Просмотров
Просмотров
{Положення статті 11 щодо нанесення на пачку тютюнових виробів позначення стосовно вмісту смоли і нікотину ввести в дію з 1 січня 1999 року згідно із Законом № 526/97-ВР від 11.09.97 }
1. Маркування алкогольних напоїв (крім продукції, зазначеної у частині другій цієї статті), які реалізуються в Україні, здійснюється відповідно до Закону України "Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів" з урахуванням особливостей, встановлених цим Законом, та має містити таку інформацію:
{Абзац перший частини першої статті 11 із змінами, внесеними згідно із Законом № 3032-III від 07.02.2002 ; в редакції Закону № 2639-VIII від 06.12.2018 }
{Абзац другий частини першої статті 11 виключено на підставі Закону № 2639-VIII від 06.12.2018 }
загальна та власна назви виробу;
найменування та місцезнаходження оператора ринку харчових продуктів, відповідального за інформацію про алкогольний напій, а для імпортованих алкогольних напоїв - найменування та місцезнаходження імпортера (у разі зміни найменування виробника у зв’язку із зміною типу акціонерного товариства або у зв’язку з перетворенням акціонерного товариства в інше господарське товариство виробник має право зазначати на етикетці своє попереднє найменування протягом 18 місяців з дня зміни його найменування у зв’язку із зміною типу акціонерного товариства або у зв’язку з перетворенням акціонерного товариства в інше господарське товариство);
{Абзац четвертий частини першої статті 11 із змінами, внесеними згідно із Законом № 1983-VIII від 23.03.2017 ; в редакції Закону № 2639-VIII від 06.12.2018 }
знак для товарів і послуг;
географічна назва місця виготовлення виробу, якщо найменування виробника не відображає місця розташування суб'єкта господарювання (у тому числі іноземного суб’єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво);
вміст спирту (% об.);
місткість посуду;
{Абзац дев'ятий частини першої статті 11 виключено на підставі Закону № 195-IV від 24.10.2002 - набирає чинності з 01.01.2003 року}
вміст цукру.
{Абзац десятий частини першої статті 11 із змінами, внесеними згідно із Законом № 124-IX від 20.09.2019 }
{Абзац одинадцятий частини першої статті 11 виключено на підставі Закону № 124-IX від 20.09.2019 }
Штриховий код повинен бути нанесений на видиму сторону етикетки, або контретикетки, або пляшки (іншого посуду).
{Частину першу статті 11 доповнено абзацом дванадцятим згідно із Законом № 1685-III від 20.04.2000 , в редакції Закону № 195-IV від 24.10.2002 - набирає чинності з 01.01.2003 року}
На видимій стороні етикетки, або контретикетки, або корка, або пляшки (іншого посуду) виробу повинні бути зазначені дата виготовлення виробу, код суб'єкта господарювання (у тому числі іноземного суб’єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) та номер ліцензії на виробництво.
{Абзац тринадцятий частини першої статті 11 в редакції Закону № 195-IV від 24.10.2002 - набирає чинності з 01.01.2003 року}
Розлив алкогольних напоїв, крім продукції, зазначеної у частині другій цієї статті, здійснюється у виготовлену із матеріалів, дозволених до контакту з алкогольними напоями скляну тару, бляшанки із харчового алюмінію, а також у сувенірні пляшки та художньо оформлений посуд із скла чи глазурованої кераміки. Розлив алкогольних напоїв, крім продукції, зазначеної у частині другій цієї статті, з вмістом спирту етилового понад 8,5% об'ємних одиниць здійснюється виключно у тару (посуд) місткістю 0,05 л, 0,1 л, 0,18 л, 0,2 л, 0,25 л, 0,275 л, 0,33 л, 0,35 л, 0,37 л, 0,375 л, 0,4 л, 0,45 л, 0,5 л, 0,61 л, 0,7 л, 0,75 л, 1,0 л і більше.
{Абзац чотирнадцятий частини першої статті 11 в редакції Закону № 195-IV від 24.10.2002 - набирає чинності з 01.01.2003 року; із змінами, внесеними згідно із Законами № 849-IV від 22.05.2003 , № 2189-IV від 18.11.2004 , № 5503-VI від 20.11.2012 , № 1791-VIII від 20.12.2016 , № 124-IX від 20.09.2019 }
Продукція, призначена для експорту, розливається у тару та маркується згідно з умовами відповідної угоди на експорт.
{Частину першу статті 11 доповнено абзацом згідно із Законом № 3032-III від 07.02.2002 ; із змінами, внесеними згідно із Законом № 2628-VIII від 23.11.2018 }
{Частина перша статті 11 із змінами, внесеними згідно із Законом № 1621-VII від 31.07.2014 }
2. Маркування виноробної продукції, у тому числі сидру і перрі (без додавання спирту), зброджених напоїв, одержаних виключно в результаті природного (натурального) бродіння фруктових, ягідних та фруктово-ягідних соків, з вмістом спирту не більше 8,5 відсотка об’ємних одиниць (без додавання спирту), яка реалізується в Україні, здійснюється відповідно до Закону України "Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів" з урахуванням особливостей, встановлених цим Законом. Маркування виноробної продукції, у тому числі сидру і перрі (без додавання спирту), зброджених напоїв, одержаних виключно в результаті природного (натурального) бродіння фруктових, ягідних та фруктово-ягідних соків, з вмістом спирту не більше 8,5 відсотка об’ємних одиниць (без додавання спирту), яка реалізується в Україні, має містити таку інформацію:
{Абзац перший частини другої статті 11 із змінами, внесеними згідно із Законами № 3032-III від 07.02.2002 , № 797-VI від 25.12.2008 , № 1791-VIII від 20.12.2016 ; в редакції Закону № 2639-VIII від 06.12.2018 }
{Абзац другий частини другої статті 11 виключено на підставі Закону № 2639-VIII від 06.12.2018 }
назва держави;
найменування та місцезнаходження оператора ринку харчових продуктів, відповідального за надання інформації про алкогольний напій, а для імпортованих алкогольних напоїв - найменування та місцезнаходження імпортера (у разі зміни найменування виробника у зв’язку із зміною типу акціонерного товариства або у зв’язку з перетворенням акціонерного товариства в інше господарське товариство виробник має право зазначати на етикетці своє попереднє найменування протягом 18 місяців з дня зміни його найменування у зв’язку із зміною типу акціонерного товариства або у зв’язку з перетворенням акціонерного товариства в інше господарське товариство);
{Абзац четвертий частини другої статті 11 із змінами, внесеними згідно із Законом № 1983-VIII від 23.03.2017 ; в редакції Закону № 2639-VIII від 06.12.2018 }
знак для товарів і послуг;
назва продукції;
місткість посуду;
вміст спирту (% об.);
вміст цукру (крім сухих вин, шампанського, ігристого вина та коньяку) (% мас.);
{Абзац десятий частини другої статті 11 виключено на підставі Закону № 195-IV від 24.10.2002 }
{Абзац одинадцятий частини другої статті 11 виключено на підставі Закону № 124-IX від 20.09.2019 }
наявність ароматизаторів, барвників (при їх використанні).
{Абзац частини другої статті 11 в редакції Закону № 1685-III від 20.04.2000 }
Штриховий код повинен бути нанесений на видиму сторону етикетки, або контретикетки, або пляшки (іншого посуду). Дата виготовлення продукції повинна бути зазначена на видимій стороні етикетки, або контретикетки, або корка, або пляшки (іншого посуду).
{Частину другу статті 11 доповнено абзацом тринадцятим згідно із Законом № 1685-III від 20.04.2000 , в редакції Закону № 195-IV від 24.10.2002 - набирає чинності з 01.01.2003 року}
Термін витримки для марочних вин та позначення "Марочне", вік коньячних спиртів для марочних коньяків і коньяків спеціальних назв наводяться на кольєретці.
На пляшках з колекційними винами та коньяками наклеюються додаткові ярлики із зазначенням "Колекційне (колекційний), додатково витримане (витриманий) в колекції років".
На шийку пляшки з колекційним вином наклеюється кольєретка із зазначенням року врожаю винограду, з якого виготовлено вино.
{Абзац сімнадцятий частини другої статті 11 виключено на підставі Закону № 2639-VIII від 06.12.2018 }
На пляшці з вермутом повинна бути контретикетка або додаткова етикетка, на якій наводяться дані про основний склад компонентів напою і погоджені з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони здоров'я, рекомендації щодо вживання напою.
{Абзац вісімнадцятий частини другої статті 11 із змінами, внесеними згідно із Законом № 5463-VI від 16.10.2012 }
На пляшки з усіма видами виноробної продукції можуть наклеюватися контретикетки, які містять додаткову інформацію про напої.
Розлив виноробної продукції (крім сидру і перрі (без додання спирту), зброджених напоїв, одержаних виключно в результаті природнього (натурального) бродіння фруктових, ягідних та фруктово-ягідних соків, з вмістом спирту не більше 8,5 відсотка об’ємних одиниць (без додання спирту) здійснюється виключно у передбачену діючими стандартами скляну тару, а також у металеві банки із харчового алюмінію, у сувенірні пляшки та художньо оформлений посуд із скла, глазурованої кераміки або дерева, упаковку типу "Tetra-Pak" і "Bag in box". Розлив виноробної продукції (крім сидру і перрі (без додання спирту), зброджених напоїв, одержаних виключно в результаті природнього (натурального) бродіння фруктових, ягідних та фруктово-ягідних соків, з вмістом спирту не більше 8,5 відсотка об’ємних одиниць (без додання спирту) здійснюється виключно у тару (посуд) місткістю 0,05 л, 0,1 л, 0,2 л, 0,25 л, 0,275 л, 0,33 л, 0,35 л, 0,375 л, 0,4 л, 0,45 л, 0,5 л, 0,61 л, 0,68 л, 0,7 л, 0,75 л, 0,8 л, 1,0 л і більше. Розлив вин сухих і з доданням спирту (виноматеріалів оброблених) виноградних ординарних і марочних здійснюється також у тару (посуд) місткістю від 50 до 600 л, виготовлену із матеріалів, дозволених до контакту з алкогольними напоями (включаючи металеві бочки з харчового алюмінію та бочки із нержавіючої сталі (кеги), і у такому випадку передбачені цією статтею вимоги щодо маркування виноробної продукції (крім сидру і перрі (без додання спирту), зброджених напоїв, одержаних виключно в результаті природнього (натурального) бродіння фруктових, ягідних та фруктово-ягідних соків, з вмістом спирту не більше 8,5 відсотка об’ємних одиниць (без додання спирту) не застосовуються.
{Абзац двадцятий частини другої статті 11 в редакції Законів № 195-IV від 24.10.2002 - набирає чинності з 01.01.2003 року, № 2189-IV від 18.11.2004 ; із змінами, внесеними згідно із Законами № 4914-VI від 07.06.2012 , № 1791-VIII від 20.12.2016, № 124-IX від 20.09.2019 , № 1914-IX від 30.11.2021 , № 3303-IX від 09.08.2023 }
Розлив сидру і перрі (без додання спирту), зброджених напоїв, одержаних виключно в результаті природнього (натурального) бродіння фруктових, ягідних та фруктово-ягідних соків, з вмістом спирту не більше 8,5 відсотка об’ємних одиниць (без додання спирту) здійснюється у виготовлену із матеріалів, дозволених до контакту з алкогольними напоями скляну тару, а також металеві банки із харчового алюмінію, полімерні пляшки марки ПЕТФ, сувенірні пляшки та художньо оформлений посуд із скла, глазурованої кераміки або дерева, упаковку типу "Тetra-Pak" і "Bag in box". Розлив сидру і перрі (без додання спирту), зброджених напоїв, одержаних виключно в результаті природнього (натурального) бродіння фруктових, ягідних та фруктово-ягідних соків, з вмістом спирту не більше 8,5 відсотка об’ємних одиниць (без додання спирту) здійснюється у тару (посуд) місткістю 0,05 л, 0,1 л, 0,2 л, 0,25 л, 0,275 л, 0,3 л, 0,33 л, 0,35 л, 0,375 л, 0,4 л, 0,45 л, 0,5 л, 0,61 л, 0,68 л, 0,7 л, 0,75 л, 0,8 л, 1,0 л і більше, а також у тару (посуд) місткістю від 25 до 100 л, виготовлену із матеріалів, дозволених до контакту з алкогольними напоями, і у такому випадку передбачені цією статтею вимоги щодо маркування сидру і перрі (без додання спирту), зброджених напоїв, одержаних виключно в результаті природнього (натурального) бродіння фруктових, ягідних та фруктово-ягідних соків, з вмістом спирту не більше 8,5 відсотка об’ємних одиниць (без додання спирту) не застосовуються.
{Частину другу статті 11 доповнено новим абзацом згідно із Законом № 4914-VI від 07.06.2012 ; із змінами, внесеними згідно із Законами № 1791-VIII від 20.12.2016 , № 124-IX від 20.09.2019 }
Розлив пива здійснюється у виготовлену із матеріалів, дозволених до контакту з алкогольними напоями скляну тару, металеві банки із харчового алюмінію, полімерні пляшки ПЕТФ, сувенірні пляшки та художньо оформлений посуд із скла, глазурованої кераміки, а також у алюмінієві бочки, бочки із нержавіючої сталі (кеги) та інші види тари згідно з нормативно-правовими актами.
{Частину другу статті 11 доповнено абзацом згідно із Законом № 71-VIII від 28.12.2014, із змінами, внесеними згідно із Законом № 124-IX від 20.09.2019 }
Продукція, призначена для експорту, розливається у тару та маркується згідно з умовами відповідної угоди на експорт.
{Частину другу статті 11 доповнено абзацом згідно із Законом № 3032-III від 07.02.2002 ; із змінами, внесеними згідно із Законом № 2628-VIII від 23.11.2018 }
3. Маркування тютюнових виробів, які реалізуються в Україні, здійснюється таким чином:
на кожній одиниці тютюнового виробу (сигареті, цигарці тощо) вказується власна назва виробу.
На кожній одиничній пачці, коробці або сувенірній коробці вказується:
найменування суб’єкта господарювання - виробника або тютюнової компанії;
загальна та власна назви;
наявність фільтруючого мундштука;
кількість одиниць в одиничній пачці, коробці чи в сувенірній коробці;
медичні попередження, які наносяться відповідно до вимог, встановлених Законом України "Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров’я населення";
позначення нормативного документа (для продукції вітчизняного виробництва, призначеної для реалізації на території України);
штриховий код.
На зовнішньому упакуванні (за виключенням прозорих обгорток), в якому вироби знаходяться в пачках або коробках, вказується:
загальна та власна назви виробу;
кількість одиниць продукції в упакуванні;
медичні попередження, які наносяться відповідно до вимог, встановлених Законом України "Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров’я населення";
штриховий код.
На транспортній тарі вказується:
загальна та власна назви виробу;
найменування суб’єкта господарювання - виробника та його місцезнаходження;
кількість одиниць продукції в упакуванні;
дата виготовлення;
позначення нормативного документа (для продукції вітчизняного виробництва, призначеної для реалізації на території України).
Знаки для товарів і послуг на тютюнових виробах виконуються мовою та у вигляді зареєстрованого оригіналу або зображення, наведеного в прийнятій на розгляд заявці на реєстрацію знака для товарів і послуг.
Продукція, призначена для експорту, маркується згідно з умовами відповідної угоди на експорт.
{Частина третя статті 11 із змінами, внесеними згідно із Законами № 3032-III від 07.02.2002 , № 2899-IV від 22.09.2005 , № 3425-IV від 09.02.2006 ; додатково див. Закон № 1512-VI від 11.06.2009 - зміни втратили чинність на підставі Закону № 1824-VI від 21.01.2010 ; із змінами, внесеними згідно із Законами № 1824-VI від 21.01.2010 , № 124-IX від 20.09.2019 ; в редакції Закону № 1978-IX від 16.12.2021 з урахуванням змін, внесених Законом № 3193-IX від 29.06.2023 }
4. Виробник може наносити на етикетки додаткову інформацію щодо характеристики виробу. При цьому виробникам тютюнових виробів забороняється наносити на етикетки інформацію, заборонену Законом України "Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров’я населення".
{Абзац перший частини четвертої статті 11 в редакції Законів № 3425-IV від 09.02.2006 , № 1978-IX від 16.12.2021 }
Етикеточна продукція розробляється товаровиробником алкогольних та тютюнових виробів і повинна відповідати вимогам чинного законодавства про мови (крім додаткової інформації щодо характеристик продукту), не потребує додаткових узгоджень, є промисловою власністю виробника та захищається згідно з чинним законодавством про промислову (інтелектуальну) власність. Власні назви алкогольних напоїв та тютюнових виробів визначаються їх виробниками і можуть відтворювати зареєстрований чи поданий на реєстрацію знак для товарів і послуг або бути його частиною.
{Абзац другий частини четвертої статті 11 із змінами, внесеними згідно із Законами № 3032-III від 07.02.2002 , № 2189-IV від 18.11.2004 }
Алкогольні напої та тютюнові вироби, які виробляються в Україні, а також такі, що імпортуються в Україну, позначаються марками акцизного податку в порядку, визначеному законодавством.
У разі зміни зразка марок акцизного податку вже закуплені марки попереднього зразка застосовуються у виробництві алкогольних напоїв та тютюнових виробів до їх повного використання, а марковані такими марками алкогольні напої та тютюнові вироби знаходяться в обігу до їх повної реалізації в межах терміну придатності для споживання.
{Частину четверту статті 11 доповнено абзацом згідно із Законом № 3032-III від 07.02.2002 ; в редакції Законів № 5503-VI від 20.11.2012 , № 1638-VII від 12.08.2014 - щодо набрання чинності див. абзац другий пункту 1 розділу ІІ "Прикінцеві та перехідні положення" Закону № 1638-VII від 12.08.2014 }
{Абзац п'ятий частини четвертої статті 11 виключено на підставі Закону № 1978-IX від 16.12.2021 }
При цьому алкогольні напої та тютюнові вироби, вироблені в Україні або імпортовані в Україну до набрання чинності внесеними відповідним законом змінами щодо маркування, знаходяться в обігу до їх повної реалізації в межах терміну придатності для споживання.
{Частину четверту статті 11 доповнено абзацом згідно із Законом № 3032-III від 07.02.2002 }
Встановлені цією статтею вимоги до місткості тари (посуду) не застосовуються до алкогольних напоїв імпортного виробництва.
{Частину четверту статті 11 доповнено абзацом згідно із Законом № 195-IV від 24.10.2002 - набирає чинності з 01.01.2003 року}
{Стаття 11 в редакції Закону № 526/97-ВР від 11.09.97 , із змінами, внесеними згідно із Законом № 3032-III від 07.02.2002 }
Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.
Полный текстПриймаємо до оплати
Copyright © 2014-2024 «Протокол». Все права защищены.