1. Порушення об’єктів благоустрою, пов’язане з виконанням суб’єктами господарювання земляних та ремонтних робіт, здійснюється на підставі дозволу на порушення об’єктів благоустрою виконавчого органу сільської, селищної, міської ради (далі - дозвіл), крім випадків, встановлених абзацами другим - п’ятим частини першої цієї статті.
{Абзац перший частини першої статті 26 - 1 із змінами, внесеними згідно із Законом № 1657-IX від 15.07.2021 }
Дозвіл на порушення об’єктів благоустрою не вимагається, якщо земляні та ремонтні роботи здійснюються:
особами, які мають документ, що посвідчує право власності або право користування земельною ділянкою, у тому числі право земельного сервітуту;
у складі підготовчих або будівельних робіт, право на виконання яких оформлене у встановленому законодавством порядку;
особами, які здійснюють будівельно-монтажні роботи з будівництва (нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту) лінійних об’єктів інженерної інфраструктури. Про початок виконання таких робіт особа, яка має намір їх здійснювати, не пізніше ніж за один робочий день повідомляє про це відповідний виконавчий орган сільської, селищної, міської ради. У такому разі право на порушення об’єктів благоустрою виникає з дня, зазначеного як день початку здійснення відповідною особою будівельно-монтажних робіт.
{Частину першу статті 26 - 1 доповнено новим абзацом згідно із Законом № 1657-IX від 15.07.2021 }
Роботи з усунення наслідків аварій на об’єктах благоустрою розпочинаються негайно з обов'язковим подальшим оформленням дозволу в порядку, визначеному законодавством.
2. Перелік земляних та ремонтних робіт, для виконання яких необхідно отримати дозвіл, встановлюється у Типовому порядку щодо видачі дозволів на порушення об’єктів благоустрою або відмови в їх видачі, переоформлення, видачі дублікатів, анулювання дозволів (далі - Типовий порядок), який затверджується Кабінетом Міністрів України.
3. Порядок видачі дозволів або відмови в їх видачі, переоформлення, видачі дублікатів, анулювання дозволів затверджується рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради на підставі Типового порядку, затвердженого Кабінетом Міністрів України.
У разі якщо відповідною сільською, селищною, міською радою не прийнято таке рішення, застосовується Типовий порядок, затверджений Кабінетом Міністрів України.
4. Видача дозволу, його переоформлення або видача дубліката дозволу здійснюється безоплатно.
5. Дозвіл видається протягом десяти робочих днів з дня реєстрації заяви.
Строк дії дозволу визначається умовами робіт і не може перевищувати один рік.
6. Відмова у видачі дозволу видається заявнику в письмовій формі з відповідним обґрунтуванням у строк, передбачений для видачі дозволу.
Підставою для відмови у видачі дозволу є:
подання суб’єктом господарювання неповного пакета документів, необхідних для одержання дозволу згідно із встановленим переліком;
невідповідність поданих документів вимогам законодавства;
виявлення недостовірних відомостей у поданих документах.
Відмову у видачі дозволу може бути оскаржено в установленому порядку.
7. У разі якщо в установлений частиною п’ятою цієї статті строк не видано дозвіл або відмову в його видачі, право виконання на об’єкті благоустрою земляних та ремонтних робіт виникає на десятий робочий день з дня закінчення зазначеного строку, а дозвіл вважається виданим.
8. Дозвіл може бути анульовано виконавчим органом відповідної сільської, селищної, міської ради у разі:
подання особою, яка отримала дозвіл, заяви про його анулювання;
наявності відомостей про припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем, що отримали дозвіл.
9. У разі якщо право виконання на об’єкті благоустрою земляних та ремонтних робіт передано іншій особі, дозвіл підлягає переоформленню. Переоформлення дозволу не зупиняє виконання робіт.
10. Підставами для видачі дубліката дозволу є втрата або пошкодження дозволу.
11. Особа, яка виконала на об’єктах благоустрою земляні та/або ремонтні роботи, зобов’язана власними силами привести цей об’єкт благоустрою у належний стан або може у випадках, визначених пунктом 2 частини другої статті 19 цього Закону, сплатити його відновну вартість.
{Закон доповнено статтею 26 - 1 згідно із Законом № 4710-VI від 17.05.2012 }
Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.
Повний текстПриймаємо до оплати
Copyright © 2014-2024 «Протокол». Всі права захищені.
Аналізуйте судовий акт: Рішення суб`єкта владних повноважень про подовження (поновлення, відновлення тощо) дії прийнятого раніше цим суб`єктом рішення можливе лише у період його чинності (дії) (ВС КАС справа № 826/16195/16 від 14.09.2021 р.)
Після же припинення дії (втрати чинності) таким рішенням - воно може бути «відновлено» лише шляхом прийняття нового рішення таким суб`єктом за новою процедурою - вказав ВС КАС у цій справі. Таким чином, прострочення подання позивачем заяви про продовження дії - стало правомірною підставою для відмови у задоволенні такої..
Забудовник позивався до Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (надалі також - “Департамент”). Вимагав визнати протиправною бездіяльність Департаменту щодо невирішення питання про подовження терміну дії контрольної картки на тимчасове порушення благоустрою та зобов`язати такий вирішити питання про подовження терміну дії контрольної картки. Обґрунтовував вимоги тим, що відповідно до пункту 15.5.4 Правил благоустрою м. Києва, контрольна картка на тимчасове порушення благоустрою після закінчення терміну її дії повинна бути подовжена або закрита - а ні того, ні іншого відповідач не вчинив.
Контрольна картка була видана Департаментом в зв`язку зі встановленням тимчасової огорожі на період будівництва торговельно-виставкового залу терміном дії до липня 2016 року. В серпні цього року виконавцем робіт з будівництва (третьою особою у справі) було подано заяву з проханням подовжити термін дії контрольної картки, оскільки він не встигав їх завершити.
Суд першої інстанції, з висновками якого погодився суд апеляційної інстанції, задовольнив позов, оскільки ніяих порушень в діях позивача не вбачав та доводи Департаменту щодо неможливості подовження терміну дії вважав необґрунтованими. Департамент не погодився із рішеннями судів та подав касаційну скаргу, він вважав, що дію контрольної картки вони не зупиняли, тому не має і підстав для її продовження. Читати повністю