УХВАЛА12 жовтня 2020 рокум. Київсправа № 300/1295/19адміністративне провадження № К/9901/25740/20Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:судді-доповідача - Уханенка С. А.,суддів - Кашпур О. В., Радишевської О. Р.,перевірив касаційну скаргу Управління Укртрансбезпеки в Івано-Франківській області на постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 26 травня 2020 року у справі за позовом ОСОБА_1 до Управління Укртрансбезпеки в Івано-Франківській області про визнання протиправною та скасування постанови,
ВСТАНОВИВ:21 серпня 2020 року Управління Укртрансбезпеки в Івано-Франківській області (далі - Укртрансбезпека) втретє звернулося до Верховного Суду з касаційною скаргою на постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 26 травня 2020 року з пропуском строку на касаційне оскарження.До касаційної скарги додано клопотання, в якому Укртрансбезпека просить поновити пропущений процесуальний строк, посилаючись на те, що вже зверталася до суду касаційної інстанції, проте ухвалою Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду від 17 липня 2020 року первісну скаргу повернуто, через відсутність підтвердження повноважень представника, який її підписав, а ухвалою Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду від 11 серпня 2020 року вдруге подану скаргу також повернуто, оскільки заявником не зазначено підстав оскарження судових рішень, визначених частиною
4 статті
328 КАС України.Частиною
3 статті
329 КАС України встановлено, що строк на подання касаційної скарги також може бути поновлений у разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених Частиною
3 статті
329 КАС України.Відповідно до частини
4 статті
332 КАС України розгляд заяви особи про поновлення строку на касаційне оскарження здійснюється колегією суддів суду касаційної інстанції, склад якої визначений у порядку, встановленому частини
4 статті
332 КАС України.
Перевіривши зазначені представником заявником причини пропуску строку на касаційне оскарження та докази, додані на їх підтвердження, з огляду на відсутність зволікання у поданні касаційної скарги після її повернення, колегія суддів дійшла висновку, що строк на касаційне оскарження підлягає поновленню відповідно до частини
3 статті
329 КАС України.Аналізуючи доводи касаційної скарги та додані до неї матеріали, колегія суддів дійшла висновку, що у відкритті касаційного провадження необхідно відмовити з таких підстав.У червні 2019 року ОСОБА_1 звернувся до суду з адміністративним позовом до Укртрансбезпеки, в якому просив визнати протиправною та скасувати постанову від 11 квітня 2019 року № 078522 про застосування до нього фінансово-господарських санкцій у вигляді штрафу у розмірі 1700,00 грн.Рішенням Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 29 січня 2020 року в позові відмовлено.Постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 26 травня 2020 року скасовано рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 29 січня 2020 року та прийнято нову постанову про задоволення позову. Визнано протиправною та скасовано постанову Укртрансбезпеки від 11 квітня 2019 року №078522 про застосування адміністративно-господарського штрафу до ОСОБА_1 в розмірі 1700,00 грн. Вирішено питання про розподіл судових витрат.
Предметом спору у цій справі є правомірність постанови Укртрансбезпеки про застосування фінансово-господарських санкцій у вигляді штрафу.У касаційній скарзі заявник, посилаючись на неправильне застосування судом апеляційної інстанції норм матеріального права та порушення ним норм процесуального права, просить скасувати оскаржуване судове рішення та залишити в силі рішення суду першої інстанції.Згідно з частиною
1 статті
328 КАС України учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов'язки, мають право оскаржити в касаційному порядку рішення суду першої інстанції після апеляційного перегляду справи, а також постанову суду апеляційної інстанції повністю або частково у випадках, визначених частиною
1 статті
328 КАС України.Відповідно до пункту
2 частини
5 статті
328 КАС України не підлягають касаційному оскарженню судові рішення у справах незначної складності та інших справах, розглянутих за правилами спрощеного позовного провадження (крім справ, які відповідно до пункту
2 частини
5 статті
328 КАС України розглядаються за правилами загального позовного провадження), крім випадків, якщо:а) касаційна скарга стосується питання права, яке має фундаментальне значення для формування єдиної правозастосовчої практики;
б) особа, яка подає касаційну скаргу, відповідно до пункту
2 частини
5 статті
328 КАС України позбавлена можливості спростувати обставини, встановлені оскарженим судовим рішенням, при розгляді іншої справи;в) справа становить значний суспільний інтерес або має виняткове значення для учасника справи, який подає касаційну скаргу;г) суд першої інстанції відніс справу до категорії справ незначної складності помилково.Порядок розгляду справ за правилами спрощеного позовного провадження, визначений Главою 10
КАС України.Так, частинами
1 -
2 статті
257 КАС України установлено, що за правилами спрощеного позовного провадження розглядаються справи незначної складності. За правилами спрощеного позовного провадження може бути розглянута будь-яка справа, віднесена до юрисдикції адміністративного суду, за винятком справ, зазначених у частині четвертій цієї статті.
Згідно з частиною
4 статті
257 КАС України такими винятками є справи у спорах: щодо оскарження нормативно-правових актів, за винятком випадків, визначених частиною
4 статті
257 КАС України; щодо оскарження рішень, дій та бездіяльності суб'єкта владних повноважень, якщо позивачем також заявлено вимоги про відшкодування шкоди, заподіяної такими рішеннями, діями чи бездіяльністю, у сумі, що перевищує п'ятсот розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб; про примусове відчуження земельної ділянки, інших об'єктів нерухомого майна, що на ній розміщені, з мотивів суспільної необхідності; щодо оскарження рішення суб'єкта владних повноважень, на підставі якого ним може бути заявлено вимогу про стягнення грошових коштів у сумі, що перевищує п'ятсот розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.Відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру судових рішень, ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 05 липня 2019 року призначено розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження.Підстав, за яких судові рішення, постановлені у зазначеній справі можливо віднести до випадків, передбачених пунктом
2 частини
5 статті
328 КАС України судом касаційної інстанції не встановлено і заявником не зазначено.Правила, запроваджені законодавцем щодо обмеження права на касаційне оскарження, відповідають статті
129 Конституції України, згідно з пунктом 8 частини другої якої основними засадами судочинства є, зокрема, забезпечення права на апеляційний перегляд справи та, у визначених законом випадках, - на касаційне оскарження судового рішення.Зазначена конституційна норма кореспондується з положеннями частини
1 статті
14 Закону України "Про судоустрій і статус суддів".
Відповідно до пункту
1 частини
1 статті
333 КАС України суд касаційної інстанції відмовляє у відкритті касаційного провадження у справі, якщо касаційну скаргу подано на судове рішення, що не підлягає касаційному оскарженню.Враховуючи те, що заявником не викладено виняткових обставин, передбачених пунктом
2 частини
5 статті
328 КАС України, які є передумовою для перевірки вмотивованості підстав, визначених частиною
4 статті
328 КАС України, у відкритті касаційного провадження у цій справі необхідно відмовити.Керуючись статтями
248,
328,
333 КАС України, СудУХВАЛИВ:1. Поновити Управлінню Укртрансбезпеки в Івано-Франківській області процесуальний строк на касаційне оскарження постанови Восьмого апеляційного адміністративного суду від 26 травня 2020 року.
2. У відкритті касаційного провадження за касаційною скаргою Управління Укртрансбезпеки в Івано-Франківській області на постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 26 травня 2020 року у справі за позовом ОСОБА_1 до Управління Укртрансбезпеки в Івано-Франківській області про визнання протиправною та скасування постанови відмовити.3. Копію цієї ухвали разом із касаційною скаргою та доданими до неї матеріалами направити особі, яка її подала.4. Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та оскарженню не підлягає.Суддя-доповідач: С. А. УханенкоСудді: О. В. Кашпур
О. Р. Радишевська