17.07.2015 | Автор: Березюк Олег Валерійович
Задать вопрос автору
Присоединяйтесь к нам в социальных сетях: telegram viber youtube

Изменений в Конституцию не будет, – эксперт

По мнению эксперта, КСУ должен дать негативное заключение насчет изменений к Конституции в части децентрализации

Изменений в Конституцию не будет, – эксперт

16 июля Верховная Рада приняла постановление о включении в повестку дня сессии и передаче на рассмотрение в Конституционный Суд законопроекта № 2217а о внесении изменений в Конституцию Украины (относительно децентрализации власти).

Олег Березюк, юрист, глава Украинского юридического общества, прокомментировал ЮРЛИГЕ данные изменения:

«В першу чергу, я хотів би звернути увагу, що ми знаходимось фактично в стані війни. Під час воєнного стану змінювати Конституцію не можна. Тому говорити зараз, що ми можемо змінити якісь там норми і потім жити по них, - не логічно і не правильно.

Ст.5 Конституції України нам чітко говорить, що право визначати і змінювати конституційний лад належить виключно народу України. Якщо ми зараз вносимо зміни до Конституції, і Крим, а також частина Луганської та Донецької області, які зараз окуповані, не беруть участь у цьому, то ми фактично легітимізуємо ЛНР і ДНР та визнаємо окупацію Криму.

Щодо децентралізації, то якщо йде мова про те, щоб передати частину повноважень на місця, то моя точка зору така: органи місцевого самоврядування можуть виконувати лише ті функції, які на них покладені, вирішувати питання місцевого значення. А коли йде мова про оборону країни, боротьбу з організованою злочинністю, то звичайно це мають виконувати державні органи.

Ідея з префектурою в принципі гарна, але краще б ми не змінювали назву, а залишили б голову районної, чи обласної, для прикладу, держадміністрації, і передали б йому функції префекта. В такому разы люди сприймали б це і розуміли, хто це такий і що він робить. Звичайно, що органи місцевого самоврядування повинні мати свої виконавчі органи для того, щоб виконувати поставлені перед ними завдання. Також вони мають мати відповідний бюджет, адже без грошей нічого не організуєш. Людям потрібно управляти відповідною територією, наводити там лад і забезпечувати потреби громадян.

Щодо особливого статусу Донбасу та суперечок навколо цього питання з боку різних політичних сил, то я вважаю, що якби провели відкрите обговорення змін до Конституції, то такої проблеми не було б. Сьогодні невідомо хто, невідомо де написав цей проект, і його «кинули» в парламент, думаючи, що швидко зможуть «протиснути».

Але я думаю, що результати вчорашнього голосування говорять самі за себе: публічного обговорення не було, за цей проект голосувати не будуть, і думаю, що слава БогуТому змін до Конституції не буде. Конституцію можна міняти тільки тоді, коли в країні буде мир, буде визначеність, в якому стані ми знаходимося в Донецькій та Луганській областях, і тоді можна буде говорити про якісь зміни. Сьогодні це робити не можна.

З моєї точки зору, Конституційний Суд повинен дати негативний висновок щодо цих змін. В крайньому разі, будуть такі люди, які будуть мати особливу думку, ця думка буде оприлюднена. Якби там не було - джерелом влади в Україні є народ.

Знаєте, коли ми говоримо про Конституцію, її можна порівняти з автомобілем… Є досконалий автомобіль, є недосконалий. Якщо, наприклад, є автомобіль мерседес, інженери працювали над ним, кожна деталь взаємодіє та має своє значення, немає дрібниць. Точно так само і в Конституції: немає дрібниць. Якщо спробувати з запорожця переставити деталі на мерседес, то зрозуміло як він буде їхати, а може взагалі і не поїде. Так само і з Конституцією. Це цілісний нормативний акт, який закріплює права і свободи громадян і визначає порядок формування і повноваження органів державної влади. В першу чергу, йде мова про Президента, судову гілку влади і про парламент. Конституція закріплює їх взаємодію і взаємоконтроль. Якщо десь якийсь із органів влади має більше повноважень, то відбувається неприроднє посилення цього органу. Тоді в країні відбувається дисбаланс. В результаті відсутня політична стабільність, що дуже часто приводить до революції. Конституція 96-го року давала можливість Президенту узурпувати владу. Недаремно Янукович в свій час зробив так, що повернувся до Конституції 96-го року. Наслідки нам відомі…».

Голова ГО "Українське юридичне товариство"
Олег  Березюк

0
Комментариев
Оставьте Ваш комментарий:

Пожалуйста, авторизуйтесь или зарегистрируйтесь для добавления комментария.


Популярні судові рішення