УХВАЛА22 лютого 2021 рокум. Київсправа № 560/4793/20адміністративне провадження № К/9901/3821/21Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:судді-доповідача Хохуляка В. В.,суддів: Бившевої Л. І., Ханової Р. Ф.,перевіривши касаційну скаргу Головного управління Державної податкової служби у Хмельницькій області на рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 21 жовтня 2020 року та постанову Сьомого апеляційного адміністративного суду від 05 січня 2021 року у справі №560/4793|20 за адміністративним позовом Дочірнього підприємства "Вантажтранс" до Головного управління Державної податкової служби у Хмельницькій області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії,
УСТАНОВИЛ:Дочірньє підприємство "Вантажтранс" звернулось до адміністративного суду з позовом до Головного управління Державної податкової служби у Хмельницькій області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення Комісії Головного управління Державної податкової служби у Хмельницькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1647205/32995257 від 18 червня 2020 року про відмову у реєстрації податкової накладної №212 від 04 червня 2020 року в Єдиному реєстрі податкових накладних та зобов'язання Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Дочірнього підприємства "Вантажтранс" №212 від 04 червня 2020 року.Рішенням Хмельницького окружного адміністративного суду від 21 жовтня 2020 року, залишеним без змін постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 05 січня 2021 року, адміністративний позов задоволено.Не погоджуючись з рішеннями судів першої та апеляційної інстанцій Головне управління Державної податкової служби у Хмельницькій області 01 лютого 2021 року, тобто в межах строку на касаційне оскарження, звернулось з касаційною скаргою до Верховного Суду.При вирішенні питання про відкриття касаційного провадження за зазначеною касаційною скаргою суд виходить з наступного.
Відповідно до частини
1 статті
328 КАС України учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов'язки, мають право оскаржити в касаційному порядку рішення суду першої інстанції після апеляційного перегляду справи, а також постанову суду апеляційної інстанції повністю або частково у випадках, визначених частини
1 статті
328 КАС України.Статтею
129 Конституції України однією із основних засад судочинства визначено забезпечення права на апеляційний перегляд справи та у визначених законом випадках - на касаційне оскарження судового рішення.Наведеним конституційним положенням кореспондує стаття
14 Закону України "Про судоустрій і статус суддів" від 02 червня 2016 року №1402-VIII.Згідно з частиною
1 статті
13 Кодексу адміністративного судочинства України (далі -
КАС України) учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов'язки, мають право на апеляційний перегляд справи та у визначених законом випадках - на касаційне оскарження судового рішення.Аналіз наведеного законодавства дозволяє дійти висновку про те, що особи, які беруть участь у справі, у разі, якщо не погоджуються із ухваленими судовими рішеннями після їх перегляду в апеляційному порядку, можуть скористатися правом їх оскарження у касаційному порядку лише у визначених законом випадках.
Відповідно до частини
3 статті
3 КАС України провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.Відповідно до пункту
2 частини
5 статті
328 КАС України не підлягають касаційному оскарженню судові рішення у справах незначної складності, крім випадків, якщо:а) касаційна скарга стосується питання права, яке має фундаментальне значення для формування єдиної правозастосовчої практики;б) особа, яка подає касаційну скаргу, відповідно до пункту
2 частини
5 статті
328 КАС України позбавлена можливості спростувати обставини, встановлені оскарженим судовим рішенням, при розгляді іншої справи;в) справа становить значний суспільний інтерес або має виняткове значення для учасника справи, який подає касаційну скаргу;
г) суд першої інстанції відніс справу до категорії справ незначної складності помилково.Частиною
6 статті
12 КАС України передбачено перелік категорій справ, які відносяться до справ незначної складності.Такий перелік не є вичерпним.Зі змісту пункту
10 частини
6 статті
12 КАС України можна зробити висновок про те, що суд має право віднести до категорії справ незначної складності справу, яка не передбачена у вищезазначеному переліку, за винятком справ, які не можуть бути розглянуті за правилами спрощеного позовного провадження.За правилами спрощеного позовного провадження не можуть бути розглянуті справи, які підлягають розгляду за правилами загального позовного провадження у виключному порядку (частина
4 статті
12 КАС України), а також через складність та інші обставини.
Відповідно до пункту
20 частини
1 статті
4 КАС України адміністративна справа незначної складності (малозначна справа) - адміністративна справа, у якій характер спірних правовідносин, предмет доказування та склад учасників тощо не вимагають проведення підготовчого провадження та (або) судового засідання для повного та всебічного встановлення її обставин.Системний аналіз вищезазначених положень процесуального закону дає підстави для висновку про те, що суд має право віднести справу до категорії малозначних за результатами оцінки характеру спірних правовідносин, предмету доказування, складу учасників та інших обставин, крім випадків, передбачених пунктом
2 частини
5 статті
328 КАС України, а також крім справ, які підлягають розгляду в порядку загального позовного провадження.З матеріалів касаційної скарги та оскаржуваних судових рішень вбачається, що предметом розгляду у справі №560/4793/20 є вимоги про визнання протиправним та скасування рішення Комісії Головного управління Державної податкової служби у Хмельницькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1647205/32995257 від 18 червня 2020 року про відмову у реєстрації податкової накладної №212 від 04 червня 2020 року в Єдиному реєстрі податкових накладних та зобов'язання Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Дочірнього підприємства "Вантажтранс" №212 від 04 червня 2020 року.Задовольняючи позовні вимоги, суди першої та апеляційної інстанцій виходили з того, що сукупність первинних документів, наданих позивачем як на вимогу Головного управління Державної податкової служби у Хмельницькій області, так і для долучення до матеріалів цієї справи, не дають підстав для сумніву щодо дійсності укладання договору поставки, на виконання вимог якого складено податкову накладну №212 від 04 червня 2020 року.Випадків, які б виключали можливість застосування положень пункту
2 частини
5 статті
328 КАС України, не вбачається.
Суд за результатами оцінки елементів спору у справі №560/4793/20 дійшов висновку про те, що така справа є справою незначної складності.Обставини, які є критерієм для віднесення вказаної справи до категорії таких, які підлягають розгляду за правилами загального позовного провадження у розумінні частин
3 та
4 статті
12 Кодексу адміністративного судочинства України, а також випадки, які б виключали можливість застосування положень частини
2 статті
328 Кодексу адміністративного судочинства України, відсутні.Отже, постанова Сьомого апеляційного адміністративного суду від 05 січня 2021 року, ухвалена за результатами апеляційного перегляду рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 21 жовтня 2020 року у справі щодо визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії, не підлягає касаційному оскарженню.Згідно з пунктом
1 частини
1 статті
333 КАС України суд касаційної інстанції відмовляє у відкритті касаційного оскарження у справі, якщо касаційну скаргу подано на судове рішення, що не підлягає касаційному оскарженню.Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про необхідність відмови у відкритті касаційного провадження.
Керуючись пунктом
2 частини
5 статті
328, пунктом
1 частини
1 статті
333 КАС України, -УХВАЛИВ:Відмовити у відкритті касаційного провадження за касаційною скаргою Головного управління Державної податкової служби у Хмельницькій області на рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 21 жовтня 2020 року та постанову Сьомого апеляційного адміністративного суду від 05 січня 2021 року у справі №560/4793|20 за адміністративним позовом Дочірнього підприємства "Вантажтранс" до Головного управління Державної податкової служби у Хмельницькій області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії.Направити копію ухвали про відмову у відкритті касаційного провадження разом з касаційною скаргою та доданими до неї матеріалами особі, яка подала касаційну скаргу.Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддями, є остаточною та не може бути оскаржена.
СуддіВ. В. Хохуляк Л. І. Бившева Р. Ф. Ханова