8
2
50122
Зміст:
Сфера будівництва, так чи інакше, стосується кожного з нас. Саме тому, вимоги до проектування, проведення робіт, до якості кожного будівельного матеріалу - жорстко регламентовані великою кількістю будівельних норм і правил. Крім цього, до будь-яких будівництв пред'являються вимоги екологічного та санітарно-епідеміологічного законодавства, норми пожежної безпеки, благоустрою територій та об'єктів, вимоги до охорони культурної спадщини та значний обсяг супутніх процесу будівництва, вимог. Найбільш характерними правопорушеннями в сфері будівництва, все таки, є порушення містобудівних та будівельних норм і правил. Оскільки, охопити однією публікацією всі можливі порушення в процесі будівництва (від порушень охорони праці на будівництві - до порушень процесу поводження з відходами) коротко неможливо - зупинимося на найбільш притаманних сфері будівництва порушеннях - а саме, на порушеннях будівельних норм і правил в сфері містобудівної діяльності, а також, розберемо розмір фінансових санкцій за такі.
Відповідно до частини 6 статті 11 Закону України «Про будівельні норми», відповідальність за недотримання вимог будівельних норм визначається законом.
Більш повний перелік видів порушень будівельних норм встановлений в статті 25 Закону України «Про основи містобудування» (прийнятий - 16.11.1992 р, та далі буде іменуватися Закон №2780). Згідно з нею, несуть відповідальність особи, винні у:
І цей перелік (керуючись крайнім абзацом цієї статті) не виключний - законами може бути встановлена відповідальність і за інші види порушень містобудівного законодавства.
Насправді, цей перелік деталізується в:
При чому, крім відповідальності до замовників / підрядників будівництва - такі акти встановлюють санкції, і для проектних, експертних організацій, і для суб'єктів які виготовляють будматеріали, конструкції, і для підприємств, що забезпечують техумови інженерного забезпечення об'єкта, і, навіть, для посадових осіб державного архітектурно-будівельного контролю. Окремо встановлена відповідальність технагляду в будівництві і відповідальність авторського нагляду (головні архітектори, архітектори), а також, відповідальність виконавців, які працюють на підставі кваліфікаційного сертифіката. Точний перелік штрафів і їх розмірів буде в розділі: «Який штраф за незаконне будівництво».
Не варто забувати і про такі порушення, як:
Такі порушення (навіть одне з них), може призвести до визнання об'єкта, так званим, «самочинним будівництвом» і наслідки такого - згідно зі статтею 376 Цивільного кодексу України, можуть бути досить негативними - при істотному відхиленні від проекту, якщо таке суперечить суспільним інтересам або порушує права інших осіб, або при істотному порушенні будівельних норм, будівельника можуть зобов'язати провести відповідну перебудову, а при неможливості - провести знесення. Детальніше про самовільне будівництво - у розділі "Самовільне будівництво".
Користуйтеся консультацією: Штрафи у містобудівній діяльності
Відповідно до Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» - будівництво об'єктів які за класом наслідків (відповідальності) відносяться до об'єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, за переліком видів робіт, визначених Кабінетом Міністрів України, - з урахуванням особливостей, визначених Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності" - підлягає ліцензуванню.
Так, раніше, низкою підзаконних нормативно-правових актів встановлювалися, і перелік конкретних робіт, і ліцензійні умови такої діяльності - і основні нюанси системи ліцензування в будівництві.
Трохи передісторії – 15 вересня 2021 року було анонсовано припинення функціонування Державної архітектурно-будівельної інспекції України (“ДАБІ”). Замість неї тепер ЦО виконавчої влади, що реалізує політику контролю та нагляду у цій сфері стала – Державна інспекція архітектури та містобудування України (“ДІАМ”).
З 6 квітня 2021 року, після набрання чинності прийнятої Кабінетом Міністрів України (далі – КМУ) Постанови «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо вдосконалення діяльності органів державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду» від 29.03.2021 №303 – Перелік органів ліцензування, затверджений постановою КМУ (від 05.08.2015 р. № 609) доповнився пунктом 28, згідно з яким органом ліцензування діяльності з будівництва об'єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками є саме Державна інспекція архітектури та містобудування (ДІАМ).
Трохи пізніше – 02 липня 2021 року, було прийнято Постанову КМУ «Деякі питання забезпечення функціонування Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва» від 23.06.2021 № 681 – якою врегулювали процедуру та вимоги щодо ведення електронної системи у сфері будівництва.
Разом з тим, досі не затверджено єдиних правил ліцензування, як і перелік будівельних робіт, що не підлягають ліцензуванню в Україні – як це було до реформ. Таким чином, порядок ліцензування все ще перебуває у правовому вакуумі.
Нагадаю, що постановою Кабінету Міністрів України від 13.03.2020 р № 219 «Про оптимізацію органів державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду» такі постанови Кабінету Міністрів України (наприклад від 30.03.2016 р № 256 від 05.12.2007 р №1396, якими якраз регулювалися питання ліцензування) - були скасовані без заміни новим регулюванням. У зв'язку з усім цим, Мінрегіон, в своєму листі № 7/30 / 12145-20 від 15.07.2020 р, видав інформацію про те, що ліцензування господарської діяльності з будівництва об'єктів, які по класу наслідків (відповідальності) відносяться до об'єктів з середніми та значними наслідками (СС2, СС3) з 18.03.2020 не провадиться, як і внесення змін до вже виданих ліцензій на будівництво.
Початку повномасштрабної війни у лютому 2022 року вніс свої “корективи” у порядок отримання будівельної ліцензії.
Так, завдяки прийнятої Постанови КМУ від 18 березня 2022 р. № 314 “Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану” (Постанова №314), для отримання права здійснювати ліцензійну діяльність з будівництва об'єктів які за класом наслідків відносяться до об'єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками - достатньо подати декларацію з визначеним обсягом інформації до відповідних органів ліцензування, дозвільних органів та суб’єктів надання публічних (електронних публічних) послуг.
Подається така декларація про провадження господарської діяльності незалежно від задекларованого (зареєстрованого) місцезнаходження (місця проживання), місця провадження госпдіяльності або місцезнаходження об’єкта - за вибором заявника:
Такий “декларативний метод” подання і є аналогом ліцензій на час воєнного стану. Але після його закінчення, суб’єкт ліцензування має протягом 3 місяців переоформити її на ліцензію.
Користуйтеся консультацією: Технічний паспорт на нерухомість очима адвоката
Варто також приділити увагу самочинному будівництву, адже таке теж є порушенням у сфері будівництва. Як вже було вказано вище, самочинним є:
Наслідки самочинного будівництва можуть бути доволі негативними - згідно зі статтею 376 Цивільного кодексу України - при істотному відхиленні від проекту, якщо таке суперечить суспільним інтересам або порушує права інших осіб, або при істотному порушенні будівельних норм, можуть зобов'язати провести перебудову, а при неможливості перебудови - знесення.
Тому, загалом, правники і юристи не радять ризикувати тим хто планує будівництво, і заздалегідь подумати про оформлення прав на земельну ділянку, про подання повідомлення про початок будівельних робіт (СС1), дозвіл на виконання будівельних робіт (СС2, СС3) і в подальшому отримання документів про введення в експлуатацію зазначених об’єктів.
Наголошуємо - Постанова №314, яка звільнила суб’єктів від отримання будівельної ліцензії - не звільняє від обов’язки отримувати документи на виконання підготовчих робіт, будівельних і на прийняття в експлуатацію конкретних об’єктів, які будуються.
Тим не менш, для можливості переведення деяких самочинно збудованих об’єктів у “законну площину” вже не перший рік діє так звана “будівельна амністія”.
Самобуд, який можна узаконити - це фактично збудований індивідуальний (садибний) житловий будинок, садовий, дачний будинок, господарська (присадибна) будівля чи споруда, будівля чи споруда с/г призначення, що за класом наслідків належать до об’єктів з незначними наслідками (СС1) розташований на Вашій земельній ділянці.
Згідно із Наказом від 03.07.2018 р. № 158, який регламентує будівельну амністію, можна офіційно прийняти в експлуатацію такий “самобуд”, якщо:
Власник (користувач) землі, яка під об’єктом подає або у паперовому вигляді до місцевого органу держбудконтролю, або в електронній формі через Дію, або ж через ЦНАП:
Декларацію підписують також співвласники земельної ділянки та/або зазначеного об’єкта (у разі їх наявності). Також є певні вимоги до техпаспорту.
Прийняття в експлуатацію об’єктів здійснюється безоплатно. Орган державного архітектурно-будівельного контролю протягом 10 робочих днів з дня подання відповідної заяви власниками (користувачами) земель, на яких розміщені такі об’єкти, щодо яких проведено технічне обстеження, реєструють подану декларацію про готовність об’єкта до експлуатації.
Датою прийняття в експлуатацію самобуду при цьому є дата реєстрації декларації про готовність об’єкта до експлуатації. Така зареєстрована декларація є підставою для укладення договорів про ЖКГ послуг, газу, тепла, тощо, і для оформлення права власності на самобуд. Крім того, до заявників, які подали документи про прийняття в експлуатацію об’єктів, штрафні санкції за виконання будробіт без документів - не застосовуються.
Також є окремі шляхи узаконення:
Але це вже окрема тема для статті.
Перейдемо до більш детальних видів порушення норм будівництва і розмірів фінансових санкцій за такі.
- Штрафи відповідно до Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності» від 14.10.1994 р (Закон №208 / 94-ВР).
Нагадуємо, що Законом України «Про Державний бюджет України на 2024 рік», в статті 7 встановлено розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб (далі - «ПМПО»), який лежить в основі розмірів санкцій за Законом №208 / 94-ВР. встановлено, що:
№ статті |
Порушення |
Хто несе відповідальність |
Санкція статті та точна цифра на 2024 рік |
Ч. 1 ст.2 |
За передачу замовнику проектної документації для виконання будівельних робіт на об'єкті будівництва, розробленої з порушенням вимог законодавства, містобудівної документації, вихідних даних для проектування об'єктів містобудування, будівельних норм, державних стандартів і правил, у тому числі за нестворення безперешкодного життєвого середовища для осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших маломобільних груп населення, незабезпечення приладами обліку води і теплової енергії, а також за заниження класу наслідків (відповідальності) об'єкта будівництва: |
проектна організація |
90 ПМПО
З січня 272 520 грн.
|
експертна організація |
18 ПМПО
З січня 54 504 грн.
|
||
Ч.2 ст.2 |
1) За виконання підготовчих робіт без повідомлення про початок їх виконання, а також наведення недостовірних даних у такому повідомленні |
Суб'єкти містобудування, які є замовниками будівництва об'єктів (у разі здійснення містобудівної діяльності), або ті, що виконують функції замовника і підрядника одночасно |
10 ПМПО
З січня 30 280 грн.
|
2) виконання будівельних робіт без повідомлення про початок їх виконання, а також наведення недостовірних даних у такому повідомленні, вчинене щодо об'єктів, які за класом наслідків (відповідальності) відносяться до об'єктів з незначними наслідками (СС1) |
36 ПМПО
З січня 109 008 грн.
|
||
3) виконання будівельних робіт без отримання дозволу на їх виконання: |
на об'єктах, по класу середніх наслідків (СС2), - 370 ПМПО
З січня 1 120 360 грн. |
||
на об'єктах, по класу значних (СС3) - 900 ПМПО
З січня 2 725 200 грн. |
|||
4) експлуатація або використання об'єктів будівництва, не прийнятих в експлуатацію, а також наведення недостовірних даних у декларації про готовність об'єкта до експлуатації або в акті готовності об'єкта до експлуатації, вчинені щодо:
|
об'єктів по класу незначних наслідків (СС1), - 36 ПМПО
З січня 109 008 грн.
|
||
об'єктів, по класу середніх наслідків (СС2), - 370 ПМПО З січня 1 120 360 грн. |
|||
об'єктів, по класу значних (СС3) - 900 ПМПО
З січня 2 725 200 грн. |
|||
5) незабезпечення замовником здійснення технічного нагляду у випадках, якщо такий нагляд є обов'язковим згідно з законодавством |
40 ПМПО
З січня 121 120 грн. |
||
6) незабезпечення замовником здійснення авторського нагляду у випадках, якщо такий нагляд є обов'язковим згідно з законодавством |
50 ПМПО
З січня 151 400 грн. |
||
7) неподання або несвоєчасне подання замовником інформації про передачу права на будівництво об'єкта іншому замовнику, зміну генерального підрядника чи підрядника, осіб, відповідальних за проведення авторського і технічного нагляду, відповідальних виконавців робіт, а також про коригування проектної документації у випадках, коли надання такої інформації є обов'язковим відповідно до законодавства |
20 ПМПО
З січня 60 560 грн. |
||
Ч.3 ст.2 |
1) виконання підготовчих робіт без повідомлення про початок їх виконання |
Суб'єкти містобудування, які виконують будівельні роботи |
10 ПМПО
З січня 30 280 грн.
|
2) виконання будівельних робіт без повідомлення про початок їх виконання по об'єктах, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта |
10 ПМПО
З січня 30 280 грн. |
||
3) виконання будівельних робіт без направлення повідомлення про початок виконання таких робіт: на об'єктах, по класу з незначними наслідками (СС1) |
36 ПМПО
З січня 109 008 грн. |
||
4) виконання будівельних робіт без отримання дозволу на їх виконання:
|
на об'єктах, по класу середніх наслідків (СС2), - 370 ПМПО
З січня 1 120 360 грн. |
||
на об'єктах, по класу значних (СС3) - 900 ПМПО
З січня 2 725 200 грн. |
|||
6) ведення виконавчої документації з порушенням будівельних норм, державних стандартів і правил |
18 ПМПО
З січня 54 504 грн. |
||
7) застосування будівельних матеріалів, виробів та конструкцій, що не відповідають державним нормам, стандартам, технічним умовам, проектним рішенням, а також підлягають обов'язковій сертифікації, але не пройшли її |
90 ПМПО
З січня 272 520 грн. |
||
8) виконання будівельних робіт з порушенням вимог будівельних норм, державних стандартів і правил або затверджених проектних рішень |
45 ПМПО
З січня 136 260 грн. |
||
Ч.4 ст.2 |
1) здійснення господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню, без отримання в установленому порядку ліцензії |
Суб'єкти містобудування, які здійснюють господарську діяльність з будівництва об'єктів по класу середніх і значних наслідків (відповідальності) (СС2) і (СС3) за переліком видів робіт, що визначаються КМУ і підлягають ліцензуванню, або які доручають виконання відповідальним виконавцям, зобов'язаних мати кваліфікаційний сертифікат |
90 ПМПО
З січня 272 520 грн. |
2) залучення до виконання окремих видів робіт відповідальних виконавців, які не мають відповідного обов'язкового кваліфікаційного сертифіката |
10 ПМПО
З січня 30 280 грн. |
||
ч.5 ст.2 |
1) виробництво або виготовлення будівельних матеріалів, виробів, конструкцій, що підлягають обов'язковій сертифікації або показники безпеки яких наводяться в нормативних документах і підлягають підтвердженню відповідності шляхом сертифікації або декларування, але не пройшли їх |
Суб'єкти містобудування, які виробляють будівельні матеріали, вироби і конструкції |
63 ПМПО
З січня 190 764 грн.
|
2) виробництво або виготовлення будівельних матеріалів, виробів, конструкцій, які не відповідають вимогам державних норм, стандартів або технічним умовам |
126 ПМПО
З січня 381 528 грн.
|
||
ч.6 ст.2 |
1) невиконання приписів органів державного архітектурно-будівельного контролю за: |
Всі суб'єкти містобудування |
усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил - 15 ПМПО
З січня 45 420 грн. |
зупинки підготовчих і будівельних робіт - 50 ПМПО
З січня 151 400 грн. |
|||
2) недопущення посадових осіб органів державного архітектурно-будівельного контролю на об'єкти будівництва, підприємства будівельної галузі для виконання покладених на них функцій |
30 ПМПО
З січня 90 840 грн. |
||
ч.7 ст.2 |
за надання недостовірних чи необґрунтованих висновків за результатами перевірок |
Суб'єкти містобудування, що залучаються органами державного архітектурно-будівельного контролю до проведення перевірок |
30 ПМПО
З січня 90 840 грн. |
ч.8 ст.2 |
за подання недостовірної інформації у складі раніше наданих технічних умов щодо інженерного забезпечення об'єкта будівництва, відмову в наданні технічних умов щодо інженерного забезпечення об'єкта будівництва або порушення терміну їх надання; неукладення договору про забезпечення об'єкта будівництва на підставі наданих технічних умов або непідключення об'єкта будівництва до інженерних мереж згідно з технічними умовами та укладеним договором про забезпечення об'єкта будівництва |
Підприємства, що надають технічні умови щодо інженерного забезпечення об'єкта будівництва |
90 ПМПО
З січня 272 520 грн.
|
ч.9 ст.2 |
Дії, передбачені частинами першою - восьмою цієї статті 2 (тобто вище викладені порушення) |
Суб'єктами містобудування, яких протягом року було піддано стягненню за такі ж порушення |
штраф, визначений в відповідному абзаці цієї статті, в подвійному розмірі |
- Штрафи згідно КУпАП (адміністративна відповідальність)
У КУпАП на конкретний розмір санкцій (на відміну від попередньої таблиці) впливає не прожитковий мінімум, а неоподатковуваний мінімум доходів громадян, який згідно з пунктом 5 підрозділу 1 розділу XX Податкового кодексу України становить - 17 гривень (далі - НМДГ).
№ частини статті |
Порушення
|
Санкція статті |
Точна цифра на 2024 рік |
ст.96 |
ПОРУШЕННЯ ВИМОГ ЗАКОНОДАВСТВА, БУДІВЕЛЬНИХ НОРМ, СТАНДАРТІВ І ПРАВИЛ ПРИ БУДІВНИЦТВІ |
||
Ч 1 |
Порушення вимог законодавства, будівельних норм, стандартів і правил та затверджених проектних рішень під час нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об'єктів чи споруд, |
тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від 50 до 100 НМДГ і на посадових осіб - від 200 до 300 НМДГ. |
850-1700 грн. 3400-5100 грн.
|
Ч 2 |
Дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за такі ж порушення, |
тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від 100 до 200 НМДГ і на посадових осіб - від 300 до 500 НМДГ. |
1700-3400 грн. 5100-8500 грн. |
Ч 3 |
Виконання підготовчих робіт без повідомлення про початок виконання зазначених робіт, якщо подання такого повідомлення є обов'язковим, а також наведення недостовірних даних у повідомленні про початок виконання підготовчих робіт, |
тягнуть за собою накладення штрафу від 200 до 300 НМДГ.
|
3400-5100 грн.
|
Ч 4 |
Виконання будівельних робіт без повідомлення про початок виконання зазначених робіт по об'єктах, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта, а також наведення недостовірних даних у такому повідомленні, |
тягнуть за собою накладення штрафу від 250 до 350 НМДГ. |
4250-5950 грн. |
Ч 5 |
Виконання будівельних робіт без повідомлення про початок виконання зазначених робіт, а також наведення недостовірних даних у такому повідомленні, вчинені щодо об'єктів, по класу наслідків (відповідальності) відносяться до об'єктів з незначними наслідками (СС1), крім порушень, передбачених частиною четвертою цієї статті, |
тягнуть за собою накладення штрафу від 500 до 600 НМДГ.
|
8500-10200 грн. |
Ч 6 |
Виконання будівельних робіт без дозволу на їх виконання, вчинене щодо об'єктів, по класу наслідків (відповідальності) відносяться до об'єктів з середніми наслідками (СС2), |
тягне за собою накладення штрафу від 1000 до 1500 НМДГ. |
17000-25500 грн. |
Ч 7 |
Діяння, передбачене частиною шостою цієї статті, вчинене щодо об'єктів, по класу наслідків (відповідальності) відносяться до об'єктів зі значними наслідками (СС3), |
тягне за собою накладення штрафу від 2000 до 3000 НМДГ. |
34000-51000 грн. |
Ч 8 |
Експлуатація об'єктів, не прийнятих в експлуатацію, а також наведення недостовірних даних у декларації про готовність об'єкта до експлуатації, вчинені щодо об'єктів, будівництво яких здійснювалося на підставі будівельного паспорта, |
тягнуть за собою накладення штрафу від 250 до 350 НМДГ. |
4250-5950 грн. |
Ч 9 |
Експлуатація об'єктів будівництва, не прийнятих в експлуатацію, а також наведення недостовірних даних у декларації про готовність об'єкта до експлуатації, вчинені щодо об'єктів, по класу наслідків (відповідальності) відносяться до об'єктів з незначними наслідками (СС1), крім порушень, передбачених частиною восьмою цієї статті, |
тягнуть за собою накладення штрафу від 500 до 600 НМДГ. |
8500-10200 грн. |
Ч 10 |
Експлуатація об'єктів будівництва, не прийнятих в експлуатацію, а також приведення недостовірних даних в акті готовності об'єкта до експлуатації, вчинені щодо об'єктів, які по класу наслідків (відповідальності) відносяться до об'єктів з середніми (СС2), |
тягне за собою накладення штрафу від 1000 до 1500 НМДГ. |
17000-25500 грн. |
Ч 11 |
Діяння, передбачені частиною десятою цієї статті, вчинені щодо об'єктів, які по класу наслідків (відповідальності) відносяться до об'єктів зі значними (СС3), |
тягнуть за собою накладення штрафу від 2000 до 3000 НМДГ. |
34000-51000 грн. |
Ч 12 |
Незабезпечення замовником здійснення авторського нагляду, якщо такий нагляд є обов'язковим згідно з вимогами законодавства, |
тягне за собою накладення штрафу від 500 до 1000 НМДГ. |
8500-17000 грн. |
Ч 13 |
Незабезпечення замовником здійснення технічного нагляду, якщо такий нагляд є обов'язковим згідно з вимогами законодавства, |
тягне за собою накладення штрафу від 500 до 1000 НМДГ. |
8500-17000 грн. |
Ч 14 |
Неподання або несвоєчасне подання замовником інформації про передачу права на будівництво об'єкта іншому замовнику, зміну генерального підрядника чи підрядника, осіб, відповідальних за проведення авторського і технічного нагляду, відповідальних виконавців робіт, а також про коригування проектної документації, якщо надання такої інформації є обов'язковим. |
тягне за собою накладення штрафу від 200 до 300 НМДГ. |
3400-5100 грн.
|
Ст.96-1 |
ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА ПРИ ПЛАНУВАННЯ І ЗАБУДОВИ ТЕРИТОРІЙ |
||
Ч 1 |
Передача замовнику проектної документації для виконання будівельних робіт на об'єкті, розробленої з порушенням вимог законодавства, містобудівної документації, вихідних даних для проектування об'єктів, будівельних норм, стандартів і правил, у тому числі щодо створення безперешкодного життєвого середовища для осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших маломобільних груп населення, передбачення приладів обліку води та теплової енергії, а також заниження класу наслідків (відповідальності) об'єкта |
тягнуть за собою накладення штрафу на головного архітектора проекту, головного інженера проекту, експерта, інших відповідальних виконавців окремих видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури, які мають відповідний кваліфікаційний сертифікат, від 2000 до 3000 НМДГ. |
34000-51000 грн. |
Ч 2 |
Дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за такі ж порушення, |
тягнуть за собою накладення штрафу на таких же суб'єктів від 1500 до 1700 НМДГ. |
25500-28900 грн. |
Ч 3 |
Порушення термінів надання замовникові містобудівних умов і обмежень, будівельного паспорта забудови земельної ділянки, вимагання у замовника документів, не передбачених законодавством, надання таких документів з порушенням встановленого порядку, містобудівної документації на місцевому рівні, будівельних норм, стандартів і правил, порушення термінів надання замовникові висновків (звітів) експертизи проектної та містобудівної документації, надання таких висновків (звітів) з порушенням встановленого порядку, а також вимога при проведенні експертизи документів, не передбачених законодавством, |
тягнуть за собою накладення штрафу на посадових осіб від 500 до 600 НМДГ. |
8500-10200 грн. |
Ч 4 |
Порушення вимог закону і термінів видачі (відмови у видачі) дозволу на виконання будівельних робіт, реєстрації (повернення) декларації про готовність об'єкта до експлуатації та видачі (відмови у видачі) сертифіката, який видається у разі прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об'єкта, вимагання при реєстрації такої декларації, видачі дозволів і сертифікатів документів, не передбачених законодавством, видача сертифіката про прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об'єкта, побудованого з порушенням будівельних норм, |
тягнуть за собою накладення штрафу на посадових осіб від 500 до 600 НМДГ. |
8500-10200 грн. |
Ч 5 |
Дії, передбачені частинами третьою або четвертою цієї статті, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за такі ж порушення, |
тягнуть за собою накладення штрафу на посадових осіб від 200 до 250 НМДГ. |
3400-4250 грн. |
Ч 6 |
Здійснення авторського нагляду з порушенням вимог законодавства, |
тягне за собою накладення штрафу на головного архітектора проекту (архітектора) від 400 до 500 НМДГ. |
6800-8500 грн. |
Ч 7 |
Здійснення технічного нагляду з порушенням вимог законодавства, |
тягне за собою накладення штрафу на особу, яка здійснює технічний нагляд, від 400 до 500 НМДГ. |
6800-8500 грн. |
Ч 8 |
Дії, передбачені частинами шостою або сьомою цієї статті, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за такі ж порушення, |
тягнуть за собою накладення штрафу на головного архітектора проекту (архітектора), на особу, яка здійснює технічний нагляд від 500 до 600 НМДГ. |
8500-10200 грн. |
Ч 9 |
Виконання окремих видів робіт, пов'язаних із створенням об'єктів архітектури, відповідальним виконавцем, який відповідно до законодавства повинен мати кваліфікаційний сертифікат, без отримання в установленому порядку такого сертифіката, |
тягне за собою накладення штрафу на відповідального виконавця від 50 до 100 НМДГ. |
850-1700 грн. |
Ч 10 |
Діяння, передбачене частиною дев'ятою цієї статті, вчинена особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за таке ж порушення, |
тягне за собою накладення штрафу на відповідальних виконавців від 100 до 200 НМДГ. |
1700-3400 грн. |
Ч 11 |
Ведення виконавчої документації з порушенням будівельних норм, державних стандартів і правил |
тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб від 200 до 300 НМДГ. |
3400-5100 грн. |
Ч 12 |
Діяння, передбачене частиною одинадцятою цієї статті, вчинене особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за таке ж порушення |
тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб від 300 до 400 НМДГ. |
5100-6800 грн. |
Ч 13 |
Застосування будівельних матеріалів, виробів та конструкцій, які не відповідають державним нормам, стандартам, технічним умовам, проектним рішенням, а також підлягають обов'язковій сертифікації, але не пройшли її, |
тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб від 300 до 400 НМДГ. |
5100-6800 грн. |
Ч 14 |
Діяння, передбачене частиною тринадцятою цієї статті, вчинена особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за таке ж порушення, |
тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб від 400 до 500 НМДГ. |
6800-8500 грн. |
Ч 15 |
Виробництво або виготовлення будівельних матеріалів, виробів, конструкцій, що підлягають обов'язковій сертифікації або показники безпеки яких наводяться в нормативних документах,підлягають підтвердженню відповідності шляхом сертифікації або декларування, але не пройшли їх, |
тягнуть за собою накладення штрафу на посадових осіб від 900 до 1000 НМДГ. |
15300-17000 грн. |
Ч 16 |
Дії, передбачені частиною п'ятнадцятою цієї статті, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за такі ж порушення, |
тягнуть за собою накладення штрафу на посадових осіб від 1200 до 1500 НМДГ. |
20400-25500 грн. |
Ч 17 |
Виробництво або виготовлення будівельних матеріалів, виробів, конструкцій, які не відповідають вимогам державних норм, стандартів або технічним умовам |
тягнуть за собою накладення штрафу на посадових осіб від 450 до 600 НМДГ |
7650 - 10200 грн. |
Ч 18 |
Дії, передбачені частиною сімнадцятою цієї статті, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за такі ж порушення, |
тягнуть за собою накладення штрафу на посадових осіб від 600 до 700 НМДГ. |
10200-11900 грн. |
Ст. 188-42 |
НЕВИКОНАННЯ ЗАКОННИХ ВИМОГ (ПРИПИСІВ) ПОСАДОВИХ ОСІБ ОРГАНІВ ДЕРЖАВНОГО АРХІТЕКТУРНО-БУДІВЕЛЬНОГО КОНТРОЛЮ ТА НАГЛЯДУ |
||
Ч 1 |
Невиконання законних вимог (приписів) посадових осіб органів державного архітектурно-будівельного контролю, |
тягне за собою накладення штрафу від 300 до 400 НМДГ. |
5100-6800 грн. |
Ч 2 |
Недопущення посадових осіб органів державного архітектурно-будівельного контролю на об'єкти будівництва при здійсненні ними державного архітектурно-будівельного контролю, |
тягне за собою накладення штрафу від 300 до 400 НМДГ. |
5100-6800 грн. |
Ч 3 |
Невиконання законних вимог (приписів) головних інспекторів будівельного нагляду центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, виданих ними при здійсненні державного архітектурно-будівельного нагляду, |
тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб від 150 до 200 НМДГ. |
2550-3400 грн. |
- Штрафи згідно КК України
Кримінальний кодекс України встановлює покарання за порушення (кримінальні злочини) які за рівнем своєї небезпеки для суспільства і прав людини перевищують інші види правопорушень, в тому числі передбачені вище. Так, у сфері будівництва можна виділити такі злочини, як:
Таким чином, штрафи в сфері будівництва досить значні, і крім того - санкції передбачені для великої кількості різних правопорушень, кожне з яких карається окремо.
Відповідно до Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності» від 14.10.1994 р (Закон №208 / 94-ВР), штраф може бути накладено на суб'єктів містобудування протягом 6 місяців з дня виявлення правопорушення, але не пізніше ніж через 3 роки з дня його вчинення. У разі вчинення суб'єктами містобудування двох або більше правопорушень штрафи накладаються за кожне вчинене правопорушення окремо.
Справи про такі будівельні правопорушення розглядаються:
А ось безпосередньо накладати штраф мають право :
Такі постанови про накладення штрафів мають силу виконавчих документів. Сам штраф повинен бути сплачений протягом 15 днів, з дня її вручення або надсилання, або оскаржений до суду протягом 15 днів з дня винесення постанови. Неточності в правовому регулюванні часто зумовлюють пропуск таких строків, але суд може поновити строк за наявності обґрунтованих підстав пропуску.
Порядок накладення штрафів за КУПАП фактично подібний, за наслідками перевірки можуть бути складені протоколи про адмінправопорушення, а за наслідками розгляду - винесено постанову. При цьому стаття 244-6 КУПАП передбачає, що від імені органів державного архітектурно-будівельного контролю розглядати справи про адміністративні правопорушення і накладати адміністративні стягнення мають право:
Детальніше визначається в залежності від складу адмінправопорушення.
Порядок накладення штрафів за порушення будівельних правил, що є кримінальними правопорушеннями здійснюється в рамках кримінального процесу за правилами КК України та КПК України.
Якщо Вам потрібно юридична послуга з вищевикладених питань порушень і штрафів в будівництві, пропонуємо скористатися сервісом "Тендер на юридичну допомогу" від юридичного порталу Протокол, за посиланням https://protocol.ua/ru/yuridicheskie_uslugi/ .
Автор: Адвокат Трофименко Ірина
(Адреса електронної пошти: irinatadvocate@gmail.com)
Джерело: юридичний ресурс Протокол
Переглядів
Коментарі
Переглядів
Коментарі
Отримайте швидку відповідь на юридичне питання у нашому месенджері, яка допоможе Вам зорієнтуватися у подальших діях
Ви бачите свого юриста та консультуєтесь з ним через екран , щоб отримати послугу Вам не потрібно йти до юриста в офіс
Про надання юридичної послуги та отримайте найвигіднішу пропозицію
Пошук виконавця для вирішення Вашої проблеми за фильтрами, показниками та рейтингом
Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.
Повний текстПриймаємо до оплати
Copyright © 2014-2024 «Протокол». Всі права захищені.
Внеплановая проверка ГАСКа. Как законно не допустить контролирующий орган к внеплановой проверке + пример письменных пояснений, на основании которых внеплановая проверка ГАСКа не состоялась https://protocol.ua/ru/vneplanovaya_proverka_gaska_kak_zakonno_ne_dopustit_kontroliruyushchiy_organ_k_vneplanovoy_proverke_primer_pismennih_poyasneniy_na_osnovanii_kotorih_vneplanovaya_proverka_gaska_ne_sostoyalas/
Уважаемый автор данной статьи, ваш материал похоже взят из моих более ранних статтей размещённых на Протоколе: https://protocol.ua/ru/consolt/view/?id=1508814 и https://protocol.ua/ru/kak_uzakonit_dom_samostroy_bez_prava_na_zemlyu_v_ukraine/ Будьте любезны, если вы действительно взяли свой материал частично из моих статей указать про это.
Прошу уточнить в какой конкретно части он взят. Ибо писался он самостоятельно. Если Вам не сложно, перейдём на почту (irinatadvocate@gmail.com)
Або ж напишіть тут.