30.12.2014    Переглядів:  56
Приєднуйтесь до нас в соціальних мережах: telegram viber youtube

Податковий компроміс нарешті може запрацювати?

Нагадаємо, що податковий компроміс було запроваджено законодавцем у податковому законодавстві як ефективний європейський засіб узгодження сум податкових зобов’язань  ще до прийняття Податкового кодексу України, наприклад у «законі № 2181» - «Про  порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетом та державними цільовими фондами». Проте на практиці  податковий компроміс практично не використовувався, а в тих рідких випадках використання був як правило елементом корупційної домовленості між податківцем та платником податку.

25 грудня 2014 року ВРУ ухвалила ЗУ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей уточнення податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств та податку на додану вартість у разі застосування податкового компромісу», яким кардинально змінила саму сутність вже існуючого податкового компромісу.  

Так, платник податку при добровільній сплаті 5% від незадекларованої або визначеної контролюючим органом за наслідками перевірки  неузгодженої  суми податку у податковому повідомленні – рішенні звільняється від сплати 95% суми цього ж податку. Тобто 95 % від суми податкового зобов’язання будуть вважатися погашеними. Правило податкового компромісу розповсюджується на податок на прибуток та податок на додану вартість, які мали бути сплачені платником податку в будь-якому податковому періоді до 1 квітня 2014р. Для того щоб скористатись податковим компромісом платнику податків протягом 90 днів з моменту набуття чинності закону подати контролюючому органу уточненні податкові розрахунки за обраний ним період, в яких визначити суму завищених витрат, щодо податку на прибуток або суму завищення податкового кредиту з податку на додану вартість.  При цьому при застосуванні механізму податкового компромісу платник податків звільняється від кримінальної та адміністративної відповідальності за порушення податкового законодавства у відповідному періоді.  

Таким чином, в  такій редакції податковий компроміс бізнес може почати реально використовувати. І це в першу чергу розвантажить фіскальні органи та адміністративні суди, адже кількості скарг та позовів на повідомлення-рішення поменшає. А вот наскільки це поповнить бюджет покаже вже найближчий час. 

ЗАУВАЖЕННЯ СКЕПТИКА: Інновація в податкове законодавство щодо податкового компромісу в теорії правильна, але на практиці навряд чи спрацює як планується.  Загальновідомо серед практикуючих юристів, що у більшості випадків податкове - повідомлення рішення  про донарахування від  100 000,00 грн. податку скасовується судом тільки при домовленості у суді. Середній розмір такої домовленості складає  5 - 10% від донарахованої суми податку, якщо сума велика і пощастить – то трохи менше,  і це обов’язково при наявності правової позиції та без гарантій залишення в силі рішення судами апеляційної та касаційної інстанцій. Загальновідомо також, що адміністративне оскарження податкового повідомлення – рішення в загальному порядку є абсолютно безглуздим з  точки зору захисту прав платника податків, проте постійно використовується ним же для затягування часу сплати донарахованого податку. Із прийняттям  «нового податкового компромісу» держава прагне забрати хабар від бізнесу в чиновника і офіційно зарахувати цей хабар в казну. Фактично  - це узаконений додатковий сбір. При цьому головне, що податкові  органи чи новостворена Державна фіскальна служба України не перестануть незаконно донараховувати податки, а лише запропонують механізм  часткового зменшення цього незаконного донарахування – податковий компроміс.         

0
Подобається
Оставьте Ваш комментарий:

Пожалуйста, авторизуйтесь или зарегистрируйтесь для добавления комментария.


Популярні судові рішення
Назва події
Завантаження основного зображення
Вибрати зображення
Текст опис події: