Головна Сервіси для юристів ... Закони Про основні засади державного нагляду Стаття 7. Розпорядчі документи органів державного нагляду (контролю) Стаття 7. Розпорядчі документи органів державного ...

Стаття 7. Розпорядчі документи органів державного нагляду (контролю)

Про основні засади державного нагляду (ЗМІСТ) Інші закони
  • 2345

    Переглядів

  • 2345

    Переглядів

  • Додати в обране

    1. Для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ (рішення, розпорядження), який має містити найменування суб'єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки.

    {Частина перша статті 7 із змінами, внесеними згідно із Законом № 1726-VIII від 03.11.2016 }

    2. На підставі наказу (рішення, розпорядження) оформляється посвідчення (направлення) на проведення заходу державного нагляду (контролю), яке підписується керівником органу державного нагляду (контролю) (головою державного колегіального органу) або його заступником (членом державного колегіального органу) із зазначенням прізвища, ім’я та по батькові і засвідчується печаткою.

    {Частина друга статті 7 в редакції Закону № 1726-VIII від 03.11.2016 }

    3. У посвідченні (направленні) на проведення заходу зазначаються:

    найменування органу державного нагляду (контролю), що здійснює захід;

    найменування суб'єкта господарювання та/або його відокремленого підрозділу або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснюється захід;

    місцезнаходження суб'єкта господарювання та/або його відокремленого підрозділу, щодо діяльності яких здійснюється захід;

    номер і дата наказу (рішення, розпорядження), на виконання якого здійснюється захід;

    {Абзац п’ятий частини третьої статті 7 із змінами, внесеними згідно із Законом № 1726-VIII від 03.11.2016 }

    перелік посадових осіб, які беруть участь у здійсненні заходу, із зазначенням їх посади, прізвища, ім'я та по батькові;

    дата початку та дата закінчення заходу;

    тип заходу (плановий або позаплановий);

    форма заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд, інспектування тощо);

    {Абзац дев'ятий частини третьої статті 7 із змінами, внесеними згідно із Законом № 1726-VIII від 03.11.2016 }

    підстави для здійснення заходу;

    предмет здійснення заходу;

    інформація про здійснення попереднього заходу (тип заходу і строк його здійснення).

    4. Посвідчення (направлення) є чинним лише протягом зазначеного в ньому строку здійснення заходу.

    5. Перед початком здійснення заходу посадові особи органу державного нагляду (контролю) зобов'язані пред'явити керівнику суб’єкта господарювання - юридичної особи, її відокремленого підрозділу або уповноваженій ним особі (фізичній особі - підприємцю або уповноваженій ним особі) посвідчення (направлення) та службове посвідчення, що засвідчує посадову особу органу державного нагляду (контролю), і надати суб'єкту господарювання копію посвідчення (направлення).

    {Абзац перший частини п’ятої статті 7 із змінами, внесеними згідно із Законом № 1726-VIII від 03.11.2016 }

    Посадова особа органу державного нагляду (контролю) без посвідчення (направлення) на здійснення заходу та службового посвідчення не має права здійснювати державний нагляд (контроль) суб'єкта господарювання.

    Суб'єкт господарювання має право не допускати посадових осіб органу державного нагляду (контролю) до здійснення заходу, якщо вони не пред'явили документів, передбачених цією статтею.

    6. За результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю) складає акт, який повинен містити такі відомості:

    {Абзац перший частини шостої статті 7 із змінами, внесеними згідно із Законом № 1726-VIII від 03.11.2016 }

    дату складення акта;

    тип заходу (плановий або позаплановий);

    форма заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд тощо);

    {Абзац четвертий частини шостої статті 7 із змінами, внесеними згідно із Законом № 1726-VIII від 03.11.2016 }

    предмет державного нагляду (контролю);

    найменування органу державного нагляду (контролю), а також посаду, прізвище, ім'я та по батькові посадової особи, яка здійснила захід;

    найменування юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснювався захід.

    Посадова особа органу державного нагляду (контролю) зазначає в акті стан виконання вимог законодавства суб'єктом господарювання, а в разі невиконання - детальний опис виявленого порушення з посиланням на відповідну вимогу законодавства.

    У разі створення суб’єктом господарювання перешкод органу державного нагляду (контролю) чи його посадовим особам при здійсненні заходів державного нагляду (контролю) в акті обов’язково зазначається опис дій чи бездіяльності, що призвели до створення таких перешкод, з посиланням на відповідні норми закону.

    {Частину шосту статті 7 доповнено новим абзацом згідно із Законом № 1320-IX від 04.03.2021 }

    В останній день перевірки два примірники акта підписуються посадовими особами органу державного нагляду (контролю), які здійснювали захід, та суб'єктом господарювання або уповноваженою ним особою, якщо інше не передбачено законом.

    Якщо суб'єкт господарювання не погоджується з актом, він підписує акт із зауваженнями.

    Зауваження суб'єкта господарювання щодо здійснення державного нагляду (контролю) є невід'ємною частиною акта органу державного нагляду (контролю).

    У разі відмови суб'єкта господарювання підписати акт посадова особа органу державного нагляду (контролю) вносить до такого акта відповідний запис.

    Один примірник акта вручається керівнику чи уповноваженій особі суб’єкта господарювання - юридичної особи, її відокремленого підрозділу, фізичній особі - підприємцю або уповноваженій ним особі в останній день заходу державного нагляду (контролю), а другий зберігається в органі державного нагляду (контролю).

    {Абзац частини шостої статті 7 в редакції Закону № 1726-VIII від 03.11.2016 }

    7. На підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п’яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

    {Частина сьома статті 7 із змінами, внесеними згідно із Законом № 5404-VI від 02.10.2012 ; в редакції Закону № 353-VII від 20.06.2013 ; із змінами, внесеними згідно із Законом № 1726-VIII від 03.11.2016 }

    8. Припис - обов'язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб'єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства. Припис не передбачає застосування санкцій щодо суб'єкта господарювання. Припис видається та підписується посадовою особою органу державного нагляду (контролю), яка здійснювала перевірку.

    9. Розпорядження або інший розпорядчий документ органу державного нагляду (контролю) - обов'язкове для виконання письмове рішення органу державного нагляду (контролю) щодо усунення виявлених порушень у визначені строки. Розпорядження видається та підписується керівником органу державного нагляду (контролю) (головою державного колегіального органу) або його заступником (членом державного колегіального органу).

    {Абзац перший частини дев’ятої статті 7 із змінами, внесеними згідно із Законом № 1726-VIII від 03.11.2016 }

    Розпорядження може передбачати застосування до суб'єкта господарювання санкцій, передбачених законом.

    Розпорядчий документ органу державного нагляду (контролю) щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу, повинен містити такі відомості:

    дату складення;

    тип заходу (плановий чи позаплановий);

    форма заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд тощо);

    {Абзац шостий частини дев'ятої статті 7 із змінами, внесеними згідно із Законом № 1726-VIII від 03.11.2016 }

    термін усунення порушень;

    посилання на акт, у якому були зазначені виявлені під час заходу державного нагляду (контролю) порушення;

    {Частину дев'яту статті 7 доповнено новим абзацом згідно із Законом № 1726-VIII від 03.11.2016 }

    найменування органу державного нагляду (контролю), а також посаду, прізвище, ім'я та по батькові посадової особи, яка здійснила захід;

    найменування та місцезнаходження суб'єкта господарювання, а також прізвище, ім'я та по батькові його керівника чи уповноваженої ним особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснювався захід;

    прізвище, ім'я та по батькові інших осіб, які взяли участь у здійсненні заходу.

    Розпорядчий документ органу державного нагляду (контролю) щодо усунення порушень складається у двох примірниках: один примірник не пізніше п'яти робочих днів з дня складення акта надається суб'єкту господарювання чи уповноваженій ним особі для виконання, а другий примірник з підписом суб'єкта господарювання або уповноваженої ним особи щодо погоджених термінів усунення порушень вимог законодавства залишається в органі державного нагляду (контролю).

    У разі відмови суб'єкта господарювання або уповноваженої ним особи від отримання розпорядчого документа щодо усунення порушень вимог законодавства він направляється рекомендованим листом або у випадках, передбачених законом, - за допомогою електронного кабінету або іншої інформаційної системи, користувачами якої є відповідний орган державного нагляду (контролю) та суб’єкт господарювання, який ним перевірявся, а на копії розпорядчого документа, який залишається в органі державного нагляду (контролю), проставляються відповідний вихідний номер і дата направлення.

    {Абзац тринадцятий частини дев'ятої статті 7 із змінами, внесеними згідно із Законом № 199-IX від 17.10.2019 }

    Розпорядчі документи щодо усунення порушень вимог законодавства можуть бути оскаржені до відповідного центрального органу виконавчої влади або суду в установленому законом порядку.

    10. Усі розпорядчі документи, що приймаються під час здійснення кожного окремого заходу державного нагляду (контролю), формуються в єдину справу в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.

    {Статтю 7 доповнено частиною десятою згідно із Законом № 353-VII від 20.06.2013 ; в редакції Закону № 1726-VIII від 03.11.2016 }

    11. У разі виконання в повному обсязі та у встановлений строк припису, розпорядження, рішення, іншого розпорядчого документа про усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу нагляду (контролю), фінансові та адміністративні санкції, заходи реагування до суб’єкта господарювання, його посадових осіб не застосовуються.

    {Статтю 7 доповнено частиною одинадцятою згідно із Законом № 1726-VIII від 03.11.2016 }

    Попередня

    8/25

    Наступна
    Додати в обране
    КОМЕНТАР від ресурсу "ПРОТОКОЛ":

    Аналізуйте судовий акт: Сама по собі відсутність представника підприємства - не становить склад правопорушення та не є протиправним недопуском до перевірки, якщо підприємство попередньо не повідомлено про перевірку. (ВС КАС, справа № 160/23800/21 від 21.04.2023 р.)
     ПАТ (далі - Товариство), звернулося до суду з позовом до Державної служби України з безпеки на транспорті (далі - відповідач, Укртрансбезпека) про визнання протиправним та скасування наказу щодо анулювання їм ліцензії. Справа в тім, що комісія з проведення позапланової перевірки прибула за місцем реєстрації Товариства, про що повідомила службі охорони адміністративної будівлі підприємства про прибуття на позаплановий захід та про необхідність вручення керівнику (уповноваженій особі) посвідчення на проведення позапланової перевірки. У той день - з 09 год. 15 хв. до 17 год. 30 хв. керівник (уповноважена особа) до членів комісії на проведення позапланової перевірки не з'явилися. За цим фактом комісія склала акт про відмову у проведенні перевірки, а після - відповідач своїм наказом анулював ліцензію Товариству. 

    Натомість суди встановили, що ніхто не попереджав Товариство про перевірку, а розмова щодо перевірки з  представником  підприємства вперше відбулася в день перевірки близько 17:30 у кабінеті директора з охорони праці, промислової безпеки та екології під час якої члени комісії не пред'явили наказ та направлення на перевірку, пояснюючи тим, що він не пред'явив документів, що підтверджують його повноваження. Члени комісії не визнали його уповноваженим представником підприємства. Відповідно, відповідач вважав, що повідомлення позивача про проведення позапланової перевірки не відбулося, оскільки представник підприємства не мав повноважень. 

    Проте суди всіх інстанцій підтримали позов Товариства. ВС КАС з приводу попередження про перевірку зазначив наступне:

    У ч.5 ст.19 Закону “Про ліцензування видів господарської діяльності” (далі - №222) зазначено, що про проведення позапланової перевірки ліцензіат повідомляється у день перевірки. Способи повідомлення керівника ліцензіата про проведення перевірок чітко визначається цією ж нормою Закону: за допомогою засобів поштового, телефонного, факсимільного та/або електронного поштового зв`язку. Читати повністю

    logo

    Юридичні застереження

    Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

    Повний текст

    Приймаємо до оплати