Головна Блог ... Новини Пільги щодо сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки та плати за землю на період карантину (зі змінами внесеними законопроєктом № 3275) Пільги щодо сплати податку на нерухоме майно, відм...

Пільги щодо сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки та плати за землю на період карантину (зі змінами внесеними законопроєктом № 3275)

Відключити рекламу
Пільги щодо сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки та плати за землю на період карантину (зі змінами внесеними законопроєктом № 3275) - tn1_0_03894100_1585739201_5e8475c10c6a7.jpg

«17» березня 2020 року Верховна Рада України у терміновому порядку прийняла Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» № 533-IX (далі – Закон № 533), який вже з 18.03.2020 року набрав чинність.

Водночас, наголошую, що Верховна Рада України 30.03.2020 року прийняла проєкт Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв'язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-2019) № 3275 від 29.03.2020 року (далі – Законопроєкт № 3275) за основу та в цілому, та, з огляду на швидкість набрання чинності Закону № 533, вважаю, що певні його положення, також необхідно розглянути у даній статті, адже вони прямо впливають на актуальність вказаної інформації. Проте, зазначаю, що текст Законопроєкту № 3275 був взятий із офіційного інтернет-ресурсу Верховної Ради України, розділ «Законотворчість» та, станом на момент підготовки даного матеріалу, він не є офіційно опублікований, тому, версія даного Законопроєкту № 3275, яка буде опублікована після підписання його Президентом України, може в певній мірі різнитися з тими положеннями, які я використовував в процесі підготовки до даної статті. Прошу на це зважати.

Згадайте новину: Предпринимателям на "упрощенке" существенно подняли лимиты, а заемщиков запретили штрафовать за просроченные кредиты – новый закон

Отже, переходжу до пільг щодо сплати певних податків, які запроваджені Законом № 533.

Щодо плати за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) за земельні ділянки, що перебувають у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, фізичних або юридичних осіб, та використовуються ними в господарській діяльності (ст. 286 Податковий кодекс України).

Даний земельний податок не нараховується та не сплачується за період з "01" березня по "31" березня 2020 року (строк змінений Законопроєктом № 3275, до цього було до "30" квітня 2020 року).

Також, зазначаю, що Законопроєктом № 3275 було внесено зміни до Закону № 533 та визначено, що платники плати за землю (земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності), які визначають податкові зобов’язання із плати за землю на підставі податкових декларацій, сплачують податкове зобов’язання зі сплати плати за землю за податковий період – квітень 2020 року у повному обсязі за місцезнаходженням земельної ділянки у строк до "30" червня 2020 року.

Тобто, тепер земельний податок можливо не платити лише за березень 2020 року, а за квітень 2020 року законодавці надали можливість платникам даного податку заплатити у повному обсязі до "30" червня 2020 року та звільнили їх від пені та штрафних санкцій, за порушення термінів сплати податкових зобов’язань щодо загальних термінів сплати податкового зобов’язання за такий період .

Щодо сплати даної плати за землю за лютий 2020 року для суб'єктів господарювання (ФОП та юридичні особи), які обрали річну форму звітності для даного виду податку зазначаю наступне.

Податкове зобов’язання по сплаті даної плати, визначене на підставі річної декларації, сплачується рівними частинами щомісячно протягом 30-ти календарних днів, наступних за останнім днем звітного місяця. (п. 287.4 ст. 287 Податковий кодекс України).

Тобто податкове зобов’язання зі сплати податку за землю за лютий місяць 2020 року мало би бути виконано у строк з "01" до "31" березня 2020 року,.

Водночас, нагадую, що п. 52-1 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України зазначає, що штрафну санкції, які вчинені протягом періоду з "01" березня по "31"" травня 2020 року не застосовуються.

Тобто, наприклад, якщо платник податків, який сплачує земельний податок, хоче відстрочити сплату податку за землю за лютий 2020 року (кінцевий строк оплати – "31" березня 2020 року), він може, за потреби, її відстрочити аж до "31" травня 2020 року включно. Ніяких штрафних санкцій він не сплатить, лише основну суму земельного податку.

Також, наголошую, що дане звільнення плати за землю не є автоматичне та здійснюється, лише якщо такий платник подасть уточнюючу декларацію до своєї вже поданої та вже там зазначить про зменшення суми плати за землю, лише за березень 2020 року.

Згадайте новину: Закон про підтримку бізнесу в умовах карантину: податкові зміни

Щодо подання уточнюючої декларації для суб'єктів господарювання (ФОП та юридичні особи) за даний вид податку, виникає два ймовірних варіанти:

1. Деякі платники податків, на виконання вимог Закону № 533, до редакції Законопроєкту № 3275, могли в березні вже подати уточнюючі декларації, в якій відобразили зменшення податкового зобов’язання за березень та квітень 2020, адже, як зазначалось вище, за квітень 2020 року Законом № 533 дозволялось не нараховувати та не сплачувати даний вид податку. І саме ці платники податків, відповідно до вимог Законопроєкту № 3275, зобов’язані не пізніше "30" квітня 2020 року подати «нову» уточнюючу декларацію з плати за землю, в якій відобразити зміни податкового зобов’язання із сплати плати за землю за податкові періоди березень та квітень 2020 року, тобто, відповідно на березень їх зменшити, а на квітень донарахувати.

При цьому, у разі подання таких податкових декларацій до таких платників податків не застосовуються санкції, визначені статтею 50 цього Податкового кодексу України та штрафні санкції згідно вимог пункту 120.2 статті 120 Податкового кодексу України, за внесення змін до податкової звітності в частині збільшення податкових зобов’язань з плати за землю за податковий період квітень 2020 року, звичайно, окрім випадків, які пов’язані із самостійним виявленням помилок.

2. За умови, якщо деякі платники податку за землю, до набрання чинності Законопроєктом № 3275, не встигли подати уточнюючі декларації по платі за землю за березень та квітень 2020 року, вони також мають подати уточнюючу декларацію, якщо хочуть скористатись звільненням від сплати за березень 2020 року. Водночас, виникає запитання, який граничний строк подання такої декларації для даної категорії платників, адже, Законопроєктом № 3275 визначено, лише, що ті платники які вже встигли подати уточнюючі декларації за березень, квітень 2020 року мають подати до "30" квітня 2020 року нові уточнюючі декларації.

З цього приводу зазначаю, що строків для подання уточнюючої декларації законодавство не визначає. Водночас, податківці роз’яснюють, що юридична особа має право подати уточнюючу податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) протягом 1095 днів, що настають за останнім днем граничного строку подання податкової декларації, а якщо така декларація була надана пізніше – за днем її фактичного подання (ЗІР, категорія 111.05.)

Водночас, на мою точку зору, таким платникам податків бажано впоратись та подати уточнюючу декларацію до "31" травня 2020 року, адже саме до цього дня до вас не застосовуватимуться жодні штрафні санкції за порушення податкового законодавства та, тим більше, за квітень 2020 року ви зобов'язані заплатити до "30" червня 2020 року.

Звільнення не поширюється на фізичних осіб – громадян, не суб’єктів підприємницької діяльності, оскільки норми, які вносить Закон № 533, передбачають, що звільнення стосується лише ділянок, які використовуються у господарській діяльності (інформаційний лист Державної податкової служби України № 7 від 20.03.2020 року).

Переходячи до пільг щодо сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (ст. 266 ПКУ) зазначаю, що відповідно до п. 52-5 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України об’єкти нежитлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних або юридичних осіб, не є об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, відповідно до статті 266 цього Кодексу в період з "01" березня по "31" березня 2020 року (строк змінений Законопроєктом № 3275, до цього було до "30" квітня 2020 року).

Також, зазначаю, що Законопроєктом № 3275 було внесено зміни до Закону № 533 та визначено, що платники плати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, які визначають податкові зобов’язання з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на підставі податкових декларацій, сплачують податкове зобов’язання зі сплати даного податку за податковий період – квітень 2020 року у повному обсязі за місцезнаходженням нежитлової нерухомості у строк до "30" червня 2020 року.

Тобто, тепер податок на нерухомість можливо не платити лише за березень 2020 року, а за квітень 2020 року законодавці надали можливість платникам даного податку заплатити у повному обсязі до "30" червня 2020 року та звільнили їх від пені та штрафних санкцій, за порушення термінів сплати податкових зобов’язань щодо загальних термінів сплати податкового зобов’язання за такий період .

Також, наголошую, що дане звільнення від сплати податку на нерухомість не є автоматичне та здійснюється, лише якщо такий платник подасть уточнюючу декларацію до своєї вже поданої та там зазначить про зменшення суми податку, лише за березень 2020 року.

Читайте статтю: Важливі податкові та інші зміни в законодавстві на час карантину (COVID-2019).

Щодо подання уточнюючої декларації для субєктів господарбвання (ФОП та юридичні особи) за даний вид податку, також виникає два ймовірних варіанти:

1. Деякі платники податків, на виконання вимог Закону № 533, до редакції Законопроєкту № 3275, могли в березні вже подати уточнюючі декларації, в якій відобразили зменшення податкового зобов’язання за березень та квітень 2020, адже, як зазначалось вище, за квітень 2020 року Законом № 533 дозволялось не нараховувати та не сплачувати даний вид податку. І саме ці платники податків, відповідно до вимог Законопроєкту № 3275, зобов’язані не пізніше "30" квітня 2020 року подати «нову» уточнюючу декларацію з податку за нерухомість, в якій відобразити зміни податкового зобов’язання із сплати даного податку за податкові періоди березень та квітень 2020 року, тобто, відповідно на березень їх зменшити, а на квітень донарахувати.

При цьому, у разі подання таких податкових декларацій до таких платників податків не застосовуються санкції, визначені статтею 50 Податкового кодексу України та штрафні санкції згідно вимог пункту 120.2 статті 120 Податкового кодексу України, за внесення змін до податкової звітності в частині збільшення податкових зобов’язань з плати за землю за податковий період квітень 2020 року, крім випадків, які пов’язані із самостійним виявленням помилок.

2. За умови, якщо деякі платники податку на нерухомість, до набрання чинності Законопроєктом № 3275, не встигли подати уточнюючі декларації по податку на нерухомість за березень та квітень 2020 року, вони також мають подати уточнюючу декларацію, якщо хочуть скористатись звільненням від сплати за березень 2020 року. Водночас, виникає запитання, який граничний строк подання такої декларації для даної категорії платників, адже, Законопроєктом № 3275 визначено, лише, що ті платники які вже встигли подати уточнюючі декларації за березень, квітень 2020 року мають подати до "30" квітня 2020 року нові уточнюючі декларації.

У зв’язку з цим зазначаю, що строки, у які слід подати уточнюючу декларацію, законодавці, як і для декларації по податку за землю, не встановили. Водночас, податківці роз’ясняють, що оскільки для інших випадків зміни бази оподаткування нормами Податкового кодексу України та іншими нормативно-правовими актами не визначений термін подання уточнюючої декларації, то уточнююча декларація має надаватися протягом 30 календарних днів з дня зміни бази оподаткування (ЗІР, категорія 106.07).

Водночас, на мою точку зору, можливо продовжити строк подачі до "31" травня 2020 року, адже саме до цього дня до вас не застосовуватимуться жодні штрафні санкції за порушення податкового законодавства у період з "01" березня по "31" травня 2020 року.

В уточнюючих податкових деклараціях платники податку мають право зменшити суму податкових зобов’язань за І квартал 2020 року (березень 2020 року є третім місяцем І кварталу) на суму пропорційну одному місяцю кварталу.

Наприклад, якщо в податковій декларації за 2020 рік сума податкових зобов'язань з податку визначена у розмірі 600 тис. грн. (відповідно, 150 тис. грн. за кожний квартал), платник податку, який бажає зменшити податкові зобов’язання за період березень 2020 року, має право подати уточнюючу податкову декларацію з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за 2020 рік, в якій за І квартали 2020 року зменшити нараховані податкові зобов’язання на 50 тис. грн. в кварталі.

Також, наголошую, що згідно із абз. б) п. 266.10.1 Податкового кодексу України, податкове зобов’язання за звітний рік з податку сплачується юридичними особами - авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом, які відображаються в річній податковій декларації.

Тобто за I квартал 2020 року, юридичні особи мають сплатити податок на нерухоме майно до "30" квітня 2020 року.

Водночас, повторно наголошую, що якщо скористатись можливістю, яка передбачена п. 52-1 розділу ХХ Податкового кодексу України, яка зазначає, що штрафні санкції за порушення, які вчинені протягом періоду з "01" березня по "31" травня 2020 року не застосовуються, можливо, за необхідності, відстрочити строк оплати податку на нерухоме майно за I квартал 2020 року також до "31" травня 2020 року включно.

Щодо фізичних осіб, Державна податкова служба України в своєму інформаційному листі № 7 від 20.03.2020 року зазначила, що дане звільнення, яке закріплене у Законі № 533 буде враховане контролюючими органами під час нарахування даного податку у 2021 році за 2020 податковий (звітний) рік.

Автор новини: Іваницький Андрій Миронович

Згадайте новину: От ЕСВ освободили не всех. Адвокаты, нотариусы и частные исполнители должны заплатить за наемных рабочих

  • 9434

    Переглядів

  • 0

    Коментарі

  • 9434

    Переглядів

  • 0

    Коментарі


  • Подякувати Відключити рекламу

    Залиште Ваш коментар:

    Додати

    КОРИСТУЙТЕСЯ НАШИМИ СЕРВІСАМИ ДЛЯ ОТРИМАННЯ ЮРИДИЧНИХ ПОСЛУГ та КОНСУЛЬТАЦІЙ

    • Безкоштовна консультація

      Отримайте швидку відповідь на юридичне питання у нашому месенджері, яка допоможе Вам зорієнтуватися у подальших діях

    • ВІДЕОДЗВІНОК ЮРИСТУ

      Ви бачите свого юриста та консультуєтесь з ним через екран , щоб отримати послугу Вам не потрібно йти до юриста в офіс

    • ОГОЛОСІТЬ ВЛАСНИЙ ТЕНДЕР

      Про надання юридичної послуги та отримайте найвигіднішу пропозицію

    • КАТАЛОГ ЮРИСТІВ

      Пошук виконавця для вирішення Вашої проблеми за фильтрами, показниками та рейтингом

    Популярні новини

    Дивитись усі новини
    Дивитись усі новини
    logo

    Юридичні застереження

    Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

    Повний текст