Головна Блог ... Консультації від юристів Як виправити помилку у Свідоцтві про право власності на квартиру Як виправити помилку у Свідоцтві про право власнос...

Як виправити помилку у Свідоцтві про право власності на квартиру

17.01.2022
Подякувати
Автор: Карпенко Альона Андріївна
Підписатися на автора
Переглядів : 2328
Додати в обране
Приєднуйтесь до нас в соціальних мережах: telegram viber youtube
Як виправити помилку у Свідоцтві про право власності на квартиру - tn1_519caf888d7f3dd48b56835ebef613c3_61e0202293a09.jpg

Чи можлива помилка у документі про право власності? Власник володіє, користується, розпоряджається своїм майном на власний розсуд. Ніхто не може бути протиправно позбавлений права власності або обмежений у його виконанні. Однак наявність помилок у документах, що засвідчують право власності, є перешкодою для його реалізації повною мірою, а саме на вільне розпорядження майном, відповідно здійснити продаж, дарування або використати будь-який інший спосіб відчуження майна стає неможливим. Однак існують шляхи вирішення цієї проблеми, їх ми розглянемо в цій статті.

Зміст:

Помилка у свідоцтві про право власності та способи її виправлення

Під помилкою в документах мають на увазі формальну неточність даних, яка здебільшого виходить випадково або технічно, а також внаслідок труднощів з перекладом з російської на українську, адже документи до 1991 року видавалися російською мовою, а після того, як Україна стала незалежною державою – українською.

Так, може бути припущена помилка в адресі об'єкта нерухомості (наприклад, замість вулиці може бути вказаний провулок, позначений неправильний номер будинку або квартири), також може бути помилка у ПІБ власника (вказуються не ті літери, наприклад, замість «і» - «и », що також може бути труднощами перекладу під час реєстрації права власності та видачі свідоцтва про право власності), можуть бути неточності у ПІБ власника у правовстановлюючому документі та документі, який встановлює особу (у паспорті, наприклад), не виключена помилка в імені у договорі приватизації. Слід зазначити, що помилки можуть бути різні і їхнього конкретного переліку немає.

Виправлення помилки у свідоцтві про право власності можливе двома способами:

  • несудовий (шляхом звернення до органу, який видав документ);
  • судовий порядок (шляхом встановлення факту, що має юридичне значення).

Важливо зазначити, що свідоцтва про право власності на нерухоме майно видавалися до 01 січня 2016 року у зв'язку із внесенням змін до Закону України "Про державну реєстрацію прав на нерухоме майно та їх обмежень". Тепер замість свідоцтва видається Витяг із Державного реєстру прав на нерухоме майно. Якщо було виявлено помилку у Свідоцтві про державну реєстрацію права або у Витязі з реєстру це означає, що вона, швидше за все, є в самому реєстрі нерухомості, який почав функціонувати з 2004 року, або ж у інформації (базі, реєстрі) Бюро технічної інвентаризації, оскільки до 2004 року саме там зберігалися всі дані про право власності на квартири, будинки та нежитлові приміщення.

Користуйся консультацією: Порядок реєстрації тріади права власності на нерухомість в Україні

Несудовий порядок виправлення помилки у свідоцтві про право власності

Найпростішим варіантом виправлення ситуації, коли є помилка у свідоцтві про право власності на квартиру, є звернення до органу, який видав такий документ із відповідною заявою. У заяві необхідно обов'язково вказати суть помилок, та додати документи, що підтверджують зазначені помилки.

Органи, що видали правовстановлюючий документ, можуть виправити помилку в такому документі тільки в тому випадку, якщо в документах, на підставі яких видавався правовстановлюючий документ цієї помилки не було, та/або помилка була допущена з вини органу, що видав документ, що встановлює право (технічна помилка). Якщо ж у документах, на підставі яких відповідним державним органам було видано правовстановлюючий документ, також є помилка, встановити факт відповідності правовстановлюючих документів може лише суд.

Також бувають ситуації, коли орган, який видавав правовстановлюючий документ, ліквідований, а орган, у якому перебуває архівна реєстраційна справа, не наділений повноваженнями виправляти такі помилки. У цьому випадку єдиним способом вирішення зазначеної проблеми є звернення до суду у порядку окремого провадження з відповідною заявою про встановлення факту, що має юридичне значення.

Відповідно не завжди можна застосувати вид досудового виправлення помилки у документах, що встановлюють право.

Користуйтеся консультацією: Що робити, якщо: потрібно оформляти спадщину, а документів на майно немає. Покроковий алгоритм

Судовий порядок виправлення помилки у свідоцтві про право власності на житло

Отже, якщо у свідоцтві про державну реєстрацію права власності є помилка та виправити її несудовим способом неможливо, необхідно звернутися до суду із заявою про встановлення факту, що має юридичне значення. У заяві необхідно обов'язково вказати, якими доказами підтверджується той факт, що в правовстановлюючих документах дійсно допущена помилка, а також обґрунтувати з яких причин неможливо виправити помилку іншим способом. Для підтвердження того, що іншого способу вирішити проблему крім як через суд немає, необхідно надати письмову відмову органу, який видав Свідоцтво на право власності або його правонаступника, а у разі ліквідації такого органу або його структурного підрозділу, необхідно до суду надати інформацію та відповідне підтвердження.

Заява фізичної особи про встановлення факту, що має юридичне значення, подається до суду за місцем його проживання. Така заява подається у порядку окремого провадження, визначеного нормами Цивільного процесуального кодексу України.

Заява про встановлення факту, що має юридичне значення, має містити таку інформацію:

  • який факт заявник просить встановити та з якою метою;
  • причини неможливості поновлення документів, що засвідчують цей факт, якщо вони відсутні;
  • докази, що підтверджують факт;
  • інші обставини, які є важливими для розгляду справи.

За подання заяви у справах окремого провадження юридичні особи або фізичні особи-підприємці сплачують судовий збір у розмірі 0,5 прожиткового мінімуму для працездатних осіб. Фізичні особи сплачують судовий збір розміром 0,2 відсотка розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб (на 1 січня 2021 року – 454,00 грн).

При правильно складеній заяві, суд здебільшого виносить позитивне рішення та особа одержує юридичну підставу для реалізації своїх прав на вільне розпорядження майном. Тому важливим чинником успіху є кваліфікована допомога адвокатів у таких справах, адже фахівець знає як правильно скласти таку заяву, також які докази потрібні для позитивного результату.

Якщо Вам потрібна професійна послуга, скористайтесь сервісом "Тендер на юридичну послугу" від юридичного ресурсу Протокол.

Автор консультації: Олена Карпенко

Джерело: юридичний ресурс Протокол.

2328
Переглядів
0
Коментарі

Залиште Ваш коментар:

Додати
logo

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст