3
6
11024
Зміст:
Вже давно не секрет, що в Україні діє автоматична фіксація порушень правил дорожнього руху за допомогою дорожніх камер. І ніхто не застрахований від їхніх об'єктивів, чи Ви лікар, актор, військовослужбовець чи представник будь-якої іншої професії. І навіть жодні заслуги перед Батьківщиною (в т.ч. військові) або наявність спеціального статусу в суспільстві такого як пенсійний або маломобільний не «врятують» від отримання Постанови із зобов'язанням сплатити штраф, адже їзда Вашого автомобіля з перевищенням швидкості або зупинка в недозволеному місці будуть зафіксовані фотозйомкою або відеозйомкою.
Але водночас Конституційне право кожного громадянина на суд ніхто не відміняв і оскаржити Постанову Національної поліції про порушення Правил дорожнього руху, що зафіксовано в автоматичному режимі реально і законно.
У цій статті ми детально розглянемо:
У Порядку про функціонування системи фіксації адміністративних правопорушень в сфері забезпечення безпеки дорожнього руху в автоматичному режимі, який затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 10 листопада 2017 № 833 поняття системи фіксації порушень ПДР законодавець визначив, що порушення Правил дорожнього руху, фіксуються за допомогою системи технічних засобів (приладів контролю), які є пристроями, що дозволяють в автоматичному режимі здійснювати виявлення та фотозйомку або відеозапис подій, що містять ознаки адміністративних правопорушень в сфері забезпечення безпеки дорожнього руху. Еті технічні засоби і є камерами автоматичної фіксації порушень ПДР.
Згідно з п.7 вище зазначеного Порядку за допомогою камер фіксації встановлюються такі порушення Правил дорожнього руху:
Також, хочеться відзначити, що камери фіксацій порушень ПДР можуть бути:
стаціонарними, які розміщуються на штучних спорудах, технічних засобах організації (регулювання) дорожнього руху, а також будівлях (здійснюють відеозйомку в постійному режимі) і рухливими, які розміщуються на автомобільних дорогах, а також на транспортних засобах Національної поліції (використовуються протягом обмеженого періоду часу шляхом періодичної зміни місць їхнього встановлення).
Користуйтеся консультацією: Протокол за ст. 130 КУпАП: маніпуляції поліцейських
Документом, який регламентує порядок оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення в сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксованих в автоматичному режимі є Інструкція з оформлення поліцейськими матеріалів про адміністративні правопорушення в сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксованих в автоматичному режимі, яка затверджена Наказом Міністерства внутрішніх справ України від 13 січня 2020 № 13.
Реєстрація порушень ПДР зберігається у вигляді інформаційних файлів і метаданих, які обробляються уповноваженим поліцейським. Він же з використанням офіційних державних систем встановлює фізичну особа або керівника юридичної особи, на яку зареєстровано транспортний засіб, а також особу, яким було ввезено на територію України транспортний засіб, зареєстрований за межами України. Що іншими словами означає - визначає відповідальність особи.
Користуйтеся консультацією: Як повернути тимчасово-вилучене авто
Після оцінки матеріалів автоматичної фіксації і встановлення факту вчинення адміністративного правопорушення, поліцейським виноситься постанова (без складання протоколу про адміністративне правопорушення), яка повинна відповідати вимогам статті 283 Кодексу України про адміністративні правопорушення та протягом трьох днів відправляється рекомендованим листом порушнику.
Дізнатися чи закріплений штраф за певним транспортним засобом можна на офіційному державному сайті сервісі перевірки адміністративних правопорушень.
Перш ніж оскаржувати штраф, зверніть увагу на наступну інформацію, можливо Ви і зовсім звільнені від відповідальності за адміністративне правопорушення і вчинення певних дій заощадить Вам час, і можливо гроші.
Від відповідальності за адміністративні правопорушення звільняється власник ТЗ, а також особа, якою було ввезено транспортний засіб на територію України, зареєстрований за її межами, якщо протягом 20 календарних днів з дня отримання відповідної Постанови було надано до Національної поліції України документ, який підтверджує, що до моменту вчинення адміністративного правопорушення транспортний засіб вибуло вилучено з їхнього володіння внаслідок протиправних дій інших осіб (викрадення транспортного засобу, наприклад). У такому випадку адміністративна постанова скасовується.
Також особа, яка керувала транспортним засобом на момент скоєння зафіксованого адміністративного правопорушення, може протягом 20 календарних днів з дня набрання адміністративної постанови законної сили звернутися особисто до уповноваженого органу Національної поліції України із заявою про визнання зазначеного факту адміністративного правопорушення недійсним і надати документ (квитанцію) про сплату відповідного штрафу. За результатом таких дій уповноважений поліцейський вносить відповідні зміни до Постанови, звільняючи власника транспортного засобу від відповідальності.
Більш детально регламентує вище зазначену ситуацію Порядок звернення особи, яка допустила адміністративне правопорушення в сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, в уповноважений підрозділу Національної поліції, який затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 10 листопада 2017 № 833.
Оскарження Постанови про притягнення до адміністративної відповідальності за порушення правил дорожнього руху зафіксованого в автоматичному режимі передбачено Кодексом України про адміністративні порушення.
Користуйтеся консультацією: Право поліцейського оглянути салон, багажник і капот автомобіля
Стаття 288 Кодексу України про адміністративні правопорушення вказує, що постанова може бути оскаржена:
Оскаржити постанову можна протягом десяти днів з дня набрання нею законної сили (тобто з дня отримання такої постанови або відмови від її отримання у відділенні поштового зв'язку). У разі пропуску зазначеного строку з поважних причин цей строк за заявою особи, щодо якої винесено постанову, може бути поновлено.
Належним відповідачем у таких справах є орган, а не особа, яка перебуває з цим органом в трудових відносинах, яка від його імені здійснює розгляд справ про адміністративні правопорушення та накладає адміністративні стягнення, в даному випадку це - Департамент патрульної поліції, від імені якого виступає Інспектор Управління патрульної поліції.
Аналогічна правова позиція викладена в постановах Верховного Суду від 17.09.2020 року у справі №742 / 2298/17 і від 26.12.2019 р по справі №724 / 716/16-а.
Що також подтверждено Постановами П'ятого апеляційного адміністративного суду від 17 червня 2021 у справі № 489/1053/21; від 03 червня 2021 у справі № 523/9277/20, і Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 26 травня 2021 року у справі № 760 / 18916/20.
Важливим є той факт, що наявність правопорушення необхідно довести і забезпечення доказів покладається на орган, який виніс постанову.
Відповідно до статті 251 КУпАП, доказами у справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність або відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Примітка до ст. 14-2 Кодексу України про адміністративні правопорушення зобов'язує орган Національної поліції надати в якості доказів правопорушення не менше двох зображень транспортного засобу, отриманих з різних або протилежних ракурсів.
Також, Постанова про фіксацію правопорушення в автоматичному режимі має містити посилання на технічний засіб, за допомогою якого здійснено відеозапис правопорушення. Тобто повинна бути вказана інформація, яка дозволить ідентифікувати технічний прилад, яким здійснювалася фіксація правопорушення.
Користуйтеся консультацією: Задержание полицией. Помним о правах, не забываем об обязанностях
Аналогічна правова позиція встановлена Верховним Судом України у постановах від 13.02.2020 по справі № 524/9716/16-а. від 30.05.2018 року по справі № 337/3389 / 16-а і від 15.11. 2018 року по справі № 524/7184 / 16-а.
Обов'язковою є наявність у Постанові по таких правопорушеннях інформації про адресу сайту і ідентифікатор доступу в мережі Інтернет, на якому можна ознайомитися з зображенням або відеозаписом транспортного засобу в момент вчинення адміністративного правопорушення.
І на завершення хотілося б відзначити, що у сфері оплати штрафів за правопорушення, які зафіксовані в автоматичному режимі, держава надає нам своєрідну «акцію», а саме Статтею 300-1 Кодексу про адміністративні правопорушення передбачено, що в разі оплати нарахованого штрафу в 50-ти відсотковому розмірі, протягом десяти днів з дня набрання постановою законної сили, така постанова вважається виконаною і доплата наступних 50% не вимагається.
Якщо Вам потрібна послуга професіонала, скористайтесь сервісом "Тендер на юридичну послугу" від юридичної ресурсу Протокол.
Автор консультації: Олена Карпенко
Джерело: юридичний ресурс Протокол
Переглядів
Коментарі
Переглядів
Коментарі
Отримайте швидку відповідь на юридичне питання у нашому месенджері, яка допоможе Вам зорієнтуватися у подальших діях
Ви бачите свого юриста та консультуєтесь з ним через екран , щоб отримати послугу Вам не потрібно йти до юриста в офіс
Про надання юридичної послуги та отримайте найвигіднішу пропозицію
Пошук виконавця для вирішення Вашої проблеми за фильтрами, показниками та рейтингом
Переглядів:
113
Коментарі:
0
Переглядів:
333
Коментарі:
0
Переглядів:
801
Коментарі:
0
Переглядів:
42314
Коментарі:
1
Переглядів:
2203
Коментарі:
1
Переглядів:
439
Коментарі:
0
Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.
Повний текстCopyright © 2014-2024 «Протокол». Всі права захищені.
Доброго дня! Відповідь автора буде не коротенька: "Стаття написана на російській мові. Українською мовою я також володію. Мене звати Альона, це зазначено у всіх абсолютно документах, які встановлюють мою особу та підтверджують мій спеціальний статус, а саме: в свідоцтві про народження, паспорті громадянина України, паспорті громалдянина України для віїзду за кордон, посвідченні водія, свідоцтві на право на зайняття адвокатською діяльністю та посвідченні адвоката України, останню інформацію Ви можете перевірити в Реєстрі Адвокатів України, який є відкритий для доступу в мережі інтернет. Відповідно до ст. 28 Цивільного кодексу України ім'я фізичної особи, яка є громадянином України, складається із прізвища, власного імені та по батькові, якщо інше не випливає із закону або звичаю національної меншини, до якої вона належить. Ім'я фізичній особі надається відповідно до закону. Згідно із ст. 294 Цивільного кодексу України фізична особа має право на ім'я. У разі перекручення імені фізичної особи воно має бути виправлене. Якщо перекручення імені було здійснене у документі, такий документ підлягає заміні. Якщо перекручення імені здійснене у засобі масової інформації, воно має бути виправлене у тому ж засобі масової інформації. У статті 13 Закону України “Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус” вказано на те, що документи, які посвідчують особу, залежно від їх функціонального призначення поділяються на два види: документи, що посвідчують особу й підтверджують громадянство України та документи, що посвідчують особу й підтверджують її спеціальний статус. До документів, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України належать: паспорт громадянина України та паспорт громадянина України для виїзду за кордон, а до документів, що посвідчують особу та підтверджують її спеціальний статус належить посвідчення водія. Окрім того, прошу звернути увагу, що Законодавство України не встановлює заборон на здійснення публікацій російською мовою. І як висновок не зрозуміло: яке відношення Ваше питання має до опублікованої статті, яку я написала."
Шановний Володимир, я не доводила своє громадянство і все що з цим пов'язано, але лише наголосила тому, що Ви не правильно зазначили моє ім'я, хоча зверху статті воно написане українською мовою. Тии більше з незрозумілих причин зробили висновок без будь-яких підстав, що я не володію своєю рідною мовою. Так дійсно, державною мовою в Україні є українська мова і всі державні органи, в тому числі суди з якими пов'язана моя діяльність спілкуються тільки на українській мові, вся офіційна документація також складається українською мовою. Однак, хочу наголосити на тому , що якщо людина прагне до розвитку (в перспективі я планую писати статті і англійською мовою), то це не означає, що вона не є патріотом або не знає своєї рідної мови, тому давайте поважати один до одного і не притісняти право кожного на розвиток. Всього Вам найкращого!)
Алена Андреевна, Статья полезная, спасибо. Только мех. опечаток много, даже в ответе Владимиру. Можно включить проверку орфографии, будет проще их устранять. Удачи.
На "Коротеньке питаннячко:"Пані Олена українською мовою геть не володіє?"." на мою думку кращою відповідь була б така "Також володію".
Доброго дня! Дякую за Ваш коментар, але прошу звернути увагу, що відповідь моя була така, бо я приділила цій статті свій час та знання, а людина, не првильно переклала моє ім'я з російської мови на українську при цьому вказуючи, що я геть не розумію української мови. І мені як автору це не приємно, тому я пояснила де на законодавчому рівні закріплюється інформація про ім'я та в які документи встановлюють особу, а також зазначила, що публікації іншими мовами не заборонені в нашій державі.
Добрый день! Спасибо, я учту, но механических опечаток не много, текст вполне читабелен.