5
0
24769
На жаль, будь-який з автовласників може потрапити в ДТП. Як зі своєї вини, через секундну втрату концентрації уваги, так і з вини іншого учасника руху. Для того, щоб мінімізувати ризики витрат великих сум грошей на ремонт свого і/або чужого автомобіля, автолюбителі страхують свої транспортні засоби. Збільшенню кількості застрахованих машин також сприяють штрафи за відсутність страхового поліса. Адже дешевше оформити мінімальну страховку у вигляді обов'язкового страхування автоцивільної відповідальності (ОСАЦВ), ніж платити штрафи в разі зупинки патрульною поліцією. Поліс ОСЦПВ дає можливість уберегти себе від фінансових втрат, якщо сталося ДТП з вашої вини. Свою машину доведеться лагодити самому, за свої кровні, але хоча б за чужу машину заплатить страхова компанія.
Але в той же час автолюбителі помилково вважають наявність страхового поліса своєрідною індульгенцією в разі ДТП. І багато хто буває неприємно здивованим, коли отримують від страховиків регресний позов, коли, здавалося б, уже давно всі питання вирішені.
Зміст:
За допомогою ресурсу Протокол розглянемо можливі варіанти, при яких стає можливим регресний позов з боку страховиків.
Отже, вкрай неприємна ситуація: ви винуватець ДТП, у вас є страховка, все оформлено, страхову компанію повідомили, адміністративний штраф за ДТП сплачено, свою машину відремонтували, про те, що трапилася неприємна подія вже й забули. І тут несподівано приходить претензія від страховиків, або ж відразу документи з суду, з яких випливає, що відкрито провадження і на вас поданий регресний позов від страхової компанії. Виявляється, не дивлячись на наявну на момент аварії страховку, ви винні гроші страховикам. Розглянемо докладніше, чому так відбувається і що потрібно робити щоб вберегти себе в майбутньому від подібних неприємностей.
Користуйтеся консультацією: Работает ли на практике европротокол? Как и в каких случаях можно составить европротокол при ДТП?
Страхова компанія може подати на регрес в наступних випадках:
Саме при настанні вищезазначених випадків регресний позов страхової компанії до винуватця ДТП стає реальністю. При цьому слід зазначити, що подається регресний позов винуватцю ДТП, а не власнику машини.
Користуйтеся консультацією: Автоматическая фотовидеофиксация нарушений ПДД в Украине
Тут ситуація досить однозначна. Відповідальність власника авто при ДТП може наступити тільки в двох випадках: а) власник був за кермом під час ДТП; б) власник довірив керування автомобілем особі, у якої немає відповідних документів, що дають законну підставу для управління даним транспортним засобом. Наприклад, власник машини з яких-небудь міркувань посадив за кермо свою неповнолітню дитину, і в цей момент сталася аварія, або ж дитина сама без дозволу сіла за кермо автомобіля своїх батьків.
І в той же час, перейдемо до розгляду наступної ситуації:
Якщо працівник потрапив в ДТП на автомобілі організації, то для визначення відповідача у справі про регресні позови необхідно враховувати такі обставини: в який час скоєно дорожньо-транспортну пригоду - в робочий або ж в неробочий, і мету поїздки. Якщо ДТП скоєно в робочий час, і водій їхав, виконуючи робочі обов'язки, то відшкодовувати збиток доведеться роботодавцю. Якщо ж час був робочим, але водій їхав по своїх справах, то роботодавець звільняється від матеріальної відповідальності за відшкодування шкоди, і відповідно виплати повинен здійснювати особисто водій.
Користуйтеся консультацією: Чим повинен бути укомплектований автомобіль?
Тепер розглянемо випадок, коли людина потрапила в ДТП на чужій машині зі страховкою, при цьому машина не є службовою. В цьому випадку в принципі нічого не змінюється - головне виключити вищезазначені 9 пунктів, і в такому випадку ніхто не зможе подати регресний позов - ні страхова потерпілого, ні страхова винуватця аварії. Тому, якщо при ДТП за кермом не власник, потрібна всього лише наявність страховки і дотримання вимог, зазначених в статті 38 Закону України "Про обов'язкове страхування цивільно-правової відповідальності". В цьому випадку ДТП на чужій машині, коли винуватець ДТП керував за дорученням, нічим не відрізняється від ДТП на власному автомобілі, а генеральна довіреність при ДТП (вона ж просто нотаріальна довіреність) не дає жодних переваг ні власнику автомобіля, ні особі, на якого виписана ця довіреність.
Відповідь на це питання очевидна - всі питання у поліції і у страховиків будуть до водія, як до особи, яка перебувала за кермом на момент аварії. Виняток - якщо автомобіль викрадено у власника, або якщо власник усвідомлено передав управління особі, яка має прав на управління даним транспортним засобом.
З обов'язками водіїв при аварії більш-менш все ясно. А що входить в обов'язки страховиків? Якщо особа, яка перебувала за кермом під час скоєння ДТП, виконала всі умови ЗУ "Про ОСАЦВ", і немає підстав для відмови від виплат, то представник страхової компанії повинен протягом 10-ти днів оглянути пошкоджений транспортний засіб, і запустити в хід документи для страхових виплат. Виплати постраждалій стороні здійснюються протягом 3-х місяців. Також слід зазначити, що в більшості випадків після ДТП дія страхового поліса припиняється, і автовласникові необхідно заново оформити страховку.
Отже, найбільш неприємний момент: незважаючи на всі старання, вам прийшло повідомлення про регресний позов. Що робити?
По-перше, не впадати у відчай, а терміново звернутися за юридичною допомогою. Прямо тут, на сторінках порталу Protocol, ви зможете задати юристам своє питання. Вам проведуть правовий аналіз ситуації, що склалася, і зможуть надати професійну консультацію. У розділі "Тендер на юридичну послугу" можна як клієнт замовити потрібну послугу і за недорогою ціною вибрати юриста, попередньо скласти з ним договір про надання послуг. Якість послуг гарантовано брендом Protocol. Посилання на розділ: https://protocol.ua/ru/yuridicheskie_uslugi/ . Запам'ятайте, що витрати на юридичну допомогу в будь-якому випадку менші тих сум, які виставляють страхові компанії в своїх регресних позовах.
По-друге, вже з допомогою юристів розібратися: що саме стало підставою для подання позову, який пункт закону ви порушили, і як можна якщо не повністю відбитися від позовних вимог, то хоча б мінімізувати їх. Найчастіше страховики подають до суду на підставі пункту в законі, який зобов'язує повідомити їх про страховий випадок. В результаті виходять ситуації, коли після ДТП викликано представників поліції, складено протокол, у винуватця ДТП є всі необхідні документи, в тому числі діюча страховка, сума страхового відшкодування не перевищує суму в страховці, всі питання улагоджені, потерпілий отримує відшкодування збитків, винуватець вже встигає забути деталі події як страшний сон, і раптом приходить повідомлення про регресний позов, оскільки винуватець забув повідомити свою страхову про цей інцидент. Ще до порівняно недавнього часу всі подібні суперечки в судах вирішувалися на користь страхових компаній. Але з 2015 року ситуація змінилася завдяки позиції Верховного Суду України від 16 вересня 2015 року у справі № 6-284цс15. Суд став на сторону водіїв, і вказав у своїй постанові, що якщо факт дорожньо-транспортної пригоди ніким не оскаржений і зафіксований протоколом патрульної поліції, винуватець поніс адміністративне покарання, страхова компанія знала про те, що трапилося з інших джерел, і вже здійснила виплати потерпілому, то просте не повідомлення застрахованої особи про факт ДТП - це всього лише формальність, яка не може служити підставою для подачі регресного позову. Дальше більше.
Слідом за Верховним Судом України підтягнув свою практику і новий Верховний Суд в таких справах, як 13.03.2019 року у справі № 495/8394/15-ц (http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/80782978 ) , і 10.04. 2019 року у справі № 724/1009/16-ц (http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/81652322 ).
Але тим не менш, страхові компанії не надто звертають свою увагу на судову практику ВСУ і ВС, і подають регресні позови тільки на підставі неповідомлення про ДТП в 3-х денний термін, сподіваючись при цьому на незнання законів відповідачами. І тут не зайвим буде ще раз нагадати: тільки своєчасна кваліфікована юридична допомога врятує такого "забудькуватого" водія від обов'язку відшкодувати збитки страховикам, бо свою позицію доведеться відстоювати в суді, а зробити це самостійно непідготовленій людині практично нереально.
По-третє, необхідно перш за все перевірити: а чи не закінчився термін позовної давності, який становить три роки з дня дорожньо-транспортної пригоди. Якщо з моменту аварії пройшло більше трьох років, то всі претензії страховиків, навіть в разі наявності реальних підстав для подачі регресного позову, повинні бути відхилені судом. Але знову-таки, суд застосовує позовну давність лише, якщо про це попросить відповідач, тому обов'язково шукайте в таких випадках досвідченого юриста чи адвоката. Не покладайтеся на власні сили, оскільки ціна найменшої помилки при підготовці процесуальних документів для суду може бути дуже дорогою.
Користуйтеся консультацією: Водій-експедитор: матеріальна відповідальність за збереження вантажу і автомобіль компанії роботодавця у випадку ДТП
Автор консультації: Дончак Дмитро
Джерело: юридичний ресурс Протокол.
Переглядів
Коментарі
Переглядів
Коментарі
Отримайте швидку відповідь на юридичне питання у нашому месенджері, яка допоможе Вам зорієнтуватися у подальших діях
Ви бачите свого юриста та консультуєтесь з ним через екран , щоб отримати послугу Вам не потрібно йти до юриста в офіс
Про надання юридичної послуги та отримайте найвигіднішу пропозицію
Пошук виконавця для вирішення Вашої проблеми за фильтрами, показниками та рейтингом
Переглядів:
416
Коментарі:
0
Переглядів:
6740
Коментарі:
0
Переглядів:
445
Коментарі:
0
Переглядів:
554
Коментарі:
0
Переглядів:
241
Коментарі:
0
Переглядів:
856
Коментарі:
0
Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.
Повний текстCopyright © 2014-2024 «Протокол». Всі права захищені.