Головна Сервіси для юристів ... Закони Про забезпечення хімічної безпеки та управління хімічною продукцією Стаття 47. Дозвіл на використання особливо небезпечної хімічної речовини, яка виводиться з ринку Стаття 47. Дозвіл на використання особливо небезпе...

Стаття 47. Дозвіл на використання особливо небезпечної хімічної речовини, яка виводиться з ринку

Про забезпечення хімічної безпеки та управління хімічною продукцією (ЗМІСТ) Інші закони
  • 615

    Переглядів

  • 615

    Переглядів

  • Додати в обране

    1. Суб’єкти господарювання, які виробляють або використовують особливо небезпечні хімічні речовини, які виводяться з ринку, отримують дозвіл на використання особливо небезпечної хімічної речовини, яка виводиться з ринку.

    2. Строки виведення особливо небезпечних хімічних речовин з ринку та види їх використання для надання на ринку встановлюються Кабінетом Міністрів України.

    3. Суб’єкти господарювання не мають права виробляти, надавати на ринку або використовувати особливо небезпечні хімічні речовини, які виводяться з ринку, без отримання дозволу, крім випадків, якщо:

    1) види використання особливо небезпечної хімічної речовини, що надається на ринку, є дозволеними;

    2) дата виведення особливо небезпечної хімічної речовини з ринку ще не настала;

    3) дозвіл на використання особливо небезпечної хімічної речовини, яка виводиться з ринку, отримано попереднім або наступним учасником ланцюга постачання;

    4) особливо небезпечна хімічна речовина, яка виводиться з ринку, використовується виключно у науково-технічних та дослідно-технологічних цілях;

    5) особливо небезпечна хімічна речовина, яка виводиться з ринку, використовується у складі засобів захисту рослин (пестицидів), які підпадають під дію законодавства про пестициди і агрохімікати;

    6) особливо небезпечна хімічна речовина, яка виводиться з ринку, використовується у складі дезінфекційних засобів (біоцидів), які підпадають під дію законодавства у сфері захисту населення від інфекційних хвороб;

    7) особливо небезпечна хімічна речовина, яка виводиться з ринку, використовується як моторне паливо або котельне паливо, які підпадають під дію законодавства щодо встановлених вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив;

    8) особливо небезпечна хімічна речовина, яка виводиться з ринку, використовується у складі суміші у концентрації меншій за 0,1 відсотка за масою;

    9) особливо небезпечна хімічна речовина, яка виводиться з ринку, є проміжною хімічною речовиною;

    10) здійснюється ліквідація наслідків надзвичайних ситуацій;

    11) на території України або в окремих її місцевостях введено правовий режим воєнного стану.

    4. Дозвіл на використання особливо небезпечної хімічної речовини, яка виводиться з ринку, отримують суб’єкти господарювання у разі необхідності продовження використання такої хімічної речовини ними та/або іншими суб’єктами господарювання протягом певного часу після початку її виведення з ринку.

    5. Видача (відмова у видачі, переоформлення, анулювання) дозволу на використання особливо небезпечної хімічної речовини, яка виводиться з ринку, здійснюється відповідно до Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності".

    6. Порядок видачі (відмови у видачі, переоформлення, анулювання) дозволу на використання особливо небезпечної хімічної речовини, яка виводиться з ринку, затверджується Кабінетом Міністрів України.

    7. Критерії та процедури визначення особливо небезпечних хімічних речовин, які виводяться з ринку, та Порядок ведення переліку особливо небезпечних хімічних речовин, які виводяться з ринку, затверджуються Кабінетом Міністрів України.

    8. Подання суб’єктом господарювання заяви про отримання (переоформлення, анулювання) дозволу на використання особливо небезпечної хімічної речовини, яка виводиться з ринку, до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері забезпечення хімічної безпеки, здійснюється у друкованому вигляді або електронній формі через Єдиний державний веб-портал електронних послуг, у тому числі через інтегровані з ним інформаційні системи органів державної влади та органів місцевого самоврядування, Інформаційну систему забезпечення хімічної безпеки, а рішення про відмову у видачі - виключно в електронній формі. Заяву може подавати особа, уповноважена суб’єктом господарювання.

    9. Заяву про отримання дозволу на використання особливо небезпечної хімічної речовини, яка виводиться з ринку, може бути подано для однієї хімічної речовини та/або для групи хімічних речовин.

    10. До заяви про отримання дозволу на використання особливо небезпечної хімічної речовини, яка виводиться з ринку, додаються:

    1) відомості про хімічну речовину:

    назва хімічної речовини відповідно до номенклатури ІЮПАК;

    інші назви хімічної речовини (тривіальні назви, торгові назви, абревіатура);

    реєстраційний номер, встановлений Хімічною реферативною службою (номер CAS) (за наявності);

    інші ідентифікатори хімічної речовини (за наявності);

    хімічна і структурна формули хімічної речовини (включаючи позначення специфікації спрощеного представлення молекул у рядку введення) (за наявності);

    інформація про оптичну активність та типове співвідношення (стерео) ізомерів хімічної речовини (у разі наявності та відповідності);

    молекулярна маса або діапазон молекулярних мас хімічної речовини;

    ступінь чистоти хімічної речовини (концентрація основного компонента або основних компонентів у відсотках);

    ідентифікатори домішок, включаючи ізомери та побічні продукти;

    концентрація основних домішок у відсотках;

    ідентифікатори та концентрація у порядку зменшення (у мільйонних долях або у відсотках) добавок (наприклад стабілізуючі або інгібіторні реагенти);

    2) відомості про визначені види використання хімічної речовини або хімічної продукції, щодо якої подається заява про отримання дозволу;

    3) звіт про безпечність хімічної речовини за результатом проведеної оцінки безпечності хімічної речовини відповідно до статті 25 цього Закону, якщо він не був поданий під час процедури державної реєстрації хімічної речовини відповідно до статті 38 цього Закону;

    4) результати аналізу щодо можливості заміщення особливо небезпечної хімічної речовини, яка виводиться з ринку, альтернативною речовиною, враховуючи технічну можливість та економічну доцільність, а також інформація про науково-дослідницьку діяльність заявника з такого питання;

    5) план заміщення особливо небезпечної хімічної речовини, яка виводиться з ринку, якщо альтернативні хімічні речовини або технології визначені під час проведення аналізу щодо можливості заміщення особливо небезпечної хімічної речовини альтернативною речовиною;

    6) результати соціально-економічного аналізу наслідків відмови в наданні дозволу;

    7) обґрунтування щодо можливості неврахування під час розгляду заяви про отримання дозволу певних ризиків для здоров’я людини та довкілля внаслідок:

    викидів в атмосферне повітря, для яких отримано дозвіл на викиди забруднювальних речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами;

    скидів у водні об’єкти, для яких отримано дозвіл на спеціальне водокористування;

    8) відомості про страхування відповідальності суб’єктів господарювання за шкоду, яку може бути завдано довкіллю та/або життю, здоров’ю і майну третіх осіб під час використання небезпечних хімічних речовин;

    9) відомості про розрахунок розміру та здійснення оплати за видачу дозволу.

    11. У разі якщо заяву про отримання дозволу на використання особливо небезпечної хімічної речовини, яка виводиться з ринку, вже подано для розгляду іншим суб’єктом господарювання або такий дозвіл вже надано іншому суб’єкту господарювання, заявник для отримання дозволу на такий самий вид використання для ідентичної хімічної речовини або групи хімічних речовин може посилатися на відповідні документи, подані раніше іншим суб’єктом господарювання, якщо він офіційно дозволяє робити такі посилання заявнику.

    12. Форма документів, що додаються до заяви про отримання дозволу на використання особливо небезпечної хімічної речовини, яка виводиться з ринку, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері забезпечення хімічної безпеки.

    13. Граничним строком подання заяви про отримання дозволу на використання особливо небезпечної хімічної речовини, яка виводиться з ринку, є строк, що становить два місяці до настання дати заборони надання на ринку особливо небезпечної хімічної речовини.

    14. Видача або відмова у видачі дозволу на використання особливо небезпечної хімічної речовини, яка виводиться з ринку, здійснюється протягом 30 календарних днів з дня одержання центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері забезпечення хімічної безпеки, заяви та документів, необхідних для його видачі.

    15. За видачу дозволу на використання особливо небезпечної хімічної речовини, яка виводиться з ринку, справляється плата.

    16. Базовим нормативом плати за видачу дозволу на використання особливо небезпечної хімічної речовини, яка виводиться з ринку, є розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що діє на день прийняття рішення про видачу такого дозволу.

    17. Розмір плати розраховується з урахуванням коефіцієнтів:

    1) строку дії дозволу;

    2) кількості видів використання особливо небезпечної хімічної речовини, яка виводиться з ринку;

    3) кількості особливо небезпечних хімічних речовин, які виводяться з ринку, зазначеної у заяві про отримання дозволу на використавння особливо небезпечної хімічної речовини;

    4) обсягу використання особливо небезпечної хімічної речовини, яка виводиться з ринку.

    18. Для розрахунку розміру плати встановлюються такі значення коефіцієнтів:

    1) коефіцієнт строку дії дозволу:

    до шести місяців - 1;

    від шести місяців до одного року - 2;

    від одного року до півтора року - 3;

    від півтора року до двох років - 5;

    від двох років до трьох років - 7;

    від трьох років до чотирьох років - 10;

    від чотирьох років до п’яти років - 20;

    2) кількості видів використання особливо небезпечної хімічної речовини, яка виводиться з ринку, для кількості:

    1-1;

    від 1 до 3 включно - 2;

    від 4 до 5 включно - 3;

    від 6 до 7 включно - 5;

    від 8 до 10 включно - 7;

    понад 10-10;

    3) кількості особливо небезпечної хімічної речовини, яка виводиться з ринку, зазначеної у заяві про отримання дозволу, для кількості:

    1-1;

    від 1 до 3 включно - 2;

    від 4 до 5 включно - 3;

    від 6 до 7 включно - 5;

    від 8 до 10 включно - 7;

    понад 10-10;

    4) обсягу використання особливо небезпечної хімічної речовини, яка виводиться з ринку:

    від 0,1 тонни до 1 тонни включно - 1;

    від 1 тонни до 10 тонн включно - 2,5;

    від 10 тонн до 100 тонн включно - 5;

    від 100 тонн до 1000 тонн включно - 25;

    понад 1000 тонн - 50.

    19. Розмір плати обчислюється шляхом множення базового нормативу плати на відповідний коефіцієнт.

    20. Строк дії дозволу на використання особливо небезпечної хімічної речовини, яка виводиться з ринку, розраховується суб’єктом господарювання самостійно з урахуванням дати початку і дати закінчення строку виведення речовини з ринку та не може перевищувати п’ять років.

    21. Під час розгляду заяви про отримання (переоформлення) дозволу на використання особливо небезпечної хімічної речовини, яка виводиться з ринку, здійснюється перевірка ефективності заходів контролю ризиків для здоров’я людини та/або довкілля під час використання хімічної речовини, зазначених у звіті заявника про безпечність хімічної речовини на отримання дозволу, з урахуванням даних щодо викидів та можливого вивільнення хімічної речовини, а також ризиків під час використання.

    22. Перевірка ефективності заходів контролю ризиків не проводиться для:

    1) хімічних речовин, для яких неможливо визначити безпечні рівні впливу хімічної речовини на здоров’я людини та/або довкілля або показники прогнозованої концентрації, яка не спричиняє негативних наслідків, у процесі проведення оцінки безпечності хімічної речовини;

    2) хімічних речовин, визначених як стійкі, біоакумулятивні та токсичні для довкілля або дуже стійкі, дуже біоакумулятивні та дуже токсичні для довкілля відповідно до критеріїв, встановлених Кабінетом Міністрів України;

    3) хімічних речовин, які мають властивості ендокринних руйнівників або щодо яких існує наукове доведення еквівалентного рівня небезпеки порівняно з небезпекою, визначеною цим пунктом.

    23. Під час розгляду заяви про отримання (переоформлення) дозволу на використання особливо небезпечної хімічної речовини, яка виводиться з ринку, здійснюється розгляд результатів аналізу щодо можливості заміщення особливо небезпечної хімічної речовини, яка виводиться з ринку, альтернативною речовиною, плану заміщення особливо небезпечної хімічної речовини, яка виводиться з ринку, інформації щодо ризиків, пов’язаних із використанням альтернативних хімічних речовин або технологій, та іншої важливої інформації щодо можливості зниження ризиків під час використання альтернативних хімічних речовин.

    24. Якщо заходи контролю ризиків визначаються як неефективні або у разі відсутності можливості заміни особливо небезпечної хімічної речовини альтернативними хімічними речовинами або технологіями, додатково здійснюється розгляд доказів того, що соціально-економічна вигода від використання хімічної речовини переважає ризики для здоров’я людини та/або довкілля, та соціально-економічних наслідків у разі відмови у наданні дозволу.

    25. Підставою для переоформлення дозволу на використання особливо небезпечної хімічної речовини, яка виводиться з ринку, є:

    1) зміна обставин контролю ризиків для здоров’я людини та довкілля та/або результатів соціально-економічного аналізу наслідків відмови в наданні дозволу;

    2) отримання інформації про можливість заміни особливо небезпечної хімічної речовини, яка виводиться з ринку, на альтернативну речовину;

    3) виникнення або визначення неконтрольованих ризиків від використання особливо небезпечної хімічної речовини для здоров’я людини та/або довкілля;

    4) накладення відповідно до статті 45 цього Закону нових обмежень та/або заборони виробництва, використання та обігу особливо небезпечної речовини, яка виводиться з ринку, яким суперечить наданий дозвіл.

    26. Переоформлення дозволу на використання особливо небезпечної хімічної речовини, яка виводиться з ринку, здійснюється безоплатно протягом двох календарних днів за заявою, до якої додається дозвіл на використання особливо небезпечної хімічної речовини, яка виводиться з ринку, який підлягає переоформленню, та документи, визначені частиною десятою цієї статті.

    27. Підставою для прийняття рішення про відмову у видачі (переоформленні) дозволу на використання особливо небезпечної хімічної речовини, яка виводиться з ринку, є:

    1) подання суб’єктом господарювання не в повному обсязі документів, необхідних для одержання дозволу на використання особливо небезпечної хімічної речовини, яка виводиться з ринку, згідно з переліком, встановленим цим Законом;

    2) виявлення в документах, поданих суб’єктом господарювання, недостовірних відомостей;

    3) накладення обмежень або заборони виробництва, використання та обігу відповідно до статті 45 цього Закону особливо небезпечної речовини, яка виводиться з ринку, що суперечать отриманню дозволу.

    28. Рішення про анулювання дозволу на використання особливо небезпечної хімічної речовини, яка виводиться з ринку, приймається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері забезпечення хімічної безпеки, на підставах, визначених Законом України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності".

    29. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері забезпечення хімічної безпеки, який видав дозвіл на використання особливо небезпечної хімічної речовини, яка виводиться з ринку, може звернутися до адміністративного суду з позовом про застосування заходу реагування у вигляді анулювання дозволу на підставах, визначених Законом України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності".

    30. Суб’єкти господарювання, які отримали дозвіл на використання особливо небезпечної хімічної речовини, яка виводиться з ринку, зобов’язані:

    1) забезпечувати переоформлення дозволу - у разі настання підстав, визначених законом;

    2) здійснювати заходи контролю ризиків для здоров’я людини та/або довкілля під час використання особливо небезпечної хімічної речовини, яка виводиться з ринку;

    3) надавати інформацію про номер дозволу та вжиті заходи щодо контролю ризиків наступним користувачам - у разі якщо дозвіл отримано для визначеного виду використання;

    4) зазначати номер дозволу на маркуванні особливо небезпечної хімічної речовини, яка виводиться з ринку, - у разі її наявності в обігу;

    5) забезпечувати інформування протягом доби центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері забезпечення хімічної безпеки, про порушення технологічної дисципліни, виникнення хімічного інциденту, що призвели до отруєння населення або забруднення довкілля, шляхом застосування Інформаційної системи забезпечення хімічної безпеки.

    31. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері забезпечення хімічної безпеки, отримує необхідні документи або інформацію без участі заявника на підставі поданих у заяві відомостей, у тому числі шляхом доступу до інформаційних систем або баз даних інших суб’єктів надання адміністративних послуг, суб’єктів господарювання, що належать до сфери їх управління, або через систему електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів.

    Попередня

    47/83

    Наступна
    Додати в обране
    logo

    Юридичні застереження

    Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

    Повний текст