1
0
6961
Як зазначено в цивільному кодексі, право власності, а також інші речові права на нерухомість, їх обтяження, виникнення, перехід і припинення вимагають державного визнання шляхом реєстрації.
Реєстрація права власності за своєю суттю являється верифікацією органом влади фактів придбання прав на нерухомість, або ж зміни чи припинення таких прав. Фактично це відбивається у внесенні відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (далі - ДРП).
Суть і головна перевага ДРП полягає в тому, що інформація, що зберігається в ньому, є загальнодоступною і відкритою, а реєстрація прав в такому реєстрі - обов'язковою.
Порядок реєстрації права власності передбачений законом № 1952-IV та постановою КМУ від 26 жовтня 2011 року № 1141.
Содержание:
1) право власності (в тому числі право розпорядження), а також, в деяких випадках, право довірчої власності на нерухоме майно, об'єкт незавершеного будівництва;
2) інші, похідні від вищезгаданого права, конкретні речові права на нерухоме майно:
Важливо зауважити, що список в даному пункті не є вичерпним. Додатки можуть бути передбачені іншими законодавчими нормами.
3) обтяження прав:
Список далеко не вичерпаний.
Перше правило, про яке потрібно знати при реєстрації права власності: реєстрація такого права, а також інших прав здійснюється в межах області, міст зі спец. статусом (Севастополь і Київ), АРК і за місцезнаходженням нерухомого майна.
Але також можлива ситуація, при якій реєстрація таких прав може здійснюватись в межах декількох областей, або ж взагалі без прив'язки до знаходження нерухомого майна.
Наприклад, у Вас є необхідність здійснити реєстрацію права на нерухомість в місті Боярка. Боярка знаходиться в Фастівському районі Київської області. Відповідно Ви можете оформити право власності у державного реєстратора в межах Київської області, але не в Сумській області.
Але також важливо пам'ятати, що оформлення обтяження речових прав не має такої прив'язки і може бути здійснено в будь-якій частині України.
Згадайте новину: Гараж капітальний - як оформити право власності
1) уповноважені особи (з попереднього підзаголовка) приймають у Вас потрібні документи і реєструють їх у відповідній базі. Виникає закономірне питання - про які саме документи йдеться?
Їх перелік відрізняється в залежності від об'єкта нерухомості. Знайти необхідні документи для реєстрації конкретно Вашого об'єкту нерухомості можна в пунктах 41-76 постанови КМУ від 26 жовтня 2011 року № 1141.
Тут важливо також звернути увагу на Ваше право бути повідомленим про такий перелік. Обов’язок надати таку інформацію лягає на особи, про які йшла мова в попередньому підзаголовку.
2) наступним етапом буде виготовлення державним реєстратором електронних копій представлених Вами документів, і їх розміщення в Державному реєстрі прав;
3) після виконання дій, передбачених попереднім пунктом, буде визначено порядок розгляду Вашої заяви;
4) далі надані Вами документи будуть розглянуті і зіставлені з даними з ДРП, інформацією з інших реєстрів або кадастрів, автоматизованих інформаційних систем. Якщо у реєстратора будуть причини для призупинення розгляду Вашої заяви, зупинки або відмови в здійснення реєстраційних дій, буде вжито відповідні рішення;
Для внесення ясності в це питання доречним буде звернутися до статей 23-25 Закону № 1 952-IV і зрозуміти для себе, чи мають місце бути такі підстави конкретно у Вашому випадку.
5) якщо державний реєстратор не матиме підстав для прийняття рішень, передбачених попереднім пунктом, буде здійснено безпосередньо внесення відомостей в ДРП, державне підтвердження оформлення права власності;
6) далі йде відкриття розділу в Державному реєстрі прав та / або внесення у відкритий розділ або спеціальний розділ ДРП відомостей, що вимагаються законом, про речові права на нерухоме майно та / або їх обтяжень, про об'єкти та суб'єктів цих прав;
Окремо варто зазначити, що розділ ДРП складається з чотирьох частин, в які входять такі відомості:
7) формування виписки з ДРП про здійснення реєстрації для подальшого використання заявником;
8) видача / отримання Вами документів за результатами розгляду заяви (ключовим документом на підтвердження реєстрації для Вас буде виписка з ДРП).
Рішення державного реєстратора, виписка з ДРП із пункту сім вище можуть бути надані Вам як в паперовій, так і в електронній формі. При цьому не варто турбуватися про легальність і можливості використання виписки і рішення, отриманих в електронній формі, адже нормами Закону № 1952-IV прямо вказано, що вони мають однакову юридичну силу з паперовими версіями, виданими безпосередньо реєстратором.
Стереотипна перевага паперовій формі полягає в тому, що такий витяг надається з бажаним для багатьох осіб проставленням підпису та печатки державного реєстратора або адміністратора центру надання адміністративних послуг (у разі отримання виписки шляхом звернення в центр надання адміністративних послуг).
Деякі особливості реєстрації прав на об'єкти нерухомості
У деяких, передбачених законодавством випадках, реєстрація прав на нерухомість здійснюється після технічної інвентаризації об'єкта нерухомого майна, речові права на яке підлягають державній реєстрації (тут повертаємося до пунктів 41-76 постанови КМУ від 26 жовтня 2011 року № 1141 і до обов'язків реєстратора повідомити Вам про таку необхідність).
Крім того, в разі, коли мова йде про державну верифікацію прав на земельну ділянку, такі дії здійснюються виключно за наявності в Державному земельному кадастрі відомостей про зареєстровану земельну ділянку.
Реєстрація права власності, а також інших речових прав на нерухоме майно здійснюється в термін, що не перевищує п'яти робочих днів з дня реєстрації відповідної заяви в Державному реєстрі прав, за винятком державної реєстрації прав в результаті вчинення нотаріальних дій з нерухомим майном або об'єктом незавершеного будівництва. В такому разі оформлення здійснюється одночасно з такими нотаріальними діями.
Окремо варто відзначити особливо актуальну зараз можливість подачі заяви на проведення реєстраційних дій в електронній формі, але за умови підписання її заявником з використанням засобів електронної ідентифікації з високим рівнем довіри.
Якщо Вам потрібна консультація професіонала, пропонуємо скористатися послугою «Тендер на юридичну допомогу» від юридичного порталу Протокол.
Автор консультації: Богдан Маслов, юрист Адвокатської фірми «Єфімов та партнери».
Джерело: юридичний ресурс Протокол.
Переглядів
Коментарі
Переглядів
Коментарі
Отримайте швидку відповідь на юридичне питання у нашому месенджері, яка допоможе Вам зорієнтуватися у подальших діях
Ви бачите свого юриста та консультуєтесь з ним через екран , щоб отримати послугу Вам не потрібно йти до юриста в офіс
Про надання юридичної послуги та отримайте найвигіднішу пропозицію
Пошук виконавця для вирішення Вашої проблеми за фильтрами, показниками та рейтингом
Переглядів:
130
Коментарі:
0
Переглядів:
87
Коментарі:
0
Переглядів:
485
Коментарі:
0
Переглядів:
7732
Коментарі:
0
Переглядів:
493
Коментарі:
0
Переглядів:
595
Коментарі:
0
Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.
Повний текстCopyright © 2014-2024 «Протокол». Всі права захищені.