Головна Блог ... Новини КГС ВС щодо кваліфікації дій суб’єктів господарювання як анти конкурентних узгоджених КГС ВС щодо кваліфікації дій суб’єктів господарюва...

КГС ВС щодо кваліфікації дій суб’єктів господарювання як анти конкурентних узгоджених

  • Автор: 

    Автор не вказаний

  • 1

  • 0

  • 1645

Відключити рекламу
 - tn1_kgs_vs_shchodo_kvalifikatsii_diy_sub_ektiv_gospodaryuvannya_yak_anti_konkurentnih_uzgodgenih_5cd6e9b7482c9.png

У справі № 914/2554/16 ПП «Окко-Нафтопродукт» звернулося до господарського суду з позовом до Львівського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України про визнання недійсним рішення адміністративної колегії відповідача «Про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та накладення штрафу» в частині, яка стосується позивача.

Суди розглядали справу неодноразово.

Господарський суд Львівської області рішенням від 2 липня 2018 року, залишеним без змін постановою Західного апеляційного господарського суду від 13 грудня 2018 року, позов задовольнив повністю.

Залишаючи без змін рішення судів попередніх інстанцій, колегія суддів Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду зазначила таке.

Приймаючи спірне рішення, Відділення АМКУ дійшло висновку, що стрімке і значне зростання роздрібних цін на дизельне пальне за відсутності об’єктивних підстав є наслідком антиконкурентних узгоджених дій ПП «Окко-Нафтопродукт» та ТОВ «ВОГ РІТЕЙЛ». Такі схожі дії є горизонтальними антиконкурентними узгодженими діями, що призвели до обмеження конкуренції на ринку роздрібної реалізації дизельного пального у Львівській області. В результаті таких дій споживачі придбавали зазначені нафтопродукти за завищеними цінами.

Згадайте новину: ВС вказав на обов’язкові підстави для застосування зустрічного забезпечення позову

Разом з тим висновок органу АМКУ щодо відсутності у суб'єкта господарювання об'єктивних причин для вчинення схожих дій (бездіяльності) має ґрунтуватися на результатах дослідження усієї сукупності факторів, що об'єктивно (незалежно від суб'єкта господарювання) впливають на його поведінку у спірних відносинах, а не бути наслідком обмеженого кола факторів (наприклад, тільки ціни придбання товару). Зокрема суд має з'ясовувати, чи досліджено в такому рішенні динаміку цін, обставини і мотиви їх підвищення або зниження, обґрунтованість зміни цін, співвідношення дій (бездіяльності) суб'єкта господарювання з поведінкою інших учасників товарного ринку, в тому числі й тих, що не притягалися до відповідальності за порушення законодавства про захист економічної конкуренції, витрати суб'єкта господарювання, які впливають на вартість товару, тощо.

Згадайте новину: Право на доступ по публічної інформації включає в себе право на своєчасність її отримання – ВП ВС

При цьому саме орган АМКУ має довести безпідставність посилання заінтересованої особи на інші чинники, що можуть позначатися на поведінці суб'єкта господарювання (зокрема на: специфіку відповідного товарного ринку; тривалість та вартість зберігання товару; час та вартість доставки; витрати на реалізацію товару тощо). На відповідний орган покладається обов'язок не лише доведення однотипної і одночасної (синхронної) поведінки суб'єктів господарювання на ринку, а й установлення шляхом економічного аналізу ринку (в тому числі у разі потреби шляхом залучення спеціалістів та експертів) відсутності інших, окрім попередньої змови, чинників (пояснень) паралельної поведінки таких суб'єктів господарювання.

Однак суди попередніх інстанцій встановили, що здійснений Відділенням АМКУ аналіз ринку не підтверджує відсутності у позивача об’єктивних причин для такої ринкової поведінки, яка визнана відповідачем порушенням, і не дає можливості підтвердити подібність роздрібних цін позивача і ТОВ «ВОГ РІТЕЙЛ» лише наявністю змови (домовленості) між ними, оскільки роздрібні ціни на дизельне пальне позивач встановлював унаслідок впливу об’єктивних чинників, і в нього не було необхідності узгоджувати свою цінову поведінку з ТОВ «ВОГ РІТЕЙЛ» для встановлення таких цін.

З повним текстом постанови Верховного Суду можна ознайомитися за посиланням http://reyestr.court.gov.ua/Review/80856557.

Джерело: Судова влада України

Згадайте новину: ОП КЦС ВС застосувала принцип «естопель» для вирішення спорів, що виникають із договірних зобов’язань

Про правові наслідки та повноваження органів місцевого самоврядування щодо надання дозволу на розробку проекту землеустрою висловилася ВП ВС

  • 1645

    Переглядів

  • 0

    Коментарі

  • 1645

    Переглядів

  • 0

    Коментарі


  • Відключити рекламу

    Залиште Ваш коментар:

    Додати

    КОРИСТУЙТЕСЯ НАШИМИ СЕРВІСАМИ ДЛЯ ОТРИМАННЯ ЮРИДИЧНИХ ПОСЛУГ та КОНСУЛЬТАЦІЙ

    • Безкоштовна консультація

      Отримайте швидку відповідь на юридичне питання у нашому месенджері, яка допоможе Вам зорієнтуватися у подальших діях

    • ВІДЕОДЗВІНОК ЮРИСТУ

      Ви бачите свого юриста та консультуєтесь з ним через екран , щоб отримати послугу Вам не потрібно йти до юриста в офіс

    • ОГОЛОСІТЬ ВЛАСНИЙ ТЕНДЕР

      Про надання юридичної послуги та отримайте найвигіднішу пропозицію

    • КАТАЛОГ ЮРИСТІВ

      Пошук виконавця для вирішення Вашої проблеми за фильтрами, показниками та рейтингом

    Популярні новини

    Дивитись усі новини
    Дивитись усі новини
    logo

    Юридичні застереження

    Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

    Повний текст