Землю боржників арештують за несплату аліментів чи комуналки

эксклюзив
19.11.2020 | Автор: Вергун Денис    Просмотров:  16385
Задать вопрос автору
Присоединяйтесь к нам в социальных сетях: telegram viber youtube

На землю українців зможуть без проблем накладати арешт у разі наявності в них боргів. Після відкриття доступу приватним та державним виконавцям до Держземкадастру, вони зможуть оперативно дізнаватись про наявність ділянок у того чи іншого неплатника.

Як буде працювати нововведення нам розказав член Асоціації правників України Дмитро Гладкий.

По словам юриста, на сьогоднішній день в Україні існує проблема з виконанням судових рішень. Причина тому-недостатня можливість виконавців отримання доступу до відомостей про майно боржника. Наприклад, як до відомостей з Державного земельного кадастру про наявність в боржника земельної ділянки, на яку можливо накласти арешт з метою пришвидшення погашення боргів.

Якщо боржник не виконує судове рішення добровільно, виконавець може використовувати заходи примусового виконання рішень, такі як, наприклад, заборона боржнику розпоряджатися та/або користуватися майном, яке належить йому на праві власності, у тому числі коштами, або встановлення боржнику обов’язку користуватися таким майном на умовах, визначених виконавцем(ст. 10 Закону України «Про виконавче провадження»)

"Для цього виконавцю потрібно отримати дані з державний органів про наявність в боржника майна, яке належить йому на праві власності. Таке майно може бути земельна ділянка. На сьогоднішній день Держгеокадастр опублікував на своїй офіційній веб-сторінці в мережі Інтернет повідомлення про відкриття доступу до бази даних Державного земельного кадастру виконавцям та арбітражним керуючим", – каже Дмитро Гладкий.

Як це працює та які відомості можливо отримати

Згідно із пунктом 163 Постанови Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 року №1051 «Про затвердження Порядку ведення Державного земельного кадастру» користування відомостями Державного земельного кадастру може також здійснюватися шляхом надання доступу до нього.

Згадайте новину: Преимуществом электронного исполнительного производства смогут воспользоваться далеко не все взыскатели

При цьому під доступом до Держземкадастру слід розуміти доступ користувача до відомостей кадастру за допомогою програмних засобів Державного земельного кадастру, у тому числі через Публічну кадастрову карту, з використанням телекомунікаційних каналів зв’язку та електронної ідентифікації із застосуванням кваліфікованого електронного підпису відповідно до пунктів 187-194 цього Порядку з метою самостійного перегляду та використання таких відомостей в електронній формі;

Користування відомостями Державного земельного кадастру здійснюється шляхом надання доступу до нього переліку суб’єктів, одним з яких є органи державної влади (пункт 187 Постанови Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 року №1051 "Про затвердження Порядку ведення Державного земельного кадастру").

Відповідно до пункту 190 Постанови Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 року №1051 «Про затвердження Порядку ведення Державного земельного кадастру» доступ до Державного земельного кадастру може надаватися до відомостей про:

1) геодезичну основу Державного земельного кадастру;

2) картографічну основу Державного земельного кадастру;

3) державний кордон (графічне зображення державного кордону, повні назви суміжних іноземних держав, опис меж прикордонної смуги, документи, на підставі яких встановлено державний кордон, проведено демаркацію державного кордону);

4) землі в межах територій адміністративно-територіальних одиниць (назва адміністративно-територіальної одиниці, опис меж адміністративно-територіальної одиниці, площа земель в межах адміністративно-територіальної одиниці, повні назви суміжних адміністративно-територіальних одиниць, акти, на підставі яких встановлені та змінені межі адміністративно-територіальних одиниць, категорії земель у межах адміністративно-територіальної одиниці (назва, код (номер), межі категорії земель, опис меж, площа, документи, на підставі яких встановлено категорію земель), масиви земель сільськогосподарського призначення (назва, код (номер), межі масиву та угідь, що входять до його складу, опис меж, площа, інформація про земельні ділянки, що входять до складу масиву, документи, на підставі яких відомості про масив внесено до Державного земельного кадастру), угіддя адміністративно-територіальної одиниці (назва, код (номер), контури угідь, площа, документи, на підставі яких визначено угіддя, якісні характеристики угідь), економічна та нормативна грошова оцінка земель в межах території адміністративно-територіальної одиниці, бонітування ґрунтів адміністративно-територіальної одиниці);

5) землі в межах державного кордону за межами територій адміністративно-територіальних одиниць (відомості, зазначені у підпункті 4 цього пункту, у частині, що характеризують такі землі з урахуванням їх місцезнаходження);

6) обмеження у використанні земель (вид, опис меж, площа, зміст обмеження, опис режимоутворюючого об'єкта - контури, найменування та характеристики, що обумовлюють встановлення обмежень (за наявності такого об'єкта), документи, на підставі яких встановлено обмеження у використанні земель);

7) земельну ділянку (кадастровий номер, місцезнаходження, опис меж, площа, міри ліній по периметру, координати поворотних точок меж, прив'язка поворотних точок меж до пунктів державної геодезичної мережі, якісний стан земель та бонітування ґрунтів, інші об'єкти Державного земельного кадастру, до яких територіально (повністю або частково) входить земельна ділянка, цільове призначення (категорія земель, вид використання земельної ділянки в межах певної категорії земель), відомості про масив земель сільськогосподарського призначення, до складу якого входить земельна ділянка, склад угідь із зазначенням контурів будівель і споруд, їх назви, обмеження у використанні земельних ділянок, частина земельної ділянки, на яку поширюється дія сервітуту, договору суборенди земельної ділянки, нормативна грошова оцінка, документація із землеустрою та оцінки земель щодо земельної ділянки та інші документи, на підставі яких встановлено відомості про земельну ділянку, а також відомості про власників, користувачів земельної ділянки).

Органам державної влади доступ до Державного земельного кадастру надається до відомостей, передбачених підпунктами 2, 4-7 цього пункту.

Згадайте новину: Частные исполнители работают в 2,5 раза эффективнее государственных. Но надеяться на выполнение судебных решений украинцам не приходится

Згідно із пунктом 191 Постанови Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 року №1051 «Про затвердження Порядку ведення Державного земельного кадастру» для отримання інформації з Державного земельного кадастру суб'єкт, зазначений у пункті 187 цього Порядку, здійснює пошук у Державному земельному кадастрі. Отриману в результаті пошуку інформацію забороняється надавати іншим особам за їх зверненням, крім випадків, встановлених законом. Суб'єкт, зазначений у пункті 187 цього Порядку, здійснює заходи щодо забезпечення зберігання, запобігання несанкціонованому доступу та поширенню інформації, отриманої в результаті доступу до Державного земельного кадастру, відповідно до законодавства. У разі використання відомостей Державного земельного кадастру, отриманих під час доступу, суб’єкт, зазначений у пункті 187 цього Порядку, зобов’язаний посилатися на їх джерело.

Відповідно до ст.36 Закону України "Про Державний земельний кадастр" технологічні та програмні засоби, необхідні для оприлюднення відомостей Державного земельного кадастру, мають забезпечувати юридичним та фізичним особам можливість анонімного перегляду, копіювання та роздрукування інформації, що відповідно до цієї статті надається безоплатно, на основі поширених веб-оглядачів та редакторів, без необхідності застосування спеціально створених для цього технологічних та програмних засобів, цілодобово, без обмежень.

"Перегляд, копіювання та роздрукування інформації про персональні дані власників та користувачів земельних ділянок здійснюються за умови ідентифікації особи (фізичної або юридичної), яка отримує доступ до інформації, з використанням кваліфікованого електронного цифрового підпису чи іншого альтернативного засобу ідентифікації особи", – зауважив нам Дмитро Гладкий.

Отже, з вищевикладеного можливо зробити наступні висновки:

  • введенням в дію такого доступу передбачується поліпшення в ефективності роботи виконавців в частині виконання судових рішень.
  • такий доступ має забезпечити більші можливості виконавців щодо пошуку майна боржника для прискореного виконання рішень суду.
  • при допомозі даних с Державного земельного кадастру, виконавець може знайти земельні ділянки, які належать боржнику на праві власності та накласти на останні арешт з метою пришвидшення погашення боргів.
  • арешти на земельні ділянки, що належать боржнику на праві власності, повинні торкнутися усіх видів заборгованості.
  • арешт на майно боржника може накладатися виконавцем шляхом винесення постанови про арешт майна боржника та оголошення заборони на його відчуження.

"Наразі не має можливості надати точної відповіді чи буде в цьому певна ефективність, чи ні та чи запрацював такий доступ. Та залишається сподіватись, що надалі цей доступ все ж надасть змогу виконавцям виконувати судові рішення ефективніше, а боржникам пришвидшить погашення боргів", – резюмував Дмитро Гладкий.

Джерело: юридичний ресурс Протокол

Бесплатная консультация быстрый ответ на Ваш юридический вопрос поможет сориентироваться в дальнейших действиях.

Объявите собственный тендер и получите выгодное предложение от более чем 5000 юристов со всей Украины.

Видео-консультация юриста это современное и эффективное решение для получения необходимой информации

Каталог юристов Украины это эффективный способ найти надежного и профессионального исполнителя для Вашей юридической цели
16385
Просмотров
1
Комментариев
Оставьте Ваш комментарий:

Пожалуйста, авторизуйтесь или зарегистрируйтесь для добавления комментария.


Популярные судебные решения
ЕСПЧ
0