1. Адміністративний нагляд встановлюється терміном від одного року до двох років і починає відраховуватися з дня оголошення піднаглядному постанови суду про його встановлення. Він не може перевищувати термінів, передбачених законом для погашення або зняття судимості. У разі, коли є підстави вважати, що особа, щодо якої встановлено адміністративний нагляд, залишається небезпечною для суспільства, адміністративний нагляд за поданням відповідного органу внутрішніх справ може бути продовжено у загальному порядку кожного разу ще на шість місяців, але не більше терміну, передбаченого законом для погашення або зняття судимості. Якщо піднаглядному призначено покарання, не пов'язане з позбавленням волі, адміністративний нагляд не припиняється.
2. Постанова судді оголошується піднаглядному в судовому засіданні. При цьому особі, щодо якої встановлено адміністративний нагляд, під підпис роз'яснюється її обов'язок вести законослухняний спосіб життя, не порушувати громадський порядок і додержувати таких правил:
а) прибути у визначений установою виконання покарань термін в обране ним місце проживання і зареєструватися в органі внутріш ніх справ (строк прибуття встановлюється виходячи із часу, необ хідного засудженому на проїзд до обраного місця проживання);
б) з'являтися за викликом міліції у вказаний термін і давати усні та письмові пояснення з питань, пов'язаних з виконанням правил адміністративного нагляду;
в) письмово повідомляти працівників міліції, які здійснюють адміністративний нагляд, про зміну місця роботи чи проживання, а також про виїзд за межі району (міста) у службових справах;
г) у разі від'їзду в особистих справах з дозволу міліції в інший населений пункт та перебування там більше доби зареєструватися в місцевому органі внутрішніх справ.
Заборонено встановлювати обмеження, які не зазначені у постанові судді про встановлення адміністративного нагляду.
Про оголошення піднаглядному постанови судді про встановлення адміністративного нагляду й обмежень та роз'яснення відповідальності за порушення цих правил начальник або його перший заступник складає відповідну довідку. У разі відмови особи, що звільняється, підписувати довідку, посадова особа робить про це відповідний запис і попереджає піднаглядного, що його відмова не звільняє його від відповідальності за порушення правил адміністративного нагляду.
3. Постанову судді про встановлення адміністративного нагля ду, характеристику на піднаглядну особу, а також довідку про ого лошення особі, яка звільняється з місць позбавлення волі постано ви суду про встановлення адміністративного нагляду, відділ контро лю за виконанням судових рішень направляє до міськ-, райвідділу за обраним нею місцем проживання в день його звільнення.
При цьому слід мати на увазі, що дана постанова суду про встановлення адміністративного нагляду відповідно до ст. 402 КПК України вступає в законну силу та виконується після закінчення 15-денного строку на подачу апеляції, касаційної скарги, внесення касаційного подання, оскільки інше даним Кодексом не передбачено.
Дане положення є особливо актуальним для реалізації прокурорами свого права на оскарження рішення суду, бо за встановленим порядком їх участь у засіданнях з питань встановлення адміністративного нагляду не передбачена.
4. Ст. 395 КК України передбачено кримінальну відповідаль ність за самовільне залишення особою місця проживання з метою ухилення від адміністративного нагляду, а також неприбуття без поважних причин у визначений строк до обраного місця прожи вання.
Самовільне залишення піднаглядним місця проживання з метою ухилення від адміністративного нагляду - це, наприклад, виїзд без дозволу органів внутрішніх справ на постійне місце проживання в інший населений пункт, самовільний виїзд на сезонні, тимчасові та інші роботи в інші населені пункти, самовільний виїзд на відпочинок на курорт тощо.
Неприбуття без поважних причин у визначений строк до обраного місця проживання особи, щодо якої встановлено адміністративний нагляд, - це неявка до органу внутрішніх справ після закінчення строку, встановленого при звільненні. Поважними причинами можуть бути різні об'єктивні обставини, що перешкоджають особі вчасно прибути до обраного місця проживання: перебої в ро-
538
539
боті транспорту, відсутність квитків для проїзду, стихійне лихо та інші обставини непереборної сили, хвороба, затримання такої особи співробітниками міліції тощо.
page
youtube