Главная Сервисы для юристов ... База решений “Протокол” Ухвала КАС ВП від 24.09.2018 року у справі №822/510/18 Ухвала КАС ВП від 24.09.2018 року у справі №822/51...
print
Друк
search Пошук
comment
КОММЕНТАРИЙ от ресурса "ПРОТОКОЛ":

КОММЕНТАРИЙ от ресурса "ПРОТОКОЛ":

Державний герб України

ПОСТАНОВА

Іменем України

07 листопада 2019 року

Київ

справа №822/510/18

адміністративне провадження №К/9901/61765/18

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача - Бучик А.Ю.,

суддів: Мороз Л.Л., Рибачука А.І.,

розглянувши в порядку письмового провадження касаційну скаргу ОСОБА_1 на постанову Вінницького апеляційного адміністративного суду від 14.08.2018 (в складі колегії суддів: головуючого судді - Курка О.П., суддів: Совгири Д.І., Драчук Т.О.) у справі №822/510/18 за позовом ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України в м. Хмельницькому про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії,

УСТАНОВИВ:

В лютому 2018 року позивач звернулася до суду з позовом, в якому просила:

- визнати протиправними дії управління Пенсійного фонду України у м. Хмельницькому (далі - УПФУ у м. Хмельницькому) щодо виключення із розрахунку її пенсії матеріальної допомоги на оздоровлення, матеріальної допомоги на вирішення соціально-побутових питань та компенсації за невикористану відпустку, встановлених постановою Хмельницького міськрайонного суду від 15.07.2014 та постановою Хмельницького міськрайонного суду від 01.11.2016 та зміну базового місяця для проведення перерахунку пенсії;

- зобов`язати відповідача здійснити перерахунок її пенсії відповідно до постанови Хмельницького міськрайонного суду від 01.11.2016 та постанови Хмельницького міськрайонного суду від 15.07.2014, тобто з урахуванням матеріальної допомоги на оздоровлення, матеріальної допомоги на вирішення соціально-побутових питань та компенсації за невикористану відпустку, з 01.03.2016 та продовжити нарахування та виплату сум індексації пенсії, рахуючи базовим місяцем березень 2010 року відповідно до Закону України "Про індексацію грошових доходів населення" від 03.07.1991 та п.10-1 "Порядку проведення індексації грошових доходів населення", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.2003, з 19.12.2013;

- допустити негайне виконання судового рішення в межах платежу за один місяць.

В обґрунтування позовних вимог зазначала, що відповідач, провівши перерахунок її пенсії на виконання постанови Хмельницького міськрайонного суду від 01.11.2016 (справа № 686/17316/16-а), виходив із сум заробітної плати державного службовця, що працює на відповідній посаді, встановленої з 01.12.2015 (посадовий оклад, надбавку за ранг, надбавку за вислугу років, надбавку за високі досягнення у праці та премію), протиправно виключивши із розрахунку матеріальну допомогу на оздоровлення, матеріальну допомогу для вирішення соціально-побутових питань та суми компенсації за невикористану відпустку, які враховувались при обчисленні її пенсії на виконання постанови Хмельницького міськрайонного суду від 15.07.2014.

Рішенням Хмельницького окружного адміністративного суду від 12 квітня 2018 року позов задоволено частково.

Визнано протиправними дії відповідача щодо виключення із розрахунку пенсії ОСОБА_1 матеріальної допомоги на оздоровлення, матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань, встановлених постановами Хмельницького міськрайонного суду від 15.07.2014 та від 01.11.2016, а також зміну базового місяця для проведення перерахунку пенсії.

Зобов`язано УПФУ у м. Хмельницькому здійснити перерахунок пенсії позивача відповідно до постанови Хмельницького міськрайонного суду від 01.11.2016 та постанови Хмельницького міськрайонного суду від 15.07.2014, з урахуванням з 19.12.2013 року суми індексації заробітної плати, матеріальної допомоги на оздоровлення, матеріальної допомоги на вирішення соціально-побутових питань. У задоволенні решти позовних вимог відмовлено.

Постановою Вінницького апеляційного адміністративного суду від 14 серпня 2018 року постанову Хмельницького окружного адміністративного суду від 12 квітня 2018 року скасовано та прийнято нову постанову про відмову у задоволенні позову.

У касаційній скарзі позивач, посилаючись на порушення судом апеляційної інстанції норм матеріального та процесуального права, просить скасувати постанову суду апеляційної інстанції та залишити в силі постанову суду першої інстанції.

Касаційна скарга обґрунтована тим, що суд апеляційної інстанції не врахував, що відповідач при виконанні зазначених вище судових рішень протиправно при перерахунку її пенсії з 01.03.2016 не врахував матеріальної допомоги на оздоровлення, матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань та компенсації за невикористану відпустку.

У відзиві на касаційну скаргу відповідач просить залишити скаргу позивача без задоволення, а постанову суду апеляційної інстанції - без змін.

Суд касаційної інстанції, переглянувши судові рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги та відзиву на неї, дійшов висновку, що касаційна скарга підлягає частковому задоволенню з огляду на таке.

Судами встановлено, що позивач перебуває на обліку в УПФУ у м. Хмельницькому з 2010 року та отримує пенсію по інвалідності, призначену відповідно до Закону України "Про державну службу" в розмірі 84% заробітної плати.

Відповідно до постанови Хмельницького міськрайонного суду від 15.07.2014 у справі № 686/12621/14-а, яка набрала законної сили, зобов`язано УПФУ у м. Хмельницькому нарахувати та виплатити з 19.12.2013 ОСОБА_1 пенсію відповідно до Закону України "Про державну службу", включивши до складу заробітної плати для призначення пенсії суми індексації заробітної плати, матеріальної допомоги для вирішення соціально - побутових питань, матеріальної допомоги на оздоровлення до відпусток відповідно до довідки №15601/02 від 16.06.2014, із розрахунку 84% суми заробітної плати.

Відповідач на виконання вказаної постанови здійснив перерахунок пенсії позивача з 19.12.2013, з врахуванням сум індексації заробітної плати, матеріальної допомоги на вирішення соціально-побутових питань, матеріальної допомоги на оздоровлення до відпусток відповідно до довідки №15601/02 від 16.06.2014, із розрахунку 84% суми заробітної плати. Перерахунок та виплата пенсії позивача у вказаному розмірі проведена по 28.02.2016 включно.

Постановою Хмельницького міськрайонного суду від 01.11.2016 у справі №686/17316/16-а, яка набрала законної сили, зобов`язано УПФУ у м. Хмельницькому здійснити перерахунок пенсії ОСОБА_1 відповідно до ст. 37-1 Закону України "Про державну службу" від 16.12.1993 №3723-XII, з 01.03.2016 у розмірі 84% суми заробітної плати, на яку нараховується єдиний внесок на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування працюючої посадової особи рівнозначної посади за останнім місцем роботи з врахуванням підвищення з 01.12.2015 року, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 09.12.2015 №1013 "Про упорядкування структури заробітної плати, особливості проведення індексації та внесення змін до деяких нормативно - правових актів", виходячи із суми заробітної плати заступника начальника управління у розмірі 6978,20 грн, в тому числі: посадовий оклад - 1789 грн, надбавка за ранг - 100 грн, надбавка за вислугу років - 377,80 грн, надбавка за високі досягнення у праці або за виконання особливо важливої роботи - 1133,40 грн, премія - 3578 грн; та виплатити недоотриману пенсію з урахуванням виплачених сум.

На виконання постанови Хмельницького міськрайонного суду від 01.11.2016 у справі № 686/17316/16-а, позивачу проведено перерахунок пенсії, призначеної відповідно до Закону України "Про державну службу" (у редакції чинній на дату призначення пенсії) із розрахунку 84% від заробітної плати, виходячи із сум заробітної плати державного службовця, що працює на відповідній посаді, встановленої з 01.12.2015. Сума коштів по перерахунку за період з 01.03.2016 по 31.01.2017 та новий розмір пенсії виплачено позивачу в лютому 2017 року. Вказаний перерахунок здійснено без врахування сум матеріальної допомоги на оздоровлення до відпусток, матеріальної допомоги на вирішення соціально-побутових питань.

30 січня 2018 року позивач звернулася до відповідача із заявою про здійснення перерахунку її пенсії відповідно до вказаних рішень судів, з урахуванням не лише посадового окладу, надбавки за ранг, надбавки за вислугу років, надбавки за високі досягнення у праці та премії, а й матеріальної допомоги на оздоровлення, матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань, суми компенсації за невикористану відпустку.

31 січня 2018 відповідач листом №65/с-17 повідомив позивача про те, що на виконання постанови Хмельницького міськрайонного суду від 15.07.2014 у справі №686/12621/14-а їй здійснено перерахунок пенсії з 19.12.2013 по 29.02.2016 включно, з врахуванням сум індексації заробітної плати, матеріальної допомоги на вирішення соціально-побутових питань, матеріальної допомоги на оздоровлення до відпусток відповідно до довідки №15601/02 від 16.06.2014, із розрахунку 84% суми заробітної плати, отриманої за період з 01.03.2008 по 28.02.2010 з урахуванням довідки УПФУ у м. Хмельницькому №15601/02 від 16.06.2014.

А на виконання постанови Хмельницького міськрайонного суду від 01.11.2016 у справі №686/17316/16-а позивачу проведено перерахунок пенсії з 01.03.2016, призначеної відповідно до Закону України "Про державну службу", із розрахунку 84% від суми заробітної плати державного службовця (заступника начальника управління), що працює на відповідній посаді, встановленої з 01.12.2015. Сума коштів по вказаному перерахунку за період з 01.03.2016 по 31.01.2017 та новий розмір пенсії виплачені позивачу у лютому 2017 року. З березня 2017 року пенсія позивачу виплачується згідно з вказаним судовим рішенням.

Не погоджуючись з таким перерахунком, позивач звернулась з позовом до суду.

Задовольняючи позов, суд першої інстанції виходив з того, що відповідачем необгрунтовано не враховані під час обчислення пенсії позивачу постанови Хмельницького міськрайонного суду від 15.07.2014 у справі №686/12621/14-а та Хмельницького міськрайонного суду від 01.11.2016 у справі №686/17316/16-а в сукупності.

Скасовуючи постанову суду першої інстанції та відмовляючи у задоволенні позову, суд апеляційної інстанції виходив з відсутності підстав для включення до розрахунку пенсії позивача з 01.03.2016 матеріальної допомоги на оздоровлення, матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань та компенсації за невикористану відпустку, оскільки з 01.03.2016 перерахунок пенсії позивача здійснювався на підставі постанови Хмельницького міськрайонного суду від 01.11.2016 у справі №686/17316/16-а зі складових заробітної плати, які обчислені відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 09.12.2015 №1013 "Про упорядкування структури заробітної плати, особливості проведення індексації та внесення змін до деяких нормативно - правових актів", та яка не містить відомостей про матеріальні допомоги, індексації, компенсацію за невикористану відпустку, які вказані в довідці №15601/02 від 16.06.2014.

Дослідивши спірні правовідносини, колегія суддів зазначає таке.

Частиною 2 ст. 19 Конституції Україні передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. 37 Закону України «Про державну службу» (у редакції, чинній на час призначення позивачу пенсії) пенсія державним службовцям призначається в розмірі 80 відсотків від сум їх заробітної плати, на які нараховуються страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, а особам, які на час звернення за призначенням пенсії не є державними службовцями, - у розмірі 80 відсотків заробітної плати працюючого державного службовця відповідної посади та рангу за останнім місцем роботи на державній службі.

За кожний повний рік роботи понад 10 років на державній службі пенсія збільшується на один відсоток заробітку, але не більше 90 відсотків заробітної плати.

Статтею 37-1 Закону України «Про державну службу» визначено, що у разі підвищення розміру заробітної плати працюючим державним службовцям, а також у зв`язку із набуттям особою права на пенсійне забезпечення державного службовця за цим Законом відповідно здійснюється перерахунок раніше призначених пенсій.

Перерахунок пенсії здійснюється виходячи із сум заробітної плати, на які нараховуються страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування працюючого державного службовця відповідної посади та рангу на момент виникнення права на перерахунок пенсії.

У ч. 1 ст. 1 Закону України "Про оплату праці" встановлено, що заробітна плата - це винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку за трудовим договором власник або уповноважений ним орган виплачує працівникові за виконану ним роботу.

Статтею 2 цього Закону визначено структуру заробітної плати, до якої входить: основна та додаткова заробітна плата, а також заохочувальні та компенсаційні виплати.

Частиною другою статті 33 Закону України "Про державну службу" № 3723-XII передбачено, що заробітна плата державних службовців складається з посадових окладів, премій, доплати за ранги, надбавки за вислугу років на державній службі та інших надбавок.

Аналіз наведених положень дає підстави для висновку, що матеріальна допомога на оздоровлення, допомога для вирішення соціально-побутових питань, індексація заробітної плати, надбавка за особливі умови проходження державної служби та премії до державних і професійних свят, на які нараховувався збір на обов`язкове державне пенсійне страхування входила до системи оплати праці державного службовця.

Крім того, статтею 66 Закону України "Про пенсійне забезпечення" врегульовано види оплати праці, що враховуються при обчисленні пенсій.

Відповідно до ч. 1 зазначеної статті до заробітку для обчислення пенсії включаються всі види оплати праці (виплат, доходу), на які відповідно до Закону України «Про збір на обов`язкове державне пенсійне страхування» нараховується збір на обов`язкове державне пенсійне страхування, в межах максимальної величини фактичних витрат на оплату праці найманих працівників, оподатковуваного доходу (прибутку), сукупного оподатковуваного доходу (граничної суми заробітної плати (доходу), з яких справляються страхові внески (збори) до соціальних фондів, що діяла на день одержання зазначеного заробітку (виплат, доходу)).

Згідно ст. 41 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» до виплат (доходів), що враховуються в заробітну плату (дохід) застрахованої особи для обчислення пенсії, належать, зокрема: суми виплат, отримуваних застрахованою особою після набрання чинності цим Законом, з яких згідно з цим самим Законом були фактично нараховані (обчислені) та сплачені страхові внески; суми виплат, отримуваних застрахованою особою до набрання чинності цим Законом, у межах сум, на які відповідно до законодавства, що діяло раніше, нараховувалися внески на державне соціальне страхування або збір на обов`язкове державне пенсійне страхування.

За змістом наведених норм отримувані застрахованою особою суми виплат, з яких були фактично нараховані та сплачені страхові внески або збір на обов`язкове державне пенсійне страхування, враховуються в заробіток (дохід) застрахованої особи для обчислення пенсії незалежно від того, чи входять вони до структури заробітної плати.

Як встановлено судами, згідно з довідкою №15601/02 від 16.06.2014, виданою УПФУ у м. Хмельницькому, позивач отримувала матеріальну допомогу на оздоровлення, матеріальну допомогу для вирішення соціально-побутових питань та індексацію за останні 24 місяці роботи до звільнення (у 2008-2010 роках), а на всі виплати, включені в довідку, нараховані страхові внески.

Крім того, право позивача на включення до складу заробітної плати для призначення пенсії матеріальної допомоги на оздоровлення, матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань та індексації підтверджено постановою Хмельницького міськрайонного суду від 15.07.2014 у справі № 686/12621/14-а, яка набрала законної сили, якою зобов`язано УПФУ у м. Хмельницькому нарахувати та виплатити з 19.12.2013 ОСОБА_1 пенсію відповідно до Закону України "Про державну службу", включивши до складу заробітної плати для призначення пенсії суми індексації заробітної плати, матеріальної допомоги для вирішення соціально - побутових питань, матеріальної допомоги на оздоровлення до відпусток відповідно до довідки №15601/02 від 16.06.2014, із розрахунку 84% суми заробітної плати.

Як встановлено судами, перерахунок та виплата пенсії позивача у вказаному розмірі проведена по 28.02.2016 включно.

Що стосується перерахунку пенсії позивача згідно з постановою Хмельницького міськрайонного суду від 01.11.2016 у справі №686/17316/16-а, яка набрала законної сили, та якою зобов`язано УПФУ у м. Хмельницькому здійснити перерахунок пенсії ОСОБА_1 відповідно до ст. 37-1 Закону України "Про державну службу" від 16.12.1993 №3723-XII, з 01.03.2016 у розмірі 84% суми заробітної плати, на яку нараховується єдиний внесок на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування працюючої посадової особи рівнозначної посади за останнім місцем роботи з врахуванням підвищення з 01.12.2015 року, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 09.12.2015 №1013 "Про упорядкування структури заробітної плати, особливості проведення індексації та внесення змін до деяких нормативно - правових актів", виходячи із суми заробітної плати заступника начальника управління у розмірі 6978,20 грн, в тому числі: посадовий оклад - 1789 грн, надбавка за ранг - 100 грн, надбавка за вислугу років - 377,80 грн, надбавка за високі досягнення у праці або за виконання особливо важливої роботи - 1133,40 грн, премія - 3578 грн; та виплатити недоотриману пенсію з урахуванням виплачених сум, колегія суддів зазначає таке.

Згідно з ч. 4 ст. 78 КАС України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Відповідно до ст. 370 КАС України, постанови або ухвала суду, яка набрала законної сили, є обов`язковою для осіб, які беруть участь у справі, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України.

За таких обставин та враховуючи те, що судовими рішеннями, які набрали законної сили та є обов`язковими для відповідача, перерахунок пенсії позивача з 01.03.2016 має здійснюватись з урахуванням ухвалених судових рішень, які набрали законної сили, тобто у розмірі 84% суми заробітної плати, на яку нараховується єдиний внесок на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування працюючої посадової особи рівнозначної посади за останнім місцем роботи з врахуванням підвищення з 01.12.2015 року, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 09.12.2015 №1013 "Про упорядкування структури заробітної плати, особливості проведення індексації та внесення змін до деяких нормативно - правових актів", виходячи із суми заробітної плати заступника начальника управління у розмірі 6978,20 грн, в тому числі: посадовий оклад - 1789 грн, надбавка за ранг - 100 грн, надбавка за вислугу років - 377,80 грн, надбавка за високі досягнення у праці або за виконання особливо важливої роботи - 1133,40 грн, премія - 3578 грн та з урахуванням отримуваних позивачем сум матеріальної допомоги на оздоровлення, матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань та індексації, зазначених в довідці №15601/02 від 16.06.2014, виданій УПФУ у м. Хмельницькому.

Стосовно зміни базового місяця при перерахунку пенсії позивача, колегія суддів вважає за необхідне зазначити таке.

Відповідно до статті 1 Закону України «Про індексацію грошових доходів населення» індексація грошових доходів населення - це встановлений законами та іншими нормативно-правовими актами України механізм підвищення грошових доходів населення, що дає можливість частково або повністю відшкодовувати подорожчання споживчих товарів і послуг.

За змістом статті 2 вказаного Закону індексації підлягають грошові доходи громадян, одержані ними в гривнях на території України і які не мають разового характеру, зокрема, пенсії.

Згідно статті 4 Закону України «Про індексацію грошових доходів населення» індексація грошових доходів населення проводиться в разі, коли величина індексу споживчих цін перевищила поріг індексації, який установлюється в розмірі 103 відсотка.

Обчислення індексу споживчих цін для індексації грошових доходів населення провадиться наростаючим підсумком, починаючи з місяця введення в дію цього Закону.

Для проведення подальшої індексації грошових доходів населення обчислення індексу споживчих цін починається за місяцем, у якому індекс споживчих цін перевищив поріг індексації, зазначений у частині першій цієї статті.

Підвищення грошових доходів населення у зв`язку з індексацією здійснюється з першого числа місяця, що настає за місяцем, у якому опубліковано індекс споживчих цін.

У разі якщо грошові доходи населення підвищено з урахуванням прогнозного рівня інфляції випереджаючим шляхом, при визначенні обсягу підвищення грошових доходів у зв`язку із індексацією враховується рівень такого підвищення у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 2 Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 липня 2003 року № 1078 передбачено, що індексації підлягають грошові доходи громадян, одержані в гривнях на території України, які не мають разового характеру, зокрема, пенсії (з урахуванням надбавок, доплат, підвищень до пенсії, додаткової пенсії, цільової грошової допомоги на прожиття, державної допомоги та компенсаційних виплат, крім тих, які зазначені у пункті 3 цього Порядку).

Відповідно до пункту 5 Порядку сума індексації у місяці підвищення тарифних ставок (окладів), пенсій або щомісячного довічного грошового утримання, стипендій, виплат, що здійснюються відповідно до законодавства про загальнообов`язкове державне соціальне страхування, не нараховується, якщо розмір підвищення грошового доходу перевищує суму індексації, що склалась у місяці підвищення доходу. Крім того зазначається, що до чергового підвищення тарифних ставок (окладів), пенсій або щомісячного довічного грошового утримання, стипендій, виплат, що здійснюються відповідно до законодавства про загальнообов`язкове державне соціальне страхування, до визначеної суми індексації додається сума індексації, яка складається внаслідок перевищення величини індексу споживчих цін порогу індексації, зазначеного у пункті 1-1 цього Порядку.

Аналіз наведених правових норм дає підстави для висновку, що під «підвищенням пенсії» розуміється тільки таке збільшення суми нарахування, яке здійснюється відповідно до законодавства про загальнообов`язкове державне соціальне страхування, тобто випадки, коли пенсія була неправомірно недонарахована і в подальшому на підставі рішення суду нарахована в належному обсязі, не належать до «підвищення пенсії» в розумінні пункту 5 Порядку проведення індексації грошових доходів населення.

Отже, здійснення пенсійним органом перерахунку пенсії на виконання рішення суду, не може слугувати підставою для здійснення нового нарахування споживчих цін для проведення індексації у зв`язку із зростанням доходів громадян, без перегляду їх мінімального розміру, оскільки фактично збільшення доходів позивачки в контексті приписів законодавства про порядок підвищення пенсійного забезпечення та індексацію доходів громадян не відбулось.

Аналогічна правова позиція викладена Верховним Судом в постановах від 7 березня 2018 року у справі № 727/5413/17, від 4 травня 2018 року у справі № 688/213/17, від 26 червня 2018 року у справі № 497/4/17.

Отже, з урахуванням викладеного перерахунок пенсії позивача відповідно до постанови Хмельницького міськрайонного суду від 15.07.2014 у справі №686/12621/14-а з урахуванням індексації заробітної плати, матеріальної допомоги для вирішення соціально - побутових питань, матеріальної допомоги на оздоровлення відповідно до довідки №15601/02 від 16.06.2014, є відновленням порушеного права позивача на отримання належної виплати в розмірі, встановленому Законом, та не може бути підставою для здійснення нової індексації із застосуванням нового рівня споживчих цін та відповідно для встановлення нового базового місяця для проведення індексації пенсії.

Разом з тим, при перерахунку пенсії позивача з 01.03.2016 відповідно до постанови Хмельницького міськрайонного суду від 01.11.2016 у справі №686/17316/16-а, базовий місяць для проведення індексації пенсії підлягає зміні, оскільки вказаний перерахунок проводиться у зв`язку з підвищенням розміру пенсії позивача (у зв`язку з підвищенням посадових окладів працюючих державних службовців).

Відповідно до ч. 1, 4 ст. 351 КАС України підставами для скасування судових рішень повністю або частково і ухвалення нового рішення або зміни рішення у відповідній частині є неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права. Зміна судового рішення може полягати в доповненні або зміні його мотивувальної та (або) резолютивної частин.

На підставі викладеного, колегія суддів дійшла висновку, що рішення суду апеляційної інстанцій підлягає скасуванню, а рішення суду першої - зміні шляхом викладення абзаців другого та третього резолютивної частини рішення в іншій редакції.

На підставі викладеного, керуючись ст. 345, 350, 351, 355, 356, 359 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Касаційну скаргу ОСОБА_1 задовольнити частково.

Постанову Вінницького апеляційного адміністративного суду від 14 серпня 2018 року скасувати.

Рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 12 квітня 2018 року змінити, виклавши абзаци другий та третій резолютивної частини вказаного рішення у такій редакції:

"Визнати протиправними дії Управління Пенсійного фонду України у м. Хмельницькому щодо виключення із розрахунку пенсії ОСОБА_1 матеріальної допомоги на оздоровлення, матеріальної допомоги на вирішення соціально - побутових питань, встановлених постановами Хмельницького міськрайонного суду від 15.07.2014 у справі № 686/12621/14-а та від 01.11.2016 у справі №686/17316/16-а, та щодо зміни базового місяця для проведення індексації пенсії на підставі постанови Хмельницького міськрайонного суду від 15.07.2014 у справі № 686/12621/14-а, з 19.12.2013 по 29.02.2016.

Зобов`язати Управління Пенсійного фонду України у м. Хмельницькому здійснити перерахунок пенсії ОСОБА_1 відповідно до постанови Хмельницького міськрайонного суду від 01 листопада 2016 року у справі №686/17316/16-а та постанови Хмельницького міськрайонного суду від 15 липня 2014 року у справі № 686/12621/14-а, з урахуванням з 19.12.2013 по 29.02.2016 базового місяця для проведення індексації пенсії - березень 2010 року, та з урахуванням з 01.03.2016 суми індексації заробітної плати, матеріальної допомоги на оздоровлення, матеріальної допомоги на вирішення соціально-побутових питань".

В решті рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 12 квітня 2018 року залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття, є остаточною і оскарженню не підлягає.

Головуючий А. Ю. Бучик

Судді: Л. Л. Мороз

А. І. Рибачук

logo

Юридические оговорки

Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.

Полный текст