Главная Блог ... Новости Прийнято закон про розширення повноважень Нацполіції (законопроект №7147) Прийнято закон про розширення повноважень Нацполіц...

Прийнято закон про розширення повноважень Нацполіції (законопроект №7147)

эксклюзив
Отключить рекламу
Прийнято закон про розширення повноважень Нацполіції (законопроект №7147) - c504323aa4d180f8e2ee7aee38ae5bb4.jpg

На нещодавньому пленарному засіданні Верховної Ради України - 15 березня 2022 року, було прийнято в цілому Закон України “Про внесення змін до законів України «Про Національну поліцію» та «Про Дисциплінарний статут Національної поліції України» з метою оптимізації діяльності поліції, у тому числі під час дії режиму воєнного стану” (законопроект № 7147). Закон готується на підпис Президента України.

Що передбачає новий закон, коротко зазначимо нижче:

1. Новим законом доповнено такі повноваження Нацполіції:

  • Запити на інформацію. За письмовим запитом безполатно одержувати і від держорганів, і від органів місцевого самоврядування (ОМС), а також - від юридичних осіб держ.форми власності, інформацію, що необхідна для виконання визначених Законом України “Про Національну поліцію” завдань та повноважень поліції (в т.ч. щодо військовополонених). При цьому, встановлено обов’язок суб’єктів, яким адресовано запит, протягом 3 днів, а в разі неможливості – не пізніше 10 днів з дня отримання запиту, надати відповідну інформацію. Якщо інформацію надати неможливо - повідомити про причини, що перешкоджають.
  • Спец. конвоювання. Здійснювати конвоювання осіб, затриманих за підозрою у вчиненні крим.правопорушення, тих що під вартою, обвинувачених або засуджених до позбавлення волі, охорона їх у залі суду. Перелік місць з/до яких здійснюється конвоювання, визначається МВС України.
  • Утримання в ізоляторах. У випадках, передбачених законом, утримувати в ізоляторах тимчасового тримання обвинувачених / засуджених, затриманих за вчинення крим. або адмін. правопорушень, осіб, щодо яких здійснюється застосовано тримання під вартою, адмін. арешт.
  • Розмінування та вибухонебезпечні роботи. Поліція може здійснювати розмінування, що має оперативний характер, у частині виявлення, знешкодження та знищення вибухонебезпечних предметів, якщо є підстави вважати їх предметами, знаряддями чи засобами адмін. або крим. правопорушень. Крім того, Нацполіція може організовувати роботу з допуску поліцейських до проведення таких спец. вибухотехнічних робіт. При цьому - надано повноваження здійснювати техніко-криміналістичне забезпечення огляду місця події, в т.ч., пов’язаної з пожежами, та спеціальні вибухотехнічними роботами.
  • Інтерпол та Європол. Надано повноваження здійснювати представництво та виконання зобов’язань України в Міжнародній організації кримінальної поліції – Інтерполі, виступати як Національне центральне бюро Інтерполу. Нацполіція матиме компетенцію здійснювати співробітництво з Європейським поліцейським офісом (Європол) та діяти як Національний 8 контактний пункт між компетентними органами України та Європолом. Також, надано повноваження, організовувати взаємодію правоохоронних та інших держорганів з Інтерполом, Європолом, компетентними органами інших держав сфери їх діяльності.
  • Біометрія та адміннагляд. Надано повноваження здійснювати збирання біометричних даних осіб (в т.ч. шляхом дактилоскопіювання) та здійснювати адміністративний нагляд.

2. Нові підстави для пред’явлення документів поліцейському. Так, поліцейський має право вимагати в особи пред’явлення нею документів, що посвідчують особу, та/або документів, що підтверджують відповідне право особи, у спосіб, який дає можливість поліцейському прочитати та зафіксувати дані, що містяться в документах, у випадках: якщо особа володіє зовнішніми ознаками, схожими на зовнішні ознаки особи, яка перебуває в розшуку, або безвісно зниклої особи, абоякщо самовільно залишила місце для утримання військовополонених.

3. Нові підстави для зупинення ТЗ. Поліцейський може зупиняти транспортні засоби у разі: … (новий пункт) якщо наявна інформація, яка свідчить про те, що водій або пасажир транспортного засобу є особою, яка самовільно залишила місце для утримання військовополонених.

4. Уточнені норми щодо можливості використовувати технічні прилади, технічні засоби та спеціалізоване програмне забезпечення. В тому числі - додано, що поліція може використовувати інфо, отриману за допомогою фото- і відео- техніки, тех.приладів та тех.засобів, що перебувають у чужому володінні.

5. Відбиття нападу. Так, поліцейський - у разі необхідності відбиття нападу, що загрожує життю чи здоров’ю поліцейського або іншої особи, а також усунення небезпеки у стані крайньої необхідності або при затриманні особи, яка вчинила правопорушення та/або чинить опір поліцейському - має право використати підручні засоби.

Крім того, від час воєнного стану - поліцейський має право застосовувати заходи примусу відносно осіб, які приймають участь у збройній агресії проти України без урахування вимог (обмежень) та заборон передбачених Законом України “Про Національну поліцію”.

6. Зміни до складу поліції. Окрім кримінальної поліції, патрульної поліції, органів досудового розслідування, поліції охорони, спеціальної поліції, поліції особливого призначення, додано ще інші підрозділи, діяльність яких спрямована на виконання завдань поліції або на забезпечення її функціонування. Які саме це - інші підрозділи, закон не уточнює.

7. Нацполіція може здійснювати охорону об’єктів права державної власності у тому числі на договірних засадах.

8. Тепер поліція забезпечує збирання, накопичення інформації (в тому числі, мультимедійної) та біометричних даних (відцифрований образ обличчя особи, відцифровані відбитки пальців рук, дактилокартки) - в тому числі, стосовно ДТП (які оформлені ними). Порядок таких дій встановлюється МВС

9. На час дії режиму воєнного стану - при виконанні поліцейським своїх обов’язків в цивільному одязі, поліцейський може не мати при собі спеціальний жетон, а при виконанні службових обов’язків із використанням засобів індивідуального захисту - на них може не розміщуватися ідентифікаційний номер або спеціальний жетон.

Новим законом розширено випадки, коли при виконанні своїх обов’язків у цивільному одязі поліцейський може не мати жетон - в тому числі у мирний час.

І насамкінець треба додати, що під час дії воєнного стану атестування поліцейських не проводиться. Також, в такі часи, не здійснюється громадський контроль за діяльністю поліції. У воєнний час поліцейським гарантується безоплатне медичне забезпечення в закладах охорони здоров’я будь-якої форми власності. Зазначеними змінами, також доповнено Закон України “Про Дисциплінарний статут Національної поліції України” в частині проведення службового розслідування в період дії воєнного стану.

​​Джерело: юридичний ресурс Протокол.

  • 9355

    Просмотров

  • 0

    Коментарии

  • 9355

    Просмотров

  • 0

    Коментарии


  • Поблагодарить Отключить рекламу

    Оставьте Ваш комментарий:

    Добавить

    Другие наши сервисы:

    • Бесплатная консультация

      Получите быстрый ответ на юридический вопрос в нашем мессенджере , который поможет Вам сориентироваться в дальнейших действиях

    • ВИДЕОЗВОНОК ЮРИСТУ

      Вы видите своего юриста и консультируетесь с ним через экран, чтобы получить услугу, Вам не нужно идти к юристу в офис

    • ОБЪЯВИТЕ СОБСТВЕННЫЙ ТЕНДЕР

      На выполнение юридической услуги и получите самое выгодное предложение

    • КАТАЛОГ ЮРИСТОВ

      Поиск исполнителя для решения Вашей проблемы по фильтрам, показателям и рейтингу

    Популярные новости

    Смотреть все новости
    Смотреть все новости
    logo

    Юридические оговорки

    Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.

    Полный текст