Головна Блог ... Консультації від юристів Порядок реєстрації тріади права власності на нерухомість в Україні Порядок реєстрації тріади права власності на нерух...

Порядок реєстрації тріади права власності на нерухомість в Україні

Відключити рекламу
 - tn1_d3d67a36340c0554ef9f460b568e7a8b_5f9fd03033d18.jpg

Як зазначено в цивільному кодексі, право власності, а також інші речові права на нерухомість, їх обтяження, виникнення, перехід і припинення вимагають державного визнання шляхом реєстрації.

Реєстрація права власності за своєю суттю являється верифікацією органом влади фактів придбання прав на нерухомість, або ж зміни чи припинення таких прав. Фактично це відбивається у внесенні відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (далі - ДРП).

Суть і головна перевага ДРП полягає в тому, що інформація, що зберігається в ньому, є загальнодоступною і відкритою, а реєстрація прав в такому реєстрі - обов'язковою.

Порядок реєстрації права власності передбачений законом № 1952-IV та постановою КМУ від 26 жовтня 2011 року № 1141.

Содержание:

Які ж права підлягають реєструванню?

Реєстрація права власност1) право власності (в тому числі право розпорядження), а також, в деяких випадках, право довірчої власності на нерухоме майно, об'єкт незавершеного будівництва;

2) інші, похідні від вищезгаданого права, конкретні речові права на нерухоме майно:

  • право користування;
  • емфітевзис;
  • суперфіцій;
  • право господарського відання і також право оперативного управління;
  • право постійного користування та право оренди (суборенди) земельної ділянки;
  • право користування будівлею, іншими капітальними спорудами, у випадку підписання договору їх найму (оренди), або ж найму (оренди) їх відокремлених частин на термін від 3 років.

Важливо зауважити, що список в даному пункті не є вичерпним. Додатки можуть бути передбачені іншими законодавчими нормами.

3) обтяження прав:

  • заборона на відчуження або користування;
  • арешт;
  • іпотека;
  • вимога власника нерухомого майна на нотаріальне посвідчення договору, предметом якого є таке майно;
  • податкова застава, у випадках передбачених законом № 1952-IV.

Список далеко не вичерпаний.

Перше правило, про яке потрібно знати при реєстрації права власності: реєстрація такого права, а також інших прав здійснюється в межах області, міст зі спец. статусом (Севастополь і Київ), АРК і за місцезнаходженням нерухомого майна.

Але також можлива ситуація, при якій реєстрація таких прав може здійснюватись в межах декількох областей, або ж взагалі без прив'язки до знаходження нерухомого майна.

Наприклад, у Вас є необхідність здійснити реєстрацію права на нерухомість в місті Боярка. Боярка знаходиться в Фастівському районі Київської області. Відповідно Ви можете оформити право власності у державного реєстратора в межах Київської області, але не в Сумській області.

Але також важливо пам'ятати, що оформлення обтяження речових прав не має такої прив'язки і може бути здійснено в будь-якій частині України.

Згадайте новину: Гараж капітальний - як оформити право власності

Хто уповноважений здійснювати реєстрацію прав власності на об'єкти нерухомості?

  1. громадяни України, які відповідають вимогам, передбаченим законом № 1952-IV (і кваліфікаційним вимогам) і перебувають у трудових відносинах з виконавчими органами сільських, селищних і міських рад, Київської, Севастопольської міської, районними, районними у містах Києві та Севастополі державними адміністраціями і (в разі створення їх вищезгаданими органами) центрами надання адміністративних послуг;
  2. нотаріуси;
  3. державний або приватний виконавець (в рамках примусового виконання рішень, коли виконавець здійснює арешт нерухомого майна).

Порядок реєстрації ПВ на нерухомість

Реєстрація права власност1) уповноважені особи (з попереднього підзаголовка) приймають у Вас потрібні документи і реєструють їх у відповідній базі. Виникає закономірне питання - про які саме документи йдеться?

Їх перелік відрізняється в залежності від об'єкта нерухомості. Знайти необхідні документи для реєстрації конкретно Вашого об'єкту нерухомості можна в пунктах 41-76 постанови КМУ від 26 жовтня 2011 року № 1141.

Тут важливо також звернути увагу на Ваше право бути повідомленим про такий перелік. Обов’язок надати таку інформацію лягає на особи, про які йшла мова в попередньому підзаголовку.

2) наступним етапом буде виготовлення державним реєстратором електронних копій представлених Вами документів, і їх розміщення в Державному реєстрі прав;

3) після виконання дій, передбачених попереднім пунктом, буде визначено порядок розгляду Вашої заяви;

4) далі надані Вами документи будуть розглянуті і зіставлені з даними з ДРП, інформацією з інших реєстрів або кадастрів, автоматизованих інформаційних систем. Якщо у реєстратора будуть причини для призупинення розгляду Вашої заяви, зупинки або відмови в здійснення реєстраційних дій, буде вжито відповідні рішення;

Для внесення ясності в це питання доречним буде звернутися до статей 23-25 ​​Закону № 1 952-IV і зрозуміти для себе, чи мають місце бути такі підстави конкретно у Вашому випадку.

5) якщо державний реєстратор не матиме підстав для прийняття рішень, передбачених попереднім пунктом, буде здійснено безпосередньо внесення відомостей в ДРП, державне підтвердження оформлення права власності;

6) далі йде відкриття розділу в Державному реєстрі прав та / або внесення у відкритий розділ або спеціальний розділ ДРП відомостей, що вимагаються законом, про речові права на нерухоме майно та / або їх обтяжень, про об'єкти та суб'єктів цих прав;

Окремо варто зазначити, що розділ ДРП складається з чотирьох частин, в які входять такі відомості:

  • нерухоме майно та його ціна (вартість);
  • право власності і суб'єкт (суб'єкти) цього права;
  • інші речові права та суб'єкт (суб'єкти) цих прав, а також ціна (вартість) таких прав або розмір плати за користування чужим нерухомим майном;
  • обтяження прав на нерухоме майно та суб'єкт (суб'єкти) цих обтяжень.

7) формування виписки з ДРП про здійснення реєстрації для подальшого використання заявником;

8) видача / отримання Вами документів за результатами розгляду заяви (ключовим документом на підтвердження реєстрації для Вас буде виписка з ДРП).

Рішення державного реєстратора, виписка з ДРП із пункту сім вище можуть бути надані Вам як в паперовій, так і в електронній формі. При цьому не варто турбуватися про легальність і можливості використання виписки і рішення, отриманих в електронній формі, адже нормами Закону № 1952-IV прямо вказано, що вони мають однакову юридичну силу з паперовими версіями, виданими безпосередньо реєстратором.

Стереотипна перевага паперовій формі полягає в тому, що такий витяг надається з бажаним для багатьох осіб проставленням підпису та печатки державного реєстратора або адміністратора центру надання адміністративних послуг (у разі отримання виписки шляхом звернення в центр надання адміністративних послуг).

Деякі особливості реєстрації прав на об'єкти нерухомості

У деяких, передбачених законодавством випадках, реєстрація прав на нерухомість здійснюється після технічної інвентаризації об'єкта нерухомого майна, речові права на яке підлягають державній реєстрації (тут повертаємося до пунктів 41-76 постанови КМУ від 26 жовтня 2011 року № 1141 і до обов'язків реєстратора повідомити Вам про таку необхідність).

Крім того, в разі, коли мова йде про державну верифікацію прав на земельну ділянку, такі дії здійснюються виключно за наявності в Державному земельному кадастрі відомостей про зареєстровану земельну ділянку.

Терміни реєстрації права власності

Реєстрація права власностРеєстрація права власності, а також інших речових прав на нерухоме майно здійснюється в термін, що не перевищує п'яти робочих днів з дня реєстрації відповідної заяви в Державному реєстрі прав, за винятком державної реєстрації прав в результаті вчинення нотаріальних дій з нерухомим майном або об'єктом незавершеного будівництва. В такому разі оформлення здійснюється одночасно з такими нотаріальними діями.

Окремо варто відзначити особливо актуальну зараз можливість подачі заяви на проведення реєстраційних дій в електронній формі, але за умови підписання її заявником з використанням засобів електронної ідентифікації з високим рівнем довіри.

Якщо Вам потрібна консультація професіонала, пропонуємо скористатися послугою «Тендер на юридичну допомогу» від юридичного порталу Протокол.

Автор консультації: Богдан Маслов, юрист Адвокатської фірми «Єфімов та партнери».

Джерело: юридичний ресурс Протокол.

  • 6961

    Переглядів

  • 0

    Коментарі

  • 6961

    Переглядів

  • 0

    Коментарі


  • Подякувати Відключити рекламу

    Залиште Ваш коментар:

    Додати

    КОРИСТУЙТЕСЯ НАШИМИ СЕРВІСАМИ ДЛЯ ОТРИМАННЯ ЮРИДИЧНИХ ПОСЛУГ та КОНСУЛЬТАЦІЙ

    • Безкоштовна консультація

      Отримайте швидку відповідь на юридичне питання у нашому месенджері, яка допоможе Вам зорієнтуватися у подальших діях

    • ВІДЕОДЗВІНОК ЮРИСТУ

      Ви бачите свого юриста та консультуєтесь з ним через екран , щоб отримати послугу Вам не потрібно йти до юриста в офіс

    • ОГОЛОСІТЬ ВЛАСНИЙ ТЕНДЕР

      Про надання юридичної послуги та отримайте найвигіднішу пропозицію

    • КАТАЛОГ ЮРИСТІВ

      Пошук виконавця для вирішення Вашої проблеми за фильтрами, показниками та рейтингом

    Популярні консультації

    Дивитись всі консультації
    Дивитись всі консультації
    logo

    Юридичні застереження

    Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

    Повний текст