Головна Сервіси для юристів ... Постанови КМУ Деякі питання використання коштів з рахунка для задоволення потреб освіти і науки Деякі питання використання коштів з рахунка для за...

Деякі питання використання коштів з рахунка для задоволення потреб освіти і науки | від 08-11-2022 - 1256-2022-п

Додати в обране

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА

від 8 листопада 2022 р. № 1256
Київ

Деякі питання використання коштів з рахунка для задоволення потреб освіти і науки

Кабінет Міністрів України постановляє:

1. Затвердити Порядок використання коштів з рахунка для задоволення потреб освіти і науки, що додається.

2. Рекомендувати військовим адміністраціям, виконавчим органам сільських, селищних, міських, районних у містах рад, закладам освіти і науковим установам організувати роботу із задоволення потреб освіти і науки відповідно до Порядку, затвердженого цією постановою, та щомісяця інформувати Міністерство освіти і науки про здійснення заходів щодо задоволення потреб освіти і науки та використання коштів.

Прем'єр-міністр України

Д. ШМИГАЛЬ

Інд. 73




ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 8 листопада 2022 р. № 1256

ПОРЯДОК
використання коштів з рахунка для задоволення потреб освіти і науки

1. Цей Порядок визначає механізм використання коштів, що надійшли на рахунок для задоволення потреб освіти і науки (далі - кошти).

2. У цьому Порядку терміни вживаються у значенні, наведеному в Законах України “Про освіту”, “Про наукову і науково-технічну діяльність”, “Про гуманітарну допомогу”, “Про благодійну діяльність та благодійні організації”, “Про громадські об’єднання”.

Термін “рахунок для задоволення потреб освіти і науки” (далі - рахунок) у цьому Порядку означає поточний рахунок МОН, відкритий у Національному банку для надходження коштів у національній та іноземній валюті від фізичних та юридичних осіб, резидентів і нерезидентів як благодійної пожертви, гуманітарної допомоги, грантів та дарунків.

3. МОН може використовувати кошти з рахунка відповідно до цього Порядку.

4. Кошти, що надійшли на рахунок, спрямовуються на:

придбання засобів навчання для потреб освіти і науки;

придбання комп’ютерного та іншого обладнання, програмного забезпечення;

створення освітніх програм та інструментів;

придбання шкільних автобусів для закладів загальної середньої освіти;

відновлення роботи державних та комунальних закладів освіти і наукових установ, що постраждали внаслідок бойових дій, зокрема технічне забезпечення;

відновлення та модернізацію мережі дослідницької та інноваційної інфраструктури.

МОН може використовувати кошти з рахунка в разі виникнення комісійних витрат у рамках виконання договору банківського рахунка з Національним банком.

5. Першочергово кошти спрямовуються на:

забезпечення потреб освіти і науки для регіонів, де відбувалися бойові дії;

відновлення роботи державних та комунальних закладів освіти і наукових установ, що постраждали внаслідок бойових дій.

6. Одержувачами коштів є:

за напрямами їх використання, визначеними абзацами другим, четвертим пункту 4 цього Порядку, - державна наукова установа “Інститут модернізації змісту освіти”;

за напрямами їх використання, визначеними абзацами третім, п’ятим, шостим, сьомим пункту 4 цього Порядку, - військові адміністрації, виконавчі органи сільських, селищних, міських, районних у містах рад, державні та комунальні заклади освіти і наукові установи.

7. Розподіл коштів здійснюється комісією з питань розподілу коштів для задоволення потреб освіти і науки, утвореною МОН (далі - комісія), з урахуванням цільового призначення коштів, що надійшли.

Персональний склад комісії затверджується МОН. Головою комісії є заступник Міністра освіти і науки.

Засідання комісії веде голова, а в разі його відсутності - заступник голови.

Формою роботи комісії є засідання, регламент роботи якого визначається головою комісії. Засідання можуть проводитися у режимі аудіо- чи відеоконференції.

Голова (у разі його відсутності - заступник голови) комісії може прийняти рішення про проведення засідання комісії в режимі реального часу з використанням відповідних технічних засобів, зокрема через Інтернет, або про участь члена комісії у засіданні комісії в такому режимі.

Засідання комісії є правоможним, якщо на ньому присутні не менш як дві третини її складу.

Рішення комісії оформляється протоколом, який підписується головуючим і секретарем, та оприлюднюється на офіційному веб-сайті МОН.

Відповідно до рішення комісії МОН готує у строк не більше п’яти робочих днів проект наказу про розподіл коштів та подає його в установленому порядку на підпис Міністру освіти і науки.

Організаційне забезпечення роботи комісії здійснює її секретар, який бере участь у засіданнях комісії без права голосу.

Рішення комісії приймаються більшістю голосів її членів, які беруть участь у засіданні та мають право голосу. У разі однакового розподілу голосів остаточне рішення приймає головуючий на засіданні.

8. Розподіл коштів здійснюється комісією між державними та комунальними закладами освіти і науковими установами з урахуванням додаткових критеріїв.

За напрямом, визначеним абзацом другим пункту 4 цього Порядку, кошти можуть спрямовуватися (у частині науки) насамперед для:

оплати програм підвищення кваліфікації;

участі здобувачів освіти (наукового ступеня), а також педагогічних, науково-педагогічних, наукових, інших працівників закладів освіти (наукових установ) у програмах академічної мобільності для потреб науки;

наукового стажування наукових, науково-педагогічних працівників, аспірантів і докторантів, зокрема за кордоном.

За напрямами, визначеними абзацами другим та третім пункту 4 цього Порядку, кошти можуть спрямовуватися насамперед для тимчасово переміщених закладів вищої, фахової передвищої освіти:

із найбільшою кількістю фактичного розрахункового контингенту здобувачів освіти, які навчаються на умовах державного замовлення серед аналогічних закладів регіону, з якого було переміщено заклад;

які здійснюють освітній процес у змішаній та/або очній формі;

багатогалузевих (класичних, технічних) університетів.

За напрямом, визначеним абзацом п’ятим пункту 4 цього Порядку, кошти можуть спрямовуватися насамперед для:

опорних закладів загальної середньої освіти з кількістю учнів (без урахування їх кількості у філіях) не менш ніж 200 осіб;

закладів дошкільної та загальної середньої освіти для забезпечення регулярного перевезення учнів і дітей з обмеженими фізичними можливостями на інвалідних візках та педагогічних працівників до місць навчання, роботи і додому;

закладів загальної середньої освіти, які оптимізовані/об’єднані/ реорганізовані або повністю укомплектовані і в яких до місць навчання, до роботи і додому здійснюються регулярні перевезення учнів та педагогічних працівників.

За напрямом, визначеним абзацом шостим пункту 4 цього Порядку, кошти спрямовуватися насамперед для:

закладів загальної середньої освіти, фінансування яких здійснюється з обласного бюджету, в тому числі для осіб з особливими освітніми потребами;

опорних закладів загальної середньої освіти з кількістю учнів (без урахування їх кількості у філіях) не менш як 200 осіб;

закладів загальної середньої освіти з кількістю учнів не менш як 400 осіб;

закладів вищої, фахової передвищої освіти з найбільшою кількістю фактичного розрахункового контингенту здобувачів освіти, які навчаються на умовах державного замовлення серед закладів регіону;

закладів вищої, фахової передвищої освіти з найбільшою кількістю фактичного розрахункового контингенту здобувачів освіти, які у найближчий перспективі планують здійснювати та/або здійснюють освітній процес у змішаній та/або очній формі;

багатогалузевих (класичних, технічних) університетів;

об’єднаних закладів освіти;

державних і комунальних закладів професійної (професійно-технічної) освіти, що розміщені на територіях, які були тимчасово окуповані/перебували в зоні активних бойових дій;

забезпечення безпеки наукової діяльності наукових установ і закладів вищої освіти (знезараження, розмінування, очищення від засмічення земель, будівель, споруд і майнових комплексів, рекультивація земель, які були порушені внаслідок бойових дій, будівництва, облаштування та утримання інженерно-технічних і фортифікаційних споруд; відновлення меліоративних площ);

проведення ремонтних робіт у пошкоджених/зруйнованих будівлях, спорудах, майнових комплексах (крім об’єктів, що непридатні для використання за цільовим призначенням, або повністю втратили свою економічну цінність);

відновлення зруйнованих/пошкоджених об’єктів у сфері енергопостачання, теплопостачання, водопостачання і водовідведення, що забезпечують діяльність наукових установ та закладів вищої освіти;

проведення внутрішніх ремонтних робіт у приміщеннях наукових установ та закладів вищої освіти.

За напрямом, визначеним абзацом сьомим пункту 4 цього Порядку, кошти можуть спрямовуватися насамперед для:

придбання/ремонту втраченого/пошкодженого обладнання та техніки, витратних матеріалів і запасних частин до них, реактивів, зразків, необхідних для провадження наукової діяльності;

відновлення та збереження унікальних наукових об’єктів (колекцій, інформаційних фондів, дослідних установок та обладнання, а також заповідників і дендропарків, наукових полігонів тощо), які мають виняткове значення для вітчизняної та світової науки;

відшкодування збитків, завданих територіям та об’єктам природно-заповідного фонду внаслідок пошкодження чи знищення природних комплексів та об’єктів у їх межах.

9. Комісія приймає рішення щодо розподілу коштів з урахуванням їх цільового призначення:

за напрямами, визначеними абзацами другим, четвертим пункту 4 цього Порядку, - на основі пропозицій, поданих державною науковою установою “Інститут модернізації змісту освіти”, сформованих з урахуванням потреб, зібраних від державних та комунальних закладів освіти і науки;

за напрямами, визначеними абзацами третім, п’ятим, шостим, сьомим пункту 4 цього Порядку, - на основі пропозицій, поданих закладами вищої освіти державної форми власності, науковими установами та обласними військовими адміністраціями, сформованими з урахуванням потреб закладів освіти.

Пропозиції, що подаються одержувачами коштів за формою, визначеною МОН, повинні містити інформацію, зокрема, про реквізити відповідного рахунка одержувача коштів, напрями і суми використання коштів, та розглядатися в порядку черговості.

Пропозиції одержувачів коштів подаються в електронній формі на адресу електронної пошти: mon@mon.gov.ua.

10. За результатами розгляду пропозицій комісія у строк, що не перевищує десяти робочих днів з дня їх отримання, інформує в офіційному порядку одержувача коштів, що подав пропозицію, про прийняте рішення.

11. МОН отримує виписку з рахунка, відкритого в Національному банку, для визначення цільових надходжень на зазначений рахунок щодо фінансування конкретних напрямів, визначених у пункті 4 цього Порядку.

За відсутності цільового призначення кошти використовуються за будь-яким з напрямів, визначених у пункті 4 цього Порядку, з урахуванням критеріїв, визначених у пункті 8 цього Порядку.

Наказ про розподіл коштів є підставою для подання МОН доручення Національному банку на перерахування коштів у національній валюті, а також конвертації іноземної валюти у національну валюту в разі потреби, з рахунка для задоволення потреб освіти і науки на рахунки відповідних одержувачів .

У разі коли одержувач коштів є бюджетною установою, кошти в національній валюті перераховуються МОН на відповідні рахунки для обліку власних надходжень бюджетних установ, відкриті в органах Казначейства за кодом бюджетної класифікації 25020200 “Надходження, що отримують бюджетні установи від підприємств, організацій, фізичних осіб та від інших бюджетних установ для виконання цільових заходів, у тому числі заходів з відчуження для суспільних потреб земельних ділянок та розміщених на них інших об’єктів нерухомого майна, що перебувають у приватній власності фізичних або юридичних осіб”, для використання в установленому порядку.

12. Публічні закупівлі товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану здійснюються відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”, після припинення або скасування воєнного стану - в установленому законом порядку.

13. На період здійснення заходів, спрямованих на задоволення потреб освіти і науки, на одержувачів коштів, визначених у пункті 6 цього Порядку, не поширюються встановлені законодавством вимоги щодо отримання, використання, обліку та звітності благодійної допомоги від юридичних та фізичних осіб - резидентів і нерезидентів.

14. Одержувачі коштів організовують роботу із задоволення потреб освіти і науки за рахунок коштів та щомісяця інформують МОН про використання коштів та задоволення потреб освіти і науки.

У разі виникнення залишку коштів одержувач коштів протягом п’яти днів повертає їх на поточний рахунок МОН.

15. Складення та подання фінансової і бюджетної звітності про використання бюджетних коштів, а також контроль за їх цільовим та ефективним витрачанням здійснюються в установленому законодавством порядку.

Додати в обране
logo

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст