0
0
11581
У нинішніх реаліях придбання побутової техніки, гаджетів, дорогого одягу, авто тощо не є чимось надприродним, оскільки без деяких речей життя дійсно стає вкрай некомфортним. І їхнє придбання вже не просто примха або каприз, а життєва необхідність. Тому хотілося б обговорити таку тему, як права споживачів при покупці неякісного товару і варіанти їхнього захисту, порядок проведення гарантійного обслуговування техніки, гарантійний ремонт, терміни ...
Зміст:
У першу чергу для того, щоб придбати якісний товар у надійного продавця потрібно правильно визначити місце покупки. При виборі місця покупки потрібно заздалегідь перевірити наступні нюанси:
Користуйтеся консультацією: Як захистити права споживача при поверненні товару, в тому числі купленого в Інтернеті
Та все це робити не обов'язково, але краще перестрахуватися, особливо, якщо планується велика покупка. Після того, як потенційний покупець визначився з місцем покупки і з самим товаром, здійснюємо операцію купівлі-продажу і користуємося купленим товаром відповідно до інструкції по експлуатації.
Після придбання потрібно зберегти документи, які підтверджують проведення операції: фіскальний чек, акт прийому-передачі, договір купівлі-продажу, технічну документацію тощо. Необхідно в найближчий період часу після покупки зробити копії чеків, оскільки вони приблизно через рік вигорають, припускаю, що це ще один варіант корпорацій піти від зобов'язань по здійсненню гарантійного обслуговування техніки. Варто відзначити, що наявність чека не є обов'язковою вимогою для підтвердження проведення операції. Довести в судовому порядку факт угоди нескладно, достатньо буде показань свідків, печатки на гарантійному талоні, упаковки з магазину тощо, але в даному випадку втрачаємо найцінніше - час.
Згідно п. 11 ст. 8 Закону України «Про захист прав споживача» (далі - Закон), будь-які претензії споживача щодо технічно складних побутових товарів розглядаються після пред'явлення споживачем розрахункового документа, передбаченого Законом України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», і технічного паспорта або іншого документа, який його замінює, з позначкою про дату продажу. При продажі товару продавець зобов'язаний видати споживачеві розрахунковий документ встановленої форми, що засвідчує факт купівлі, з позначкою про дату продажу.
У разі ж, якщо при експлуатації товару виявлений виробничий брак або цей брак виявився в період часу, обумовлений продавцем в технічній документації до товару, як гарантійний термін, даний товар підлягає гарантійному обслуговуванню.
У даному випадку потрібно розуміти, що терміни ремонту побутової техніки по гарантії починають спливати з моменту покупки товару в магазині, у випадку придбання в інтернет-магазині, - з моменту його фактичного отримання споживачем, а в разі, якщо прилад потребує спеціального встановлення, - з моменту його встановлення.
Користуйтеся консультацією: Захист прав споживачів (фізичних осіб) при укладанні кредитних договорів
Споживачі під час укладення, зміни, виконання та припинення договорів щодо отримання (придбання, замовлення тощо) продукції, а також при використанні продукції, яка реалізується на території України, для задоволення своїх особистих потреб, зокрема, мають право на належну якість продукції та обслуговування (стаття 2 Закону України «Про захист прав споживачів»).
У відповідності до статті 6 Закону України «Про захист прав споживачів», продавець (виробник, виконавець) зобов'язаний передати споживачеві продукцію належної якості, а також надати інформацію про цю продукцію. Продавець (виробник, виконавець) на вимогу споживача зобов'язаний надати йому документи, які підтверджують належну якість продукції. Вимоги до продукції щодо її безпеки для життя, здоров'я і майна споживачів, а також довкілля встановлюються нормативно-правовими актами, в тому числі технічними регламентами. Забороняється введення в обіг фальсифікованої продукції. Виробник (виконавець) зобов'язаний забезпечити використання продукції за призначенням протягом строку її служби, передбаченого нормативно-правовим актом або встановленого ним за домовленістю із споживачем, а в разі відсутності такого терміну - протягом десяти років. Виробник (виконавець) зобов'язаний забезпечити технічне обслуговування та гарантійний ремонт продукції, а також її випуск і поставку для підприємств, які здійснюють технічне обслуговування та ремонт, у необхідному обсязі та асортименті запасних частин протягом усього терміну її виробництва, а після зняття з виробництва - протягом терміну служби, в разі відсутності такого терміну - протягом десяти років. Перелік груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійної заміни, встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Користуйтеся консультацією: Як не купити фальсифіковані ліки і що робити, якщо це сталося
Перш ніж звертатися в сервісний центр з метою проведення гарантійного обслуговування товару, необхідно, по-перше, ознайомитися з нормами Закону України «Про захист прав споживачів», і по-друге скласти письмове звернення до виробника, в якому на підставі п. 1, 9 ст. 8 Закону України «Про захист прав споживачів» та договору купівлі-продажу викласти наступні вимоги:
Даний лист необхідно здати в магазин, де було придбано товар у день подачі товару на гарантійний ремонт і обов'язково необхідно отримати відмітку на своєму екземплярі з датою і вхідним номером, або ж лист можна відправити поштою на офіційну юридичну адресу магазину, де було купувався товар, рекомендованою кореспонденцією з описом вкладення.
Для здійснення гарантійного ремонту техніки необхідно надати в магазин, де купувався товар, сам товар, фіскальний чек, гарантійний талон (якщо він є), заяву на гарантійний ремонт, яку Вам допоможуть скласти в магазині.
Якщо ж товар великогабаритний або важить більше 5 кг, доставка і повернення товару споживачеві здійснюється за рахунок продавця / виробника. Якщо ж продавець / виробник відмовляється забирати товар за усною вимогою, потрібно направити продавцеві письмовий запит про гарантійне обслуговування товару, якщо і в даному випадку надійде відмова або ігнорування вимог заявника, доставте товар в магазин самостійно, але обов'язково збережіть документи, що підтверджують вартість доставки товару продавцю, щоб надалі стягнути дану суму через суд.
Відповідно до п. 5 ст. 8 Закону України «Про захист прав споживача», в разі гарантійного ремонту доставка великогабаритних товарів і товарів вагою понад п'ять кілограмів продавцю, виробнику (підприємству, що задовольняє вимоги споживача) та їхнє повернення споживачеві здійснюються за рахунок продавця, виробника (підприємства, що задовольняє вимоги споживача).
Згідно п. 3 ст. 8 Закону України «Про захист прав споживача», вимоги - як щодо гарантійного ремонту, так і заміни - покупець має право пред'явити на свій вибір:
Споживачеві найкраще мати справу безпосередньо з продавцем, оскільки сервісні центри зазвичай знаходяться в інших містах, та й часто вони зовсім неконтактні, і оскільки будь-які порушення прав споживачів будуть пред'являтися продавцеві, з ним варто і вести усі листування і переговори. У даному випадку відповідальність за пропущені терміни ремонту побутової техніки по гарантії несе продавець.
Користуйтеся консультацією: Права споживачів: чи можна перевозити тварин у громадському транспорті
Постановою Кабінету Міністрів України від 10.05.2018 р № 353 наведені Правила роздрібної торгівлі алкогольними напоями, Правила роздрібної торгівлі нафтопродуктами та Порядок гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійної заміни технічно складних побутових товарів у відповідності до вимог Закону "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо використання печаток юридичними особами та фізичними особами - підприємцями".
Відтепер скасовано обов'язкове використання суб'єктами господарювання печаток і надано суб'єктам господарювання можливість використання підпису як основного способу посвідчення супровідних документів на продукцію.
У зв'язку з даними змінами, наявність печатки на гарантійному талоні не є обов'язковою.
Варто зазначити, що в Законі України «Про захист прав споживачів» взагалі відсутнє таке поняття як «гарантійний талон», отже, наявність гарантійного талона не є обов'язковою умовою для здійснення виробником гарантійного обслуговування техніки.
У протилежному випадку, відмова від проведення гарантійного обслуговування в зв'язку з відсутністю гарантійного талона буде порушенням прав споживача, а саме включенням в договір умов, що ущемляють права споживача, що прямо заборонено Законом України «Про захист прав споживачів».
Користуйтеся консультацією: Захист прав споживачів медичних послуг або дякую, що живий
Сервісний центр, при отриманні товару на гарантійне обслуговування, зобов'язаний оформити двосторонній акт прийому-передачі товару з докладним описом товару, неполадок, що виникли, аж до дрібних подряпин на корпусі. Також можна зробити фотографії товару при його передачі, про що потрібно обов'язково вказати в акті прийому-передачі товару. З цього моменту починають спливати строки гарантійного ремонту побутової техніки. Якщо ж товар був переданий продавцю для гарантійного обслуговування, акт прийому-передачі складає продавець.
І на завершення хотілося б додати, що згідно Закону України «Про захист прав споживачів», споживач звільняється від сплати судового збору за подання до суду позовних заяв у зв'язку з порушенням його прав. Так само споживач може звернутися зі скаргою в регіональні відділи Державної інспекції з питань захисту споживачів.
Таким чином, при плануванні здійснення покупки варто врахувати всі ризики, не купувати товар у ненадійних продавців і розуміти, що краще заплатити більше, але бути впевненим у якості товару, ніж заощадити і втратити роки часу в судових процесах.
Якщо Вам потрібна послуга професіонала, користуйтеся сервісом "Тендер на юридичну послугу" від юридичної ресурсу Протокол.
Автор консультації: Голотяк Марія Степанівна
Джерело: юридичний ресурс Протокол
Переглядів
Коментарі
Переглядів
Коментарі
Отримайте швидку відповідь на юридичне питання у нашому месенджері, яка допоможе Вам зорієнтуватися у подальших діях
Ви бачите свого юриста та консультуєтесь з ним через екран , щоб отримати послугу Вам не потрібно йти до юриста в офіс
Про надання юридичної послуги та отримайте найвигіднішу пропозицію
Пошук виконавця для вирішення Вашої проблеми за фильтрами, показниками та рейтингом
Переглядів:
906
Коментарі:
0
Переглядів:
287
Коментарі:
0
Переглядів:
403
Коментарі:
0
Переглядів:
694
Коментарі:
0
Переглядів:
346
Коментарі:
0
Переглядів:
2871
Коментарі:
0
Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.
Повний текстПриймаємо до оплати
Copyright © 2014-2025 «Протокол». Всі права захищені.