1. Порушення об’єктів благоустрою, пов’язане з виконанням суб’єктами господарювання земляних та ремонтних робіт, здійснюється на підставі дозволу на порушення об’єктів благоустрою (далі - дозвіл) виконавчого органу сільської, селищної, міської ради, крім випадків, встановлених абзацами другим - п’ятим цієї частини.
Дозвіл не вимагається, якщо земляні та ремонтні роботи виконуються:
особами, які мають документ, що посвідчує право власності або право користування земельною ділянкою, у тому числі право земельного сервітуту;
у складі підготовчих або будівельних робіт, право на виконання яких оформлено у встановленому законодавством порядку;
особами, які здійснюють будівельно-монтажні роботи з будівництва (нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту) лінійних об’єктів енергетичної інфраструктури. Про початок виконання таких робіт особа, яка має намір їх виконувати, повідомляє відповідний виконавчий орган сільської, селищної, міської ради не менше ніж за один робочий день до виконання робіт. У такому разі право на порушення об’єктів благоустрою виникає з дня, зазначеного як день початку виконання відповідною особою будівельно-монтажних робіт.
Роботи з усунення наслідків аварій на об’єктах благоустрою розпочинаються негайно з обов’язковим подальшим оформленням дозволу в порядку, визначеному законодавством.
2. Перелік земляних та ремонтних робіт, для виконання яких необхідно отримати дозвіл, встановлюється Типовим порядком видачі, переоформлення, відмови у видачі, припинення дії дозволу на порушення об’єктів благоустрою, що затверджується Кабінетом Міністрів України (далі - Типовий порядок) з урахуванням вимог Закону України "Про адміністративну процедуру".
3. Порядок видачі, переоформлення, відмови у видачі, припинення дії дозволу на порушення об’єктів благоустрою затверджується рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради на підставі Типового порядку. У разі якщо відповідною сільською, селищною, міською радою не прийнято таке рішення, застосовується Типовий порядок.
4. Видача дозволу та його переоформлення здійснюються безоплатно.
5. Дозвіл видається протягом 10 робочих днів з дня реєстрації заяви. Строк дії дозволу визначається умовами робіт і не може перевищувати один рік.
6. Відмова у видачі дозволу доводиться до відома заявника в письмовій формі з відповідним обґрунтуванням та зазначенням порядку його оскарження у строк, передбачений для видачі дозволу.
Підставою для відмови у видачі дозволу є:
невідповідність поданої суб’єктом господарювання заяви вимогам законодавства;
виявлення недостовірних відомостей у поданій заяві.
Рішення про відмову у видачі дозволу приймається, за умови надання можливості заявнику усунути недоліки, що містяться в заяві (якщо це можливо), та у разі неусунення заявником таких недоліків у встановлений строк.
Відмову у видачі дозволу може бути оскаржено в адміністративному порядку відповідно до Закону України "Про адміністративну процедуру" та/або до адміністративного суду.
7. Дозвіл може бути відкликано виконавчим органом відповідної сільської, селищної, міської ради у разі:
звернення суб’єкта господарювання із заявою про відкликання дозволу;
наявності в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відомостей про припинення юридичної особи або про припинення підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем, яка отримала дозвіл.
8. У разі якщо право виконання на об’єкті благоустрою земляних та ремонтних робіт передано іншій особі, дозвіл підлягає переоформленню. Переоформлення дозволу здійснюється безоплатно на підставі заяви суб’єкта господарювання протягом п’яти робочих днів.
9. Особа, яка виконала на об’єктах благоустрою земляні та/або ремонтні роботи, зобов’язана власними силами привести цей об’єкт благоустрою у належний стан або може у випадках, визначених пунктом 2 частини другої статті 19 цього Закону, сплатити його відновну вартість
{Закон доповнено статтею 26 - 1 згідно із Законом № 4710-VI від 17.05.2012 ; із змінами, внесеними згідно із Законом № 1657-IX від 15.07.2021 ; в редакції Закону № 4017-IX від 10.10.2024 }
Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.
Повний текстПриймаємо до оплати
Copyright © 2014-2024 «Протокол». Всі права захищені.
Аналізуйте судовий акт: Рішення суб`єкта владних повноважень про подовження (поновлення, відновлення тощо) дії прийнятого раніше цим суб`єктом рішення можливе лише у період його чинності (дії) (ВС КАС справа № 826/16195/16 від 14.09.2021 р.)
Після же припинення дії (втрати чинності) таким рішенням - воно може бути «відновлено» лише шляхом прийняття нового рішення таким суб`єктом за новою процедурою - вказав ВС КАС у цій справі. Таким чином, прострочення подання позивачем заяви про продовження дії - стало правомірною підставою для відмови у задоволенні такої..
Забудовник позивався до Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (надалі також - “Департамент”). Вимагав визнати протиправною бездіяльність Департаменту щодо невирішення питання про подовження терміну дії контрольної картки на тимчасове порушення благоустрою та зобов`язати такий вирішити питання про подовження терміну дії контрольної картки. Обґрунтовував вимоги тим, що відповідно до пункту 15.5.4 Правил благоустрою м. Києва, контрольна картка на тимчасове порушення благоустрою після закінчення терміну її дії повинна бути подовжена або закрита - а ні того, ні іншого відповідач не вчинив.
Контрольна картка була видана Департаментом в зв`язку зі встановленням тимчасової огорожі на період будівництва торговельно-виставкового залу терміном дії до липня 2016 року. В серпні цього року виконавцем робіт з будівництва (третьою особою у справі) було подано заяву з проханням подовжити термін дії контрольної картки, оскільки він не встигав їх завершити.
Суд першої інстанції, з висновками якого погодився суд апеляційної інстанції, задовольнив позов, оскільки ніяих порушень в діях позивача не вбачав та доводи Департаменту щодо неможливості подовження терміну дії вважав необґрунтованими. Департамент не погодився із рішеннями судів та подав касаційну скаргу, він вважав, що дію контрольної картки вони не зупиняли, тому не має і підстав для її продовження. Читати повністю