Главная Сервисы для юристов ... База решений “Протокол” Ухвала КАС ВП від 20.10.2020 року у справі №759/1762/20 Ухвала КАС ВП від 20.10.2020 року у справі №759/17...
print
Друк
search Пошук
comment
КОММЕНТАРИЙ от ресурса "ПРОТОКОЛ":

КОММЕНТАРИЙ от ресурса "ПРОТОКОЛ":



УХВАЛА

20 жовтня 2020 року

м. Київ

справа № 759/1762/20

адміністративне провадження № К/9901/25749/20

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача - Тацій Л. В.,

суддів: Рибачука А. І., Стрелець Т. Г.,

перевіривши касаційну скаргу Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області (далі - ГУ Держгеокадастру) на постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 09 вересня 2020 року у справі за позовом ОСОБА_1 до Державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області Хом'якова Геннадія Віталійовича, треті особи: Приватне акціонерне товариство "Нова лінія", Головне управління Держгеокадастру у Житомирській області про визнання протиправними та скасування постанов, -

УСТАНОВИЛ:

ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом, в якому просив:

визнати протиправними та скасувати постанову про накладення адміністративного стягнення №532-ДК/0280По/08/01/-19 від 23 грудня 2019 року та постанову про закриття справи про адміністративне правопорушення №532-ДК/0281По/08/01/-19 від 23 грудня 2019 року.

Рішенням Святошинського районного суду міста Києва від 19 червня 2020 року у задоволенні позову відмовлено.

Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 09 вересня 2020 року рішення Святошинського районного суду міста Києва від 19 червня 2020 року в частині відмови у задоволенні позовних вимог щодо визнання протиправною та скасування постанови про накладення адміністративного стягнення №532-ДК/0280По/08/01/-19 від 23 грудня 2019 року - скасував та прийняв в цій частині нове рішення.

Визнав протиправною та скасував постанову про накладення адміністративного стягнення №532-ДК/0280По/08/01/-19 від 23 грудня 2019 року.

В іншій частині рішення Святошинського районного суду міста Києва від 19 червня 2020 року залишив без змін.

Вважаючи постанову апеляційної інстанції такою, що ухвалена з порушенням норм матеріального та процесуального права, відповідач подав касаційну скаргу, яку зареєстровано у Верховному Суді 08 жовтня 2020 року.

За правилами частини 1 статті 334 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) за відсутності підстав для залишення касаційної скарги без руху, повернення касаційної скарги чи відмови у відкритті касаційного провадження суд касаційної інстанції постановляє ухвалу про відкриття касаційного провадження у справі.

Перевіривши матеріали касаційної скарги та зміст ухвалених у цій справі судових рішень, Верховний Суд дійшов висновку про відсутність підстав для відкриття касаційного провадження з огляду на таке.

Відповідно до частини 1 статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Частиною 3 статті 3 КАС України передбачено, що провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.

Пункт 8 частини 2 статті 129 Конституції України серед основних засад судочинства закріплює забезпечення права на апеляційний перегляд справи та у визначених законом випадках - на касаційне оскарження судового рішення.

Наведеним конституційним положенням кореспондують положення статті 14 Закону України "Про судоустрій і статус суддів" і статті 13 КАС України.

Юрисдикція адміністративних справ поширюється на справи у публічно-правових спорах (частина 1 статті 19 КАС України).

Разом з цим, за приписами пункту 3 частини 2 статті 19 КАС України юрисдикція адміністративних судів не поширюється на справи про накладення адміністративних стягнень, крім випадків, визначених пункту 3 частини 2 статті 19 КАС України.

За правилами частини 1 статті 286 КАС України адміністративна справа з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності вирішується місцевими загальними судами як адміністративними судами.

Предметом оскарження у вказаній справі є притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за статтею 531 Кодексу України про адміністративні правопорушення та пунктом "б" частини 1 статті 211 Земельного кодексу України та накладення адміністративного стягнення у вигляді штрафу, що за правилами статті 286 КАС України є категорією справ про притягнення до адміністративної відповідальності.

Частиною 3 статті 272 КАС України передбачено, що судові рішення суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду справ, визначених Частиною 3 статті 272 КАС України, набирають законної сили з моменту проголошення і не можуть бути оскаржені.

Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 333 КАС України суд касаційної інстанції відмовляє у відкритті касаційного провадження у справі, якщо касаційну скаргу подано на судове рішення, що не підлягає касаційному оскарженню.

За такого правового регулювання та обставин справи у відкритті касаційного провадження необхідно відмовити.

Наведене повністю узгоджується з правовими позиціями, сформованими Європейським судом з прав людини у справах Levages Prestations Services v. France (Леваж Престасьон Сервіс проти Франції) від 23 жовтня 1996 року та Brualla Gomez de la Torre v. Spain (Бруалья Гомес де ла Торре проти Іспанії) 19 грудня 1997 року, згідно з якими умови прийнятності касаційної скарги, відповідно до норм законодавства, можуть бути суворішими, ніж для звичайної заяви. Зважаючи на особливий статус суду касаційної інстанції, процесуальні процедури у суді касаційної інстанції можуть бути більш формальними, особливо, якщо провадження здійснюється судом після їх розгляду судами першої інстанції, а потім судом апеляційної інстанції.

На підставі вищенаведеного та керуючись статтями 248, 272, 286, 333 Кодексу адміністративного судочинства України, -

УХВАЛИВ:

Відмовити у відкритті касаційного провадження за касаційною скаргою Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області на постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 09 вересня 2020 року у справі за позовом ОСОБА_1 до Державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області Хом'якова Геннадія Віталійовича, треті особи: Приватне акціонерне товариство "Нова лінія", Головне управління Держгеокадастру у Житомирській області про визнання протиправними та скасування постанов.

Надіслати скаржнику копію ухвали про відмову у відкритті касаційного провадження разом з касаційною скаргою та доданими до скарги матеріалами.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддями, є остаточною та оскарженню не підлягає.

Суддя-доповідач Л. В. Тацій

Судді: А. І. Рибачук

Т. Г. Стрелець
logo

Юридические оговорки

Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.

Полный текст