Головна Блог ... Новини Як ввести в експлуатацію приватний будинок – роз‘яснення Мінрегіону Як ввести в експлуатацію приватний будинок – роз‘я...

Як ввести в експлуатацію приватний будинок – роз‘яснення Мінрегіону

Відключити рекламу
Як ввести в експлуатацію приватний будинок – роз‘яснення Мінрегіону - tn1_0_21911700_1565378721_5d4dc8a13583a.jpg

У Міністерстві регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України надали роз’яснення про те, які кроки потрібно зробити для введення в експлуатацію приватного будинку.

Відповідний алгоритм дій назвав заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Лев Парцхаладзе.

«Як ввести в експлуатацію приватний будинок, збудований відповідно до вимог чинного законодавства? Мова йде про індивідуальні (садибні) житлові будинки до 500 кв. м, садові дачні будинки не вище 2-х поверхів (без урахування мансардного поверху) до 500 кв. м та господарські будівлі та споруди, гаражі, елементи благоустрою та озеленення земельної ділянки, які було збудовано за будівельним паспортом та щодо яких було подано повідомлення про початок будівельних робіт», – зазначив він.

Згадайте новину: Нові державні будівельні норми. Що зміниться в містобудуванні?

Відтак, першим кроком, який потрібно зробити власнику, – отримати техпаспорт на будинок. «Для отримання техпаспорту можна звернутися до юридичної особи або приватної особи – підприємця, що надає послуги, пов’язані із створенням архітектурних об’єктів, та укласти договір. Обов’язкова умова – такі особи мають пройти професійну атестацію та мати кваліфікаційний сертифікат на право проводити технічну інвентаризацію», – сказав Парцхаладзе. Спеціаліст має провести технічну інвентаризацію, звірити дані будівельного паспорту на будинок і перенести їх у техпаспорт, відмітивши при цьому всі зміни.

Другий крок – подання декларації. Необхідно подати примірник заповненої декларації про готовність будинку до введення в експлуатацію в місцевий структурний підрозділ Державної архітектурно-будівельної інспекції, або через місцевий ЦНАП, або направивши напряму рекомендованим листом з описом вкладень. «Місцевий підрозділ ДАБІ розглядає документи протягом 10-ти робочих днів з моменту її подачі. Це безкоштовно. Обов’язковий елемент реєстрації декларації про готовність об’єкта до експлуатації – запис в технічному паспорті об’єкта «введений в експлуатацію», – підкреслив Парцхаладзе.

Ще одним важливим етапом є присвоєння адреси. «Раніше це питання вирішувалося органами місцевої влади на власний розсуд. Відтак, не було чіткої процедури присвоєння адрес і по строкам це займало не менше місяця! З 1-го липня цього року діє тимчасовий експериментальний порядок присвоєння адрес, який передбачає можливість присвоєння адрес об’єктам будівництва та об’єктам нерухомого майна на безоплатній основі», – пояснив заступник Міністра.

Це можна зробити:

  • під час отримання будівельного паспорту забудови земельної ділянки або містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки;
  • після отримання документу, що надає право на виконання будівельних робіт;
  • після прийняття об’єкта в експлуатацію.

Згадайте новину: Проблеми в держархбудконтролі потребують вирішення шляхом повного реформування діяльності ДАБІ — Парцхаладзе

Якщо адреса присвоюється після введення будинку в експлуатацію, необхідно підготувати такі документи:

— засвідчену (нотаріусом або організацією, що видала оригінал) копію права власності або права користування земельною ділянкою;

— заповнену декларацію про готовність об’єкта до експлуатації;

— копію геодезичної зйомки ділянки (отримати її можна, звернувшись до територіального відділення Держгеокадастру, або у відповідний структурний підрозділ у органі місцевого самоврядування);

— засвідчену (нотаріусом або організацією, що видала оригінал) копію техпаспорту.

«Звернутися необхідно до місцевого ЦНАП, або безпосередньо до органу місцевого самоврядування по місцю знаходження будинку. Рішення про присвоєння адреси приймає орган місцевого самоврядування протягом 5-ти робочих днів. Безкоштовно», – підсумував Парцхаладзе.

  • 9883

    Переглядів

  • 3

    Коментарі

  • 9883

    Переглядів

  • 3

    Коментарі


  • Подякувати Відключити рекламу

    А ще розкажіть як отримати зем.ділянку в м.Києві, тобто дозвіл на розробку проекту землевідведення для фізособи, якщо немає детального плану території?

    11.08.2019 23:06

    "засвідчену (нотаріусом або організацією, що видала оригінал) копію права власності або права користування земельною ділянкою" А якщо немає такого документу, можна ще якимось чином?

    14.12.2019 23:50

    шкода, що нема посилань на відповідні норми права, якими регламентуються ці роз'яснення

    12.06.2020 15:32

    Залиште Ваш коментар:

    Додати

    КОРИСТУЙТЕСЯ НАШИМИ СЕРВІСАМИ ДЛЯ ОТРИМАННЯ ЮРИДИЧНИХ ПОСЛУГ та КОНСУЛЬТАЦІЙ

    • Безкоштовна консультація

      Отримайте швидку відповідь на юридичне питання у нашому месенджері, яка допоможе Вам зорієнтуватися у подальших діях

    • ВІДЕОДЗВІНОК ЮРИСТУ

      Ви бачите свого юриста та консультуєтесь з ним через екран , щоб отримати послугу Вам не потрібно йти до юриста в офіс

    • ОГОЛОСІТЬ ВЛАСНИЙ ТЕНДЕР

      Про надання юридичної послуги та отримайте найвигіднішу пропозицію

    • КАТАЛОГ ЮРИСТІВ

      Пошук виконавця для вирішення Вашої проблеми за фильтрами, показниками та рейтингом

    Популярні новини

    Дивитись усі новини
    Дивитись усі новини
    logo

    Юридичні застереження

    Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

    Повний текст