. Так ось, молодший сержант - у складі ТЦК - який відповідно до наказу начальника був визначений старшим групи оповіщення, в ході здійснення заходів оповіщення, не здійснив відеозапис під час спілкування із затриманим.