Відповідно до вимог коментованої статті митними органами, розташованими у місцях, де розпочинається транзит товарів, приймається рішення про застосування заходів гарантування доставки товарів до митних органів призначення, за наявності підстав для застосування зазначених заходів. Підставами застосування заходів гарантування доставки можуть бути:
- наявність відповідної інформації від митних або правоохоронних органів;
- неодноразове порушення перевізником умов транзитних перевезень;
- наявна інформація на основі статистики фактів недоставки товарів у митниці призначення про категорії, групи товарів або окремого товару;
- порівняно великі ставки податків та зборів на імпорт товарів;
- висока ліквідність товарів;
- обмеженість строку реалізації товарів;
- незабезпеченість належних умов зберігання товарів під час перевезення.
Що стосується підакцизних товарів, то це питання детально розглянуто в коментарі до ст. 162 МК.
Що стосується положень ч.4 коментованої статті, то заходи гарантування доставки товарів здійснюються за рахунок власника цих товарів або уповноваженої ним особи.
- товари, що перебувають на тимчасовому зберіганні під митним контролем з моменту пред'явлення митному органу й до випуску відповідно до обраного митного режиму;
- товари, що вивозяться за межі митної території України та після завершення митного оформлення зберігаються під митним контролем до фактичного їх вивезення;
- товари й транспортні засоби, що заявлені до митного режиму транзиту;
- увезені на митну територію України товари, що перебувають у режимі митного складу;
- зразки товарів і техніко-технологічна документація, узяті митними органами для проведення експертизи з метою встановлення достовірних відомостей про товари та їх відповідності опису класифікаційних угруповань Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності;
- зразки товарів і документація, одержані митними органами в підприємств-виробників товарів під час проведення верифікації сертифікатів про походження товарів з України;
- проби та зразки товарів, потрібні для проведення експертизи в справах про порушення митних правил і взяті на підставі постанови про взяття проб та зразків, винесеної посадовою особою митного органу, у провадженні якої перебуває справа про порушення митних правил;
- товари й транспортні засоби, вилучені в справах про порушення митних правил, у тому числі такі, що є безпосередніми предметами порушення митних правил; товари зі спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування від митного контролю безпосередніх предметів порушення митних правил; транспортні засоби, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України;
- вилучені в особи, яка не має в Україні постійного місця проживання або адреси, відповідно до частини другої ст. 377 і частини третьої ст. 405 Митного кодексу України.
Згідно з положеннями ч.З ст. 106 МК до компетенції Державної митної служби України віднесено право визначати перелік окремих видів товарів і транспортних засобів, які передаються на тимчасове зберігання під митним контролем лише на склади митних органів. Враховуючи це положення, слід зазначити, що перелік товарів, зазначений у ч.І коментованої статті, не є вичерпним.
Збори за перебування товарів під митним контролем та за їх зберігання на складі митного органу справляються за ставками митних зборів, установлених чинним законодавством.
page
youtube