Головна Сервіси для юристів ... Закони Кодекс України про адміністративні правопорушення Стаття 122. Перевищення встановлених обмежень швидкості руху, проїзд на заборонний сигнал регулювання дорожнього руху та порушення інших правил дорожнього руху Стаття 122. Перевищення встановлених обмежень швид...

Стаття 122. Перевищення встановлених обмежень швидкості руху, проїзд на заборонний сигнал регулювання дорожнього руху та порушення інших правил дорожнього руху

Кодекс України про адміністративні правопорушення (ЗМІСТ) Інши кодекси
  • 93177

    Переглядів

  • 93177

    Переглядів

  • Додати в обране

    Перевищення встановлених обмежень швидкості руху транспортних засобів більш як на двадцять кілометрів на годину, порушення вимог дорожніх знаків та розмітки проїзної частини доріг, правил перевезення вантажів, буксирування транспортних засобів, зупинки, стоянки, проїзду пішохідних переходів, ненадання переваги у русі пішоходам на нерегульованих пішохідних переходах, а так само порушення встановленої для транспортних засобів заборони рухатися тротуарами чи пішохідними доріжками, -

    тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Порушення правил проїзду перехресть, зупинок транспортних засобів загального користування, проїзд на заборонний сигнал світлофора або жест регулювальника, порушення правил обгону і зустрічного роз’їзду, безпечної дистанції або інтервалу, розташування транспортних засобів на проїзній частині, порушення правил руху автомагістралями, користування зовнішніми освітлювальними приладами або попереджувальними сигналами при початку руху чи зміні його напрямку, використання цих приладів та їх переобладнання з порушенням вимог відповідних стандартів, користування під час руху транспортного засобу засобами зв’язку, не обладнаними технічними пристроями, що дозволяють вести перемови без допомоги рук (за винятком водіїв оперативних транспортних засобів під час виконання ними невідкладного службового завдання), а так само порушення правил навчальної їзди, -

    тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Ненадання переваги в русі транспортним засобам аварійно-рятувальних служб, швидкої медичної допомоги, пожежної охорони, поліції, що рухаються з увімкненими спеціальними світловими або звуковими сигнальними пристроями, ненадання переваги маршрутним транспортним засобам, у тому числі порушення правил руху і зупинки на смузі для маршрутних транспортних засобів, а так само порушення правил зупинки, стоянки, що створюють перешкоди дорожньому руху або загрозу безпеці руху, -

    тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі сорока неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Перевищення встановлених обмежень швидкості руху транспортних засобів більш як на п’ятдесят кілометрів на годину -

    тягне за собою накладення штрафу в розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Порушення, передбачені частинами першою - четвертою цієї статті, що спричинили створення аварійної обстановки, а саме: примусили інших учасників дорожнього руху різко змінити швидкість, напрямок руху або вжити інших заходів щодо забезпечення особистої безпеки або безпеки інших громадян, -

    тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі вісімдесяти п’яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або позбавлення права керування транспортними засобами на строк від шести місяців до одного року.

    Зупинка чи стоянка транспортних засобів на місцях, що позначені відповідними дорожніми знаками або дорожньою розміткою, на яких дозволено зупинку чи стоянку лише транспортних засобів, якими керують водії з інвалідністю або водії, які перевозять осіб з інвалідністю (крім випадків вимушеної стоянки), а так само створення перешкод водіям з інвалідністю або водіям, які перевозять осіб з інвалідністю, у зупинці чи стоянці керованих ними транспортних засобів, неправомірне використання на транспортному засобі розпізнавального знака "Водій з інвалідністю" -

    тягнуть за собою накладення штрафу від шістдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Зупинка чи стоянка транспортних засобів на місцях, що позначені відповідними дорожніми знаками та/або дорожньою розміткою, на яких дозволено зупинку чи стоянку лише транспортних засобів, оснащених електричними двигунами (одним чи декількома), а так само створення перешкод водіям транспортних засобів, оснащених електричними двигунами (одним чи декількома), у зупинці або стоянці -

    тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі від двадцяти до тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Примітка. Суб’єктом правопорушення в цій статті є особа, яка керувала транспортним засобом у момент вчинення правопорушення, а в разі вчинення передбачених частинами першою - четвертою цієї статті правопорушень у виді перевищення обмеження швидкості руху транспортних засобів, проїзду на заборонний сигнал регулювання дорожнього руху, порушення правил зупинки, стоянки, а також установленої для транспортних засобів заборони рухатися смугою для маршрутних транспортних засобів, тротуарами чи пішохідними доріжками, виїзду на смугу зустрічного руху, якщо зазначене правопорушення зафіксовано в автоматичному режимі, а також у разі порушення правил зупинки, стоянки транспортних засобів, якщо зазначене правопорушення зафіксовано в режимі фотозйомки (відеозапису), - відповідальна особа, зазначена у частині першій статті 14 - 2 цього Кодексу, або особа, яка ввезла транспортний засіб на територію України. У разі внесення змін до постанови про накладення адміністративного стягнення з підстав, встановлених абзацом третім частини першої статті 279 - 3 цього Кодексу, суб’єктом цього правопорушення може бути особа, яка керувала транспортним засобом у момент вчинення правопорушення, зафіксованого в автоматичному режимі або в режимі фотозйомки (відеозапису).

    {Стаття 122 із змінами, внесеними згідно з Указами ПВР № 7542-11 від 19.05.89 , № 1369-12 від 29.07.91 , № 1818-12 від 15.11.91 ; Законами № 3785-12 від 23.12.93 , № 55/97-ВР від 07.02.97 , № 2350-III від 05.04.2001 ; в редакції Закону № 586-VI від 24.09.2008 ; із змінами, внесеними згідно із Законами № 3163-VI від 17.03.2011 , № 4438-VI від 23.02.2012 , № 721-VII від 16.01.2014 - втратив чинність на підставі Закону № 732-VII від 28.01.2014 ; в редакції Закону № 767-VII від 23.02.2014 ; із змінами, внесеними згідно із Законами № 596-VIII від 14.07.2015 , № 2109-VIII від 22.06.2017 , № 2262-VIII від 21.12.2017 , № 2754-VIII від 11.07.2019 , № 566-IX від 24.04.2020 , № 1231-IX від 16.02.2021 }

    Попередня

    202/778

    Наступна
    Додати в обране
    КОМЕНТАР від ресурсу "ПРОТОКОЛ":

    Аналізуйте судовий акт: Рапорт працівника поліції не може слугувати однозначним доказом винуватості особи у вчиненні адміністративних правопорушень. (Восьмий апеляційний адміністративний суд справа № 607/5610/23 від 12.07.2023 р.)
     Водій оскаржувала постанову про притягнення її до адміністративної відповідальності і штраф 320 грн. за ч.1 ст. 122 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі - КУпАП). Вона стверджувала що не здійснювала рух в протилежному напрямку, на перехресті з круговим рухом на кільці, а долучений відеозапис не підтверджував того правопорушення, за яке її притягнуто до адміністративної відповідальності, а інших доказів вчиненого нею правопорушення у цій справі не надано. Будь-які інші докази, такі як поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, рапорти працівників поліції охорони тощо, доказами правопорушення - на її думку, не є.

    Отже, у цій справі: Коли суд першої інстанції у задоволенні позову відмовив, водій подала апеляційну скаргу, і, Восьмий апеляційний адміністративний суд прийняв її доводи і оскаржувану постанову скасував. Суд пояснив:

    Із оглянутого відеозапису з нагрудної камери, на якому зафіксовано рух транспортного засобу позивача, видно, що на вказаному відеозаписі відсутні місце розташування самого кільця кругового руху та вказівники напрямку кругового руху на цьому кільці, а також відсутня сама відеофіксація руху автомобіля позивачки у прив`язці до місця розташування вказаного кільця всупереч встановленим вказівникам напрямку руху, із чого можна було б дійсно дійти однозначного висновку про те, що позивач порушила правила дорожнього руху та здійснила рух у протилежному, визначеному вказівниками руху, напрямку.

    Разом з тим, зазначені в матеріалах рапорт і пояснення поліцейського, зважаючи на те, що він є зацікавленою особою при розгляді цієї справи - колегія не прийняла, тому що  вказане ставить під сумнів дотримання вимог щодо об`єктивності з`ясування обставин. Рапорт працівника поліції не може слугувати однозначним доказом винуватості особи у вчиненні адміністративних правопорушень. А свідчення зазначеної особи не можуть вважатись об`єктивними доказами у справі, позаяк така особа є представником суб`єкта владних повноважень, який виконує функції нагляду та контролю за безпекою дорожнього руху. Читати повністю

    Аналізуйте судовий акт: Суд скасував штраф за перевищення швидкості через відсутність доказів роз'яснення водію його прав та обов`язків. (Третій адміністративний апеляційний суд, справа № 643/20086/21 від 08.06.2023 р.)
     Водій просив визнати протиправною та скасувати постанову в справі про адміністративне правопорушення, якою його було притягнуто до адміністративної відповідальності за ч.4 ст.122 КУпАП та накладено штраф 1700,00 грн.. Відповідно до спірної постанови він керував ТЗ в населеному пункті зі швидкістю 101 км/год, чим перевищив встановлену швидкість в населених пунктах на 51 км/год. Проте судом першої інстанції йому було відмовлено.

    Водій подав апеляційну скаргу, де пояснив: “відео та фото фіксація не містить зображень водія під час руху транспортного засобу, а також, поліцейський не роз`яснив права та обов`язки під час розгляду справи про адміністративне правопорушення, проігнорував клопотання щодо виклику адвоката та ознайомлення з доказами по справі”.

    Задовольняючи його вимоги, скасовуючи постанову і - відповідно - штраф, апеляційний суд зазначив:

    Відповідно до п. 12.4 розд. 12 ПДР у населених пунктах рух транспортних засобів дозволяється із швидкістю не більше 50 км/год. Частиною 4 ст. 122 КУпАП передбачає адміністративну відповідальність за перевищення встановлених обмежень швидкості руху транспортних засобів більш як на п`ятдесят кілометрів на годину. Читати повністю

    Аналізуйте судовий акт: Зупинятись на смузі для маршрутного транспорту можна у двох випадках: здійснення повороту та висадки пасажира (ВС/КАС у справі №201/2179/17 від 12.06.2020).
     Десь пів року назад отримала штраф, за зупинку автомобіля на смузі транспорту. Інспектору патрульної поліції я пояснила, що зупинилась лише для висадки пасажира – своєї подруги, що проживає як раз в будинку поряд. Однак, інспектор стверджував, що я за будь-яких умов не можу цього робити. Спір вести було ні з ким, власне, я і сама не була певна, що права на 100%. Одразу сплатила штраф на місці. Прочитала цю постанову і подумала, що треба частіше перечитувати ПДР.

    Так, водія було притягнуто до адміністративної відповідальності за ч. 3 ст. 122 КУпАП через те, що він здійснив зупинку на смузі виділеній для маршрутних транспортних засобів, чим порушив пункт 17.1 ПДР України.

    Суд першої інстанції визнав вимоги водія про скасування постанови обґрунтованими та задовольнив позов.

    Однак, за результатами апеляційного перегляду, рішення суду першої інстанції було скасовано, прийнято нове рішення про відмову у задоволенні позовних вимог. Читати повністю

    logo

    Юридичні застереження

    Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

    Повний текст

    Приймаємо до оплати