Землі державної власності громадам - Рада ухвалила ключовий закон земельної реформи

ексклюзив на правах реклами
29.04.2021 | Автор: Дубенкова Марія    Переглядів:  3424
Приєднуйтесь до нас в соціальних мережах: telegram viber youtube

Верховна Рада прийняла в цілому законопроект «Про внесення змін до Земельного кодексу України та інших законодавчих актів щодо удосконалення системи управління та дерегуляції у сфері земельних відносин» №2194, чим наблизила нашу державу до фіналу земельної реформи.

Законопроект № 2194 є ключовим у впровадженні земельної реформи, його завданням є реформування та реорганізація Держгеокадастру, а саме зняття з нього повноважень щодо розпорядження землями сільськогосподарського призначення.

Варто зауважити, що законопроект прийнято з техніко-юридичним доопрацюванням, тому кінцеві положення даного законопроекту слід очікувати з офіційним опублікуванням документа.

Згадайте новину: Загроза знесення зведених будинків – кому терміново потрібно переоформити землю

Основні положення законопроекту № 2194:

• у комунальній власності ОТГ перебуватимуть землі та земельні ділянки за межами населених пунктів, що передані або перейшли у комунальну власність із земель державної власності. Виняток землі, необхідні державі для виконання її функцій (землі Міноборони, природоохоронного фонду, державних установ, підприємств та організацій);

• скасовуються повноваження Держгеокадастру щодо розпорядження землями сільськогосподарського призначення державної власності (за межами населених пунктів);

• повна реорганізація Держгеокадстру: з набранням чинності закону, Держгеокадастр – центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері кадастрової діяльності та геопросторових даних;

• публічність документації із землеустрою: документація із землеустрою розроблятиметься в електронній та паперовій формах у вигляді схеми, проекту, робочого проекту або технічної документації. Затверджена документація із землеустрою є публічною та загальнодоступною;

• виконавчі органи сільських, селищних, міських рад можуть набувати повноважень щодо державного контролю за використанням та охороною земель (при умові прийняття такого рішення). Щодо яких земель здійснюватиметься такий контроль законопроектом не вказано. При цьому, повноваження щодо державного контролю за використанням та охороною земель залишаються за Держгеокадастром;

Згадайте новину: 2 га ОСГ безкоштовно НЕ скасовано - реалії законопроекту про консолідацію

• скасовується обов’язок проведення державної експертизи землевпорядної документації;

• встановлюється переважне право купівлі земельної ділянки сільськогосподарського призначення. Перша черга – особа, яка має спеціальний дозвіл на видобування корисних копалин загальнодержавного значення, друга черга – орендар землі. Якщо ці особи не мають права мати такі землі на праві приватної власності, вони можуть передати своє переважне право іншій особі. Більш детальний порядок реалізації переважного права очікуємо з офіційним опублікуванням законопроекту;

• земельні ділянки надані у постійне користування можуть вилучатися для суспільних потреб;

• органам місцевого самоврядування надаються повноваження щодо затвердження планів детального планування території за межами населених пунктів;

• поділ та об’єдання земельних ділянок: поділ, об’єднання земельної ділянки, що перебуває у заставі, здійснюється за згодою заставодержателя. Поділ, об’єднання земельної ділянки, що перебуває у користуванні, здійснюється за згодою землекористувача. Об’єднанню підлягають землі з однаковим цільовим призначенням;

• площа земельної ділянки с/г призначення державної або комунальної власності, право оренди, емфітевзису якої виставляється на земельні торги, не може перевищувати 20 гектарів.

Згадайте новину: До власника нерухомості АВТОМАТИЧНО переходить право користування землею під нею - прийнято Закон

«Попри значний обсяг законопроекту головна його складова – це ліквідація монополії Держгеокадастру на розпорядження землями сільськогосподарського призначення державної власності. Необхідність скасування монополії добре пояснює цитату з пояснювальної записки до законопроекту: «При цьому систему державних органів земельних ресурсів… слід розглядати як надзвичайно привабливий організаційно-управлінський інструмент для розбудови централізованої вертикалі з вилучення корупційної ренти у процедурах безоплатної приватизації земель, видачі документів дозвільного характеру, зміні призначення земельних ділянок, веденні земельного кадастру тощо»» - зауважує голова комітету з земельного права Асоціації адвокатів України Віктор Кобилянський.

Автор новини: Марія Дубенкова.

Джерело: юридичний ресурс Протокол.

3424
Переглядів
1
Коментарів
Оставьте Ваш комментарий:

Пожалуйста, авторизуйтесь или зарегистрируйтесь для добавления комментария.

Популярні події
ЕСПЧ
0