1. Внесення відомостей до Державного земельного кадастру і надання таких відомостей здійснюються державними кадастровими реєстраторами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Надання відомостей з Державного земельного кадастру у визначених частиною першою статті 38 цього Закону випадках може здійснюватися також адміністраторами центрів надання адміністративних послуг у порядку, встановленому Законом України "Про адміністративні послуги", або уповноваженими посадовими особами виконавчих органів місцевого самоврядування, які успішно пройшли стажування у сфері земельних відносин.
{Частину першу статті 9 доповнено абзацом другим згідно із Законом № 888-VIII від 10.12.2015 ; із змінами, внесеними згідно із Законом № 943-IX від 03.11.2020 }
Місцева державна адміністрація, сільська, селищна, міська рада визначають можливість здійснення ними повноважень з надання відомостей з Державного земельного кадастру з урахуванням можливості організаційного та технічного забезпечення їх реалізації.
{Частину першу статті 9 доповнено абзацом третім згідно із Законом № 888-VIII від 10.12.2015 }
Стажування особи у сфері земельних відносин проводиться безоплатно державним кадастровим реєстратором строком не більше одного місяця. За результатами успішного стажування особі державним кадастровим реєстратором видається відповідна довідка.
{Частину першу статті 9 доповнено абзацом четвертим згідно із Законом № 888-VIII від 10.12.2015 }
Не потребує проходження стажування особа, яка перед призначенням на посаду адміністратора центру надання адміністративних послуг чи на посаду у виконавчий орган місцевого самоврядування працювала державним кадастровим реєстратором протягом останніх двох років.
{Частину першу статті 9 доповнено абзацом п'ятим згідно із Законом № 888-VIII від 10.12.2015 }
Порядок проведення стажування встановлюється Кабінетом Міністрів України.
{Частину першу статті 9 доповнено абзацом шостим згідно із Законом № 888-VIII від 10.12.2015 }
Право на отримання відомостей з Державного земельного кадастру у визначених частиною першою статті 38 цього Закону випадках мають нотаріуси при вчиненні нотаріальних дій, пов’язаних з об’єктами нерухомості, та/або під час здійснення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень та особи, які відповідно до закону здійснюють державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень під час проведення такої реєстрації.
{Частину першу статті 9 доповнено абзацом сьомим згідно із Законом № 888-VIII від 10.12.2015 }
Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері статистики, безоплатно отримує відомості з Державного земельного кадастру для використання у статистичних цілях.
{Частину першу статті 9 доповнено абзацом восьмим згідно із Законом № 2438-IX від 19.07.2022 - щодо набрання чинності див. пункт 2 }
{Частина перша статті 9 в редакції Закону № 5462-VI від 16.10.2012 }
2. Державний кадастровий реєстратор є державним службовцем.
3. Державним кадастровим реєстратором може бути громадянин України, який має вищу землевпорядну або юридичну освіту та стаж землевпорядної або юридичної роботи не менш як два роки.
4. Державний кадастровий реєстратор:
здійснює реєстрацію заяв про внесення відомостей до Державного земельного кадастру, надання таких відомостей;
перевіряє відповідність поданих документів вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою та містобудівної документації;
{Абзац третій частини четвертої статті 9 в редакції Закону № 1423-IX від 28.04.2021 }
формує поземельні книги на земельні ділянки, вносить записи до них, забезпечує зберігання таких книг;
здійснює внесення відомостей до Державного земельного кадастру або надає відмову у їх внесенні;
присвоює кадастрові номери земельним ділянкам;
надає відомості з Державного земельного кадастру та відмову у їх наданні;
здійснює виправлення помилок у Державному земельному кадастрі;
передає органам державної реєстрації речових прав на нерухоме майно відомості про земельні ділянки.
5. Державний кадастровий реєстратор має посвідчення Державного кадастрового реєстратора та власну печатку.
6. Державний кадастровий реєстратор має доступ до всіх відомостей Державного земельного кадастру, самостійно приймає рішення про внесення відомостей до нього, надання таких відомостей, про відмову у здійсненні таких дій.
7. Втручання будь-яких органів, посадових і службових осіб, громадян чи їх об'єднань у діяльність Державного кадастрового реєстратора забороняється, крім випадків, встановлених цим Законом.
{Частина сьома статті 9 із змінами, внесеними згідно із Законом № 132-IX від 20.09.2019 }
{Частину восьму статті 9 виключено на підставі Закону № 1423-IX від 28.04.2021 }
Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.
Повний текстCopyright © 2014-2024 «Протокол». Всі права захищені.
Аналізуйте судовий акт: Jura novit curia - обов`язок надати правову кваліфікацію відносинам, визначити, яка правова норма підлягає застосуванню для вирішення спору та встановити належність відповідачів покладено саме на суд (ВС КЦС № 310/1772/19 від 15.09.2021 р.)
У цьому рішенні ВС КЦС застосував принцип "jura novit curia" (суд знає закони), оскільки судами попередніх інстанції було покладено обов‘язок на відповідача - виконати який не є можливим з огляду на відсутність достатньої компетенції такого. При цьому, без достатнього обґрунтування, причиною покладення цього обов‘язку попередні суди називали відсутність заперечень такого щодо залучення його як відповідача.
Особа - ще у 2003 отримала безоплатно у приватну власність земельну ділянку для розміщення гаража. Їй було видано акт на право приватної власності на землю. Коли вона вирішила подарувати сину гараж, розміщений на земельній ділянці - особа звернулась до Держгеокадастру за отриманням кадастрового номеру. Проте їй відмовили, бо виявилося, що у 2010 році рішенням міської ради надано у постійне користування міжрайонній прокуратурі для обслуговування адмінбудівлі - земельну ділянку яка перетинає її земельну ділянку. Площа накладення земельних ділянок співпадала на 100 % (тобто фактично у внутрішньому периметрі землі, що надана була прокуратурі, виявилась земельна ділянка цієї особи).
У зв’язку із неможливістю вирішити це питання в позасудовому порядку - ця особа звернулася до суду з позовом до міської ради, виконкому, прокуратури та до державного підприємства «Центр державного земельного кадастру» (далі - Центр ДЗК), у якому просила:
1) визнати недійсним спірний пункт рішення міської ради, яким передано земельну ділянку прокуратурі в постійне користування; Читати повністю