Головна Сервіси для юристів ... Закони Про альтернативні джерела енергії Стаття 9-3. Стимулювання виробників електричної енергії з альтернативних джерел енергії, які за результатами аукціону набули право на підтримку Стаття 9-3. Стимулювання виробників електричної ен...

Стаття 9-3. Стимулювання виробників електричної енергії з альтернативних джерел енергії, які за результатами аукціону набули право на підтримку

Про альтернативні джерела енергії (ЗМІСТ) Інші закони
  • 372

    Переглядів

  • 372

    Переглядів

  • Додати в обране

    Підтримка виробників електричної енергії з альтернативних джерел енергії, які набули право на підтримку за результатами аукціону, здійснюється шляхом гарантування придбання послуги за механізмом ринкової премії в обсягах та порядку, визначених статтею 65 Закону України "Про ринок електричної енергії", із застосуванням аукціонної ціни з урахуванням надбавки до неї, встановленої відповідно до статті 9 - 2 цього Закону, на підставі укладеного з гарантованим покупцем договору про надання послуги за механізмом ринкової премії.

    {Частина перша статті 9 - 3 в редакції Закону № 3220-IX від 30.06.2023 }

    Для набуття права на підтримку за результатами аукціону суб’єкти господарювання, які мають намір виробляти електричну енергію з енергії вітру або сонячного випромінювання, зобов’язані брати участь в аукціоні, якщо такі суб’єкти господарювання мають намір виробляти електричну енергію на об’єктах електроенергетики або чергах (пускових комплексах) об’єктів електроенергетики, встановлена потужність яких становить:

    для об’єктів, що виробляють електричну енергію з енергії вітру, - більше 5 МВт;

    {Абзац другий частини другої статті 9 - 3 із змінами, внесеними згідно із Законом № 810-IX від 21.07.2020 }

    для об’єктів, що виробляють електричну енергію з енергії сонячного випромінювання, - більше 1 МВт.

    Інші суб’єкти господарювання, які мають намір виробляти електричну енергію з альтернативних джерел енергії, незалежно від встановленої потужності об’єкта та джерела альтернативної енергії (крім доменного та коксівного газів, а з використанням гідроенергії - лише мікро-, міні- та малі гідроелектростанції), можуть брати участь в аукціонах на добровільних засадах.

    Суб’єкти господарювання, які мають намір виробляти та/або виробляють електричну енергію з альтернативних джерел енергії (крім доменного та коксівного газів, а з використанням гідроенергії - лише мікро-, міні- та малі гідроелектростанції), не можуть брати участі в аукціонах з розподілу квоти підтримки щодо тих об’єктів електроенергетики або черг їх будівництва (пускових комплексів), стосовно яких раніше встановлено "зелений" тариф та/або набуто право на підтримку за результатами аукціону.

    Кабінет Міністрів України за поданням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику в електроенергетичному комплексі, щороку, не пізніше 1 грудня, встановлює річну квоту підтримки та графік проведення аукціонів на наступний рік, а також індикативні прогнозні показники річних квот підтримки на чотири роки, що настають за роком, на який встановлюється річна квота підтримки. Пропозиції щодо розміру річних квот підтримки готуються оператором системи передачі з урахуванням міжнародних зобов’язань України щодо розвитку відновлюваної енергетики, Енергетичної стратегії України, національного плану дій з розвитку відновлюваної енергетики, звіту з оцінки відповідності (достатності) генеруючих потужностей та плану розвитку системи передачі, стану реалізації проектів будівництва об’єктів відновлюваної енергетики. Пропозиції щодо максимальної цінової пропозиції учасника аукціону на наступний рік за окремими альтернативними джерелами енергії готуються Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг.

    {Частина п'ята статті 9 - 3 із змінами, внесеними згідно із Законом № 810-IX від 21.07.2020 ; в редакції Закону № 3220-IX від 30.06.2023 }

    У рамках річної або додаткової річної квоти підтримки Кабінетом Міністрів України за поданням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику в електроенергетичному комплексі, можуть бути:

    визначені окремі області (регіони) для будівництва об’єктів відновлюваної енергетики;

    визначені максимальні величини потужності об’єкта електроенергетики або черги його будівництва (пускового комплексу), щодо якого суб’єкт господарювання може набути право на підтримку на відповідному аукціоні;

    запропоновані земельні ділянки для будівництва об’єктів відновлюваної енергетики з визначеними технічними параметрами та технічними умовами на приєднання до електричної мережі;

    запропоновані дахи та/або фасади будівель та інших капітальних споруд, що надаються в оренду для будівництва об’єктів відновлюваної енергетики, які виробляють електричну енергію з енергії сонячного випромінювання з визначеними технічними параметрами та технічними умовами на приєднання до електричної мережі;

    визначені технічні параметри (характеристики) установок зберігання енергії, які встановлюються на об’єкті електроенергетики або черзі його будівництва (пусковому комплексі), щодо якого суб’єкт господарювання може набути право на підтримку на відповідному аукціоні;

    {Частину шосту статті 9 - 3 доповнено абзацом шостим згідно із Законом № 3220-IX від 30.06.2023 }

    визначені денні часові інтервали, протягом яких суб’єкт господарювання може набути право на підтримку щодо об’єкта електроенергетики або черги його будівництва (пускового комплексу) за результатами відповідного аукціону;

    {Частину шосту статті 9 - 3 доповнено абзацом сьомим згідно із Законом № 3220-IX від 30.06.2023 }

    визначені профілі навантаження об’єкта електроенергетики або черги його будівництва (пускового комплексу), щодо якого суб’єкт господарювання може набути право на підтримку на відповідному аукціоні;

    {Частину шосту статті 9 - 3 доповнено абзацом восьмим згідно із Законом № 3220-IX від 30.06.2023 }

    встановлена максимальна цінова пропозиція учасника аукціону на відповідному аукціоні, але не вище, ніж визначено абзацом третім частини вісімнадцятої та частиною дев’ятнадцятою цієї статті;

    {Частину шосту статті 9 - 3 доповнено абзацом дев'ятим згідно із Законом № 3220-IX від 30.06.2023 }

    встановлена частка аукціонної ціни на відповідному аукціоні, яка фіксується для переможця аукціону у євро, але не менше 50 відсотків аукціонної ціни.

    {Частину шосту статті 9 - 3 доповнено абзацом десятим згідно із Законом № 3220-IX від 30.06.2023 }

    {Частина шоста статті 9 - 3 в редакції Закону № 810-IX від 21.07.2020 }

    Особливості оголошення і проведення аукціонів, зазначених у частині шостій цієї статті, визначаються порядком проведення аукціонів з розподілу квоти підтримки.

    {Частина статті 9 - 3 в редакції Закону № 810-IX від 21.07.2020 }

    Річна квота підтримки розподіляється на частки за окремими альтернативними джерелами енергії:

    для об’єктів електроенергетики або черг (пускових комплексів) об’єктів електроенергетики, що виробляють електричну енергію з енергії сонячного випромінювання, розмір такої частки не може становити менше 10 відсотків;

    {Абзац другий частини восьмої статті 9 - 3 із змінами, внесеними згідно із Законом № 810-IX від 21.07.2020 }

    для об’єктів електроенергетики або черг (пускових комплексів) об’єктів електроенергетики, що виробляють електричну енергію з енергії вітру, розмір такої частки не може становити менше 10 відсотків;

    {Абзац третій частини восьмої статті 9 - 3 із змінами, внесеними згідно із Законом № 810-IX від 21.07.2020 }

    для об’єктів електроенергетики або черг їх будівництва (пускових комплексів), що виробляють електричну енергію з інших видів альтернативних джерел енергії (крім енергії вітру, енергії сонячного випромінювання, доменного та коксівного газів, а з використанням гідроенергії - вироблену лише мікро-, міні- та малими гідроелектростанціями), розмір такої частки не може становити менше 10 відсотків.

    {Абзац четвертий частини восьмої статті 9 - 3 в редакції Закону № 810-IX від 21.07.2020 }

    Аукціони з розподілу квоти підтримки проводяться за окремими альтернативними джерелами енергії (крім доменного та коксівного газів, а з використанням гідроенергії - вироблену лише мікро-, міні- та малими гідроелектростанціями).

    {Частина дев'ята статті 9 - 3 в редакції Закону № 810-IX від 21.07.2020 }

    Кабінет Міністрів України може прийняти рішення про проведення аукціонів з розподілу квоти підтримки без розподілу за окремими альтернативними джерелами енергії (технологічно нейтральні аукціони) та/або аукціонів для інших альтернативних джерел енергії (крім енергії вітру, енергії сонячного випромінювання, доменного та коксівного газів, а з використанням гідроенергії - вироблену лише мікро-, міні- та малими гідроелектростанціями).

    {Частина десята статті 9 - 3 в редакції Закону № 810-IX від 21.07.2020 }

    Відповідальним за організацію та проведення аукціонів (замовником аукціонів) є гарантований покупець.

    Аукціони проводяться в електронній торговій системі відповідно до порядку проведення аукціонів з розподілу квоти підтримки, що затверджується Кабінетом Міністрів України. У порядку проведення аукціонів з розподілу квоти підтримки визначаються:

    порядок підготовки та проведення аукціону з розподілу квоти підтримки;

    порядок внесення та повернення безумовної та безвідкличної банківської гарантії;

    вимоги до банків, що надають безумовні та безвідкличні банківські гарантії;

    порядок функціонування електронної торгової системи;

    порядок визначення переможця за результатами проведення аукціону;

    порядок укладення та публікації договору про надання послуги за механізмом ринкової премії в електронній торговій системі;

    {Абзац сьомий частини дванадцятої статті 9 - 3 в редакції Закону № 3220-IX від 30.06.2023 }

    розмір та порядок сплати винагороди операторам електронних майданчиків;

    інші питання проведення аукціонів.

    Аукціон проводиться відповідно до договору, що укладається між замовником аукціону та операторами електронних майданчиків. Типова форма договору, що укладається між замовником аукціону та операторами електронних майданчиків, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику в електроенергетичному комплексі.

    Для участі в аукціоні суб’єкти господарювання взаємодіють через електронні майданчики, підключені до центральної бази даних електронної торгової системи. Порядок відбору операторів електронних майданчиків для проведення аукціонів з розподілу квоти підтримки, авторизації електронних майданчиків, надання доступу авторизованим електронним майданчикам до електронної торгової системи, розмір та порядок сплати плати за такий доступ затверджуються Кабінетом Міністрів України.

    Аукціони запроваджуються з 1 липня 2019 року та проводяться по 31 грудня 2029 року. Аукціони з розподілу річних квот підтримки проводяться згідно з графіком проведення аукціонів на відповідний рік.

    {Частина п'ятнадцята статті 9 - 3 із змінами, внесеними згідно із Законом № 810-IX від 21.07.2020 }

    Для участі в аукціоні суб’єкти господарювання разом із заявою довільної форми обов’язково подають:

    безумовну та безвідкличну банківську гарантію, надану на користь гарантованого покупця;

    {Абзац третій частини шістнадцятої статті 9 - 3 виключено на підставі Закону № 3220-IX від 30.06.2023 }

    {Абзац четвертий частини шістнадцятої статті 9 - 3 виключено на підставі Закону № 3220-IX від 30.06.2023 }

    інформацію про кінцевого бенефіціарного власника. Якщо особа не має кінцевого бенефіціарного власника, зазначається інформація про відсутність кінцевого бенефіціарного власника та причина його відсутності;

    {Абзац шостий частини шістнадцятої статті 9 - 3 виключено на підставі Закону № 3220-IX від 30.06.2023 }

    копії документів, що містять інформацію про органи управління суб’єкта господарювання та їх персональний склад;

    інформацію про осіб, пов’язаних із суб’єктом господарювання відносинами контролю.

    Безумовна та безвідклична банківська гарантія для участі в аукціоні подається суб’єктом господарювання окремо для кожного об’єкта електроенергетики або черги (пускового комплексу) об’єкта електроенергетики, щодо якого суб’єкт господарювання має намір набути право на підтримку. Розмір безумовної та безвідкличної банківської гарантії для участі в аукціоні визначається як добуток величини потужності об’єкта електроенергетики або черги (пускового комплексу) об’єкта електроенергетики, щодо якого суб’єкт господарювання має намір набути право на підтримку, та розміру безумовної та безвідкличної банківської гарантії за кожний кіловат потужності, що розподіляється на аукціоні, який становить 5 євро за 1 кіловат. Величина потужності об’єкта електроенергетики або черги (пускового комплексу) об’єкта електроенергетики, право на підтримку щодо якого має намір набути суб’єкт господарювання, не може перевищувати величину потужності такого об’єкта, що приєднується відповідно до договору про приєднання об’єкта електроенергетики для виробництва електричної енергії з альтернативних джерел енергії до електричних мереж.

    Учасники аукціону подають закриті пропозиції, що містять:

    величину потужності об’єкта електроенергетики або черги (пускового комплексу) об’єкта електроенергетики, щодо якого учасник аукціону має намір набути право на підтримку;

    цінову пропозицію, що відображає (визначає) запропоновану учасником аукціону ціну продажу 1 кіловат-години електричної енергії, виробленої на відповідному об’єкті електроенергетики або черзі будівництва (пусковому комплексі), щодо якого учасник аукціону має намір набути право на підтримку. Ціна зазначається у євроцентах за 1 кіловат-годину (євроцентів/кВт•год) з двома знаками після коми. Цінова пропозиція учасника аукціону, який бере участь в аукціоні з розподілу квоти підтримки для об’єктів електроенергетики або черг будівництва (пускових комплексів), що виробляють електричну енергію з енергії вітру та/або з енергії сонячного випромінювання, не може бути вищою за 9 євроцентів за 1 кіловат-годину - для аукціонів, що проводяться по 31 грудня 2024 року, та не може бути вищою за 8 євроцентів за 1 кіловат-годину - для аукціонів, що проводяться з 1 січня 2025 року.

    {Абзац третій частини вісімнадцятої статті 9 - 3 в редакції Закону № 810-IX від 21.07.2020 }

    Цінова пропозиція учасника аукціону, який бере участь в аукціоні з розподілу частини квоти підтримки для об’єктів електроенергетики або черг їх будівництва (пускових комплексів), що виробляють електричну енергію з інших видів альтернативних джерел енергії (крім енергії вітру, енергії сонячного випромінювання, доменного та коксівного газів, а з використанням гідроенергії - вироблену лише мікро-, міні- та малими гідроелектростанціями), не може бути вищою за 12 євроцентів за 1 кіловат-годину.

    {Частина дев'ятнадцята статті 9 - 3 в редакції Закону № 810-IX від 21.07.2020 }

    У разі якщо учасник аукціону має намір брати участь в аукціоні для набуття права на підтримку щодо двох чи більше об’єктів електроенергетики або черг будівництва (пускових комплексів) об’єктів електроенергетики, такий учасник подає закриті пропозиції окремо щодо кожного об’єкта.

    Інформація, що відображається під час проведення аукціону, визначається порядком проведення аукціонів з розподілу квоти підтримки. Після завершення аукціону здійснюється одночасне розкриття інформації, наданої учасниками аукціону відповідно до порядку проведення аукціонів з розподілу квоти підтримки. Критерієм вибору переможців аукціону з розподілу квоти підтримки є ціна, зазначена у закритій пропозиції. Учасники, які запропонували найменші цінові пропозиції у межах частини річної квоти підтримки, що розподіляється на аукціоні, визнаються переможцями аукціону на заявлену ними величину потужності.

    {Частина двадцять перша статті 9 - 3 в редакції Закону № 810-IX від 21.07.2020 }

    Обов’язковою умовою проведення аукціону з розподілу річної квоти підтримки є забезпечення конкуренції. Величина потужності, щодо якої за результатами аукціону учасники набувають право на підтримку, не може перевищувати 80 відсотків сукупної величини потужності, запропонованої всіма учасниками відповідного аукціону.

    {Частина двадцять друга статті 9 - 3 із змінами, внесеними згідно із Законом № 810-IX від 21.07.2020 }

    У разі якщо на аукціоні не розподілена частина квоти (повністю або частково) за певним видом альтернативних джерел енергії, за рішенням Кабінету Міністрів України нерозподілений обсяг може бути спрямований до частини квоти підтримки за іншими видами альтернативних джерел енергії для розподілу на наступному аукціоні.

    Аукціонна ціна визначається для кожного учасника - переможця аукціону на рівні цінової пропозиції такого учасника аукціону. У договорі про надання послуги за механізмом ринкової премії зазначаються аукціонна ціна в євро та її гривневий еквівалент, визначений за офіційним валютним курсом Національного банку України на дату укладення договору, а також фіксуються частки аукціонної ціни, які визначені у євро та в національній валюті за офіційним валютним курсом Національного банку України на дату укладення договору.

    {Частина двадцять четверта статті 9 - 3 в редакції Закону № 3220-IX від 30.06.2023 }

    За результатами проведених у відповідному році аукціонів з розподілу річної квоти підтримки суб’єкт господарювання самостійно або разом з іншими суб’єктами господарювання, з якими має спільного кінцевого бенефіціарного власника (контролера), має право отримати не більше 25 відсотків обсягу річної квоти підтримки на відповідний рік.

    {Частина двадцять п'ята статті 9 - 3 в редакції Закону № 810-IX від 21.07.2020 }

    Протокол розкриття пропозицій формується автоматично та оприлюднюється в електронній формі електронною торговою системою в день завершення аукціону. Після перевірки гарантованим покупцем поданих учасниками документів і відомостей, але не пізніше 10 робочих днів з дня завершення аукціону, формується автоматично та оприлюднюється в електронній формі протокол про результати аукціону.

    {Частина двадцять шоста статті 9 - 3 в редакції Закону № 810-IX від 21.07.2020 }

    Переможець аукціону та гарантований покупець не пізніше 15 робочих днів з дати оприлюднення протоколу про результати аукціону зобов’язані підписати протокол та укласти договір про надання послуги за механізмом ринкової премії, після чого гарантований покупець публікує такий договір в електронній торговій системі.

    {Частина двадцять сьома статті 9 - 3 в редакції Закону № 3220-IX від 30.06.2023 }

    У разі відмови переможця аукціону від підписання протоколу про результати аукціону, укладення договору з гарантованим покупцем електронна торгова система автоматично формує та оприлюднює новий протокол про результати аукціону. Факт відмови переможця аукціону від підписання протоколу про результати аукціону, укладення договору з гарантованим покупцем підтверджується актом, що складається та оприлюднюється в електронній торговій системі гарантованим покупцем.

    Переможець аукціону, який відмовився від підписання протоколу про результати аукціону, укладення договору з гарантованим покупцем, позбавляється права брати участь у подальших аукціонах строком на один рік з дня оприлюднення в електронній торговій системі гарантованим покупцем відповідного акта.

    {Частина двадцять дев'ята статті 9 - 3 в редакції Закону № 810-IX від 21.07.2020 }

    Підставою для відмови гарантованого покупця від підписання протоколу про результати аукціону, укладення договору з переможцем аукціону може бути виключно:

    неподання суб’єктом господарювання документів або відомостей, передбачених цим Законом та порядком проведення аукціонів з розподілу квоти підтримки;

    надання суб’єктом господарювання недостовірної інформації у документах або відомостях або якщо їх зміст не відповідає вимогам цього Закону та порядку проведення аукціонів з розподілу квоти підтримки;

    нерозкриття або неповне розкриття суб’єктом господарювання інформації про кінцевих бенефіціарних власників;

    якщо на суб’єкта господарювання або членів його органів управління, а також інших осіб, пов’язаних із суб’єктом господарювання відносинами контролю, поширюються спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (санкції) згідно із Законом України "Про санкції" та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до зазначеного Закону;

    якщо за результатами аукціонів, проведених у відповідному році, суб’єкт господарювання самостійно або разом з іншими суб’єктами господарювання, з якими має спільного кінцевого бенефіціарного власника (контролера), набуває право більш як на 25 відсотків обсягу річної квоти підтримки на відповідний рік.

    {Частина тридцята статті 9 - 3 в редакції Закону № 810-IX від 21.07.2020 }

    У разі відмови гарантованого покупця від підписання протоколу про результати аукціону, укладення договору з переможцем гарантований покупець складає відповідний акт, в якому зазначає підстави такої відмови, та оприлюднює його в електронній торговій системі, після чого електронна торгова система автоматично формує та оприлюднює новий протокол про результати аукціону.

    У разі відмови переможця аукціону або гарантованого покупця від підписання протоколу про результати аукціону, укладення договору про надання послуги за механізмом ринкової премії безумовна та безвідклична банківська гарантія, надана переможцем для участі в аукціоні, виконується на користь гарантованого покупця.

    {Частина тридцять друга статті 9 - 3 в редакції Закону № 3220-IX від 30.06.2023 }

    Безумовна та безвідклична банківська гарантія, надана для участі в аукціоні, повертається суб’єктам господарювання, які за результатами аукціону не набули права на підтримку, протягом п’яти робочих днів з дати публікації в електронній торговій системі договорів, укладених між гарантованим покупцем та переможцями аукціону, але не пізніше 30 робочих днів після завершення аукціону.

    Безумовна та безвідклична банківська гарантія, надана для участі в аукціоні, повертається переможцю аукціону протягом п’яти робочих днів з дати публікації в електронній торговій системі договору, укладеного між гарантованим покупцем та переможцем аукціону.

    До укладення договору з гарантованим покупцем переможець аукціону надає безумовну та безвідкличну банківську гарантію, видану на користь гарантованого покупця як забезпечення виконання зобов’язань за договором. Розмір безумовної та безвідкличної банківської гарантії, виданої як забезпечення виконання зобов’язань за договором, становить 15 євро за кожний кіловат потужності.

    {Частина тридцять п'ята статті 9 - 3 із змінами, внесеними згідно із Законом № 810-IX від 21.07.2020 }

    Договір про надання послуги за механізмом ринкової премії укладається відповідно до частини п’ятої статті 71 Закону України "Про ринок електричної енергії" на строк надання підтримки, визначений цією статтею.

    {Частина тридцять шоста статті 9 - 3 в редакції Закону № 3220-IX від 30.06.2023 }

    Відповідно до договору про надання послуги за механізмом ринкової премії гарантований покупець гарантує придбання послуги за механізмом ринкової премії із застосуванням аукціонної ціни з урахуванням надбавки до неї, встановленої відповідно до статті 9 - 2 цього Закону.

    {Частина тридцять сьома статті 9 - 3 в редакції Закону № 3220-IX від 30.06.2023 }

    Гарантований покупець не має права відмовити переможцю аукціону в укладенні договору, за умови дотримання переможцем вимог цього Закону.

    Договір повинен передбачати зобов’язання переможця аукціону щодо будівництва та введення об’єкта електроенергетики в експлуатацію протягом 18 місяців з дня укладення договору - для об’єктів електроенергетики, що виробляють електричну енергію з енергії сонячного випромінювання, та протягом 36 місяців з дня укладення договору - для об’єктів електроенергетики, що виробляють електричну енергію з інших видів альтернативних джерел енергії. Не пізніше шести місяців із дати укладення відповідного договору суб’єкт господарювання надає гарантованому покупцю копію документів, що посвідчують право власності чи користування земельною ділянкою, або копію договору суперфіцію для будівництва об’єкта електроенергетики для виробництва електричної енергії з альтернативних джерел енергії, у тому числі відповідної черги його будівництва (пускового комплексу), або копію документів, що посвідчують право власності чи користування об’єктом нерухомості або його частиною, у разі встановлення (монтажу) об’єкта електроенергетики, що виробляє електричну енергію з енергії сонячного випромінювання, на даху та/або фасаді такого об’єкта нерухомості, та копію договору про приєднання об’єкта електроенергетики для виробництва електричної енергії з альтернативних джерел енергії до електричних мереж. У разі якщо суб’єкт господарювання не надав відповідні документи у встановлений цією статтею строк, договір про надання послуги за механізмом ринкової премії є недійсним, зобов’язання за безумовною та безвідкличною банківською гарантією виконуються на користь гарантованого покупця за його вимогою.

    {Частина тридцять дев'ята статті 9 - 3 в редакції Закону № 3220-IX від 30.06.2023 }

    Суб’єкт господарювання надає гарантованому покупцю документ, що підтверджує факт надання послуги з приєднання об’єкта електроенергетики чи черги його будівництва (пускового комплексу) до системи передачі або розподілу, виданий відповідно до вимог кодексу системи передачі або кодексу систем розподілу, та виданий уповноваженим органом сертифікат, що засвідчує відповідність закінченого будівництвом об’єкта електроенергетики, у тому числі черги його будівництва (пускового комплексу), що виробляє електричну енергію з альтернативних джерел енергії (крім доменного та коксівного газів, а з використанням гідроенергії - лише мікро-, міні- та малими гідроелектростанціями), проектній документації та підтверджує його готовність до експлуатації, або зареєстровану відповідно до законодавства декларацію про готовність об’єкта до експлуатації. Безумовна та безвідклична банківська гарантія, надана суб’єктом господарювання як забезпечення виконання зобов’язань за договором, повертається гарантованим покупцем протягом 10 робочих днів, за умови надання зазначених у першому реченні цієї частини документів. Зобов’язання гарантованого покупця, пов’язані з підтримкою суб’єкта господарювання, який виробляє електричну енергію з альтернативних джерел енергії, виникають з дня, наступного за днем надання суб’єктом господарювання зазначених у першому реченні цієї частини документів.

    {Частина сорокова статті 9 - 3 в редакції Законів № 810-IX від 21.07.2020 , № 3220-IX від 30.06.2023 }

    У разі якщо суб’єкт господарювання не надав документ, що підтверджує факт надання послуги з приєднання об’єкта електроенергетики чи черги його будівництва (пускового комплексу) до системи передачі або розподілу, виданий відповідно до вимог кодексу системи передачі або кодексу систем розподілу, а також сертифікат, що підтверджує готовність об’єкта до експлуатації, або декларацію про готовність об’єкта до експлуатації у встановлений цією статтею строк, договір про надання послуги за механізмом ринкової премії є недійсним, зобов’язання за безумовною та безвідкличною банківською гарантією виконуються на користь гарантованого покупця за його вимогою.

    {Частина сорок перша статті 9 - 3 із змінами, внесеними згідно із Законом № 810-IX від 21.07.2020 ; в редакції Закону № 3220-IX від 30.06.2023 }

    За ініціативою суб’єкта господарювання строк будівництва та введення об’єкта електроенергетики в експлуатацію може бути одноразово подовжений на 12 місяців після внесення змін до договору про надання послуги за механізмом ринкової премії та надання суб’єктом господарювання додаткової безумовної та безвідкличної банківської гарантії у розмірі, що становить 30 євро за кожний кіловат потужності.

    {Частина сорок друга статті 9 - 3 в редакції Закону № 3220-IX від 30.06.2023 }

    У разі настання обставин непереборної сили зобов’язання суб’єкта господарювання щодо встановленого цією статтею строку будівництва та введення об’єкта електроенергетики в експлуатацію подовжуються на строк дії обставин непереборної сили, за умови підтвердження в установленому законодавством порядку факту їх настання та строку дії.

    Оплата вартості послуги за механізмом ринкової премії, що надається суб’єктами господарювання, які набули право на підтримку за результатами аукціону, здійснюється щомісяця, не пізніше 25 числа місяця, що настає за розрахунковим періодом (місяцем). При визначенні вартості послуги за механізмом ринкової премії, придбаної гарантованим покупцем за договором про надання послуги за механізмом ринкової премії, аукціонна ціна або її частка, що зафіксована у євро, перераховується гарантованим покупцем у національну валюту за середнім офіційним валютним курсом Національного банку України за розрахунковий період (місяць). У разі наявності частки аукціонної ціни, зафіксованої у національній валюті, вона визначається за офіційним валютним курсом Національного банку України на дату укладення договору.

    {Частина сорок четверта статті 9 - 3 в редакції Закону № 3220-IX від 30.06.2023 }

    Строк надання підтримки становить 12 років з першого дня календарного місяця, що настає за місяцем, у якому суб’єкт господарювання надав зазначені у першому реченні частини сорокової цієї статті документи. У разі якщо об’єкт електроенергетики вводиться в експлуатацію чергами його будівництва (пусковими комплексами), на такому об’єкті має бути організований окремий комерційний облік за кожною чергою його будівництва (пусковим комплексом), для яких строк надання підтримки застосовується окремо.

    {Частина сорок п’ята статті 9 - 3 в редакції Законів № 810-IX від 21.07.2020 , № 3220-IX від 30.06.2023 }

    {Розділ II доповнено статтею 9 - 3 згідно із Законом № 2712-VIII від 25.04.2019 }

    Попередня

    12/22

    Наступна
    Додати в обране
    logo

    Юридичні застереження

    Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

    Повний текст