21.06.2018 | Автор: Alex Ander
Задати питання автору
Приєднуйтесь до нас в соціальних мережах: telegram viber youtube

Поради від Протоколу: Як повернути товар в магазин

Повернення неякісного товару

Права споживача захищає закон, але, як зізнаються самі юристи, іноді він більше на стороні продавців.

Отже, Ви здійснили покупку, але вже вдома виявили - товар з дефектом. Продавці зобов’язані повернути Вам гроші. Але для цього варто дотриматися певних правил.

Перше - строки. Якщо мова йде про придбання товару неналежної якості, то Ви обмежені не 14-ма днями, а гарантійним терміном на товар. При цьому на сезонні речі (одяг, взуття, хутрові та інші вироби) цей термін рахується з початку відповідного сезону.

Відносно продукції, на яку гарантійні строки або строки придатності не встановлені, Ви маєте право пред’явити продавцеві відповідні вимоги, якщо недоліки були виявлені протягом 2 років, а відносно об’єкту будівництва - не пізніше 10 років з дня передачі його Вам.

Друге - претензії. Їх Ви можете направити або продавцю, або виробникові через сервісний центр:

  • пропорційно зменшити вартість неякісного товару;

  • безкоштовно усунути недоліки в розумні терміни (не більше 14 днів);

  • відшкодувати Ваші витрати на усунення дефектів товару.

Якщо річ ремонтують, то за Вашою письмовою вимогою на час ремонту мають надати (з доставкою) аналогічний товар.

До переліку таких товарів відносяться телевізори, холодильники, мобільні телефони, чайники та інші побутові прилади.

Якщо ж протягом гарантійного строку Ви помітили суттєвий недолік товару, і:

  1. Він взагалі не може бути усунутий.

  2. Для його усунення необхідно більше 14 календарних днів.

  3. Недолік суттєво змінює товар, у порівнянні з тим, що передбачено договором.

В такому випадку Ви маєте право вимагати від продавця або повернення сплачених коштів, або заміни на такий же або аналогічний товар належної якості.

Повернення якісного товару

Замінити або повернути якісну покупку до магазину значно простіше, аніж товар з дефектом, але існують свої нюанси. Згідно зі статтею 9 Закону України “Про захист прав споживачів” покупець має право обміняти або здати якісний непродовольчий товар, якщо він не задовольняє його за габаритами, розміром, кольором, формою, фасоном або іншими властивостями, і тому не може бути використаний за призначенням.

Отже, повернути товар належної якості до магазину (або замінити його на інший, аналогічний) можна, якщо дотримані наступні умови повернення товару:

  1. Його немає в переліку тих товарів, що не підлагяють обміну і поверненню.

  2. Він не використовувався і зберігся в тому вигляді, в якому його купували.

  3. Минуло менше 14 днів з моменту придбання товару. Далі повернення можливе лише по гарантії. Або, якщо Ви з об’єктивних причин пропустили встановлений законом строк, його можна відновити, звернувшись до суду.

  4. Є в наявності касовий або товарний чек.

Всі ці умови вичерпні. Тобто якщо вони дотримані, можна сміливо йти до магазину. Пам’ятайте: впевнена поведінка без зайвих емоцій, а також посилання на норми закону гарантують Вам повернення коштів.

Товари, що не підлягають обміну та поверненню:

  • лікарські препарати та медичні засоби;

  • предмети особистої та сангігієни;

  • світлочутливі товари (рентгенівська плівка, фотоплівка);

  • парфумерно-косметичні вироби;

  • дитячі іграшки;

  • ювелірні вироби;

  • нижня та постільна білизна;

  • товари в аерозольній упаковці;

  • друковані видання;

  • все, що було підігнано/відрізано під індивідуальні розміри покупця - відрізи тканин, килимів, фанера, скло і т.п.;

  • аудіо- та відеокасети, лазерні диски.

Повернути товар з цього переліку вдасться хіба що за згодою сторін. Якщо ж куплена річ неякісна, покупець має право вимагати замінити або здати її в магазин без будь-яких обмежень.

Цікавий факт, про який мало хто знає! Якщо на момент повернення ціна на товар зросла, то за законом Вам мають повернути фактичну вартість. Тобто якщо Ви купили сукню за 200 гривень, а в день здачі вона вже коштує на 100 гривень дорожче, то Вам мають виплатити 300! Якщо ж Ви здаєте товар, що вже подешевшав, то все одно зобов’язані отримати суму, що Ви заплатили, і ні на копійку менше.

Якщо розраховувалися кредиткою, то й гроші, швидше за все, будуть повертати на пластик. Тяганини не уникнути: крім паспорта, потрібно надати картку, з якої оплачували товар (для запуску зворотної операції). Гроші надійдуть на карту мінімум через 5 днів (часто - пізніше).

Якщо товар був куплений на ринку, без чеку, то все залежить від порядності продавця. Якщо підприємець сумлінний, пам’ятає Вас і розуміє, що товар Вам не підходить, то домовитися з ним вдасться. А ось на недобросовісного продавця домогтися управи майже нереально: без чека Ваше право на повернення товару юридично не захищене.

Купуючи товар в інтернет-магазині:

  1. Переконайтеся, що у крамниці є фізична адреса і телефон.

  2. Актуально для техніки: перевірте документи на товар, що мають бути з українським перекладом (інакше перед Вами контрабанда і ніяких гарантій на неї немає).

  3. Огляньте (протестуйте) доставлений товар. Переконайтеся, що до нього додаються всі чеки. Тільки після цього сплачуйте покупку.

Якщо у Вас є всі документи і магазин реальний, маєте повне право повернути товар протягом 14 днів. Єдине, що доставляти його в магазин Ви будете самі. Якщо ж купували річ по подарунковому сертифікату, то повернути товар в такому випадку може виявитися дуже непросто, оскільки законодавчо це питання не урегульоване, і вирішувати, повертати Вам гроші чи обмінювати цей товар на інший, будуть у торговій точці, що випустила ваучер. Часто для таких сертифікатів продавець прописує чимало виключень.

Як бачите, повертати в магазин товар, навіть якісний, може бути досить проблематично. Тому збираючись в черговий раз прикупити вподобану річ, добре подумайте та уважно оцініть товар.

Джерело:  юридичний ресурс Протокол

11
Подобається
Оставьте Ваш комментарий:

Пожалуйста, авторизуйтесь или зарегистрируйтесь для добавления комментария.


Популярні судові рішення