Захист Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України є конституційним обов'язком громадян України.
Громадяни України чоловічої статі, придатні до проходження військової служби за станом здоров'я і віком, а жіночої статі - також за відповідною фаховою підготовкою, повинні виконувати військовий обов'язок згідно із законодавством.
Громадяни проходять військову службу, службу у військовому резерві та виконують військовий обов'язок у запасі відповідно до законодавства.
{Частина третя статті 17 із змінами, внесеними згідно із Законом № 1127-VII від 17.03.2014 }
Військове командування, військовослужбовці, добровольці Сил територіальної оборони Збройних Сил України, працівники правоохоронних органів, які відповідно до своїх повноважень беруть участь в обороні України, особи, визначені Законом України "Про забезпечення участі цивільних осіб у захисті України", під час відсічі збройної агресії проти України або ліквідації (нейтралізації) збройного конфлікту, виконання інших завдань з оборони України із застосуванням будь-яких видів зброї (озброєння), зобов’язані дотримуватися законів та звичаїв війни та застосування збройної сили, визначених міжнародними договорами, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України.
{Статтю 17 доповнено новою частиною згідно із Законом № 2124-IX від 15.03.2022 }
Громадяни, які проходять державну військову службу та службу у військовому резерві у Збройних Силах України, при виконанні обов'язків служби носять військову форму одягу, їм довічно встановлюються законом військові звання. Порядок позбавлення військового звання визначається законом.
{Частина статті 17 із змінами, внесеними згідно із Законом № 1127-VII від 17.03.2014 }
В умовах воєнного стану відповідно до закону допускається примусове вилучення приватного майна та відчуження об'єктів права приватної власності громадян з наступним повним відшкодуванням їх вартості у порядку та терміни, встановлені Кабінетом Міністрів України.
Громадяни України в установленому законом порядку можуть створювати громадські організації для сприяння зміцненню оборони держави.
Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.
Полный текстПриймаємо до оплати
Copyright © 2014-2025 «Протокол». Все права защищены.
Аналізуйте судовий акт: Наявність чи відсутність складу адмінпорушення, не може свідчити про відсутність правових підстав для вилучення (мобілізації) автомобіля в умовах воєнного стану (ВС КЦС у справі № 712/10118/22 від 04.12.2024 р.)
Так, ще в липні 2022 року відносно позивача інспектором поліції було складено протокол про адміністративне правопорушення за статтею 130 КУпАП. За наслідками складання адміністративного протоколу у нього вилучили автомобіль Citroen Berlingo та направили його на подальше зберігання на штраф-майданчик, при цьому, позивачу було доведено, що належний йому автомобіль буде передано на користь ЗСУ. Потім, постановою районного суду провадження у справі про адміністративне правопорушення було закрито за відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення. На автомобіль було видано тимчасовий реєстраційний талон у зв`язку з постановкою на тимчасовий державний облік на період воєнного стану. Однак, попри те що процедура вилучення авто має бути оформлена актом про примусове відчуження, форма якого затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 31 жовтня 2012 року № 998, станом на день звернення до суду власник автомобіля акт про примусове відчуження майна не отримував та не підписував. Своїми діями, а саме - не складанням акту, на думку позивача, відповідач позбавив його права отримати компенсацію. Крім того, вказував, що складення відносно позивача протоколу про адміністративне правопорушення за статтею 130 КУпАП ще не означає доведення його вини і обов`язкове притягнення останнього до відповідальності. Це і зазначав, як підстави позову. Читати повністюУ листопаді 2022 року власник авто звернувся до суду з позовом до Черкаської обласної військової адміністрації, у якому просив зобов`язати повернути йому транспортний засіб вилучений в порядку мобілізації транспортного засобу. Разом із тим, просив скасувати протокол оперативної наради робочої групи з розгляду питань примусового відчуження або вилучення майна та тимчасовий реєстраційний талон.