11.04.2016 | Автор: Фурман Ірина Миколаївна    Переглядів:  118
Задати питання автору
Приєднуйтесь до нас в соціальних мережах: telegram viber youtube

Новые основания для неплановых проверок с 2016, а также для запросов от налоговиков

До 2016 года налоговики обычно давали запрос предприятию и  могли прийти на внеплановую проверку со ссылкой на п.78.1.1 НКУ: «за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов’язковий письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначаються можливі порушення цим платником податків податкового, валютного та іншого законодавства протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту».

С января 2016 года такое право налоговики потеряли, поскольку несмотря на то, что данный пункт п.78.1.1  остался, но он фактически касается теперь только случаев нарушений по валютному законодательству (например, при непоступлении в срок валютной выручки) и другому законодательству, не урегулированному Налоговым кодексом (например, по ЕСВ).

Користуйтесь консультацією: «Підводні камені» комплексних перевірок 

Данным письмом налоговикам дана команда вместо этого пункта направлять запросы и делать внеплановые проверки со ссылкой на п.78.1.4, который предусматривает возможность внеплановой проверки если «виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначено виявлену недостовірність даних та відповідну декларацію протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту».

Читайте статтю: Налоговый контроль: нюансы и противодействие

При этом, обращаем внимание, в запросе налоговиков должны быть указаны данные о выявленных фактах, которые подтверждают недостоверность данных деклараций, т.е. данные не о каких либо возможных нарушениях, а конкретные подтверждающие факты. Если же они не указаны в запросе налоговиков, то «до свидания», можно формально отказать.

http://globalpanhouse.com/wp-content/uploads/2016/03/nalog_na_imushestvo.jpg

Вспомните новость: Доходы от продажи нефти в России упали почти вдвое, но «умы» заявляют, что экономика избавилась от нефтяной иглы

Кроме того, обращаем внимание, что в 2016 действует мораторий на проведение проверок, в том числе внеплановых, для предприятий с доходом до 20 млн. грн.

Это связано с тем, что в 2016 году остается действующей норма п.3 «Заключительных положений» Закона от 28.12.2014 г. № 71-VІІІ, согласно которой в 2015 и 2016 годах проверки предприятий с доходом до 20 млн.грн осуществляются исключительно (касается всех без исключений контролирующих органов):

по разрешения Кабинета Министров Украины;

по заявке субъекта хозяйствование относительно его проверки;

согласно решения суда;

в соответствии с требованиями Криминального процессуального кодекса Украины.

Аудитор Сергей Гонтаровский

ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ЛИСТ

від 01.02.2016 р. № 3069/7/99-99-22-04-02-17

Державна фіскальна служба України у зв’язку із набранням з 01.01.2016 чинності Законом України від 24 грудня 2015 року № 909-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» (далі – Закон № 909) повідомляє таке.

Законом № 909 скорочено перелік та частково змінено обставини, за наявності яких може бути проведена позапланова документальна перевірка, зокрема, внесено зміни до підпункту 78.1.1 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), а саме виключено можливість проведення перевірок з питань дотримання податкового законодавства у разі, якщо отримано податкову інформацію або за наслідками перевірок інших платників податків виявлено факти, що свідчать про порушення платником податків податкового законодавства.

Відповідно до підпункту 78.1.1 пункту 78.1 статті 78 Кодексу у редакції Закону № 909 з 01.01.2016 можливість проведення документальних позапланових перевірок залишена лише для перевірок з питань дотримання валютного та іншого законодавства, не врегульованого цим Кодексом.

У зв’язку з цим у разі отримання контролюючим органом податкової інформації, що свідчить про порушення платником податків податкового законодавства, організацію та проведення документальних позапланових перевірок доцільно здійснювати на підставі підпункту 78.1.4 пункту 78.1 статті 78 Кодексу (виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначено про виявлену недостовірність даних, та відповідну декларацію протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту).

З метою запобігання конфліктним ситуаціям та судовим спорам з платниками податків при організації та проведенні позапланових документальних перевірок за обставин, наведених у підпункті 78.1.4 пункту 78.1 статті 78 Кодексу, необхідно забезпечити:

здійснення належного аналізу отриманої податкової інформації;

проведення аналізу впливу податкової інформації на достовірність даних, що містяться у відповідних податкових деклараціях;

оформлення належним чином та направлення з дотриманням вимог пункту 73.3 статті 73 та підпункту 78.1.4 пункту 78.1 статті 78 Кодексу запитів платникам податків із зазначенням підстав для їх надіслання, інформації, яка містить дані про виявлені факти, що підтверджують недостовірність даних декларацій, переліку інформації та документів, які необхідно надати, тощо.

Також з метою організації та проведення позапланових документальних перевірок платників податків слід проаналізувати наявність інших обставин, що відповідно до Кодексу можуть бути підставою для їх проведення, передбачених пунктом 78.1 статті 78 Кодексу.

Що стосується проведення документальних позапланових перевірок, які розпочаті до набрання чинності Законом № 909, то такі перевірки завершуються відповідно до підстав, з яких вони призначені, та наказів про їх проведення.

З огляду на викладене, доручаю довести зазначене до відома підпорядкованих органів ДФС та врахувати при проведенні контрольно-перевірочних заходів щодо суб’єктів господарювання – юридичних осіб, їх відокремлених підрозділів та представництв нерезидентів і забезпечити неухильне дотримання вимог Кодексу із врахуванням внесених до нього змін.

Голова

Р.М. Насіров

0
Подобається
Оставьте Ваш комментарий:

Пожалуйста, авторизуйтесь или зарегистрируйтесь для добавления комментария.


Популярні судові рішення