Головна Сервіси для юристів ... Закони Митний кодекс України Стаття 3. Особливості застосування законів України та інших нормативно-правових актів з питань митної справи Стаття 3. Особливості застосування законів України...

Стаття 3. Особливості застосування законів України та інших нормативно-правових актів з питань митної справи

Митний кодекс України (ЗМІСТ) Інши кодекси
  • 3910

    Переглядів

  • 3910

    Переглядів

  • Додати в обране

    1. При здійсненні митного контролю та митного оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України, застосовуються виключно норми законів України та інших нормативно-правових актів з питань митної справи, чинні на день прийняття митної декларації митним органом України.

    2. У разі якщо законодавством України передбачена можливість виконання митних формальностей без подання митної декларації, застосовуються норми законів України та інших нормативно-правових актів з питань митної справи, чинні на день виконання таких формальностей.

    3. Норми законів України, які пом’якшують або скасовують відповідальність особи за порушення митних правил, передбачені цим Кодексом, мають зворотну дію в часі, тобто їх норми поширюються і на правопорушення, вчинені до прийняття цих законів. Норми законів України, які встановлюють або посилюють відповідальність за такі правопорушення, зворотної дії в часі не мають.

    4. У разі якщо норми законів України чи інших нормативно-правових актів з питань митної справи допускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов’язків підприємств і громадян, які переміщують товари, транспортні засоби комерційного призначення через митний кордон України або здійснюють операції з товарами, що перебувають під митним контролем, чи прав та обов’язків посадових осіб митних органів, внаслідок чого є можливість прийняття рішення як на користь таких підприємств та громадян, так і на користь митного органу, рішення повинно прийматися на користь зазначених підприємств і громадян.

    Попередня

    48/718

    Наступна
    Додати в обране

    Успішний розвиток будь-якої держави значною мірою залежить від уміння організувати захист її економічних інтересів. Одним із важливих способів захисту інтересів держави є правильно організована і чітко налагоджена митна справа, в межах якої встановлюється порядок переміщення через митний кордон товарів та інших предметів, митне регулювання, пов'язане з установленням мит та митних зборів, процедури митного контролю, використовуються інші засоби проведення в життя митної політики. Це пов'язано як із необхідністю запобігти безконтрольному вивозу із держави товарів, скарбів, культурних цінностей, що може спричинити значну шкоду її економічним та іншим інтересам, так і з вирішенням завдань боротьби із злочинністю та правопорушеннями, що потребує вжиття заходів із недопущення безконтрольного ввозу зброї, наркотичних засобів тощо. Отже, митна справа - це діяльність щодо здійснення митної політики, здійснювана, насамперед, державними органами.

    Структура митної справи складається із таких елементів: порядку переміщення через митну територію товарів та інших предметів; митних режимів; митного регулювання; митного контролю; ведення митної статистики та товарної номенклатури зовнішньоекономічної діяльності; боротьби із контрабандою та порушеннями митних правил; розгляду справ про ці порушення; інформаційної, консультативної та роз'яснювальної діяльності; регулювання порядку проходження служби в митних органах; міжнародного співробітництва в галузі митного регулювання.

    У сучасних умовах розвитку нашої держави митна справа виступає не лише як інструмент та провідник зовнішньополітичної та зовнішньоекономічної діяльності, а й має важливіше значення, стаючи регулятором і засобом формування нових економічних відносин та зв'язків, як у середині держави, так і поза її межами. Митна справа в Україні розвивається у напрямі її гармонізації та уніфікації з загальноприйнятими в міжнародній практиці нормами та стандартами, що обумовлено реалізацією євроінтеграційної політики України, головною метою якої є зближення з Європейським Союзом, насамперед в економічній сфері. Подальше поглиблення міжнародного співробітництва в усіх сферах Україна розглядає як важливу складову реалізації стратегічного зовнішньополітичного курсу, напрацювання моделей інтеграції в світову економіку.

    Ч. З коментованої статті уточнює положення, що містяться в п. 9 ст. 92 Конституції України, де йдеться про те, що виключно законами України визначаються засади митної справи. Дане положення підтверджує те, що діяльність суб'єктів реалізації митної політики є підзаконною діяльністю, яка спрямована на практичне втілення в життя норм і приписів, що містяться в МК та законах.

    Митна справа не є незмінним явищем і знаходиться у постійному розвитку. Нинішнього вигляду вона набула в результаті тривалого історичного розвитку від найпростіших форм до складної за структурою діяльності різноманітних державних інституцій. Разом із тим чинне законодавство лише в загальних рисах визначає суб'єктів, на які покладається здійснення митної справи. Завдання загального керівництва, організації та координації діяльності органів митної служби України, інших державних органів покладається на Кабінет Міністрів України як на вищий орган у системі органів виконавчої влади. Так, з метою забезпечення реалізації норм МК України, законів України, указів Президента, в процесі правотворчої діяльності, уряд видав близько сотні постанов та розпоряджень, що стосуються порядку здійснення митного контролю, оформлення та пропуску товарів і транспортних засобів через митний кордон, створення зон митного контролю, створення та діяльності магазинів безмитної торгівлі, визначеннякраїни походження товарів, верифікації сертифікатів, ведення спеціальної митної статистики. Значна частина урядових нормативно-правових актів присвячена питанням організації та діяльності системи митних органів та їх посадових осіб.

    Безпосереднє керівництво митною справою покладається на спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади в галузі митної справи, аналіз правового статусу якого буде подано окремо.

    logo

    Юридичні застереження

    Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

    Повний текст

    Приймаємо до оплати