1
0
2134
Зміст:
Список діянь (дій або бездіяльності), які можуть спричинити адміністративні стягнення досить довгий - Особлива частина Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі - КУпАП) налічує понад 460 чинних статей, кожна з яких може містити різну кількість складів порушень. І так – звичайно ж, оскільки адміністративні порушення характеризуються меншою небезпекою для громадського правопорядку – то й санкції тут не такі суворі, як у кримінальних правопорушеннях. Втім, адмінстягнення теж спрямовані на позбавлення чи обмеження деяких благ. У зв'язку з цим, вважаю, буде корисно знати види, механізми накладення адміністративних стягнень та законні способи уникнення накладення адміністративних стягнень.
Користуйтеся консультацією: Адміністративне затримання: нюанси, які потрібно знати
Адміністративна відповідальність є різновидом юридичної відповідальності поряд із кримінальною, цивільноправовою, дисциплінарною. Суть її у тому, що адміністративна відповідальність настає лише з передбачені у законі діяння. На відміну від цивільноправової, склади правопорушення за які вона настає та рамки санкцій адміністративної відповідальності чітко передбачені в законах, а на відміну від кримінальної, вона не має такого рівня суворості, і може покладатися не лише судом (такі випадки та уповноважені органи, чітко передбачені законом).
Так ось, адміністративне стягнення – це міра адміністративної відповідальності. Адмінстягнення, по суті, є засобом примусу, який застосовує уповноважені держоргани від імені держави до осіб, винних у скоєнні адміністративного правопорушення.
Важливо зауважити, що саме цей кодекс (КУпАП) містить основну низку складів правопорушень, за які може настати адміністративна відповідальність у вигляді адміністративного стягнення. Загальні правила накладання адміністративних покарань регулюються саме КУпАП. Водночас питання адміністративної відповідальності за порушення митних правил регулюються Митним кодексом України (далі - МКУ), а, наприклад, питання видворення іноземців - Законом України “Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства”.
Визначення того, що таке адміністративне стягнення міститься й у статті 23 КУпАП. Керуючись цим визначенням, і навіть характером адміністративної відповідальності, можна назвати такі характеристики, адміністративного стягнення:
Користуйтеся консультацією: Як виконуються громадські, виправні та суспільно - корисні роботи та в чому між ними різниця
У сукупності адміністративні санкції становлять систему заходів адміністративної відповідальності. КУпАП у статті 24 встановлює такий перелік видів адміністративних стягнень:
Також розрізняють адміністративне видворення за межі України іноземців або осіб без громадянства (застосовується за вчинення адмінправопорушень та/або грубе порушення правопорядку).
Додатковим адмінстягненням є: позбавлення права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю.
І додатковими та основними можуть бути:
Всі інші вищезгадані адмінсанкції є основними (тобто не можуть доповнювати один одного за одне правопорушення).
До неповнолітніх осіб 16-18 років можуть застосовуватися такі види адмінстягнень (стаття 24-1 КУпАП):
У Митному кодексі України (стаття 461) розрізняють такі адмінстягнення за порушення митних правил:
КУпАП вказує на невиключність цього переліку видів адмінстягнень. Так, у передостанньому абзаці статті 23 зазначено, що законами України можуть бути встановлені інші, крім зазначених у цій статті, види адміністративних стягнень. Це положення дозволяє вести дискусію в теоретичних колах щодо адмінстягнень передбачених для юридичних осіб, або ж в окремих сферах відповідно до профільних законів.
Наприклад, Панасюк О.В. у своїй дисертації, розглядає попередження, передбачені в Законі України “Про банки та банківську діяльність” (письмове попередження), або попередження телерадіоорганізації/провайдера програмного продукту, згідно із Законом України “Про телебачення та радіомовлення” - застосовуваним до деліквенту за адміністративні делікти видом адмінстягнення.
Водночас виникає питання – наскільки, у таких випадках, процедура винесення попередження, або заперечення даної санкції, може відбуватися в рамках КУпАП. Складно також уявити собі ситуацію, як передбачені у профільних законах санкції можуть покладатися відповідно до КУпАП. Тому тут можна вести тривалу дискусію, наскільки інші (крім передбачених КУпАП та МКУ) стягнення є адміністративними.
Користуйтеся консультацією: Перелік та розмір штрафів у сфері будівництва у 2022 році
Цей порядок врегульовано Главою 4 КУпАП. І головне правило полягає в тому, що адміністративні стягнення накладаються виключно у рамках встановлених КУпАП чи іншими законами. Нормативно-підзаконні, локальні та індивідуальні акти не можуть встановлювати такі межі.
При виборі виду адміністративного стягнення (наприклад, конкретного терміну, розміру штрафу, застосування додаткового чи ні), враховується:
Однак свої особливості є у випадках накладення стягнення за правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, у тому числі зафіксовані в автоматичному режимі, безпеки на автомобільному транспорті, зафіксовані за допомогою засобів фото- та кінозйомки, відеозапису, у тому числі в автоматичному режимі, справ про адміністративні правопорушення, передбачені статтею 132-2 КУпАП, та порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксовані в режимі фотозйомки (відеозапису) (далі – справи щодо автофіксації порушень на транспорті). Особливість таких справ - розгляд “без участі” особи, яка притягується до відповідальності.
Обтяжливими обставинами є:
Список обтяжуючих обставин є винятковим. Уповноваженому органу (посадовій особі), що накладає адмінстягнення, дозволено не визнавати цю обставину обтяжливою.
Пом'якшувальні відповідальність обставини - це:
Законами можуть бути передбачені й інші пом'якшувальні обставини, щобільше – орган (посадова особа), що вирішує справу про адмінправопорушення, може визнати пом'якшуючими й не зазначені у законі обставини.
Якщо однією особою скоєно два та більше адмінправопорушень – стягнення покладається за кожне окремо. Разом з тим, якщо такі справи розглядаються одним і тим самим органом (посадовцем), стягнення покладається в рамках санкцій за більш серйозне правопорушення. При цьому до основного виду адмінстягнень може бути приєднано додатковий вид стягнення, передбачених для інших, скоєних людиною правопорушень.
Терміни накладення адмінстягнень регулюються статтями 37-39 КУпАП, а саме:
Якщо ж порушник, підданий адмінстягненню, протягом 1 року з дня закінчення виконання стягнення не здійснило нового адмінправопорушення, то він вважається таким, що не піддавався адмінстягненням – що дуже важливо для кваліфікації повторності.
Ким розглядаються справи про адмінправопорушення та накладаються адмінсанкції? Відповідно до статті 213 КУпАП, це:
Глава 17 КУпАП містить детальне розмежування юрисдикції вищезгаданих органів влади, аж до уточнення якої розглядає адмінправопорушення за певною статтею (частини статті) КУпАП.
Правила накладення стягнень за порушення митних правил регулюються розділами ХVIII-XIX ТКУ та мають низку своїх особливостей.
Користуйтеся консультацією: Чому і де не можна пити алкоголь, і що Вам за це буде
Слід зазначити, що розглядаючи способи уникнення накладення адміністративних стягнень не мається на увазі звільнення порушника від справедливого покарання. В такому випадку мається на увазі саме те, на що звернути увагу, для ефективного та законного захисту від покарання, якщо вже так сталося, що розглядається справа про скоєння адміністративного правопорушення. Зрозуміло, що нарівні зі своїми правами кожен повинен знати й свої зобов'язання, і не допускати порушень, які можуть спричинити адміністративне стягнення.
Головні принципи, якими слід керуватися:
Виходячи з цих принципів та приписів у КУпАП – можна визначити, на що важливо звернути увагу при розгляді справи про адміністративне правопорушення:
Звичайно, це узагальнені, універсальні правила у справах про адміністративні правопорушення. У кожному конкретному випадку може бути безліч своїх нюансів і правил, тому завжди рекомендується, щоб законно уникнути накладання адміністративних стягнень, а саме, несправедливого покарання - звертатися до практикуючого в даній галузі фахівця.
Якщо Вам потрібна послуга фахівця, скористайтесь сервісом "Тендер на юридичну послугу" від юридичного ресурсу Протокол.
Автор консультації: Ірина Трофименко
Джерело: Юридичний ресурс Протокол
Переглядів
Коментарі
Переглядів
Коментарі
Отримайте швидку відповідь на юридичне питання у нашому месенджері, яка допоможе Вам зорієнтуватися у подальших діях
Ви бачите свого юриста та консультуєтесь з ним через екран , щоб отримати послугу Вам не потрібно йти до юриста в офіс
Про надання юридичної послуги та отримайте найвигіднішу пропозицію
Пошук виконавця для вирішення Вашої проблеми за фильтрами, показниками та рейтингом
Переглядів:
148
Коментарі:
0
Переглядів:
851
Коментарі:
1
Переглядів:
324
Коментарі:
0
Переглядів:
226
Коментарі:
0
Переглядів:
303
Коментарі:
0
Переглядів:
569
Коментарі:
0
Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.
Повний текстПриймаємо до оплати
Copyright © 2014-2024 «Протокол». Всі права захищені.