УХВАЛА20 липня 2020 рокум. Київсправа № 320/3208/19адміністративне провадження № К/9901/16571/20Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:судді-доповідача - Тацій Л. В.,суддів: Бучик А. Ю., Стеценка С. Г.перевіривши касаційну скаргу ОСОБА_1 на рішенням Київського окружного адміністративного суду від 11 грудня 2019 року та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 04 червня 2020 року у справі за позовом ОСОБА_1 до Ліквідаційної комісії ГУ МВС України в Київській області, за участі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Головного управління Пенсійного фонду України у Київській області, про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом, у якому просив:визнати протиправними дії Ліквідаційної комісії Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в Київській області МВС України щодо направлення до Головного управління Пенсійного фонду України в Київській області довідки від 06.06.2017 №К-5821 про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії ОСОБА_1, в якій не вказані:- надбавка за оперативно-розшукову діяльність 10%;- надбавка за особливо важливі завдання 47%;
- премія 18%;- з урахуванням доплати, збільшення основного розміру пенсії 25%;- підвищення за постановою Кабінету Міністрів України 2012 року №355 (35%);зобов'язати Ліквідаційну комісію Управління Міністерства внутрішніх справ України в Київській області виготовити та направити до Головного управління Пенсійного фонду України в Київській області довідку про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 з повною інформацією згідно постанови Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2015 року №988 із зазначенням основних і додаткових видів грошового забезпечення в наступних розмірах: посадовий оклад -
3250,00грн. ; оклад за спеціальним званням - 2200,00 грн. ; процентна надбавка за вислуги років 40% - 2180,00 грн. ; робота з таємними виробами, носіями, док. 15% -
1144,5грн. ; надбавка за оперативно-розшукову діяльність 10 % - 877,45 грн. ; надбавка за особливо важливі завдання 47% - 4536,42 грн. ; премія 18% - 2553,91 грн. ; з урахуванням доплати, збільшення основного розміру пенсії 25% - 4185,57 грн. ; надбавки до пенсії інваліду війни 2 групи виконання обов'язків в/с (ст.7) (з 01 по 31) - 598,00 грн. ; 1 категорія ЧАЕС (під час служби) інвалід 2 гр. "А" - 379,00 грн. ; інвалід війни 2 гр. / при виконанні обов'язків в/с 50 грн. ; підвищення за постановою Кабінету Міністрів України 2012 р. №355 (35%) -
7324,75грн.
Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 11 грудня 2019 року, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 04 червня 2020 року, у задоволенні позову відмовлено.Посилаючись на неправильне застосування судами при ухваленні цих рішень норм матеріального права, порушення норм процесуального права позивач подав касаційну скаргу, у якій просить скасувати вищезазначені судові рішення і ухвалити нове - про задоволення позову.За правилами частини
1 статті
334 КАС України за відсутності підстав для залишення касаційної скарги без руху, повернення касаційної скарги чи відмови у відкритті касаційного провадження суд касаційної інстанції постановляє ухвалу про відкриття касаційного провадження у справі.При вирішенні питання про відкриття касаційного провадження у справі колегією суддів встановлено таке.Пункт
8 частини
2 статті
129 Конституції України серед основних засад судочинства закріплює забезпечення права на апеляційний перегляд справи та у визначених законом випадках - на касаційне оскарження судового рішення.
Наведеним конституційним положенням кореспондують положення статті
14 Закону України від 02 червня 2016 року № 1402-VIII "Про судоустрій і статус суддів" і статті
13 КАС України.Згідно частини
1 статті
328 КАС України учасники справи, а також особи, які не брали участь у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов'язки, мають право оскаржити в касаційному порядку рішення суду першої інстанції після апеляційного перегляду справи, а також постанову суду апеляційної інстанції повністю або частково у випадках, визначених частини
1 статті
328 КАС України.Пунктом
2 частини
5 статті
328 КАС України обумовлено, що не підлягають касаційному оскарженню судові рішення у справах незначної складності та інших справах, розглянутих за правилами спрощеного позовного провадження (крім справ, які відповідно до Пунктом
2 частини
5 статті
328 КАС України розглядаються за правилами загального позовного провадження), крім випадків, якщо:а) касаційна скарга стосується питання права, яке має фундаментальне значення для формування єдиної правозастосовчої практики;б) особа, яка подає касаційну скаргу, відповідно до Пунктом
2 частини
5 статті
328 КАС України позбавлена можливості спростувати обставини, встановлені оскарженим судовим рішенням, при розгляді іншої справи;
в) справа становить значний суспільний інтерес або має виняткове значення для учасника справи, який подає касаційну скаргу;г) суд першої інстанції відніс справу до категорії справ незначної складності помилково.За змістом пункту
3 частини
6 статті
12 КАС України для цілей пункту
3 частини
6 статті
12 КАС України справами незначної складності є справи щодо оскарження фізичними особами рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень щодо обчислення, призначення, перерахунку, здійснення, надання, одержання пенсійних виплат, соціальних виплат непрацездатним громадянам, виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням, виплат та пільг дітям війни, інших соціальних виплат, доплат, соціальних послуг, допомоги, захисту, пільг.Таким чином, справа в силу пункту
3 частини
6 статті
12 КАС України віднесена до справ незначної складності.Судові рішення у справах незначної складності та інших справах, розглянутих за правилами спрощеного позовного провадження (крім справ, які відповідно до пункту
3 частини
6 статті
12 КАС України розглядаються за правилами загального позовного провадження), підлягають касаційному оскарженню у виключних випадках, перелік яких передбачений підпунктами "а "- "г" пункту
2 частини
5 статті
328 КАС України.
Доведення вищезазначених обставин та, відповідно, права на касаційне оскарження судових рішень у справах незначної складності, покладається на особу, яка подає касаційну скаргу.У касаційній скарзі відповідач не навів обґрунтування обставин, передбачених у пункті
2 частини
5 статті
328 КАС України.Касаційна скарга в частині наведених у ній обґрунтувань вимог до суду касаційної інстанції містить лише посилання на підстави непогодження з рішеннями судів першої та апеляційної інстанцій щодо встановлених обставин справи та застосування нормативно-правових актів.Переглядаючи справу в касаційному порядку, Верховний Суд виконує функцію "суду права", що розглядає справи, які мають найважливіше (принципове) значення для суспільства та держави, та не є "судом фактів".Зазначене узгоджується з Рекомендаціями № R (95) 5 Комітету Міністрів Ради Європи від 07 лютого 1995 року, який рекомендував державам-членам вживати заходи щодо визначення кола питань, які виключаються з права на апеляцію та касацію, щодо попередження будь-яких зловживань системою оскарження. Відповідно до частини "с" статті 7 цієї Рекомендації скарги в суд третьої інстанції повинні подаватися в першу чергу у рамках таких справ, які заслуговують третього судового розгляду, наприклад справи, які будуть розвивати право або які будуть сприяти однаковості тлумачення закону. Їх коло може бути також обмежене скаргами по тих справах, які стосуються питань права, які мають значення для всього суспільства в цілому. Від особи, яка подає скаргу, слід вимагати обґрунтування того, чому її справа буде сприяти досягненню таких цілей.
Враховуючи межі перегляду судом касаційної інстанції, визначені статтею
341 КАС України, суд касаційної інстанції не має права встановлювати або вважати доведеними обставини, що не були встановлені у рішенні або постанові суду чи відхилені ним, вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу, про перевагу одних доказів над іншими, збирати чи приймати до розгляду нові докази або додатково перевіряти докази.Зазначене дає підстави вважати, що за поданою касаційною скаргою оскаржуються судові рішення, які не підлягають касаційному оскарженню.На підставі вищенаведеного та керуючись статтями
257,
328,
333,
359 Кодексу адміністративного судочинства України, -УХВАЛИВ:Відмовити у відкритті касаційного провадження за касаційною скаргою ОСОБА_1 на рішенням Київського окружного адміністративного суду від 11 грудня 2019 року та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 04 червня 2020 року у справі за позовом ОСОБА_1 до Ліквідаційної комісії ГУ МВС України в Київській області, за участі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Головного управління Пенсійного фонду України у Київській області, про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії.
Надіслати заявнику копію ухвали про відмову у відкритті касаційного провадження разом з касаційною скаргою та доданими до скарги матеріалами.Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддями, є остаточною та оскарженню не підлягає.Суддя-доповідач Л. В. ТаційСуддя А. Ю. БучикСуддя С. Г. Стеценко