1. Охороні та відновленню підлягають усі зелені насадження в межах населених пунктів під час проведення будь-якої діяльності, крім зелених насаджень, які висаджені або виросли самосівом в охоронних зонах повітряних і кабельних ліній, трансформаторних підстанцій, розподільних пунктів і пристроїв.
2. Охорона, утримання та відновлення зелених насаджень на об'єктах благоустрою, а також видалення дерев, які виросли самосівом, здійснюються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів залежно від підпорядкування об'єкта благоустрою, а на земельних ділянках, переданих у власність, наданих у постійне користування або в оренду, - за рахунок коштів їх власників або користувачів відповідно до нормативів, затверджених у встановленому порядку.
3. Видалення зелених насаджень здійснюється на підставі дозволу (ордера) на видалення зелених насаджень (далі - дозвіл (ордер) у порядку, затвердженому Кабінетом Міністрів України.
Дозвіл (ордер) видається виконавчим органом сільської, селищної, міської ради населеного пункту на підставі заяви суб’єкта господарювання із зазначенням причини (необхідності) видалення зелених насаджень.
Розрахунок відновної вартості видалених зелених насаджень у населених пунктах, що підлягає сплаті при їх видаленні, встановлюється відповідно до Методики визначення відновної вартості зелених насаджень, затвердженої центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства.
Видача дозволу (ордера) здійснюється безоплатно. Підставами для відмови у видачі заявнику дозволу (ордера) є:
несплата або сплата не в повному обсязі відновної вартості зелених насаджень;
невідповідність поданої суб’єктом господарювання заяви вимогам законодавства;
виявлення недостовірних відомостей у поданій заяві.
Рішення про відмову у видачі дозволу (ордера) доводиться до відома заявника в письмовій формі з відповідним обґрунтуванням та зазначенням порядку його оскарження у строк, передбачений для видачі дозволу.
Рішення про відмову у видачі дозволу (ордера) приймається, за умови надання можливості заявнику усунути недоліки, що містяться в заяві (якщо це можливо), та неусунення заявником таких недоліків у встановлений строк.
Рішення про відмову у видачі дозволу (ордера) може бути оскаржено в адміністративному порядку відповідно до Закону України "Про адміністративну процедуру" та/або до адміністративного суду.
У разі якщо право виконання робіт щодо видалення зелених насаджень передано іншій особі, дозвіл (ордер) підлягає переоформленню. Переоформлення дозволу (ордера) здійснюється безоплатно на підставі заяви суб’єкта господарювання протягом п’яти робочих днів.
Дозвіл (ордер) може бути відкликано виконавчим органом відповідної сільської, селищної, міської ради у разі:
звернення суб’єкта господарювання із заявою про відкликання дозволу (ордера);
наявності в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відомостей про припинення юридичної особи або про припинення підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем, яка отримала дозвіл (ордер).
У разі наявності дозволу на виконання підготовчих та будівельних робіт відповідно до Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" не вимагаються інші документи дозвільного характеру для виконання робіт з видалення зелених насаджень у межах будівельного майданчика. Відновна вартість зелених насаджень у таких випадках сплачується до прийняття об’єкта в експлуатацію.
Розмір відновної вартості видалених зелених насаджень зменшується на суму, передбачену в проектній документації на озеленення території.
{Частина третя статті 28 із змінами, внесеними згідно із Законами № 3038-VI від 17.02.2011 , № 4220-VI від 22.12.2011 , № 5496-VI від 20.11.2012 , № 1817-VIII від 17.01.2017 ; в редакції Закону № 4017-IX від 10.10.2024 }
4. Негайне видалення пошкоджених дерев або кущів (їх частин) може здійснюватися підприємствами, установами, організаціями або громадянами в разі, якщо стан таких пошкоджених зелених насаджень загрожує життю, здоров'ю громадян, а також майну громадян та/або юридичних осіб.
5. У містах та інших населених пунктах ведеться облік зелених насаджень та складається їх реєстр за видовим складом та віком.
Облік зелених насаджень проводиться органами місцевого самоврядування.
{Частину шосту статті 28 виключено на підставі Закону № 5496-VI від 20.11.2012 }
7. Правила утримання зелених насаджень міст та інших населених пунктів затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства, за погодженням із заінтересованими центральними органами виконавчої влади.
Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.
Повний текстПриймаємо до оплати
Copyright © 2014-2024 «Протокол». Всі права захищені.
Аналізуйте судовий акт: В разі набуття права власності на земельну ділянку власник зобов’язаний сплатити до бюджету грошові кошти в розмірі відновної вартості розташованих на ній багаторічних насаджень (Апеляційним судом м.Києва, спр. № 22-ц/796/13557/2015, 12.11.15)
Рішенням міської ради громадянину (відповідач) передано у приватну власність земельну ділянку для будівництва, обслуговування житлового будинку. При цьому комунальним об'єднанням зеленого будівництва та експлуатації зелених насаджень міста та новим власником земельної ділянки через представника укладено охоронний договір на зелені насадження, згідно умов якого утримувач бере на себе зобов'язання щодо зберігання та утримання в належному стані 65 одиниць дерев.
Проведеною перевіркою щодо дотримання відповідачем вказаного охоронного договору виявлено часткову відсутність на території зелених насаджень вказаних в договорі, а саме 13 одиниць дерев, що підтверджується відповідним актом. Вказана обставина стала поводом для пред’явлення прокуратурою району позову про стягнення з відповідача до цільового фонду спеціалізованого бюджету міста відновної вартості зелених насаджень, розташованих на цій земельній дідянці.
Судом першої інстанції, залишеним без змін апеляційним судом, позов задоволено частково, - стягнуто з відповідача грошові кошти в розмірі 26 189,72 грн. і штраф в розмірі 10 000,00 грн. В задоволенні зустрічного позову відповідача за первісним позовом до комунального об'єднання зеленого будівництва та експлуатації зелених насаджень міста про визнання вказаного договору припиненим, судом відмовлено, з чим також погодився суд апеляційної інстанції.
Рішення судів вмотивовані наступними приписами чинного законодавства. Згідно ст. 28 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» охороні та відновленню підлягають усі зелені насадження в межах населених пунктів під час проведення будь-якої діяльності,за рахунок коштів власників, яким передані земельні ділянки, згідно з нормативами, затвердженими у порядку, затвердженому Кабінетом Міністрів України.
Видалення дерев, кущів, газонів і квітників здійснюється в порядку, затвердженому Кабінетом Міністрів України. Постановою Кабінету Міністрів України від 01 серпня 2006 року № 1045 затверджено Порядок видалення дерев, кущів, газонів і квітників у населених пунктах, згідно з п. 11 якого відновна вартість зелених насаджень, розташованих на земельній ділянці, що відведена в установленому порядку фізичній або юридичній особі ( крім відновної вартості зелених насаджень, посаджених (створених ) цією особою), сплачується під час передачі такої ділянки у власність відповідної особи.
Наведен рішення відповідає правовій позиції, викладеній в постанові Верховного суду України від 03.04.2013 року № 6-24цс-13, а саме: в разі набуття права власності на земельну ділянку необхідність сплати до бюджету відновної вартості розташованих на ній багаторічних насаджень законодавець пов'язує з фактом переходу права власності на них до власника земельної ділянки, а не з фактом їх фактичного видалення.