Приєднуйтесь до нас в соціальних мережах: telegram viber youtube

Стаття 16. Зовнішня реклама

1. Розміщення зовнішньої реклами у населених пунктах проводиться на підставі дозволів, що надаються виконавчими органами сільських, селищних, міських рад, а поза межами населених пунктів - на підставі дозволів, що надаються обласними державними адміністраціями, а на території Автономної Республіки Крим - Радою міністрів Автономної Республіки Крим, в порядку, встановленому цими органами на підставі типових правил, що затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Під час видачі дозволів на розміщення зовнішньої реклами втручання у форму та зміст зовнішньої реклами забороняється.

Розміщення зовнішньої реклами у межах смуги відведення автомобільних доріг здійснюється відповідно до цього Закону на підставі зазначених дозволів, які оформляються за участю центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері дорожнього господарства та управління автомобільними дорогами, або їх власників та центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері безпеки дорожнього руху.

{Абзац третій частини першої статті 16 в редакції Законів № 5463-VI від 16.10.2012, № 1193-VII від 09.04.2014}

Зовнішня реклама на територіях, будинках та спорудах розміщується за згодою їх власників або уповноважених ними органів (осіб).

Стягнення плати за видачу дозволів забороняється.

{Частина перша статті 16 в редакції Закону № 3530-VI від 16.06.2011}

2. Зовнішня реклама повинна відповідати таким вимогам:

розміщуватись із дотриманням вимог техніки безпеки та із забезпеченням видимості дорожніх знаків, світлофорів, перехресть, пішохідних переходів, зупинок транспорту загального користування та не відтворювати зображення дорожніх знаків;

освітлення зовнішньої реклами не повинно засліплювати учасників дорожнього руху, а також не повинно освітлювати квартири житлових будинків;

фундаменти наземної зовнішньої реклами, що виступають над поверхнею землі, можуть бути декоративно оформлені;

опори наземної зовнішньої реклами, що розташована вздовж проїжджої частини вулиць і доріг, повинні мати вертикальну дорожню розмітку, нанесену світлоповертаючими матеріалами, заввишки до 2 метрів від поверхні землі;

нижній край зовнішньої реклами, що розміщується над проїжджою частиною, у тому числі на мостах, естакадах тощо, повинен розташовуватися на висоті не менше ніж 5 метрів від поверхні дорожнього покриття;

у місцях, де проїжджа частина вулиці межує з цоколями будівель або огорожами, зовнішня реклама може розміщуватися в одну з фасадами будівель або огорожами лінію.

3. Забороняється розташовувати засоби зовнішньої реклами:

на пішохідних доріжках та алеях;

у населених пунктах на висоті менш ніж 5 метрів від поверхні дорожнього покриття, якщо їх рекламна поверхня виступає за межі краю проїжджої частини;

поза населеними пунктами на відстані менш ніж 5 метрів від краю проїжджої частини.

4. Розміщення зовнішньої реклами на пам’ятках національного або місцевого значення та в межах зон охорони цих пам’яток, історичних ареалів населених місць здійснюється відповідно до цього Закону на підставі дозволів, які оформляються за участю органів виконавчої влади, визначених Законом України "Про охорону культурної спадщини".

{Частина четверта статті 16 із змінами, внесеними згідно із Законом № 5463-VI від 16.10.2012; в редакції Закону № 1193-VII від 09.04.2014}

5. Перелік обмежень та заборон щодо розміщення зовнішньої реклами, встановлений цим Законом, є вичерпним.

КОМЕНТАР від ресурсу "ПРОТОКОЛ": 

Аналізуйте судовий акт: Відсутність печатки Державтоінспекції у дозволі на розміщення зовнішньої реклами НЕ СВІДЧИТЬ про незаконність дозволу (КАС/ВС у справі № 488/1537/16-а від 08.09.2021)

Печатки-печатки… З 2017 року використання печаток суб’єктами господарювання не є обов’язковим. Наявність або відсутність відбитка печатки суб'єкта господарювання на документі не створює юридичних наслідків.

Що стосується органів державної влади, то відсутність печаток і до цього часу спричиняє спори.

У цій справі позивач звернувся до суду з позовом визнати незаконним та скасувати рішення виконавчого комітету міської ради про відмову у видачі дозволу на розміщення зовнішньої реклами.

Так, згідно з ч. 1 та 3 ст. 16 Закону України «Про рекламу» розміщення зовнішньої реклами у населених пунктах проводиться на підставі дозволів.

У разі розміщення зовнішньої реклами на перехрестях, біля дорожніх знаків, світлофорів, пішохідних переходів та зупинок транспорту загального користування дозвіл погоджується з Державтоінспекцією.

Виходячи з тексту судового рішення, у цій справі в дозволі на розміщення зовнішньої реклами був відсутній відтиск печатки з Державтоінспекції.

Відповідно до вимог п. 74 Типової інструкції з діловодства у центральних органах виконавчої влади, Ради міністрів АРК, місцевих органах виконавчої влади, затвердженої постановою КМ України від 30 листопада 2012 року №1242, відбиток печатки, на якій зазначено найменування установи або її структурного підрозділу (без зображення герба), ставиться також на копіях документів, що надсилаються в інші установи, та на розмножених примірниках розпорядчих документів у разі розсилання.

Рішенням районного суду позов задоволено.

Суд першої інстанції, ухвалюючи рішення виходив із того, що позивачем було здійснено комплекс дій, спрямованих на отримання дозволу на розміщення зовнішньої реклами, а саме подано заяви, встановлено пріоритет на розміщення, виконано ряд дій із погодження розміщення зовнішньої реклами.

Погоджуюсь з позицією суду першої інстанції в контексті того, що формальна відсутність печатки на документі не може бути підставою скасування по суті законного рішення про видачу дозволу.

Судом апеляційної інстанції скасовано рішення суду першої інстанції.

Позиція ВС у справі: ВС погодився з позицією суду першої інстанції та зазначив, що дозвіл на розміщення зовнішньої реклами не є копією документу, що надсилається в інші установи та не є розмноженим примірником розпорядчого документа у разі його розсилання.

Отже, відсутність печатки Державтоінспекції у дозволі на розміщення зовнішньої реклами не свідчить про незаконність дозволу.

Аналізуйте судовий акт: Конструкція із зазначенням торговельної марки та допоміжних зображень біля входу в приміщення не вважається рекламою та не потребує дозволу на її розміщення (КАС/ВС у справі № 323/809/17 від 11.08.2021)

Вивіска чи реклама?

ВС у нещодавній справі № 323/809/17 надав відповідь на це питання.

У цій справі до позивача було застосовано припис за порушення порядку розміщення зовнішньої реклами.

Нагадаю, що відповідно до ч. 1 ст. 16 Закону України «Про рекламу» розміщення зовнішньої реклами у містах проводиться на підставі дозволу, що надається виконавчими органами міських рад.

Що ж не сподобалося представникам місцевої влади? Предметом спору стало те, чи була спірна конструкція, власне, рекламою чи ні.

На фасаді будівлі була розміщена вивіска з написом, що відповідав знаку для товарів і послуг, зображення мапи світу та Ейфелевої вежі.

Відповідно до позиції ВС у цій справі інформація може бути визнана рекламою тоді, коли вона вказує на конкретну, індивідуально визначену особу, або на конкретний, індивідуально визначений товар, із зазначенням найменування, якісні показники, країну походження, виробника тощо.

Оскільки вивіска у цьому випадку не містила закликів до придбання конкретного товару чи формування інтересу щодо конкретної особи, не була інформацією, призначеною сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтересу щодо юридичної особи чи конкретного товару (послуг), що поставляється / надається підприємством така вивіска, на думку ВС, не є рекламою у розумінні Закону України «Про рекламу» та не потребує спеціального дозволу на розміщення зовнішньої реклами.

Від себе хочеться додати, що не зважаючи на діяльність місцевих органів влади все одно, доволі часто можна зустріти несанкціоновано розміщену рекламу, особливо в містах України. Загалом, культура розміщення рекламних конструкцій, різного роду вивісок в Україні бажає бути кращою на сьогоднішній день.

0
Коментарів
Оставьте Ваш комментарий:

Пожалуйста, авторизуйтесь или зарегистрируйтесь для добавления комментария.

Популярні судові рішення
Популярні події
ЕСПЧ
Назва події
Завантаження основного зображення
Вибрати зображення
Текст опис події:
1